AndroidHealthClinic

Strong and Big is the Duo

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal is kijken hoe die oefening morgen voelt bedankt.

Verder heb ik ooit 1/2 jaar geleden keer met kickboks toen ik stoot aan iemand gaf een goeie stoot op me schouder gehad waarna ik toen twee weken met een behoorlijke pijn heb rondgelopen die pijn voel ik nu weer t komt gewoon soms terug.

Training ging niet heel chill.

Pull-ups
6x bw pfoe pijn + 2 x bw
Even andere optrek rek gezocht
8 x bw
8 x bw
8 x bw
8 x bw

Bor
8 x 50
8 x 50
8 x 50
8 x 50

One arm straight arm pulldown
8 x 21,5
8 x 24,5
8 x 24,5
8 x 24,5

V-bar Pulldown
8 x 57
6 x 67
5,5 x 77
7 x 67

Deadlift
8 x 50
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 100 + 1 x 100 bij 4-5 ging form na de klote:(

vind toch wel nette training hoor,maar waarom deadlift als laatste?

Die cuban rotations is inderdaad een goeie! Ik doe die altijd met zon stang van 2kg ofso, is meer dan zat want het gaat echt alleen maar om de beweging.

En zoals Flexx zei, waarom deadlift als laatste?

Die cuban rotations is inderdaad een goeie! Ik doe die altijd met zon stang van 2kg ofso, is meer dan zat want het gaat echt alleen maar om de beweging.

En zoals Flexx zei, waarom deadlift als laatste?

Cuban rotations werkt niet voor mij ik heb tijdens de oefening geen pijn maar de oefening die er ik erna gelijk wel.
Ook vind ik het lastige oefening om uit te voeren maar ik geef het een 2de kans :)

vind toch wel nette training hoor,maar waarom deadlift als laatste?

Om jullie vraag te beantwoorden ik vind nou niet echt dat ik mijn onderrug erg belast of zorg dat die uitgeput raakt met de oefeningen die ik doe maar ik heb wel nodig voor stabiliteit stel dat ik andersom zou doen is mijn onderrug helemaal vol en voor ik helemaal niks lekker uit.
Bijv na de deadlift heb ik nog even wat pull-ups gedaan maar toen voelde ik me onderrug helemaal brandde.
Verder heb ik t idee dat ik er net zo veel uithaal als ik hem aant begin doe als aan eind.
Heb hem ook welis aan t begin gedaan namelijk.
Want wat zien jullie als voordelen waarom je hem int begin zou moeten doen?

Lastig uit te voeren? Gewoon je bovenarmen horizontaal houden en de draaing alleen maar uit je schouders halen. Er hoort eigenlijk nauwelijks iets uit je armen te komen, probeer het is zonder gewicht. Gewoon je armen naast je en proberen :) Maar als het inderdaad de klacht erger maakt zou ik er mee ophouden en een fysio opzoeken.

De schouder is een nogal ingewikkeld gedeelte en daar is het echt een warboel van spiertjes en dergelijke die daar samenkomen, net als bij je elleboog.

Lastig uit te voeren? Gewoon je bovenarmen horizontaal houden en de draaing alleen maar uit je schouders halen. Er hoort eigenlijk nauwelijks iets uit je armen te komen, probeer het is zonder gewicht. Gewoon je armen naast je en proberen :) Maar als het inderdaad de klacht erger maakt zou ik er mee ophouden en een fysio opzoeken.

De schouder is een nogal ingewikkeld gedeelte en daar is het echt een warboel van spiertjes en dergelijke die daar samenkomen, net als bij je elleboog.

Ja ik snap waar je op doelt ik ben zeker niet van plan fysio te zoeken nu het juist beter gaat.
Ik moet nog gewoon even rustig aan doen volgende week ga ik heel rustig een trainingke van schouders er tussen doen of wat schouder oefeningen.
Kijken wat wel gaat en wat niet.

Training voor vandaag:
Benen:

Front Squat
Beetje gekloot met techniek dus meer daar opgelet
8 x 20
8 x 20
8 x 20
8 x 40
8 x 40
6 x 50
6 x 60

Leg press
8 x 105
8 x 125
6 x 145
6 x 155
6 x 165

Leg curl
8 x 55
8 x 55
8 x 55
8 x 55

Leg extions
8 x 30
8 x 35
8 x 40
8 x 45

Walking Lunges
15kg + bw x 44m
15kg + bw x 42m

Het is alleen maar in je voordeel dat je afwisseld qua eerste oefening. Gewoon blijven doen, ene keer deads, dan pull ups, keer latpulls. Afwisselen een een sleutel tot resultaat.

Nette trainingen in ieder geval. Als laatste oefening lunges, respect voor dat! das afzien

Lekkere beentraining man.

Het is alleen maar in je voordeel dat je afwisseld qua eerste oefening. Gewoon blijven doen, ene keer deads, dan pull ups, keer latpulls. Afwisselen een een sleutel tot resultaat.

Nette trainingen in ieder geval. Als laatste oefening lunges, respect voor dat! das afzien

Ja daarna heb ik nog een klein circuit gedaan telkenes 800m lopen dan 50 goodmornings (bw) daarna 50 sit-ups dat drie keer.
gewoon netjes binnen 22min:)

Volgende keer meer lunges moet lukken:D

Ik zit overigens als mijn schouder helemaal klaar is.
Pull/Push/LB Schema te doen iemand hier enige ervaring mee?

Lekker hoor, hoe zit t met je techniek? En waarom zo veel lagere setje als je naar de 60 gaat?

Ik zit overigens als mijn schouder helemaal klaar is.
Pull/Push/LB Schema te doen iemand hier enige ervaring mee?

jep;), zoals je wel weet denk ik:D. De fout dat ik heb gemaakt is om 2x op kracht te trainen. Dit lukt ook wel maar op termijn is het beter om 1x kracht(dus herhalingen rond de 6) en 1x op hypertrofie(herhalingen rond de 10).
Ben er echt content van!:D Ik ben zot vooruitgegaan, mede dankzij de voeding natuurlijk maar dit schema heeft er volgens mij ook zijn parten in gespeeld!
Alleen in het begin zeer vermoeiend voor je schouders. Daarom probeer bij je schouders de goeie oefeningen te vinden dat je bij push weinig tot niet je achterkant meepakt en bij pull weinig tot niet je voorkant of zijkant meepakt;)

jep;), zoals je wel weet denk ik:D. De fout dat ik heb gemaakt is om 2x op kracht te trainen. Dit lukt ook wel maar op termijn is het beter om 1x kracht(dus herhalingen rond de 6) en 1x op hypertrofie(herhalingen rond de 10).
Ben er echt content van!:D Ik ben zot vooruitgegaan, mede dankzij de voeding natuurlijk maar dit schema heeft er volgens mij ook zijn parten in gespeeld!
Alleen in het begin zeer vermoeiend voor je schouders. Daarom probeer bij je schouders de goeie oefeningen te vinden dat je bij push weinig tot niet je achterkant meepakt en bij pull weinig tot niet je voorkant of zijkant meepakt;)

Ik zal er is naar kijken komende dagen t lijkt me een leuk schema maar stel je kan toch ook zo doen.

Dag 1 : pull
Dag 2: lb
dag 3: push

Ma: dag 1
Di : dag 2
Woe : dag 3
Do:rust
Vrij:dag 1
Zo: dag 2
Ma:dag 3
Di:rust
Zo kan je t voorzetten tis niet de bedoeling dat je maar perse 3x traint toch?

Ik zal er is naar kijken komende dagen t lijkt me een leuk schema maar stel je kan toch ook zo doen.

Dag 1 : pull
Dag 2: lb
dag 3: push

Ma: dag 1
Di : dag 2
Woe : dag 3
Do:rust
Vrij:dag 1
Zo: dag 2
Ma:dag 3
Di:rust
Zo kan je t voorzetten tis niet de bedoeling dat je maar perse 3x traint toch?

gaat perfect :) is bijna het schema dat ik doe en kan het zeker aanraden.
je hoeft niet per see 1,2,3, rust.
je kan dezelfde dagen als nu trainen en gewoon opvullen met wat er volgt altijd

Vrijdag na een zware training helemaal kapot van t zweten maar is op de weegschaal gestaan toen was he t69.8kg
Vanochtend was het 67kg:)
Ik heb t gevoel dat de weegschaal bij ons thuis niet helemaal klopt

kan aan eten/drinken liggen, zit altijd wat verschil in

Terug
Naar boven