AndroidHealthClinic

Stoppen met roken

Waar staat dat gewoontes niet bestaan dan?

De wikipedia beschrijving ben ik het niet mee eens. Je weet waarschijnlijk wel waarom. Een verslaving zit in mijn ogen psyschisch, en het handelen (roken) is iets wat men doet omdat men de stof craved, en bij het gebruiken zal deze craving worden verlicht, waardoor de illusie ontstaat dat de stof 'werkelijk een steuntje in de rug is' waardoor de persoon in kwestie ervan overtuigd is dat deze handeling wordt uitgevoerd omdat het een gewoonte is, terwijl het in feite een drugsverslaving is en een hersenspoeling als gevolg daarvan. En waarom gewoontes zo makkelijk te doorbreken zijn behalve roken en drugs gebruiken is me een raadsel.

Laten we het hier op houden. We hebben allebei verschillende meningen, en we krijgen mekaar maar niet omgepraat. Ik denk ook dat een citaat uit dat boek niet echt een slimme keuze was aangezien je het hele boek zou moeten lezen voordat het echt op je kan inwerken.

Oh, en cijfers liegen er niet om. Easyway is, vergeleken met andere stoppen met roken methoden, de meest succesvolle, snelste en makkelijkste methode die er tot nu toe bestaat.

The success of the original London clinic, through both word-of-mouth and direct recommendation, has led to a worldwide network of 100 Easyway clinics in 35 countries plus the production of audio CDs and DVDs. Based on their full money-back guarantee, Carr's clinics claim 90% success rate in helping smokers stop for 3 months, and 51%[5] percent success rate in helping smokers stop for 12 months.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Allen_Carr

Waar staat dat gewoontes niet bestaan dan?

De wikipedia beschrijving ben ik het niet mee eens. Je weet waarschijnlijk wel waarom. Een verslaving zit in mijn ogen psyschisch, en het handelen (roken) is iets wat men doet omdat men de stof craved, en bij het gebruiken zal deze craving worden verlicht, waardoor de illusie ontstaat dat de stof 'werkelijk een steuntje in de rug is' waardoor de persoon in kwestie ervan overtuigd is dat deze handeling wordt uitgevoerd omdat het een gewoonte is, terwijl het in feite een drugsverslaving is en een hersenspoeling als gevolg daarvan. En waarom gewoontes zo makkelijk te doorbreken zijn behalve roken en drugs gebruiken is me een raadsel.

Laten we het hier op houden. We hebben allebei verschillende meningen, en we krijgen mekaar maar niet omgepraat. Ik denk ook dat een citaat uit dat boek niet echt een slimme keuze was aangezien je het hele boek zou moeten lezen voordat het echt op je kan inwerken.

Oh, en cijfers liegen er niet om. Easyway is, vergeleken met andere stoppen met roken methoden, de meest succesvolle, snelste en makkelijkste methode die er tot nu toe bestaat.

The success of the original London clinic, through both word-of-mouth and direct recommendation, has led to a worldwide network of 100 Easyway clinics in 35 countries plus the production of audio CDs and DVDs. Based on their full money-back guarantee, Carr's clinics claim 90% success rate in helping smokers stop for 3 months, and 51%[5] percent success rate in helping smokers stop for 12 months.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Allen_Carr

oke dan we houden het er op dat jij er van overtuigd bent dat als je een paar peuken rookt dat je dan verslaafd bent :thumb:

en ik weet dat het onzin is.

oke dan we houden het er op dat jij er van overtuigd bent dat als je een paar peuken rookt dat je dan verslaafd bent :thumb:

en ik weet dat het onzin is.

Nogal een een egoïstische manier om dat zo te zeggen, je 'weet' dat het onzin is. Ik ben het nog steeds verre van eens met je, maar goed, bij deze dus, discussie afgelopen ;)

Nogal een een egoïstische manier om dat zo te zeggen, je 'weet' dat het onzin is. Ik ben het nog steeds verre van eens met je, maar goed, bij deze dus, discussie afgelopen ;)

Haha top :thumb:

Je moet je niet aangevallen voelen ofzo, ik vind het alleen zo sneu voor je dat je nog steeds verslaafd word als je een paar sigaretten rookt. (als sneu het goede woord is)

Ik heb ook een periode gehad dat ik dacht dat ik na een paar peuken roken weer hartstikke verslaafd zou worden, maar toen zag ik in dat het totaal aan jezelf ligt.

En nu kan ik roken wat ik wil, maar verslaafd word ik niet omdat ik heb ingezien dat ik dat onder controle heb zolang ik mijn koppie er maar bij jou.

Misschien dat jij ooit ook nog wel die instelling krijgt :thumbs:

Laatst bewerkt:
zo de eerste maand zit erop:)

iemand ervaring met champix?

kwil het weleens proberen ben er zo klaar mee dat roken...

Niet te veel vertrouwen op hulpmiddelen imo. Als je er klaar mee bent, dan stop je er gewoon mee.
akkoord,

echter ben ik er nog niet helemaal klaar mee dat roken ( ik wil wel maar toch niet je kent het wel ( maar ik wil het toch echt wel! )

nu heb ik begrepen dat als men champix slikt ( je mag eerst gewoon doorroken ) en dat sigaretten op den duur niet echt meer gaan smaken, dat is sws het doel want lijkt me dat stoppen dan stukken makkelijker word :)

akkoord,

echter ben ik er nog niet helemaal klaar mee dat roken ( ik wil wel maar toch niet je kent het wel ( maar ik wil het toch echt wel! )

nu heb ik begrepen dat als men champix slikt ( je mag eerst gewoon doorroken ) en dat sigaretten op den duur niet echt meer gaan smaken, dat is sws het doel want lijkt me dat stoppen dan stukken makkelijker word :)

heb het vroeger genomen, je moet wel stoppen met roken tussen de zevende en dertiende dag... voor mij werd de smaak niet echt minder maar toen ik stopte werd het iets draagelijker maar je moet het nog steeds zelf doen... succes

akkoord,

Wat het voor mij gedaan heeft is logisch inzien dat een sigaret geen meerwaarde geeft enkel een tijdelijke onderdrukking van de withdrawal symptoms.

Het is gemakkelijk om te stoppen als je begrijpt dat je subconscious zal proberen je te doen roken , jij moet met je conscious mind (die wil stoppen) je subconscious zien voor het kleine kind dat het is. Het is zoals een klein dik kind die z'n fix wil.

akkoord,

Gewoon proberen wie weet helpt het. Het maakt niet uit hoe je stopt als je maar stopt.

• Like
Waarderingen: mat
Nu weekje gestopt. Vorige week dinsdag gecheat en 1 sigaret gerookt. Aanstaande vrijdag groot feest van maat van me, ben benieuwd of ik het dan ook vol hou :o

Champix kan wel wat vervelende bijwerkingen geven. Met name misselijkheid komt veel voor. Desalniettemin zou ik zeggen: alles beter dan roken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoor er ook vervelende verhalen over maar dat verschilt toch per persoon
Als t jou helpt om te stoppen, waarom niet, succes iig

Ik heb het al heel vaak geprobeerd. elke keer als ik stop hou ik het 1 dag vol en de volgende dag voel ik met rusteloos en zwak en misselijk. En was ook heel shaggie maar het gaat met wel lukken

succes! ik ben net 2 weken gestopt met roken :)

iemand ervaring met champix?

kwil het weleens proberen ben er zo klaar mee dat roken...
Zelf heb ik er geen ervaring mee. Maar een vriendin van me neemt dat nu al 2-3 maand en het is haar perfect gelukt om te stoppen zonder bijwerkingen van de champix. M'n tante (60+) heeft het ook met champix gedaan en heeft een of andere nieraandoening aan die pillen overgehouden.

Nog steeds niet gerookt sinds 2 januari:D

Terug
Naar boven