XXL Nutrition

Stronger & lighter: this is my summer!

• Topic Starter Topic Starter
Resultaten waren prima, maar toch een klote workout. Heel ongeconcentreerd, lange schooldag, maar 5 uur geslapen, stress, etc, etc.

Training 14

Squat

2x5x20
mooie techniek IMO (voor wat dat waard is)
1x5x35 mooie techniek IMO (voor wat dat waard is)
1x3x60 (moest 50 zijn) mooie techniek IMO (voor wat dat waard is)
1x2x80 (moest 70 zijn) slappe techniek.
3x5x90 Na de 2e werkset dacht ik niet dat ik nog alle reps zou halen. Toen kwam die idiote fitnessinstructeur langs. Hij vroeg waarom ik dit nog deed (barbell op dat ding waar je dips en pull-ups op kan doen leggen). Ik antwoorde niet, hij zei: "heb je schijt?", ik zeg: "ja". Hij zegt: "Daar moet ik het eens met de filiaalmanager over hebben, je hebt nu een officiële waarschuwing, want ik zie jou dit al 3-4x zien doen." Ik had geen zin in zijn gezeik tussen ik ga minder dan 2 minuten rust al aan mijn 3e set. Hij loopt boos weg: "Je bent weg hier hoor.". Toen die 5 reps gehaald, beetje slordige techniek de laatste rep maar wel diep genoeg enzo. Wonderen wat een beetje adrenaline kan doen :p. Ik moest tijdens die set ook denken aan Arnold zijn squats in Pumping Iron, dat motiveerde goed :o Had na het squatten de rest van de training gigantisch veel last van mijn onderrug (net als de vorige keer eigenlijk). Het zal wel mijn zwakste schakel zijn, aangezien ik vroeger ook een slappe onderrug had en daar problemen mee had bij het sporten. Denk niet dat het door techniek komt, want ik had vroeger zo veel last van me rug dat ik nu echt wel uitkijk en ik let er altijd op dat ik met een rechte rug bezig ben (zelfs bij het oppakken van schijven enz)

Press

1x10x10

1x7x20
1x1x30
1x5x35
3x5x40
(de laatste rep er met zo veel moeite uitgeperst, dat wil je niet weten)
Warming-ups waren slecht, ik was er niet helemaal bij. zie boven. Ik heb niet gebounced op de borst, terwijl dat van Rip wel mag. Alleen bij de laatste rep, zodat ik wel al mijn reps kon halen voor vandaag. Volgende keer met 2kg omhoog.

Rows

1x8x20
1x8x25
1x8x30
1x5x32
1x5x34
2x5x36
1x8x36
Pijn onderrug werd teveel ik had er echt geen zin meer in, maar er had anders wel werksets van 45kg ingezeten met gewoon normale warm-ups. Dit keer probeerde ik de rows super-strict uit te voeren. Powercleans waren de bedoeling, maar daar moet ik me wel goed voor inlezen, en daar heb ik dus momenteel geen tijd/energie voor. Volgende keer 40kg strict, en dan weer opbouwen naar waar ik was gebleven.

Voor die progressie zal je dan eigenlijk elke training moeten filmen maar das weer zo veel werk... :)
Ja idd, maar ik merk bij me squat/deadlifts wel dat de halter steeds meer en meer in een perfecte lijn gaat en dat ik me goed bewust ben van de aanspanning van me spieren enzo (meer controle). Volgens mij ook bij me bench, alleen niet zo opgevallen misschien.

Heb net na training een liter melk op, heb nog steeds wel honger eigenlijk :). De motivatie is nooit beter geweest, ik ben toch echt wel sterker geworden, mag ik na een maandje zeggen, als ik zo terugkijk :D

Laatst bewerkt:
sterke training! sterke squat vooral! alleen pijn in je onderrug is niet de bedoeling...

je benen vind ik persoonlijk al erg sterk ;)
Dankjewel! Geeft een goed gevoel als ik dat hoor, zo na een maandje trainen :cool:

sterke training! sterke squat vooral! alleen pijn in je onderrug is niet de bedoeling...

Ik zeg het elke keer, maar serieus: echt bedankt voor je posts. Houdt me altijd goed gemotiveerd! :)

Bedankt voor de complimenten op de squat, ik denk echt dat het "mijn ding is" :D

Toen ik een paar minuten geleden ging liggen, was de pijn er al heel snel uit, als of het er nooit was. Bizar. Heb nu alleen wel pijn in me glutes van die squats. Volgende keer gewoon iets aandachtiger op mijn rug zijn, lijkt me. Goed op de spieren en houding letten die mijn rug zouden moeten beschermen. Mijn rug is zowieso niet zo heel sterk, zie mijn deadlift.

Nog 5-6 trainingen ofzo en ik kan van fitness centrum naar hardcore gym verhuizen :p

Ik zeg het elke keer, maar serieus: echt bedankt voor je posts. Houdt me altijd goed gemotiveerd! :)

Bedankt voor de complimenten op de squat, ik denk echt dat het "mijn ding is" :D

Toen ik een paar minuten geleden ging liggen, was de pijn er al heel snel uit, als of het er nooit was. Bizar. Heb nu alleen wel pijn in me glutes van die squats. Volgende keer gewoon iets aandachtiger op mijn rug zijn, lijkt me. Goed op de spieren en houding letten die mijn rug zouden moeten beschermen. Mijn rug is zowieso niet zo heel sterk, zie mijn deadlift.

Nog 5-6 trainingen ofzo en ik kan van fitness centrum naar hardcore gym verhuizen :p

haha geen dank hoor :p ja dat kan squat ligt je dan gewoon goed ;) net als bij mij bankdrukken :D

goed dat het al weg is! en je rug wordt vanzelf sterker door deadlift natuurlijk maar dat moet je wel even in de gate houden he :)

Log:

Slaaptekort weer, net als gisteren. Moet aan een werkstuk werken, kan niet wachten tot dat deze dag voorbij is. Vandaag weer lekker spierpijn. Zo'n beetje elke spier in me rug, schouders, glutes. Rest van benen ook eigenlijk, alleen heel licht, zoals ik dat altijd wel heb. Ook heel lichtjes in mijn armen. Onderrug en buik ook eigenlijk :p

Volgende keer ga ik voor 55kg bench, met normale gripbreedte vanaf het begin. Voor deadlift 110kg, ga ik eens met een mixed grip proberen. Squat moet wel met 95kg, kleinere sprongetjes zijn er niet... Hopelijk haal ik alle reps.

Nog 6 trainingen en ik zit (eindelijk) in een andere gym :D

Dankjewel! Geeft een goed gevoel als ik dat hoor, zo na een maandje trainen :cool:

ziek dat jou poten binnen een maandje sterker zijn dan mij na een jaar wss heb je gewoon goede genen voor poten en ik slechte :D

ziek dat jou poten binnen een maandje sterker zijn dan mij na een jaar wss heb je gewoon goede genen voor poten en ik slechte :D

Ja, is best wel ziek :o
Haha, was het maar zo simpel. Ik denk toch dat de waarheid vele malen complexer is :D

Ik ga zometeen naar de gym, meteen mijn abonement opzeggen, heeft toch zo'n afzegtermijn van 1 maand ofzo. Kweet nog niet of ik door ga met Rippetoe, of even wat machines pak, of dat ik even cardio doen en morgen ga krachttrainen.

Lekker me slaap ingehaald btw, 12 uurtjes geslapen :p

Trouwens, goeie motivatie tijdens die laatste moeilijke reps bij de squat:

http://www.youtube.com/watch?v=A6SJf1TcMks

Na het trainen, hard leren, eerste tentamens komen eraan.

ik zou als ik jou was geen machines pakken van machine werk wordt je niet zo sterk als van trainen met losse gewichten zoals dumbbells en barbell. maar die keuze ligt natuurlijk bij jou :p ik zou dan gewoon cardio doen en morgen krachttraining

Training vandaag was onzettend slecht. Komt denk ik doordat mijn eten/slaap de afgelopen dagen niet helemaal in orde waren en ik een dag eerder ben gaan trainen dan normaal. Hopelijk heb ik alles wat ik heb gedaan goed onthouden:

Training 15

Squat
2x5x20
1x5x35
1x3x55
1x2x70
(had 75 moeten zijn) deze voelde al loeizwaar aan
4x3x95
1x7x80
Die 3x5x95 was gewoon te zwaar, maar moet volgende keer wel lukken denk ik. Ook ging ik met me techniek compenseren en dat beviel me absoluut niet.

Bench Press
2x5x20
1x5x25
1x3x35
1x2x45
1x2x55
3x3x50

55 was veeeelste zwaar. Kleinste schijven zijn 2,5kg. Volgende keer misschien een andere barbell (geen olympische) gebruiken dan 52kg 's proberen. Techniek was wel vrij goed denk ik. Normale gripbreedte gebruikt en in een redelijk rechte lijn kunnen drukken.

Deadlift
1x5x50
1x2x65
1x2x90
1x1x105
mixed grip faal
1x1x105 gelukt
1x1x105 faal
Mixed grip voor 1 rep geprobeert. Beviel niet echt. Misschien een andere keer overstappen als mijn grip de bepalende factor wordt bij de deadlift...
Ergens bij een rep merkte ik dat ik last kreeg van me onderrug. Wat bleek, de techniek was op die rep niet zuiver. Bij alle andere reps wel. Daarom nu gelukkig ook geen last van me onderrug.

Ik heb voor het eerst met eigen muziek getraind. Viel best tegen eigenlijk. Maar ik probeer het nog wel 's een keertje want deze training was ronduit prut en ik ben er absoluut niet tevreden mee.

Verder heb ik me ook meteen uitgeschreven, abbo loopt in november af :)

Volgende keer misschien power cleans proberen, als ik tijd heb ga ik alvast oefenen met de bezem.

Heb net 500g bonen, 4 sneetjes brood, banaan, 1L magere melk op :o

Gewicht
84,7kg (Toen ik begon was het 84kg, maar ik ben de laatste week pas echt aan het eten geslagen :D. Daarvoor (op vakantie?) heel ietsjes afgevallen denk ik). Dus de hoeveelheid eten nu is denk ik wel goed.

ik zou als ik jou was geen machines pakken van machine werk wordt je niet zo sterk als van trainen met losse gewichten zoals dumbbells en barbell. maar die keuze ligt natuurlijk bij jou :p ik zou dan gewoon cardio doen en morgen krachttraining

Je hebt helemaal gelijk! Maar morgen is die rare instructeur er, en dan kan ik niet squatten. Bij machines is mijn kracht op een gegeven moment wel op, maar ik voel niet dat ik alles gegeven hebt ofzo, en het geeft absoluut geen goeie prikkel aan mijn spieren om te groeien/sterker te worden, merk ik.

Volgende training:
Squat 95kg
Press 42kg
Clean 20kg of Row 40kg

Goeie training voor een slechte dag ;) jammer dat de bench niet ging zoals je wilde...

Vandaag lichte spierpijn overal. Besloot eens rustig wat cardio te doen. Intensieve cardio/hardlopen wordt namelijk heel erg afgeraden bij Rippetoe. Is ook veel te zwaar als je 3x pw squat. Op bejaarden tempo dus. Hartslag steeds tussen de 135-170bpm. Gemiddeld 150bpm. Schijnt het herstel ook te bevorderen door het bloed dat door het lichaam gepompt wordt. Ook een beetje voor mijn conditie, aangezien ik de laatste tijd vrij weinig beweeg.
Beviel goed. Beetje gejogged en gefietst etc. Lekker muziekje erbij en het uur was zo weer om. Ga ik iets regelmatiger doen misschien :)

Daarna lekker gegeten. Halve liter melk, halve kilo rijst, en nog 2 grote borden aan vlees en groente :o

Ik voel me heel goed nu :D

Goeie training voor een slechte dag ;) jammer dat de bench niet ging zoals je wilde...

Jammer inderdaad. Maar het is gewoon niet te doen om elke keer 5kg erbij te doen. Achjah, binnenkort zit ik in een degelijke gym.

Vandaag lichte spierpijn overal. Besloot eens rustig wat cardio te doen. Intensieve cardio/hardlopen wordt namelijk heel erg afgeraden bij Rippetoe. Is ook veel te zwaar als je 3x pw squat. Op bejaarden tempo dus. Hartslag steeds tussen de 135-170bpm. Gemiddeld 150bpm. Schijnt het herstel ook te bevorderen door het bloed dat door het lichaam gepompt wordt. Ook een beetje voor mijn conditie, aangezien ik de laatste tijd vrij weinig beweeg.
Beviel goed. Beetje gejogged en gefietst etc. Lekker muziekje erbij en het uur was zo weer om. Ga ik iets regelmatiger doen misschien :)

Daarna lekker gegeten. Halve liter melk, halve kilo rijst, en nog 2 grote borden aan vlees en groente :o

Ik voel me heel goed nu :D

Jammer inderdaad. Maar het is gewoon niet te doen om elke keer 5kg erbij te doen. Achjah, binnenkort zit ik in een degelijke gym.

houd je er rekening mee dat je wel genoeg eet zeg maar niet te weinig want met cardio verbrand je wel wat :P

ja dat is wel veel te veel idd gelukkig dat je dan naar een andere gym kan want deze klinkt echt k*t :o je kunt ook ipv 3x50kg (theoretische 1rm van 53kg) 4x50kg doen (theoretische 1rm van 55kg)

Laatst bewerkt:
houd je er rekening mee dat je wel genoeg eet zeg maar niet te weinig want met cardio verbrand je wel wat :P

Ja klopt, let ik ook op. Bij starting strength moet je op zijn minst op gewicht blijven, maar het liefst aankomen. Anders is het niet vol te houden. Ik at in het begin best weinig, maar ik eet nu gemiddeld zo'n 3000kcal, 3200kcal max. Ben in 2 weken tijd zo'n 0,7kg aangekomen. Volgens mij is dat wel prima. Over het cutten en vet verliezen maak ik me wel zorgen als die beginner gains eruit zijn en ik flink wat kracht en spier heb gewonnen. Aan de andere kant is mijn riemmaat kleiner dan toen ik begon, dus blijkbaar heb ik wel degelijk iets van vet verloren en wat spier gewonnen.

ja dat is wel veel te veel idd gelukkig dat je dan naar een andere gym kan want deze klinkt echt k*t :o je kunt ook ipv 3x50kg (theoretische 1rm van 53kg) 4x50kg doen (theoretische 1rm van 55kg)
Ja gelukkig maar, kan zelf niet wachten.
Ah op die manier. Ja dat is wel slim bedacht. Jammer genoeg werkt het variëren met reps niet zo goed op dit schema heb ik gemerkt.
Misschien de olympische halter eens vervangen door een 10kg barbell, want die heeft schijven van 1kg, en dan eens 52kg proberen. Eens kijken hoe dat gaat lukken :)

Ja gelukkig maar, kan zelf niet wachten.
Ah op die manier. Ja dat is wel slim bedacht. Jammer genoeg werkt het variëren met reps niet zo goed op dit schema heb ik gemerkt.
Misschien de olympische halter eens vervangen door een 10kg barbell, want die heeft schijven van 1kg, en dan eens 52kg proberen. Eens kijken hoe dat gaat lukken :)

nee ja het is niet de bedoeling das waar. oh ja zo kan het ook natuurlijk is niet ideaal maar is te doen :D

Ik ben tussen mijn lessen door gaan trainen vandaag. hardcore :cool:
Heb meteen die irritante instructeur vermeden. Sportschool was leeg op wat oude mensen en huisvrouwen na, en nog 2 mooiboys die waarschijnlijk van een uitkering leven (die gasten komen binnen, gaan 20 minuten de chest-press apparaat gebruiken en bicep curls doen en gaan dan weer weg :roflol:)

De focus bij de training lag heel erg op techniek.

Training 16

Squat

1x10x20
1x7x20
1x7x35
1x5x55
1x3x75
3x3x95 niet al te lange pauzes tussen sets en gestopt waar ik dacht de volgende rep niet meer met goeie techniek te kunnen doen.
Squats gingen super. Qua techniek heel goed. Langere warming up op de loopband en betere warm-up tijdens het squatten hielpen blijkbaar. Branderige gevoel in de benen, me onderrug voelde heel goed in tegenstelling tot voorgaande keren. Bij 1 rep in de warm-ups was dat niet het geval, toevallig was bij die rep de techniek ook niet zuiver
:rolleyes: Volgende keer alle 3x5x95 eens doen :)

Press

1x15x10

1x10x20
1x5x30
1x3x34
1x5x42
1x3x42
1x4x42

Weer veel focus op de techniek. Ging behoorlijk goed vond ik zelf. Ik moest wel erg veel achterover buigen om de stang in een rechte lijn te duwen. Op zich niet zo erg, want ik zie anderen dit ook doen. Alleen de shrugs op het eind kunnen beter. Heb het idee dat ik met mijn voeten ga duwen. Ik ging steeds net niet tot failure. Rust tussen sets was 2-3 minuten. Denk dat ik ze volgende keer wel allemaal haal.

Powercleans
1x40x10
1x20x20
Oefenen met lege stang. Wat een facking moeilijke klote oefening is dit. Zo moeilijk... Heb 20 minuten lopen k*tten, maar heb het nog steeds niet begrepen denk ik. Maar ik geef niet op. Kga als ik tijd heb nog weleens thuis oefenen en voor de rest gewoon in de sportschool. Ik ga echt zo trots op mezelf zijn als ik dit geleerd heb :o

Rows

1x5x20
Ik was dus helemaal op hier, he. Rugspieren waren kapot :D
Weet ik in ieder geval dat die powercleans nut hebben.In het vervolg zijn de rows dus ook niet meer nodig.

gewicht
85,5kg
(als je weet dat een drol een kilo kan wegen zegt dat niet zo heel veel. Ik kan mezelf beter wekelijks gaan wegen en kijken of ik een stijgende of dalende lijn zie)

Eten is de afgelopen dagen goed. Het slapen kan beter, 2x achterelkaar 7 uur geslapen, waar het toch echt meer moet zijn. Vandaag eens vroeg naar bed. Heb het momenteel wel heel druk met school.

Ik heb starting strength eindelijk 's besteld, kan niet wachten tot ik hem binnen heb. De dvd heb ik gedownload en bekeken, super handig.

Laatst bewerkt:
Mooie training. Die squat moet zeker lukken de volgende keer.

Powerclean is idd een moeilijke oefening, ik kan deze ook nog niet 100% correct.

sterke training!
echt heel goed :thumb:
powerclean ja goed naar gewichtheffers kijken ;)
dat is wel een echt clean geen powerclean maar als je die goed kan leren is het perfect denk ik :)
en ik zou de rows wel blijven doen want die is goed voor bankdrukken (precies tegenovergestelde beweging)
clean is ook weer wel heel goed voor bijv deadlift
allebei de oefeningen hebben zo hun voordeel

sterke training!
echt heel goed :thumb:
powerclean ja goed naar gewichtheffers kijken ;)
dat is wel een echt clean geen powerclean maar als je die goed kan leren is het perfect denk ik :)
en ik zou de rows wel blijven doen want die is goed voor bankdrukken (precies tegenovergestelde beweging)
clean is ook weer wel heel goed voor bijv deadlift
allebei de oefeningen hebben zo hun voordeel

Dankje!, begint al op iets te lijken merk ik :D

Ja, veel filmpjes kijken en veel oefenen. Olympische lifts zijn heel technisch. Is wel een leuke uitdaging die ik wel aan durf nu ik de andere oefeningen steeds beter kan. Als het toch niet gaat lukken, pech, heb ik het tenminste geprobeerd.

Probleem is dat de powerclean erg intensief is. Ik kon daarna echt niet rowen, al had ik dat gewild. Volgens mij zijn de spiergroepen die gebruikt worden heel erg overlappend. Merkt dat ik bij de powerclean me rugspieren intensief gebruikte (rows zijn waarschijnlijke niet voor niets een vervanging voor de powercleans in dit schema). Dus beiden gaat niet in dezelfde training. Misschien als ik wat gevorderder ben en ik niet om de twee trainingen wil/kan deadliften, ik rows en powercleans ga doen.

Vandaag mooiboy fitnessinstructeur in de gym...:mad:

Gesport op school, vrij zwaar, veel gerend. 5 uur geslapen vanwege rot verslagen en deadlines voor school. Heb niet al te goed gegeten gisteravond en op school. Ik had echt geen energie meer om te gaan maar 2 borden avondeten, 1 liter melk en een banaan verder toch besloten wel te gaan.

Training 17

Bench Press
2x5x20
1x5x25
1x4x35
(had er 3 moeten zijn)
1x3x45 (had er 2 moeten zijn)
3x5x52 (laatste rep van laatste set was slordig en scheef)
Voor de laatste set een 10kg halter gebruikt. Heel glad, slechte grip, was wel jammer maar is niet anders. Volgende keer 54kg maar eens proberen. Dacht niet dat het me zou lukken na het eerste setje. Maar ik heb het toch gedaan! Dus zeker wel tevreden.

Deadlift
1x5x50
1x3x70
1x2x90
1x5x105

Net gelukt. Geen last van mijn rug gehad, degelijke techniek denk ik wel. Ik heb echt een slechte grip (bar valt makkelijk uit mijn handen). Binnenkort toch echt eens overstappen op een mixed of hook grip. Volgende keer 5kg omhoog.

Voor zover ik het nog onthouden heb:

Leg Press
1x10x90
1x8x120
1x8x150
1x5x170
2x8x190

Niet to failure ofzo, maar zeker wel pittig. Jammer genoeg zuigen apparaten.

Leg Extension
1x8x35
1x6x55
2x8x75

Niet te zwaar, maar wel wat moeite erin. Heb ik al gezegt dat apparaten zuigen?

Standing Leg Curl
1x5x20 per been
2x8x30 per been
Lekker licht, met niet al te veel moeite. Had inmiddels al wat haast, dus weinig rust. Ohjah, apparaten zuigen.

Jammer dat ik niet kon squatten. Maar zaterdag pak ik die 3x5x95 en daarna resetten denk ik zodat ik in mijn nieuwe gym lekker kan knallen en daarover heen kan gaan. Al met al tevreden over de training, zeker gezien de omstandigheden.

Volgende training:
-95kg squat
-42kg overhead press
-oefenen op de powercleans, misschien nog wat lichte rows erachteraan.

Mooie training. Die squat moet zeker lukken de volgende keer.

Powerclean is idd een moeilijke oefening, ik kan deze ook nog niet 100% correct.

Hey dankjewel!

Haha thanks. Geef mij ook wat geruststelling.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven