Fitness Seller

StickySteeez 2k16

Denk nu een maandje of zo, die cleans. PR is 3x80 volgens mij, maar kan beter wat meer aan techniek gaan werken met submax gewicht. Kan ze idd laten vallen, das wel nice.

Pijntjes gaan redelijk. Knie is gewoon zo goed als over, af en toe nog wat stijfjes. Pijn in tricep/schouder blijft, daarvoor a.s. dinsdag naar de fysio waar Kleurplaat ook naar toe is geweest. Ben benieuwd. Laat 'em misschien ook wel even naar m'n knie kijken dan.

Ja net begonnen dus. Techniek en snelheid is inderdaad de hoofdzaak bij deze lift. Ik kan ze zelf helaas niet laten vallen, dus ik ga ze voorlopig niet doen.

Ik ben benieuwd wat je fysio gaat zeggen. Als er tijd over is, zou je er inderdaad even naar kunnen laten kijken. Post je het hier wanneer je het weet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
Ja net begonnen dus. Techniek en snelheid is inderdaad de hoofdzaak bij deze lift. Ik kan ze zelf helaas niet laten vallen, dus ik ga ze voorlopig niet doen.

Ik ben benieuwd wat je fysio gaat zeggen. Als er tijd over is, zou je er inderdaad even naar kunnen laten kijken. Post je het hier wanneer je het weet?

Jaa, techniek is wel echt een issue op die lift. Maar goed, doe ze twee keer per week, afwisselend in gewicht en reps, dus hoop snel wat progressie te boeken.

Ik laat het zeker even weten ja. Speelt nu eigenlijk al sinds november, maar ik weet nog steeds niet precies wat het is. We gaan het zien.

Je hoeft een powerclean toch ook niet bovenin te laten vallen? Ik begeleid de halter naar beneden en als het licht is kan je het ook nog wel opvangen halverwege.

Je hoeft een powerclean toch ook niet bovenin te laten vallen? Ik begeleid de halter naar beneden en als het licht is kan je het ook nog wel opvangen halverwege.

In het begin hoef je het zeker niet te laten vallen. Word je echter beter en sterker op de clean en ga je richting je 3RM gaat hij toch echt een keer vallen. En 80 - 90 kg zo laten zakken is niet fijn. 70 kg vond ik nog net te doen.

In het begin hoef je het zeker niet te laten vallen. Word je echter beter en sterker op de clean en ga je richting je 3RM gaat hij toch echt een keer vallen. En 80 - 90 kg zo laten zakken is niet fijn. 70 kg vond ik nog net te doen.

Kan zelf de barbell bij powercleans ook niet laten vallen(per ongeluk kan natuurlijk gebeuren maar in de gym worden ze daar niet vrolijk van). Is wel fijner als laten vallen wel kan denk ik maar heb het idee dat zakken best wel te doen is, bij mij iig.

Ik liet zelfs mijn max reps nog gewoon netjes zakken tot op mijn schouders. Er zijn er volgens mij weinig op dbb die dat zulke hoge weights hitten dat dat onmogelijk wordt :D

Kan zelf de barbell bij powercleans ook niet laten vallen(per ongeluk kan natuurlijk gebeuren maar in de gym worden ze daar niet vrolijk van). Is wel fijner als laten vallen wel kan denk ik maar heb het idee dat zakken best wel te doen is, bij mij iig.

Hangt er natuurlijk vanaf welk gewicht je zelf nog fijn vindt te laten zakken, welke gewichten je gebruikt (60 of 100 kg) en hoeveel reps je doet.

Hoeveel gewicht clean jij?

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Ik liet zelfs mijn max reps nog gewoon netjes zakken tot op mijn schouders. Er zijn er volgens mij weinig op dbb die dat zulke hoge weights hitten dat dat onmogelijk wordt :D

Heb je daar nog een speciale techniek voor of een eigen manier? Misschien laat ik hem niet efficiënt zakken.

En cleans met welk gewicht waren dat dan :D ?

Heb je daar nog een speciale techniek voor of een eigen manier? Misschien laat ik hem niet efficiënt zakken.

En cleans met welk gewicht waren dat dan :D ?

Gewoon in een rechte lijn laten zakken en op je front delts opvangen (klein beetje door je knieën gaan als jij je delts hit).

Check karma.

Hangt er natuurlijk vanaf welk gewicht je zelf nog fijn vindt te laten zakken, welke gewichten je gebruikt (60 of 100 kg) en hoeveel reps je doet.

Hoeveel gewicht clean jij?

Fijn, fijn.. ik denk dat het niet perse een kwestie is van wat je fijn vind wat betreft het laten zakken van de barbell na een powerclean

Reclame voor mn log, link gaat naar mn laatste training waarin ik power cleans gedaan heb.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-underdogs-ii-317369/index70.html#post8448490

• #1.532
Laatste week cut zit er op. Eerste 4 weken op onderhoud gegeten, ongeveer 1,5kg kwijt. Daarna 7 weken steeds wat meer gedaald en nog 3,5kg kwijt geraakt. Komende week op 2800 (training) / 2500 (rust) zitten en die week daarna met 200/300 ophogen (3000 / 2700). Vanaf daar gewoon kijken wat er gebeurd.

Dem gains.

Laatste week cut zit er op. Eerste 4 weken op onderhoud gegeten, ongeveer 1,5kg kwijt. Daarna 7 weken steeds wat meer gedaald en nog 3,5kg kwijt geraakt. Komende week op 2800 (training) / 2500 (rust) zitten en die week daarna met 200/300 ophogen (3000 / 2700). Vanaf daar gewoon kijken wat er gebeurd.

Dem gains.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dem gains.

denk dat je je onderhoud iet wat verkeerd ingeschat hebt

Ah joh over 2 weken kan je al die kcal, die je in je cut niet hebt gegeten, inhalen bij de burger king

grt,

ceo 3,5kcal/day

• #1.536
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

denk dat je je onderhoud iet wat verkeerd ingeschat hebt

Ah joh over 2 weken kan je al die kcal, die je in je cut niet hebt gegeten, inhalen bij de burger king

grt,

ceo 3,5kcal/day

Could be, zou ook vocht/whatever kunnen zijn. Heb wel op rustdagen toen nog redelijk wat lager gezeten, dat zal het zijn.

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Ub1.

Bench: paused
20x20
20x20
5x60
5x70
3x80
5x85
5x85 Ohja moest meer
5x87,5
5x87,5
4x87,5 toch wel iets krachtverlies dus. Gelukkig is de cut voorbij. Volgende week wel 5x5. Misschien donderdag wel.

Chin up:
7xbw wg
5xbw +10
5xbw +10
5xbw +10
5xbw +10 vpr
6xbw

OHP:
10x20
5x40 minder pijn. Morgen wel naar de fysio.

BOR:
10x60
8x80
8x80
8x80 vpr, wel ff hierop houden
10x60
10x60

Tricep pushdown:
15x40
15x40
15x40
15x35 k*t Jelle

Ez curl:
5x47
8x37
8x37
8x37

Hammer curl:
10x25 dropset
10x20 dropset
10x15 da pump

Wel lekkere train.

• #1.537
Oke, net naar de fysio geweest. Supraspinatus is waarschijnlijk wat verkrampt en wilde maar niet herstellen. Pijn straalt daarbij ook uit naar de zijkant van m'n schouder, triceps en een klein beetje naar m'n nek. Gelukkig geen beschadiging aan de pees. Hij heeft wat dry needling gedaan en wat rek oefeningen meegegeven. Deze 5x per dag doen, volgende week dinsdag nog eens needlen en dan zou het een heel eind verholpen moeten zijn. Mag wel trainen, zij het licht, dus dat doen we dan maar.

Dit figuur geeft het wel aardig weer btw. Kruisjes zijn de plekken waar hij er naalden in stopte.

Supraspinatus.png

Laatst bewerkt:
Dry needling is een leuke tool van de fysiotherapeut wanneer hij daar over beschikt.

Had je pijn er aan? Het is altijd nog beter dan een triggerpointmassage.

Hopen op een snel herstel. Bij recidiverende klachten toch maar eens meer oorsprong gericht kijken.

• #1.539
Dry needling is een leuke tool van de fysiotherapeut wanneer hij daar over beschikt.

Had je pijn er aan? Het is altijd nog beter dan een triggerpointmassage.

Hopen op een snel herstel. Bij recidiverende klachten toch maar eens meer oorsprong gericht kijken.

Ehm, het needlen zelf deed een beetje pijn, niet enorm veel. Verder loopt deze blessure eigenlijk al sinds 17 november of zo, dus echt achterhalen waar het vandaan komt zal moeilijk worden. Hij dacht dat het gewoon toch niet genoeg kans heeft gehad om te herstellen.

Ben benieuwd na volgende week.

Ehm, het needlen zelf deed een beetje pijn, niet enorm veel. Verder loopt deze blessure eigenlijk al sinds 17 november of zo, dus echt achterhalen waar het vandaan komt zal moeilijk worden. Hij dacht dat het gewoon toch niet genoeg kans heeft gehad om te herstellen.

Ben benieuwd na volgende week.

Dat zeer zeker, anders had je er nu geen last meer van gehad. Tenzij er psychosomatische factoren in het spel zijn, maar daar ga ik nu niet van uit.

Maar mocht het een constructieve fout zijn in uitvoering of planning, zal de klacht terug komen en dán is het noodzaak om de oorsprong op te zoeken.

Ben je vanaf deze behandelsessies pijnvrij en blijf je pijnvrij, dan is het iets eenmaligs geweest. :) Dat zou goed kunnen hoor.

Terug
Naar boven