AndroidHealthClinic

"Sterkste Man Van Liedekerke 2010"

succes iedereen!

En hoe is het hier gegaan ?

1. Domie (zeer goeie wedstrijd gedaan)
2. Filip Loos
3. Azem
4.
5. Nick Jans
6. Koef
7. Ikke
8 - 12. ???

Mijn verslagje:

Vandaag was het dan de sterkste man van Liedekerke. Een wedstrijd volledig buiten de planning, en waarvan enkel het eerste onderdeel me lag en de andere 5 onderdelen absoluut niet. Ik ging er dus heen met het plan om te scoren op de log lift en voor de rest gewoon mijn best te doen zonder verwachtingen.

Log lift
last man standing, beginnen bij 60kg. Per 10kg verhogen en vanaf 80kg per 5kg. Eén nadeel, je mocht geen beurten overslaan. Mijn hoop op een nieuw PR was dus al bij voorbaat weg.
60kg (snatch)
70kg (snatch)
80kg (strict)
85kg (strict)
90kg (vanaf hier beetje de leg drive laten wennen)
95kg (begon al serieus moe te worden...)
100kg (2 keer moeten pressen)
105kg (zwaar)
110kg (nope, kracht op)
Slopend op deze manier... Gedeelde eerste plaats met 3 mensen (ik, Koef en Domie), damnit :p

Farmers walk (2x100kg 40m met 1 turn)
gaat de laatste tijd echt slecht bij mij, dus niet teveel verwachtingen. Ik ben net voorbij het streepje van Andy gekomen (30m ongeveer?), voorlaatste plaats dus.

Truck pull (bestelwagen, 20-25m, vrij stijl bergop)
begonnen met veel te kleine stapjes. Het gewicht viel veel beter mee dan verwacht, desondanks de helling. Als ik van in het begin grotere stappen had genomen, had ik wsl sneller gegaan. Door als 2de te moeten starten kwam ik daar natuurlijk te laat achter. Op het laatste nog een lastig stuk, maar toch kunnen eindigen. 4de laatste als ik me niet vergis.

Laadrace (3 voorwerpen van 90-100kg over 20m op een tafeltje leggen)
lege gasfles was lopen. Ovum van 90kg beetje tijd verloren met het in positie brengen, lopen ging nog redelijk. Dan het kruis van 100kg, ook hier weer tijd verloren met het op te pakken, snelheid naar de tafel was niet geweldig, maar een tijd ergens in de middenmoot. Conditie is slecht bij mij, maar toch boven verwachting kunnen lopen. Jammer van de trage pick-ups.

Hercules hold (100kg in elk hand)
joepie, weer grip. Die was vooral nog niet leeg na de farmers en truck pull en is vooral niet mijn slechtste kant :p Toch boven verwachting goed kunnen doorbijten, met de nodige doodskreten. Op het einde durfde ik zelfs niet loslaten omdat de handvaten zo diep in mijn handen zaten dat ik vreesde dat mijn vel er zou afkomen als ik losliet. Gelukkig is dat niet gebeurd :p Ook hier weer middenmoot, wat ver boven verwachting was.

Conan's wheel (200-280kg, was niet zo duidelijk :p)
ik had dit maandag al gedaan en toen viel het mij enorm zwaar. Beste dat ik toen deed was 3 kwart rondje. Ik pakte dat ding nu op, en het voelde verrassend licht, ik snapte het even niet goed voor ik begon met stappen. Nochtans was het gewicht zeker weten hetzelfde als maandag. Goed tempo kunnen maken (mede dankzij de goede loopschoenen) en net voor het einde van het 2de rondje gestopt. Qua kracht had ik nog over, maar bij elke stap had ik iets minder adem en mijn hoofd stond op ontploffen. Ook hier weer middenmoot denk ik.

Eindresultaat: 7de van de 12.
Aangezien dit een wedstrijd was waar 5 van de 6 onderdelen me niet lagen, mag ik hier best tevreden over zijn :) Het meest tevreden ben ik over de hercules hold. Een onderdeel waar ik echt rotslecht in ben, maar ik heb hier voor het eerst echt kunnen doorbijten, en ik vond de pijn eigenlijk wel heerlijk :) Ik wil nu thuis ook zo'n ding :D
Ik weet alleszins waar ik volgend jaar veel ga op werken, en dat is grip, looponderdelen en conditie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooi resultaat Woopy. Hoe spannen ze die hold dan? Met van die pomppalletkarretjes ofzo?

Mooi verslagje Johan, erg mooie prestatie van Domie!

1. Domie (zeer goeie wedstrijd gedaan)
2. Filip Loos
3. Azem
4. Tino Cornelis
5. Nick Jans
6. Koef
7. Ikke
8. ??
9. ??
10. Bjorn
11. Andy
12. Stijn

Dirk = 8 of 9

Mijn verslag:

Laatste tijd slecht aan het presteren in de gym door cut, maar strongman ging nog wel goed. Heb mij voor de zekerheid sinds donderdag liggen volproppen met eten!

Log lift
60
70
80 pr!
85 f, eerste poging was nog wel ok, daarna had ik even rust moeten nemen.

voorlaatste hiermee

Farmers walk (2x100kg 40m met 1 turn)
Moest als 2de, en ging echt ongelooflijk slecht. Ik kon niet deftig wandelen, conditioneel zag het er ook slecht uit. Voorbij de 1ste turn geraakt en nog enkele meters.
laatstes!

Truck pull (bestelwagen, 20-25m, vrij stijl bergop)
1ste keer dat ik zoiets deed, ik denk dat als k dit nog eens doet het veel beter zou gaan. Ik had ook slechte schoenen aan en kon geen kleine pasjes nemen want ik schoof weg. Sorry Stefan ik hoorde u wel roepen maar ik kon er niets aan doen :)

Laadrace (3 voorwerpen van 90-100kg over 20m op een tafeltje leggen)
Gasfles was zot licht, en zag er impressive uit. Ik rende als een malle terug. Ovum ging best ok, erop gegooid. Dan was het al wat trager teruglopen. Kruis van 100kg voelde zwaar om uit te squatten, wandelen ging goed, dan beetje gesukkeld met het erop te leggen, ik wou het absoluut niet droppen.
4de laatste

Hercules hold (100kg in elk hand)
Hiervoor was ik best wel gepsyched, ik moest echt zwaar gaan. Ik stond te roepen met die kettingen vast. 1min05, denk terug 4de laatste.

Conan's wheel (200kg)
Uitpakken voelde vrij licht (voor een conan natuurlijk en kdacht direct aan 1.5 toer minstens) maar dat ging anders, ik begon te snel en daardoor begon volgens mij dat ding te wiebelen. Had al een paar keer de grond getikt maar ik liep gewoon verder, ik had even trager moeten gaan denk ik en op een bepaalde moment bleef hij steken door te grote hoek.

laatste!

Eindresultaat: 11de van de 12.

Vrij goed naar mijn doen gepresteerd vond ik, zeker na de truckpull voelde ik me terug in orde (vreemd) en heb ik echt mezelf goed kunnen geven.

Ook cool dat de NSMB crew afkwam![/QUOTE]

mijn verslag :

loglift ..

60 strict
70 strict
80 probz met legdrive ..weird ..
85xf wtf ? nja Dikke fail . potverdomme

farmerswalk 100kg 40 meter in 44 seconden ging redelijk

truckpull : 36seconden . pretty fast ..

laadrace : alle 3 voorwerpen er redelijk snel op

hercules hold : 1 min 13 sec met 100 kg in elke hand

conanswheel : 2 en een kwart ronden ...
hier was ik pissed off over ..ik kon gemakkelijk nog een ronde doen , kverloor men grip omdat ik te snel liep en het ding begon te wiebelen ..achja

it was a good day !

5de plaats !

11r89rl.jpg

Mooi man :D

Ik had ook slechte schoenen aan en kon geen kleine pasjes nemen want ik schoof weg. Sorry Stefan ik hoorde u wel roepen maar ik kon er niets aan doen :)
:roflol:

Iedereen goed gepresteerd vandaag!
De ene al beter dan de andere. Iedereen weet wel waar hij moet aan werken.
Het was een leuke dag verder.
Wedstrijd had wat kinderziektes maar die worden er wel uitgewerkt :)

Sterkste man van Liedekerke:

zo 3 okt
--------

log - last man standing

60
70
80
85
90
95
100
105
0x110

We moesten dus elk gewicht doen. En tegen het einde was het alleen Woopy, Domie en ik dus weinig rust. Gedeelde 1e plaats en tevreden.

farmers walk - 40m 1 turn slight incline/decline

Geen idee welke tijd, de terugweg was slopend, quads zaten al vol van de snelle log presses en nu dikke verzuring, dus enkele drops en diep moeten gaan. Grip ging good. 6e plaats maar dik misselijk

truck pull - 40m lichte vrachtwagen slight incline

Zwaar gerateerd op dit event, had tennisschoenen aan en al bij de eerste passen kwamen hielen al los en uiteindelijk m'n schoenen verloren tijdens de pull. Slechte 11e plaats.

medley - 3 voorwerpen 20m

Alles voelde licht en geen slechte tijd neergezet. Achteraf gezien de ovums anders moeten pakken en ook sneller lopen. 5e plek?

hercules hold

Mja m'n best gedaan maar iets meer dan een minuut, denk 9e plek.

conans wheel

Moest redelijk snel aangezien ik vorig event slecht had gepresteerd. Hier 3.25 toeren gelopen voor een 1e plaats. De 2e ahd 2.25 toeren dus dit event toch nog geownd en een beetje eer kunnen redden.

Uiteindelijk een 6e plek en op zich niet echt tevreden, vooral die truckpull dan. Niettegenstaande voelde ik me wel sterk. Ervaring opgedaan, en sterker geworden en dat is belangrijk.

klasse gedaan domie :)

Filip Loos won eerst de truckpull-100kg en nu 2e plaats,is een kerel om in de gaten te houden dus.wat pakte hij bij de log?

Laatst bewerkt:
Is Filip die kale zonder haar? Ja toch?

Is Filip die kale zonder haar? Ja toch?

Heb jij ooit een kale met haar gezien miss:D?

Mooie wedstrijd iedereen. Log last man standing met verplicht iedere beurt mee te doen en dan nog per 5kg verhogen is wel een beetje ongebruikelijk.

• Topic Starter Topic Starter
nabeschouwing Sterkste Man van Liedekerke

Wij willen alle deelnemers bedanken voor hun sportieve inzet,
de winaars (Domie, Filip en onze kleinen Azem) feliciteren met hun overwinning,
en vooral alle helpers en sympathisanten bedanken voor de hulp en het ter beschikking stellen van materiaal,
en ook de sponsors die het ons financieel als logistiek wat eenvoudiger maken!

Ook bedankt aan NSMB voor hun steun.

Ik hoop dat jullie het een leuke wedstrijd vonden en dat iedereen volgend jaar weer van de partij is! Aangezien we deze wedstrijd nog maar voor de tweede x organiseren ( en sommige dingen misschien beter kunnen) zijn tips om het verloop te verbeteren steeds welkom.

Binnenkort kunnen jullie (gratis) via NRGcenter.be de dvd van deze wedstrijd verkrijgen.
Volledige uitslagen volgen asap.

Groeten,
Tino
www.NRGcenter.be

Laatst bewerkt:
Kleine Domie wordt groot.

haha thnx gmen

@ tino was leuk kerel thnx:D

Terug
Naar boven