AndroidHealthClinic

StickySteeez 2k16

• Topic Starter Topic Starter
Thanks people! Vanmorgen even gewogen, 83kg, dus ongeveer 1,5kg aangekomen, valt me nog niet tegen. Vandaag staat de eerste training op het programma; schouders, ben benieuwd hoe het met m'n kracht zit.

Schoudertraining, pff. Had ik niet verwacht.

5 minuten cardio

lang opgewarmd met bands

OHP:
10x30
10x30
8x45
6x45
8x40
8x40 - beter als mijn laatste schoudertraining van voor de vakantie, epic.

Shoulder press:
12x20
12x20
12x20
12x20 (vorige train was 4x10x20)

Cable side raies:
12x3,75 - alles per kant
12x3,75
12x3,75
12x3,75

Rear delt raises:
12x10
12x10
12x10
12x10

Rear delt flyes:
12x3,75
12x3,75
12x3,75
12x3,75

Front raises; db, per hand
12x10
8x12
8x12
8x12

Shrugs: db, per hand
12x30
12x30
12x30
12x30

10 minuten cardio - 160kcall

Voeding:
4xbruin brood
100gr kip
wat heinz/augurken

1 banaan
250ml melk
30gr whey

training

100gr pasta
150gr kip
30gr heinz
250ml melk
30gr whey

Avondeten
- aardappelen/salade/snitzel

Zit wel te twijfelen of ik wel zoveel van die isolatieoefeningen moet blijven doen voor m'n schouders. Zou 't veel uitmaken als ik bijvoorbeeld gewoon OHP en shoulder press bij borsttraining toevoeg (is toch vrij kort), traps bij benen, en rear delts bij rug? Heb ik eventueel nog een dag over om op armen te focussen en eventueel nog wat achterliggende spiergroepen aan te pakken?

Opsplitsen kan wel inderdaad, maar je moet wel bedenken dat de borst en schouders beide gebruik maken van je triceps. Je schoudertraining zal hoogstwaarschijnlijk zwakker zijn als je eerst borst traint en omgekeerd geldt hetzelfde.

Mmm, zou je kunnen doen. IMO zijn de eerste twee oefeningen van deze training verantwoordelijk voor 80% van het resultaat ;) Lekkere DB Press trouwens, kan volgende keer nog 2kg bij ook :thumbs:

Opsplitsen kan wel inderdaad, maar je moet wel bedenken dat de borst en schouders beide gebruik maken van je triceps. Je schoudertraining zal hoogstwaarschijnlijk zwakker zijn als je eerst borst traint en omgekeerd geldt hetzelfde.

Daar zat ik dus ook mee inderdaad. Misschien beter om toch op een aparte dag te beginnen met OHP en Shoulder press.

Mmm, zou je kunnen doen. IMO zijn de eerste twee oefeningen van deze training verantwoordelijk voor 80% van het resultaat ;) Lekkere DB Press trouwens, kan volgende keer nog 2kg bij ook :thumbs:

Hmm, zou ook een kortere versie van schoudertrain kunnen doen, en daarnaast nog wat armoefeningen erbij kunnen doen, aangezien ik deze nooit voluit kan pakken doordat ik er al een training op heb zitten als ik daar aan ga beginnen. Zometeen eens even wat uitschrijven, kijken wat jullie er van vinden.

Shoulder press gaat de volgende keer zeker omhoog, thanks :).

Stick to the basics dude, wat hebben die vierentachtig isolatie oefeningen voor nut? Je bent nog een relatieve beginner. Gewoon presses, presses en presses voor je schouders en eventueel wat lichte raises en face pulls om de boel mobiel te houden.

Ik denk dat het niet verkeerd is om schouders iets minder te belasten!:thumbs:

Heb al wat uitgetikt nu, zal d'r zometeen even screenie van maken! Training/voeding van vandaag:

Leg workout:

5 minuten opwarmen - 80kcal

2 sets leg curls met 40kg
2 sets leg ext. met 40kg

Squats:
8x50
8x60
8x70
2x80

Stiflegged DL:
12x50
12x50
12x50
12x50

Leg press:
12x200
12x200
12x200
12x200

Calf press:
12x150
12x160
12x160
12x160

Leg extension:
12x60
12x60
10x60
8x60

Lower back:
12x40
12x40
12x40
6x40

Had er genoeg van, was veel te warm, voelde me ook verre van fit. Echter wel redelijk tevreden over wat ik heb gedaan. Weet nu al wel zeker dat ik m'n trainingen kort (1 - 1,5 uur) ga houden en max 4x per week. Zal zometeen even laten zien wat ik van plan ben.

Rustdag vandaag, gegeten als op een trainingsdag (-1 banaan). Heb ook even wat aan m'n trainingsschema gedaan voor als ik ga bulken, 'k neem het schema van arnodsi ongeveer 1 op 1 over, met wat kleine aanpassingen.

Maandag: Schouders/Triceps
OH press
DB press
DB lateral raises
Facepulls
CG Bench
Skullcrushers
Pushdown

Dinsdag: Rug/Onderarmen
Widegrip Pulldown
BOR
DB BOR
Machine/Cable row
(eventueel) Pull ups
Lower back machine
Reverse curls

Woensdag:
RUST

Donderdag: Borst/Biceps
Incline DB press
(DB) Flat bench press
Incline DB flyes
(low) Crossover
BB curl
Hammer curl
(eventueel) Incline DB curl

Vrijdag: Benen/Traps
Squat
Stifflegged DL
Leg press
Lying leg curl
Calf press
Calf raises
Shrugs

Ziet er mooi uit man!
Geen normale deadlift, of kijk ik eroverheen?

Voor de rest niks op aan te merken ;)

Voorlopig nog geen normale deadlift inderdaad, weet niet of ik die nog wel toe ga voegen.

Borst/triceps vanmorgen. Ging wel lekker, heb alleen wel sinds dat ik terug ben van vakantie last van maagkrampen/vermoeidheid. Echter blijf ik gewoon trainen en m'n eten naar binnen stampen. Vanaf vandaag richting 2600/2700kcal, volgende week op 2800 en dan start ik m'n bulk op 3000kcal, maandag 2 september.

Training van vanmorgen:

Incline db press:
10x20
12x26
12x26
12x26
12x26 - ****yeah babeh! volgende keer naar de 28!

Benchpress:
10x60
10x60
10x60
10x60

Low crossover:
12x11,25
12x11,25
12x11,25
12x11,25 - volgende keer naar 13,75

Incline db flyes:
8x12
8x12
8x12
8x12 - taai

CG bench:
8x50
8x50
8x50
8x50 - taai

Rope pushdown:
12x20
12x20
12x20
12x20 - volgende keer 22

ging wel lekker, veel last gehad van m'n maag, maja, ff doorbijten. Ga misschien voortaan ook wel in iets met lange mouwen trainen, vind mezelf zo enorm ecto als ik in de spiegel kijk, demotiveert gewoon.

Jij gaat ook nog steeds lekker, goede gewichten ook! :)

Borst/triceps vanmorgen. Ging wel lekker, heb alleen wel sinds dat ik terug ben van vakantie last van maagkrampen/vermoeidheid. Echter blijf ik gewoon trainen en m'n eten naar binnen stampen. Vanaf vandaag richting 2600/2700kcal, volgende week op 2800 en dan start ik m'n bulk op 3000kcal, maandag 2 september.

Klinkt goed. Wel lache schema ook. Is er een reden dat je geen push/pull/benen wil doen? Niet te veel blindstaren op de spiegel, is een beetje alsof je gras probeert te zien groeien ;) (Maar ben zelf ook guilty wat dat betreft haha).

ging wel lekker, veel last gehad van m'n maag, maja, ff doorbijten. Ga misschien voortaan ook wel in iets met lange mouwen trainen, vind mezelf zo enorm ecto als ik in de spiegel kijk, demotiveert gewoon.
Ik zou misschien niet helemaal de juiste zijn om dit te zeggen want ik barst ook altijd van de negatieve zelfkritiek.

Maar met jou stat's ben je echt geen enorme ecto. Vergelijk jezelf af en toe eens met een echte ecto..dan zul je zien dat je best tevreden kunt zijn!

Keep on going..dat is het belangrijkst!:D

Klinkt goed. Wel lache schema ook. Is er een reden dat je geen push/pull/benen wil doen? Niet te veel blindstaren op de spiegel, is een beetje alsof je gras probeert te zien groeien ;) (Maar ben zelf ook guilty wat dat betreft haha).

Push/pull/benen, dan zou ik uitkomen op 3 dagen weetje, en ik train graag 4 dagen :P.

Ik zou misschien niet helemaal de juiste zijn om dit te zeggen want ik barst ook altijd van de negatieve zelfkritiek.

Maar met jou stat's ben je echt geen enorme ecto. Vergelijk jezelf af en toe eens met een echte ecto..dan zul je zien dat je best tevreden kunt zijn!

Keep on going..dat is het belangrijkst!:D

Heb je misschien ook wel gelijk in, niet te negatief zijn. Thanks boys!

Training van vandaag: Rug/biceps

WG Pulldown:
10x50
12x60
12x60
12x60
12x60 - volgende keer 65

BOR:
8x50
10x50
10x50
10x50

DB BOR:
10x30
10x30
10x30
10x30

Machine row:
12x65
12x60
12x60
12x60 - alles per arm

Nog wat curl werk, hammergrip/regular afwisselend, had niet veel tijd meer dus heb ze in hoog tempo volgepompt.

Heb nu m'n schema rond, weet ook met welke gewichten ik ga starten volgende week. Ga waarschijnlijk wel weer eens deadliften, en mocht het weer bevallen dan zal ik die er nog bij gooien in m'n schema. Het plan is om dit in ieder geval een week of 6 - 8 aan te houden. Zal een deze dagen ook ff m'n voeding posten.

Ook bulken vanaf 2 september? Magische datum zo te zien haha :p
Wat is je onderhoud, want 3000 kcal's klinkt niet echt veel?

Nee man, met push/pull/benen 4 dagen per week kan je juist elke week een derde van je lijf 2x trainen!

Ben benieuwd naar je schema qua trainen en voeding :)

Hoe zou zo'n push/pull/benen er dan uit moeten zien? Heb je toevallig een voorbeeld van wat jij bedoeld?

Ook bulken vanaf 2 september? Magische datum zo te zien haha :p
Wat is je onderhoud, want 3000 kcal's klinkt niet echt veel?

Vakantie is voorbij :) Nee joh, kwam mij gewoon goed uit. Ik ga beginnen met 3k kcals, denk dat m'n onderhoud zo rond de 2900 ligt op 't moment, pas wel aan naargelang 't goed/slecht gaat.

Hoe zou zo'n push/pull/benen er dan uit moeten zien? Heb je toevallig een voorbeeld van wat jij bedoeld?

Stel je trained ma/wo/do/za;

Maandag Push
Woensdag Pull
Donderdag Benen
Zaterdag Push
Maandag Pull
Woensdag Benen
Donderdag Push
Zaterdag Pull
Maandag Benen
Woensdag Push
Donderdag Pull