XXL Nutrition

Strong and Big is the Duo

Prima training! maar in Utrecht heb ik nooit gewoond :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.822
Prima training! maar in Utrecht heb ik nooit gewoond :P

HAha t was een vraag ri MC sorry voor de verwarring:p

9stoco.png

Nog klein handje chips 10 chipjes ofzo maar goed dat hoort erbij he.
Tis weekend zeggen ze dan.

Mooie training neer gezet, sterke fly's/ mp !

1557 kcal met 172 cabrs, als ik dat 1 week doe dan voel ik me echt slecht van binne :P haal de 2300 kcal neit eens :P
Respect!

• #1.824
Mooie training neer gezet, sterke fly's/ mp !

1557 kcal met 172 cabrs, als ik dat 1 week doe dan voel ik me echt slecht van binne :P haal de 2300 kcal neit eens :P
Respect!

Ja ik zou af en toe nog wat lager in carbs willen maar dat is bijna onmogelijk met brood.

• #1.825
Vraagje,

Ik wil beginnen met proberen op vrije dagen (weekenden en verdere vrije dagen ) toch professioneler te eten.
Dan denk ik bijv aan rijst,sperziebonen,kipfilet.

Ik wil me dan focussen op 4 grote maaltijden nou heb ik weinig koopervaring met rijst maar rijst word toch meer als je het kookt?
Zoja hoeveel meer word het dan , reken je de kcal's van ongekookt meestal of na het koken?

de kcal en de verhouding van eiwitten enc.. van rijst is ongekookt, dus weeg 100 gram ongekookte rijst af ongeveer 350kcal.

De volume van rijst wordt groter door het water, daarom wordt het zwaarder en bevat daarom ook niet meer kcal.

Dus alleen maar ongekookte rijst afwegen,

2pzmg3q.png

Laatst bewerkt:
  • #1.827
zou het zo aanpakken: je hebt je aantal kcal wat je wil voor die dag vul alles in wat je al weet dan verdeel laaste kcal over de rijst, als je elke maaltijd 100 gram rijst neemt, zonder ontbijt: 3x100 gram 300 gram x 350kcal= 1050 kcal.

als ik jouw schema zo bekijk heb je dan nog maar ruimte van 500+- kcal zou 75 gram per maaltijd pakken

tip: kook voor 2 dagen

Anders moet je telkens alles opruimen en wassen

Laatst bewerkt:
  • #1.829
2/3 dagen hoe bewaar jij dit dan ik zat meer te denken gewoon de avond van te voren te koken?

Even gekeken denk dan aan zoiets:

Ontbijt:
50 gram zilvervlies rijst
100 kipfilet blokjes
150 gram sperziebonen
Whey shake

Preworkout
50 gram zilvervlies rijst
100 gram kipfilet blokjes
150 gram sperziebonen

Postworkout/Avondeten
100 gram zilvervlies rijst
200 gram kipfilet
200 sperziebonen

Voor t slapen
Kwark

Verhouding:
1686 kcal 196 carbs/12 vet/216 protein

Wil ook 1 of 2 dagen echt laag gaan dacht dan aan zoiets in carbs:

Ontbijt:
25 gram zilvervliesrijst
100 gram kipfilet
100 gram sperziebonen
2 hele eieren

Pre-workout
100 gram kipfilet
whey shake
100 gram sperziebonen
25 gram zilvervlies rijst

Postworkout/avondeten
200 kipfilet blokjes
100 gram komkommer
25 gram zilvervlies rijst

Voor t slapen
150 gram tonijn in blik

1171 kcal 73 carbs/21 fat/185 protein

Even kijken hoe ik dan toch nog aan kcals kom zonder carbs.

ga je no carbs doen ?? Zou ik niet doen max 25/50 carbs

• #1.831
Hahaha nee ik had over die laatste dag die wilde ik wel aanvullen met kcal maar niet echt met carbs en nog meer protein lijkt me ook onnodig.

Maar hoe bewaar jij je eten nou?

eten laten afkoelen , als je dat niet doet beslaat de bak van binnen in de koelkast, wordt het plakkerig enc

Daarna kip gescheiden van de groeten bewaren en tupperware boxen

Max 2 dagen bewaren

Of je vriest alles in: bewaar de bakjes van de chinees en vries het in, heb je gelijk alles voor een week

• #1.833
eten laten afkoelen , als je dat niet doet beslaat de bak van binnen in de koelkast, wordt het plakkerig enc

Daarna kip gescheiden van de groeten bewaren en tupperware boxen

Max 2 dagen bewaren

Oke in dat geval kan ik dan mss ook vrijdag (korte schooldag) zo eten.
Klinkt nice:D:D

Zou jij dan ook afwisseling maken in groenten,vlees?
En als jij bijv vanavond kookt voor morgen en dan doe je alles in tupperware bakjes doe je dan ook vlees gescheiden van rijst en groente?

Oke in dat geval kan ik dan mss ook vrijdag (korte schooldag) zo eten.
Klinkt nice:D:D

Zou jij dan ook afwisseling maken in groenten,vlees?
En als jij bijv vanavond kookt voor morgen en dan doe je alles in tupperware bakjes doe je dan ook vlees gescheiden van rijst en groente?

In de koelkast wel ja is ook makkelijker anders wordt zo benden dan heb je de ene keer veel vlees en weinig rijst andere keer weer net andersom,

3 verschillende bakjes, je kan bijvoorbeeld 600 gram rijst maken en dat wegen bijvoorbeeld 1200gram (alleen als meeste vocht er uit is wegen)

Dan weer je persies hoeveel gram gekookte rijst in het ongekookt is

• #1.835
Oke nouja ik doe het denk ik gewoon op gevoel.

Je bent goed bezig man.
Mooie trainingen en je begint je steeds meer te verdieping in de voeding (in tegenstelling tot mij :p)

Keep growing ;)

• #1.837
Hahh ja achja jij hebt gewoon nu even mindere periode.

Vandaag benen/kuiten kwam erachter dat ik al 2 weken lang geen benen had gedaan dus had niet echt veel verwachtingen ervan.

Squat
3 x 10 x 60
netjes

FSQ
3 x 10 x 47,5
moeizaam

hierna dacht ik een repout squat te doen met 40 kg maar ik was helemaal kapot haalde maar 9 reps.

SLDL
12 x 65
Hierna ging ik even naar de wc toen ik terug kwam had iemand anders alles anders niet gezet dus bij 1 setje gehouden

Leg curl lying
12 x 39
15 x 32
13 x 32
9 x 32

Calf extensions
15 x 42
7 x 52
17 x 39
15 x 39
Hierna
op 32kg 50 reps gehaald
20x 10 sec rust 12x 10 sec rust 10x 10 sec rust 8 klaar:D
Hierna stonden ze goed vol

Even nog trapgelopen op zo'n cardioapparaat
10 min 80 kcal.

---------- Post toegevoegd 2 June 2013 om 14:03 ----------

Overigens vanochtend na ontbijt even op de weegschaal gestaan 62kg met kleren aan.
Volgende week even goed wegen.

Thx RFFNCK, haha ja las het achja niks aan te doen nu wel blijven trainen eh. Woon je nog in utrecht?

HAha t was een vraag ri MC sorry voor de verwarring:p

Huh, goed dat je t zegt :P Ga mn best doen! Ben verhuisd binnen Utrecht, dus ja :) Jij ook dan?

Ik wil me dan focussen op 4 grote maaltijden nou heb ik weinig koopervaring met rijst maar rijst word toch meer als je het kookt?
Zoja hoeveel meer word het dan , reken je de kcal's van ongekookt meestal of na het koken?

Pak cals van rijst ongekookt. T zet uit omdat rijst vocht opneemt. Ik vind opgewarmde rijst nooit lekker trouwens. Als je toch besluit t in de magnetron te doen moet je ff een bord op zn kop op de rijst leggen zodat de rijst niet te droog wordt. Wat doe je nu eigenlijk qua voeding?

Vandaag benen/kuiten kwam erachter dat ik al 2 weken lang geen benen had gedaan dus had niet echt veel verwachtingen ervan.

Foei.

• #1.839
Gewoon brood en eet avondeten eigenlijk altijd wat de pot schaft.

Je moet hier is wat vaker komen zeg dan had je t geweten.

Ik was ook ziek geweest dat verklaard waarom ik zolang geen benen had gedaan en verder ik woon in zeist.

Gewoon brood en eet avondeten eigenlijk altijd wat de pot schaft.

Je moet hier is wat vaker komen zeg dan had je t geweten.

Ik was ook ziek geweest dat verklaard waarom ik zolang geen benen had gedaan en verder ik woon in zeist.

Ja, ik las t al terug. Als je kip bakt in olie zit je waarschijnlijk al over de 12 gr vet heen btw.

Terug
Naar boven