AndroidHealthClinic

Stoppen met roken

@ de stoppers: Wat mis je nou eigenlijk het meeste aan roken? Zelf ben ik inmiddels al ruim een jaar gestopt, vooral tijdens feestjes is er nog steeds wel eens drang om het te doen echter kan ik mij niets bedenken dat ik echt mis qua gevoel of ervaring.

Bij bijvoorbeeld alcohol of drugs gebruik weg laten mis je echt een gevoel dat je elders niet krijgt, bij roken heb ik dit totaal niet maar toch is er die drang...

Waarschijnlijk een beetje vaag uitlegt maar misschien dat er een aantal zijn die snappen wat ik bedoel.:o

@ de stoppers: Wat mis je nou eigenlijk het meeste aan roken? Zelf ben ik inmiddels al ruim een jaar gestopt, vooral tijdens feestjes is er nog steeds wel eens drang om het te doen echter kan ik mij niets bedenken dat ik echt mis qua gevoel of ervaring.

Bij bijvoorbeeld alcohol of drugs gebruik weg laten mis je echt een gevoel dat je elders niet krijgt, bij roken heb ik dit totaal niet maar toch is er die drang...

Waarschijnlijk een beetje vaag uitlegt maar misschien dat er een aantal zijn die snappen wat ik bedoel.:o

Ik weet ook niet precies wat het is, maar als je er een opsteekt is het weg.
Plus het hele psychologische deel, je zit een biertje te doen, en normaliter rook je er chill een peukie bij.
Dat laatste had ik vooral, heel irritant..

Het inhaleren van de rook is heerlijk. Ook de rooksensatie van het langzaam uitademen van de rook via de neus. Als roken niet zo slecht was dan ademde ik door een sigaret.

• Topic Starter Topic Starter

Goeie vraag!
Voor mij is t vooral t momentje rust tijdens m'n werk en het "iets in m'n handen hebben" wat ik heel erg mistte, ik zit nu (nog steeds) als vervanging met een pen te tikken.
Oh en tijdens t autorijden rookte ik ook graag, beetje de tijd doden zeg maar.

zelfvernietigend bezig zijn.

Ik heb graag falusachtige vormen in m'n mond/handen.

Zodra ik wakker werd was het eerste wat ik deed in de stoel gaan zitten en 2 sigaretten achter elkaar roken om wakker te worden. Daarna douchen, aankleden en even een lekker muziekje aanzetten onder het genot van jawel weer een sigaretje. Vervolgens liep ik naar beneden om even snel nog een paar slokjes Echinecea Forte tinctuur naar binnen te gieten, want je wil natuurlijk ook aan je gezondheid werken. Daarna steeg ik op de fiets (met een sigaretje natuurlijk) naar de Albert Heijn om weer een pakje sigaretten te kopen, waarna ik dan weer een sigaretje rookte als ik de weg naar mijn werk vervolgde. Nja, en als je dan een krap half uurtje gewerkt had, dan had je natuurlijk een rook pauze met de rest van de collega's. Voor 9 uur 's ochtends had ik er al wel 5 of 6 op.

Ik was niet verslaafd maar ik had het wel nodig

hahaha wat een indeling:p Kan begrijpen dat er moeilijk af te komen is als je het zo vast in je leven hebt zitten.

Bij een oud maatje van me is het erg, daar rookt het hele gezin (6 stuks) zware shag behalve de jongste want dat is NOG te zwaar voor haar.
Bleef er wel eens slapen na het uitgaan maar je werd al vroeg in de morgen wakker door het geblaf van zijn moeder. En dan rookte ze er eentje en dan was het 5 min over. Even later werd hij wakker, ging op de rand van zijn bed zitten en begon er meteen eentje te rollen en volgas te blaffen.
Daarna zaten we aan het ontbijt en iedereen gewoon roken en blaffen zonder hun hand voor de mond te doen waarbij de spetters over de ontbijttafel heen vlogen, met de kachel op 30 graden en geen vorm van ventilatie in huis. Als ik al niet ziek was van de drank kwam het hier wel door.
Ik zat daar aan tafel en ik kon gewoon niet geloven wat ik zag, wat een smerige bedoeling.
Vanaf die dag bleef ik alleen slapen en vertrok ik zo snel mogelijk.

Mijn gezicht vertrekt nog steeds als ik er aan terug denk. Rillinkje langs rug maakt het af.

hahaha wat een indeling:p Kan begrijpen dat er moeilijk af te komen is als je het zo vast in je leven hebt zitten.

Bij een oud maatje van me is het erg, daar rookt het hele gezin (6 stuks) zware shag behalve de jongste want dat is NOG te zwaar voor haar.
Bleef er wel eens slapen na het uitgaan maar je werd al vroeg in de morgen wakker door het geblaf van zijn moeder. En dan rookte ze er eentje en dan was het 5 min over. Even later werd hij wakker, ging op de rand van zijn bed zitten en begon er meteen eentje te rollen en volgas te blaffen.
Daarna zaten we aan het ontbijt en iedereen gewoon roken en blaffen zonder hun hand voor de mond te doen waarbij de spetters over de ontbijttafel heen vlogen, met de kachel op 30 graden en geen vorm van ventilatie in huis. Als ik al niet ziek was van de drank kwam het hier wel door.
Ik zat daar aan tafel en ik kon gewoon niet geloven wat ik zag, wat een smerige bedoeling.

Mijn gezicht vertrekt nog steeds als ik er aan terug denk. Rillinkje langs rug maakt het af.

Zo was het ongeveer bij mij thuis, alleen rookte pa zware Van Nelle en ma Drum, geen ventilatie en dat gehoest, pfff ik werd daar als kind echt ziek

Goeie vraag!
Voor mij is t vooral t momentje rust tijdens m'n werk en het "iets in m'n handen hebben" wat ik heel erg mistte, ik zit nu (nog steeds) als vervanging met een pen te tikken.
Oh en tijdens t autorijden rookte ik ook graag, beetje de tijd doden zeg maar.

klopt, ben nu nog steeds roker, volgende week heb ik een weekje conge zal dan een tweede poging ondernemen

True, alleen ik denk dat als het in mijn hoofd niet goed zit, ik het toch niet volhou. Zeker nu niet met die vakantie / zomer periode.

je kunt ook beginnen met het in je hoofd goed te zetten. als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je niet kunt stoppen en dat je het niet zult volhouden dan ga je het nog geloven ook.

je kunt ook beginnen met het in je hoofd goed te zetten. als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je niet kunt stoppen en dat je het niet zult volhouden dan ga je het nog geloven ook.

True, het is eigenlijk ook te sneu voor woorden, dat sigaretten de baas zijn in mijn eigen mind.
Moet er toch echt aan gaan geloven binnenkort.

Ik had zelf ook gewoonten die mijn omgeving walgelijk vond. Ten eerste had ik 2 of 3 asbakken in gebruik en bouwde torentjes van peuken, vaak goot ik een beetje cola over de peuken om brandgevaar tegen te gaan. Als de asbakken zo vol waren dat ik nergens de peuken meer kwijt kon, goot ik een beetje cola op mijn metalen bureau en drukte daar dan vervolgens mijn peuken in uit.

Ben er nu ongeveer 2.5 maand van af en voel me echt stukken fitter en heb ook meer energie voor dingen gekregen. Heb zo'n 4 jaar vast gerookt en ben blij dat ik er af ben !

Het bespaart je een hoop geld en een verhoogd risico op ziektes natuurlijk.

hier gaat ie nog steeds goed. heb wel een paar avonden clusterhoofdpijn gehad (weet niet of het 1 met het ander te maken heeft) en moest daardoor kotsen maar voor de rest gaat het goed.

Hoe slecht is roken eigenlijk met oog op PL?

Het verdoet je uithoudingsvermogen.

Al de derde week dat ik niet meer doordeweeks blow en het gaat goed. Het hele verlangen is weg, al heb ik soms nog wel zin een eentje tijdens een voetbal wegstrijd bijv. maar niet dat het me gek maakt. Zweetaanvallen en nachtmerries ebben ook langzaam weg.

Dit weekend nog 2 toetertjes gerookt en geen verlangen meer gehad na het weekend. 1 of 2 joints in het weekend roken voelt ook heel anders aan als je doordeweeks niet meer blowt. Veel relaxter omdat het geen gewoonte meer is.

Dus ik denk dat ik het voortaan gewoon zo blijf doen.

Al de derde week dat ik niet meer doordeweeks blow en het gaat goed. Het hele verlangen is weg, al heb ik soms nog wel zin een eentje tijdens een voetbal wegstrijd bijv. maar niet dat het me gek maakt. Zweetaanvallen en nachtmerries ebben ook langzaam weg.

Dit weekend nog 2 toetertjes gerookt en geen verlangen meer gehad na het weekend. 1 of 2 joints in het weekend roken voelt ook heel anders aan als je doordeweeks niet meer blowt. Veel relaxter omdat het geen gewoonte meer is.

Dus ik denk dat ik het voortaan gewoon zo blijf doen.

Nice, ik herinner me wat je een tijd geleden in een karma bericht stuurde wat te vaak blowen met je deed. Was een reactie van je op een verhaal van een vriend van me, weet niet of je het nog herinnert. Maar die vriend waarover ik het had is helemaal gestopt met blowen en heeft die klachten niet meer. :)

Niet roken gaat hier nog steeds goed, beetje jammer van die paar dagen nu kan ik weer overnieuw beginnen met dagen bij houden.

Terug
Naar boven