XXL Nutrition

Stronger & lighter: this is my summer!

mijn log is altijd open :D
sterke training trouwens!
wat je zegt met je polsen bij squat daar had ik ook altijd last van... nu doe ik tegenwoordig mijn handen wat smaller en heb ik er bijna of geen last meer van misschien is het persoonlijk maar het is het proberen waard he :D

ik ben met bankdrukken ook maar begonnen met 1x47,5kg :)
over bankdrukken kun je altijd dingen vragen het is mijn favoriete oefening en ik interesseer me er ook het meest in :) heb je vragen hoor ik het graag :D

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm... ik zie net dat mijn profiel als leeftijd 17 aangeeft... was het maar zo:o jammer genoeg kan ik het niet veranderen... :(

Anyway, vandaag weer een training:

Training 10

Squat

1x5x20
1x4x30
1x3x40
1x2x60
3x5x80
Warm-ups mogen in het vervolg iets zwaarder. Laatste rep bijna een fail. rust tussen werksets was ong 4-5 minuten. geen last van mijn polsen, waarschijnlijk door goed op te letten dat ik mijn armen alleen gebruik om de stang op zijn plek te houden, en er geen druk mee uit te oefenen. Ik zie wel ergens een stall aankomen binnenkort.

Press

1x3x22
(de bedoeling was 20)
1x2x27 (de bedoeling was 25)
1x1x34,5 (perongeluk teveel gewicht aan één kant van de barbell. dom, dom, dom
2x5x32
1x4x32
(fail op 5e rep)
Dit keer niet met olympische stang. Ik ging uit van 3kg voor de stang, maar na de warm-ups realiseerde ik dat hij toch zwaarder is. Nu ben ik uitgegaan van 5kg, maar hij kan net zo goed 7kg zijn. Achjah, zolang de progressie er maar in zit maakt het gewicht niet uit. Het bouncen op de borst met volle adem was ik tot op het eind vergeten en dat heeft veel kracht gekost (en de te zware sets) Jammer, ik denk dat ik de volgende keer met 2kg verhoog en dan eens aankijk.

Rows

3x5x50

Lukte wel allemaal, maar ik merkte dat mijn lichaam niet verticaal bleef maar dat ik omhoog kwam als ik de stang naar me toe trekte. Geen stricte rows dus. Wel probeerde ik niet mijn benen volledig te gebruiken maar wel een klein beetje mijn hamstrings.. (of iig, daar voelde ik het)
voor een stricte uitvoering was ik te slap en ik heb geen zin om minder gewicht te nemen want dan moet ik schijven onder de barbell zetten. Als ik moet resetten dan zal ik ze wel strict proberen.

Over mijn problemen met de deadlift. Het komt denk ik doordat ik teveel kracht uit mijn torso haal en te weinig uit mijn benen. Het schijnt soms te helpen om je zelf stampend voor je te zien. Ik ga het de volgende workout eens proberen. Eigenlijk hoort een deadlift ook wel sterker te zijn dan een squat. Volgens het SS-programma wordt dit door je resets vanzelfs gecorrigeerd op alle oefeningen.

Het eten gaat goed. Ik eet nu ergens tussen 2500-2700kcal. Al een stuk meer dan eerst. Mijn maag moet nog een beetje rekken, maar 3000-3200kcal wordt het doel.

Gewicht was voor de vakantie 81,5kg en nu weer 84kg. Toch heb ik het idee dat ik wat gespierder ben dan voorheen.

mijn log is altijd open :D
wat je zegt met je polsen bij squat daar had ik ook altijd last van... nu doe ik tegenwoordig mijn handen wat smaller en heb ik er bijna of geen last meer van misschien is het persoonlijk maar het is het proberen waard he :D

ik ben met bankdrukken ook maar begonnen met 1x47,5kg :)
over bankdrukken kun je altijd dingen vragen het is mijn favoriete oefening en ik interesseer me er ook het meest in :) heb je vragen hoor ik het graag :D

Bedankt voor de kudos. Het squat probleem is opgelost, heb aan je tip gedacht maar weet niet zeker of dat ook de oorzaak was.

dat je met 1x47,5kg bent begonnen geeft mij hoop :D
Iets waar ik wel benieuwd naar was. In hoeverre verschilt een powerlifting benchpress van een "standaard(/bodybuilding)" bench press? Thanks man.

ja ja 47,5kg :D

het verschil tussen powerlifting is vooral ook de holle rug (fitness manier doet dat niet.) in gewicht scheelt het best veel denk ik. je hebt dan een kleinere rom en hoeft dus niet zo laag te zakken scheelt ook weer in het uitdrukken. Hoe breed pak je eigenlijk met bench? ik doe zelf ringvinger op de gladder ringetjes aan de buitenkant van de stang.

Laatst bewerkt:
Ik moet ff haast maken, dus even alleen snel mijn training neerzetten.

Vandaag echt een rotdag gehad. Maar dat is voor een andere keer.

Training 11

Deadlift
1x3x50
1x2x75
1x5x90

Bench Press
1x5x20
1x3x30
1x2x40
3x5x45

Squat
1x5x20
1x3x50
1x2x65
1x5x85
1x4x80
1x5x80

Gaat goed, mooie log trouwens. Ik volg je!

3x5x45 bench! gaat lekker he?
de rest ook zie ik :D

Over mijn training: Ik begon met de deadlift want die irritante instructeur die over mijn squat zeikt was er weer. Ik kreeg nogal veel last van mijn onderrug, het werd zelfs pijnlijk. Volgens mij komt het door het verkeerd neerleggen van de halter. Voor de rest vond ik het zowieso ontzettend zwaar, zat echt op failure de laatste rep. Door de bench was de pijn in mijn onderrug er wat uit voor ik ging squatten. De squat was ontzettend zwaar, maar ik moest eerder die dag voor school 5km hardlopen. En waarschijnlijk ook iets te weinig rust tussen de sets, want anders kwam die instructeur weer aankakken.
Ik heb met mijn ouders gesproken over een abbo bij de gym in de stad (waar ze wel echt materiaal hebben). Het mag, als ik goeie cijfers haal, en ik heb mijn eerste toetsweek over 3 weken. Dus ik ga alvast hard leren.

Gaat goed, mooie log trouwens. Ik volg je!

Dankjewel! Top :thumbs:
Motiveert altijd heel goed.

3x5x45 bench! gaat lekker he?
de rest ook zie ik :D

Ja, bench ging tot mijn verbazing erg lekker. Ik merkte door jouw opmerking dat ik een ontzettend kleine grip nam eigenlijk (was eerder een close-grip bench press). Dus nu gewoon normale wijdte, en dat beviel heel goed. Bedankt! :D
Verder ook een hele goeie houding van mijn benen en rug dat hielp.

De squat houd ik volgende keer nog even hetzelfde en dan wel proberen 3x5 te halen. En dan ook gewoon eerst squatten en op het eind pas deadliften. De deadlift zal ik nu even proberen om met 5kg omhoog te gaan. Met de bench press durf ik wel 50kg te proberen. En daarna met kleinere stappen omhoog.

Voeding gaat erg goed. Ik eet denk ik iets van 3000kcal per dag. Allemaal vrij goed eet. Heb niet echt problemen om tegen mijn zin iets meer te eten. Ik woog voor ik op vakantie ging 81kg, nu zit ik weer op de 84kg van toen ik met mijn log begonnen. Kleren zitten wel veel losser, kan alleen maar goed zijn dus.

Binnenkort wel jarig, dus dat worden wel de nodige biertjes :o

Laatst bewerkt:
oh ja smaldrukken is wel iets zwaarder ;) maar beter als dat je te breed pakt want als je dan smaller pak valt het weer tegen :) geen dank!

Rotdag gehad vandaag. De weight room was bomvol en die zeikere instructeur was er de hele tijd.

Ik heb toen de press gedaan (3x5x35kg). Van hem mocht ik zelfs de bar voor de press niet racken (op zo'n ding waar je bodyweight oefeningen doet) dus ik heb ze maar gecleaned. Ik ga binnenkort eens kijken hoe ik goed moet cleanen, lijkt me leuk om te leren en ook voor in het vervolg handig als die mong**l er is.

Ik besloot dus eens een traininkje te doen op de apparaten. Was opzich wel leuk, en ik ben ontzettend veel vooruit gegaan in kracht heb ik gemerkt. Ik heb gedaan:

training 12

standing press 3x5x35

leg press (3x5-8x170kg) Benen hoog geplaatst. Diepe, volle legpresses.
Smith squat (3x5x60kg) dit zuigt echt, je verdoet je rug/knieën en het is voor pussies
leg extension (3x5-8x70kg)
leg curl (3x5-8x60kg)
calve raises (3x5-8x55kg)
rowapparaat (3x5-8x65kg)
chest press (3x5-8x65kg)
buiksiperapparaat (3x5-8x35kg)
onder/midden-rugapparaat (3x5-8x30kg)

Net niet alles tot failure getrained. Toen ik net klaar was met trainen ging die instructeur weg, maar je kan begrijpen dat ik toen niet meer wilde squatten :D

Het plan in het vervolg is om the press te gaan cleanen, en ook om de powercleans eens te gaan leren. Heb toch besloten die stap te maken, lijkt me wel stoer. Denk wel dat het veel moeite wordt.

In het vervolg wordt het hopelijk gewoon weer squatten. Bij verhindering eerst powercleans/deadlifts, dan press/benchpress en dan squatten als die weg is. Mocht ie er toch zijn dan de benen hard aftuigen op de legpress/legextension/legcurl/calve raises of misschien zelfs snatches gaan leren en dan overhead squats.

oh ja smaldrukken is wel iets zwaarder ;) maar beter als dat je te breed pakt want als je dan smaller pak valt het weer tegen :) geen dank!

Zo kan je het ook zien ja ;)

Laatst bewerkt:
heeft iedereen wel eens een mindere dag en nog best veel oefeningen gedaan beter iets dan niets

Toch goed getraint hoor, eens wat meer volume kan geen kwaad.

Even mijn beginpost aanpassen en updaten.

Met mijn voeding probeer ik nu gemiddeld 3000kcal binnen te krijgen. Het lukt aardig moet ik zeggen. Het is meer dan ik nodig heb, maar ik kan best tegen mijn zin eten :P

heeft iedereen wel eens een mindere dag en nog best veel oefeningen gedaan beter iets dan niets

Ja je hebt gelijk :o en dat is zeker waar :p

Toch goed getraint hoor, eens wat meer volume kan geen kwaad.

Dankje, nee ik denk ook niet dat het kwaad kwam :cool:

Beide bedankt voor de thumbs-up. Kan niet wachten tot ik dinsdag eindelijk die 85kg (meer dan mijn eigen gewicht :)) kan gaan squatten :D

Wordt er niet meer getraind?

Over de rows... In practical programming staat er nergens iets over rows. Op de starting strength wiki staan 3 programma's die ofwel in het boek staan ofwel worden gebruikt in Rip zijn gym. Je kan beter één van die programma's kiezen: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program#Three_Flavors_of_Starting_Strength

btw, Rip zijn mening over rows:

Back at ya ;) Hopelijk gaat alles goed enzo :(

To the point: Ja je hebt helemaal gelijk over die rows, daar was ik me ook wel van bewust. Maar ik vond het allemaal veel en moeilijk worden om die cleans te leren. Nu ik de andere oefeningen wel een beetje degelijk kan uitvoeren ga ik ze toch maar eens doen. De rows zijn zeker geen slecht alternatief, maar het is niet het beste :)

Laatst bewerkt:
Ik heb de gewichten van de vorige training erbij gezet, voor als dat onopgemerkt bleef.

Veel spierpijn in me rug de laatste dagen en op een paar plekken in mijn benen. Tot nu toe was de spierpijn goed te doen, maar dit keer zat het de training een beetje weg.

Training 13

Squat
1x5x20
1x4x30
1x3x50
1x2x65
3x5x85

Qua gewicht net te doen. Spierpijn zat een beetje in de weg. Ik heb mezelf denk ik in de vingers gesneden door de vorige keer niet te squatten. Merkte wel dat me techniek soms een beetje off was. Hopelijk komt dat de volgende keer goed.

Bench Press
1x5x20
1x4x25
1x3x35
3x5x50

Bij de worksets probeerde ik elk setje ietsjes breder. De laatste set was denk ik op normale breedte. Dat ga ik voortaan proberen aan te houden. Laatste rep lukte echt net. Ik heb alleen nog steeds moeite om die bar in een rechte lijn te laten bewegen. Ook merk ik niet echt dat ik mijn borst echt gebruik, wel apart. Waarschijnlijk kleinere sprongetje in kg de volgende keer.

Deadlift
1x3x60
1x2x85
1x5x100

Te zware warming-ups denk ik. Ik kreeg veel pijn in me rug, komt misschien doordat ik nog niet helemaal was hersteld. Na de workset was me rug weer in orde :). Het wordt binnenkort tijd om minder gewicht toe te voegen, want dit was echt f**ck*** zwaar.

Volgende training wordt interessant: (clean?)&press en power cleans. Kijken of ik 90kg squat haal (minimale hoeveelheid kg waarmee ik ophoog kan in mijn huidige gym :()

Eten gaat prima, ik probeer ongeveer 3000-3200kcal per dag aan te houden. Is soms een beetje proppen, vooral met groenten :o

sterke training!
je bench gaat ook goed he? en druk je met holle rug? en je kunt je schouders smal maken tijdens het drukken.
bij je deadlift is je warming up denk ik niet te zwaar hoor ik doe het ook ongeveer maar dat kan ook wel persoonlijk zijn natuurlijk.

sterke training!
je bench gaat ook goed he? en druk je met holle rug? en je kunt je schouders smal maken tijdens het drukken.
bij je deadlift is je warming up denk ik niet te zwaar hoor ik doe het ook ongeveer maar dat kan ook wel persoonlijk zijn natuurlijk.

Dankjewel! Jouw commentaar motiveert mij iig altijd goed :p
Beginner zijn heeft zijn voordelen heb ik ontdekt ;)

Ik bench inderdaad met een holle rug, maar niet overdreven, mijn hand past er net onder zegmaar, maar meer ook niet. Schouderbladen naar achteren trekken doe ik altijd.

Bench gaat denk ik zeer binnenkort stallen, en dan met kleinere gewichten omhoog.

Maar ik heb nog steeds moeite om de halter in een mooie rechte lijn te bewegen. Bij jou is dat goed neem ik aan. Had jij het ook toen je begon?, heb je daar nog enige tips voor?

ah ja dat is goed :D

het uitdrukken ging bij mij idd ook een beetje scheef en met bochten enz. maar diegene die bij mij wel eens komen trainen (ook beginners) hebben dat allemaal dat is denk ik omdat nog niet al die spieren ontwikkeld zijn. dat komt allemaal van zelf goed gewoon zo netjes mogelijk drukken en dan gaat het vanzelf beter.

Log:

Starting Strength is erg motiverend tot nu toe, met pr na pr elke training :D

Lekkere spierpijn in mijn rug van de deadlift.

Vandaag lekker veel gevreten, zeker +3200kcal met een liter melk, 10+broodjes, halve liter kwark, veel noten en groente, etc, etc.

Volgende training wellicht de power clean, heel misschien wacht ik daar nog even mee. De deadlift (de worksets) ga ik de volgende keer met een mixed grip proberen.

Nu even aan mijn huiswerk, moet wel goeie cijfers halen anders blijf ik in deze klote gym. Over anderhalve week al toetsen, gelukkig heb ik er maar 6 :D

ah ja dat is goed :D

het uitdrukken ging bij mij idd ook een beetje scheef en met bochten enz. maar diegene die bij mij wel eens komen trainen (ook beginners) hebben dat allemaal dat is denk ik omdat nog niet al die spieren ontwikkeld zijn. dat komt allemaal van zelf goed gewoon zo netjes mogelijk drukken en dan gaat het vanzelf beter.

Haha, oké. Thanks. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Heb nog nooit een ervaren bankdrukker scheef zien drukken. Dus komt vanzelf wel goed denk ik. Ik probeer elke keer zo recht mogelijk te drukken. Het is volgens mij nu wel beter dan in het begin, maar die progressie merk je niet zo als je het regelmatig doet.

Tuurlijk waren ze diep, zo horen ze :)

Volgens mij ga ik eerder te diep dan niet diep genoeg :o

Maar goed, op een gegeven wordt het gewicht te zwaar en moet ik mezelf gaan dwingen om met een zo goed mogelijk techniek zo efficiënt mogelijk te squatten. Het explosief aanspannen van de hams en glutes onderaan om snel naar boven te komen is mij nog steeds raadsel. Maar wie weet, over tijd.

Log:

Starting Strength is erg motiverend tot nu toe, met pr na pr elke training :D

Lekkere spierpijn in mijn rug van de deadlift.

Vandaag lekker veel gevreten, zeker +3200kcal met een liter melk, 10+broodjes, halve liter kwark, veel noten en groente, etc, etc.

Volgende training wellicht de power clean, heel misschien wacht ik daar nog even mee. De deadlift (de worksets) ga ik de volgende keer met een mixed grip proberen.

Nu even aan mijn huiswerk, moet wel goeie cijfers halen anders blijf ik in deze klote gym. Over anderhalve week al toetsen, gelukkig heb ik er maar 6 :D

Haha, oké. Thanks. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Heb nog nooit een ervaren bankdrukker scheef zien drukken. Dus komt vanzelf wel goed denk ik. Ik probeer elke keer zo recht mogelijk te drukken. Het is volgens mij nu wel beter dan in het begin, maar die progressie merk je niet zo als je het regelmatig doet.

Tuurlijk waren ze diep, zo horen ze :)

Volgens mij ga ik eerder te diep dan niet diep genoeg :o

Maar goed, op een gegeven wordt het gewicht te zwaar en moet ik mezelf gaan dwingen om met een zo goed mogelijk techniek zo efficiënt mogelijk te squatten. Het explosief aanspannen van de hams en glutes onderaan om snel naar boven te komen is mij nog steeds raadsel. Maar wie weet, over tijd.

je benen vind ik persoonlijk al erg sterk ;)

Voor die progressie zal je dan eigenlijk elke training moeten filmen maar das weer zo veel werk... :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven