1. Domie (zeer goeie wedstrijd gedaan)
2. Filip Loos
3. Azem
4.
5. Nick Jans
6. Koef
7. Ikke
8 - 12.
Mijn verslagje:
Vandaag was het dan de sterkste man van Liedekerke. Een wedstrijd volledig buiten de planning, en waarvan enkel het eerste onderdeel me lag en de andere 5 onderdelen absoluut niet. Ik ging er dus heen met het plan om te scoren op de log lift en voor de rest gewoon mijn best te doen zonder verwachtingen.
Log lift
last man standing, beginnen bij 60kg. Per 10kg verhogen en vanaf 80kg per 5kg. Eén nadeel, je mocht geen beurten overslaan. Mijn hoop op een nieuw PR was dus al bij voorbaat weg.
60kg (snatch)
70kg (snatch)
80kg (strict)
85kg (strict)
90kg (vanaf hier beetje de leg drive laten wennen)
95kg (begon al serieus moe te worden...)
100kg (2 keer moeten pressen)
105kg (zwaar)
110kg (nope, kracht op)
Slopend op deze manier... Gedeelde eerste plaats met 3 mensen (ik, Koef en Domie), damnit
Farmers walk (2x100kg 40m met 1 turn)
gaat de laatste tijd echt slecht bij mij, dus niet teveel verwachtingen. Ik ben net voorbij het streepje van Andy gekomen (30m ongeveer?), voorlaatste plaats dus.
Truck pull (bestelwagen, 20-25m, vrij stijl bergop)
begonnen met veel te kleine stapjes. Het gewicht viel veel beter mee dan verwacht, desondanks de helling. Als ik van in het begin grotere stappen had genomen, had ik wsl sneller gegaan. Door als 2de te moeten starten kwam ik daar natuurlijk te laat achter. Op het laatste nog een lastig stuk, maar toch kunnen eindigen. 4de laatste als ik me niet vergis.
Laadrace (3 voorwerpen van 90-100kg over 20m op een tafeltje leggen)
lege gasfles was lopen. Ovum van 90kg beetje tijd verloren met het in positie brengen, lopen ging nog redelijk. Dan het kruis van 100kg, ook hier weer tijd verloren met het op te pakken, snelheid naar de tafel was niet geweldig, maar een tijd ergens in de middenmoot. Conditie is slecht bij mij, maar toch boven verwachting kunnen lopen. Jammer van de trage pick-ups.
Hercules hold (100kg in elk hand)
joepie, weer grip. Die was vooral nog niet leeg na de farmers en truck pull en is vooral niet mijn slechtste kant

Toch boven verwachting goed kunnen doorbijten, met de nodige doodskreten. Op het einde durfde ik zelfs niet loslaten omdat de handvaten zo diep in mijn handen zaten dat ik vreesde dat mijn vel er zou afkomen als ik losliet. Gelukkig is dat niet gebeurd

Ook hier weer middenmoot, wat ver boven verwachting was.
Conan's wheel (200-280kg, was niet zo duidelijk

)
ik had dit maandag al gedaan en toen viel het mij enorm zwaar. Beste dat ik toen deed was 3 kwart rondje. Ik pakte dat ding nu op, en het voelde verrassend licht, ik snapte het even niet goed voor ik begon met stappen. Nochtans was het gewicht zeker weten hetzelfde als maandag. Goed tempo kunnen maken (mede dankzij de goede loopschoenen) en net voor het einde van het 2de rondje gestopt. Qua kracht had ik nog over, maar bij elke stap had ik iets minder adem en mijn hoofd stond op ontploffen. Ook hier weer middenmoot denk ik.
Eindresultaat: 7de van de 12.
Aangezien dit een wedstrijd was waar 5 van de 6 onderdelen me niet lagen, mag ik hier best tevreden over zijn

Het meest tevreden ben ik over de hercules hold. Een onderdeel waar ik echt rotslecht in ben, maar ik heb hier voor het eerst echt kunnen doorbijten, en ik vond de pijn eigenlijk wel heerlijk

Ik wil nu thuis ook zo'n ding

Ik weet alleszins waar ik volgend jaar veel ga op werken, en dat is grip, looponderdelen en conditie.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]