AndroidHealthClinic

Stage afgewezen op basis van geloof

Ik ben bekend met het concept karma, maar was meer benieuwd naar een manier om zoiets te testen.

Je geeft zelf al aan dat het met geloven te maken, dan kan het toch beter behandeld worden bij een vak dat daar speciaal voor in het leven geroepen is?

Om dit laatste gaat het dus allemaal en ikzelf denk dat dit aan de school zelf is.
Je kunt voor- en nadelen op een rijtje zetten om dit bij elkaar of apart te doen, maar ik denk niet dat er echt een rij uitspringt.
De tijd zal het leren wat beter is denk ik.

Het is wat veel om op te noemen, maar bijvoorbeeld door karma.
Mijn god (oh sorry), dat is toch geen uitleg? Karma, nee daarvan staat vast dat het bestaat. Je maakt jezelf steeds belachelijker Hell, sorry dat ik het zeg. Kinderen moet je geen keuzes laten maken door maar gewoon alles te vertellen. Geloof en studie horen niet bij elkaar. Leer op school de wetenschapskant en als je als ouders wil dat je kind ook de religieuze benadering leert kennen ga je zondags naar de kerk.

Toch van de gekken met alle kennis van nu dat er nog docenten met droge ogen staan te vertellen dat er een grote tovenaar is die ons allemaal op aarde heeft gezet. :roflol:

God, mocht je toch bestaan...het was maar een geintje he dat weet U toch? :D

Er zijn mensen die zowel evolutie theorie en religie volgen/geloven <-- feit.

Die mensen bestaan, dat is een feit.
Ik keur niks goed, ik keur niks af, ik geef enkel aan dat er mensen zijn die dit zo hebben. Je kunt dat niet ontkennen, dit is zo (wetenschap) :rolleyes:

Het gaat hier over religie op het punt van het ontstaan van de mens. Daar geloof je toch óf het creationisme óf de evolutietheorie?

Mijn god (oh sorry), dat is toch geen uitleg? Karma, nee daarvan staat vast dat het bestaat. Je maakt jezelf steeds belachelijker Hell, sorry dat ik het zeg. Kinderen moet je geen keuzes laten maken door maar gewoon alles te vertellen. Geloof en studie horen niet bij elkaar. Leer op school de wetenschapskant en als je als ouders wil dat je kind ook de religieuze benadering leert kennen ga je zondags naar de kerk.

Toch van de gekken met alle kennis van nu dat er nog docenten met droge ogen staan te vertellen dat er een grote tovenaar is die ons allemaal op aarde heeft gezet. :roflol:

God, mocht je toch bestaan...het was maar een geintje he dat weet U toch? :D

Want religie en geloof hoort niet bij ons bestaan?
De geschiedenis staat niet vol met religie en geloof? Het moet worden uitgewist voor de volgende generaties?
DieNase, ben niet zo naief, zoals er miljoenen mensen zijn die alleen maar in wetenschap geloven, zijn er ook miljoenen mensen die in hun religie geloven. Dit is gewoon zo, klaar.

Ik bekijk het van verschillende opzichten zonder het een af te kraken van het ander. Helaas zijn er altijd mensen die religie bespotten en wetenschap heilig (huehue) vinden en mensen die religie ophemelen en wetenschap bespotten.
Waarom niet beide?..Leef een beetje :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Het gaat hier over religie op het punt van het ontstaan van de mens. Daar geloof je toch f het creationisme f de evolutietheorie?

Over het punt van ontstaan wel, lijkt me duidelijk, maar dat betekent niet dat als je het creationisme gelooft voor het ontstaan van de mens, je de rest van de evolutie weggooit (en andersom ook niet).
Dit laatste is denk ik een puntje wat meeste vergeten.

Het eerste, dat je ofwel creationisme of evolutie theorie gelooft, betekent niet dat er maar 1 ding onderwezen hoeft te worden.

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

Om dit laatste gaat het dus allemaal en ikzelf denk dat dit aan de school zelf is.
Je kunt voor- en nadelen op een rijtje zetten om dit bij elkaar of apart te doen, maar ik denk niet dat er echt een rij uitspringt.
De tijd zal het leren wat beter is denk ik.

Conclusie van alles eigenlijk.

:rolleyes:

Echt, te dom voor woorden.

Er zijn mensen die het niet geloven <-- feit.
Er zijn mensen die het wel geloven <-- feit.
Er zijn mensen die een religie volgen en dit geloven <-- feit.
Er zijn mensen die geen religie volgen en dit niet geloven <-- feit.

Die mensen bestaan, dat is een feit.
Ik keur niks goed, ik keur niks af, ik geef enkel aan dat er mensen zijn die dit zo hebben. Je kunt dat niet ontkennen, dit is zo (wetenschap) :rolleyes:

Dus, waar het om draait was dat je de schepping van God niet samen kan voegen met de leer over de evolutie theorie?
Waarom niet?

een discussie tussen mensen reikt verder dan propositielogica hell, en ondanks dat je uitspraak logisch gezien klopt is het ofwel achterlijk om aan te halen ofwel opzettelijk misleidend.
Ter illustratie het vetgedrukte. Zoals ik al zei, niemand die de evolutietheorie begrijpt gelooft erin, want deze mensen beseffen dat het geen f**k te maken heeft met geloven.(*)
Door dit op deze manier te zeggen geef je 99 van de mensen de indruk dat het een kwestie is van geloven zonder (een gigantische hoeveelheid onafhankelijk) bewijs (vandaar dat het ofwel achterlijk is, ofwel opzettelijk misleiden).

(*)
Tenzij je weer de autist uithangt en weer over 'in de absolute zin' gaat beginnen praten. Ja als je bv een argument opstelt dat je niet 100 zeker kan zijn over dat je net 2 seconden geleden bent gecreeerd met een hoop valse herinneringen, dan zijn alle referenties die je hebt van (statistische) data onbetrouwbaar en staat 'god heeft t gedaan' op gelijke voet met alle hedendaagse wetenschappelijke theorieen.
Maar in dat geval herinner ik je weer aan de oorsprong van deze discussie, namelijk wat op school aangeleerd wordt. En ik neem aan dat je het met me eens zal zijn als ik zeg dat enkel de zaken die praktisch gezien als 'waar' aanvaard worden (bv dat onze herinneringen niet gefabriceerd zijn en dat we werkelijk al zolang geleden gecreeerd zijn als dat we ons herinneren) nuttig zijn om aangeleerd te worden in concrete vakken en dat het andere type meer geschikt zijn voor het vak filosofie?
Indien je het daar niet mee eens bent dan zal elk vak gigantisch opgeblazen worden en is er geen beginnen meer aan.

Niet iedereen begrijpt evolutie theorie bobby, accepteer het nou gewoon dat die mensen bestaan en ga verder met je leven :roflol:

Over het punt van ontstaan wel, lijkt me duidelijk, maar dat betekent niet dat als je het creationisme gelooft voor het ontstaan van de mens, je de rest van de evolutie weggooit (en andersom ook niet).

Het eerste, dat je danwel creationisme of evolutie theorie gelooft, betekent niet dat er maar 1 ding onderwezen hoeft te worden.

Ik heb niet het idee dat wij hetzelfde verstaan onder de scheppingsleer en de evolutietheorie.

Ik heb niet het idee dat wij hetzelfde verstaan onder de scheppingsleer en de evolutietheorie.

Evolutie theorie gaat verder dan alleen hoe de mens is ontstaan. Toen ik dat poste ging ik nog uit van de rest van het verhaal (ipv alleen het begin van hoe de mens is ontstaan).
Vandaar.

Ga je dan ook het satanisme (moderne tak van Anton LaVey, of de meer psycho tak van enkele crazy people?) en het pastafarisme ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster )onderwijzen op school? "Als het belangrijk is dat kinderen meerdere zienswijzen onderwezen krijgen, dan mag ook de theorie van het Vliegende Spaghettimonster niet ontbreken"

Volgens mij worden kinderen al hard genoeg gebrainwashed op school zonder dat religies daar nog moeten bijkomen.

(Ja ik zou zo'n ouder zijn dat zijn kind naar een katholieke school stuurt en de eerste dag op het inschrijvingspapier zijn kind 666 zou laten schrijven, gewoon al voor de reacties van het kuddevolk)

Bobby, ik snap wat je bedoelt, alleen je gaat te ver in op details van een post ipv op de boodschap die erin staat.

Evolutie theorie gaat verder dan alleen hoe de mens is ontstaan. Toen ik dat poste ging ik nog uit van de rest van het verhaal (ipv alleen het begin van hoe de mens is ontstaan).
Vandaar.

Dat is dan toch nog steeds niet verenigbaar?

Het eerste, dat je ofwel creationisme of evolutie theorie gelooft, betekent niet dat er maar 1 ding onderwezen hoeft te worden.
jawel, 'god schiep de mens uit aarde en stof, ff bakken in de oven en klaar' kan je onmogelijk verenigen met evolutie. Dan krijg je van die gare christenen die zeggen dat microevolutie bestaat maar macroevolutie niet, de 2 kan je niet los van elkaar zien:roflol:

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Bobby, ik snap wat je bedoelt, alleen je gaat te ver in op details van een post ipv op de boodschap die erin staat.

nee hell, dat doe jij.

edit:Wrong thread

Terug
Naar boven