MuscleMeat

Stronger & lighter: this is my summer!

sterke training mooi bench! :thumb:
en mixed grip vind ik ideaal en hook grip vind ik maar niks :p maar is persoonlijk.
5x105kg is netjes man :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Net weer een liter melk op en een banaan. Straks een bak kwark... nootjes zijn op..., dus misschien wat eitjes koken of een blikje tonijn in olie openmaken.

sterke training mooi bench! :thumb:
en mixed grip vind ik ideaal en hook grip vind ik maar niks :p maar is persoonlijk.
5x105kg is netjes man :thumbs:

Dankje man! :)

Klinkt misschien arrogant, maar ik ben zelf erg blij met waar ik nu in zo weinig trainingen al ben. Natuurlijk zal de progressie steeds langzamer gaan maar voorlopig blijf ik hierop echt doorknallen! :D

Ik heb de voorgaande training eens een mixed grip geprobeerd. Voellde niet goed aan :o. Maar zal waarschijnlijk wel, net als zo veel dingen in deze sport, persoonlijk zijn. Heb zelf ook het idee dat ik het compleet verkeerd aan het uitvoeren was. Ik zal wel wisselen van grip als ik blijf haken en ik moet resetten, kan ik met lichtere gewichten oefenen namelijk.

ja misschien vindt jij hook grip beter kun je veel kilo's mee pakken hoor. ik ga morgen weer deadliften denk ik en ga ook eens hook grip proberen :D

Vrijdag rot dag gehad... Maar 4 uur geslapen. Vandaag weer ingehaald, 16 uur geslapen :o

Zometeen trainen, sportschool sluit vroeg vandaag.

Veel spierpijn overal... Te veel eigenlijk. Ik ga nog wel trainen maar die 3x5x95 op de squat gaat niet lukken. Denk dus dat ik even ga resetten. Even kijken of 42kg overhead press dit keer wel lukt en dan nog de powercleans.

Laatst bewerkt:
Slechte dag vandaag. Slechte geslapen de afgelopen week, te veel stress, en te zuur van de vorige training...

Training 18

Squat

2x7x20
1x7x25
1x7x35
1x6x45

1x5x55
3x5x65
Goeie keus om te resetten. Benen waren kapot van de vorige training, ik had weinig energie. 65kg voelde behoorlijk zwaar aan. Techniek was wel goed. Weinig rust tussen setjes.Tegen de tijd dat ik bij mijn oude niveau zit, ben ik hopelijk in een betere gym aan het trainen :)

Press
1x5x10

1x5x20
1x5x25
1x3x30
1x3x35
1x5x42
1x1x42
Zoals je kon zien, ik was op. Rust tussen setjes was ook niet ideaal. Gym ging bijna sluiten. Volgende keer nog eens proberen en anders resetten. Techniek was wel in orde denk ik.

Powercleans
1x15x10
1x5x20
Nog wat geoefend met lege barbells. De gym ging bijna dicht dus ik heb minder geoefend dan de vorige keer, maar iets van 5 minuten ofzo. Dit keer ging het oefenen wel een stuk beter.

Ik moet weer eens iets beter op mijn eten, slaap en training letten denk ik. Maar het komt wel goed.

ja misschien vindt jij hook grip beter kun je veel kilo's mee pakken hoor. ik ga morgen weer deadliften denk ik en ga ook eens hook grip proberen :D

Ik ga kijken wat beter werkt voor mij. Ben benieuwd hoe je deadlifts zijn gegaan :)

bij squat waarom 2x7x20kg?
ik ga denk ik ongeveer hetzelfde doen vandaag als jou bij squat dan :D
goeie training :)

bij squat waarom 2x7x20kg?
ik ga denk ik ongeveer hetzelfde doen vandaag als jou bij squat dan :D
goeie training :)

Ik had te weinig tijd om degelijk om te warmen op de loopband/fiets, want de sportschool sloot heel vroeg vandaag. Daarom dacht ik dat ik op zijn minst wat meer warming-up repjes kon doen. Daarnaast wilde ik ook wat focus leggen op de techniek. Maar ik denk wel dat ik inmiddels een aardig mooie squat heb.

Ik heb uitgerekend dat tegen de tijd dat ik op mijn oude squat zit ik in een nieuwe gym train, en dus met 2,5kg kan gaan verhogen ipv van 5kg (werd gewoon te veel)

Succes dan met het squatten ;)

Deze week heb ik tentamens :(
Gisteren weinig geslapen (paar uurtjes :o), ivm mijn uitstellen tot het laatste moment houding... Zal waarschijnlijk de hele week zo zijn.
Ik moet wel een beetje goeie cijfers halen, anders kan ik niet naar een andere gym... Tja, zo werkt dat bij ons thuis :p

Gelukkig heb ik er maar 6 deze week. Vandaag al Engels gehad. Ging op zich goed :)

Ik ben wel van plan om dinsdag & donderdag nog te trainen. Zal mezelf ook eens weer een keer gaan wegen.

Dat was het dan!

Succes met je tentamens!
Ik ga je volgen. Wow je squat is echt enorm vooruitgegaan zeg! netjes!

Veel succes man - trainen en leren zijn soms een moeilijke combinatie.

Vandaag 2 tentamens. Scheikunde verdoet, maar geschiedenis ging wel goed. Morgen heb ik de 2 zwaarste tentamens, wiskunde en duits... Daarna stelt het niks meer voor. Weinig geslapen afgelopen dagen... Veel stress als ik wakker ben, schiet niet op :(

Hardcore als ik ben toch net wezen trainen :cool:

Training 19

Squat
2x6x20
1x3x35
1x2x55
Best wel zwaar eigenlijk...
3x5x70 Toch niet zo zwaar.
Was een beetje in de war bij de warming-up. Had totaal geen concentratie.

Bench Press
1x5x20
1x6x20
1x5x25
1x3x35

1x2x45 pfff.. vond dit al zwaar
1x1x54 bang dat ik geen reps de volgende set haal...
1x3x54!
1x5x54!
wtf, dit is wel heel vaag ???. Snap het nog steeds. Maargoed, ik heb een moeilijke week nu, gecombineerd met weinig slaap. Bovendien irriteert die 10kg halter mij mateloos. Volgende keer 55kg proberen of hetzelfde gewicht houden, weet nog niet zeker. Als ik 1 of 2 keer daar op moet blijven om 3x5 te halen vind ik dat niet erg. Kan trouwens ook zijn dat ik niet echt geloofde dat ik 54kg kon halen. Next time better.

Deadlift
1x5x50
1x5x65
1x3x80
Bij één rep hier, eerst door me knieën gegaan, voor het bukken zeg maar. Heb nu een bult net boven mijn knie. :o
1x2x95
1x3x110

Pff, erg zwaar, en het lag niet aan grip denk ik. Heb wel een lekkere blaar op mijn hand nu :D Volgende keer krijg ik alle 5 reps!

Gewicht
86,2kg - vrij normale progressie dus

Zodra ik klaar ben hiermee, gelijk cutten, ik ben echt veel te zwaar nu :o

Overall slechte training, maar ik neem het mezelf niet kwalijk nu. Ik denk ook dat het slecht slapen 2 weken lang mijn progressie tegen heeft gehouden. Morgen weer op normale tijden slapen. Volgende training donderdag... En nu gauw leren!

Succes met je tentamens!
Ik ga je volgen. Wow je squat is echt enorm vooruitgegaan zeg! netjes!

Dankjewel, kan ik wel gebruiken :D
En nogmaals bedankt! :)

Veel succes man - trainen en leren zijn soms een moeilijke combinatie.
Thanks. Haha, we know all about it! :o

Toch nette training :D Wat is je vetpercentage ongeveer nu?

goede training! deadlift is al sterk hoor!

Toch nette training :D Wat is je vetpercentage ongeveer nu?

Hey thanks. Uhmm pfoee,, denk 25-30%. Echt veel, ik weet. Maar ik ben al mijn hele leven al dik. Doel is nu om flink wat kracht en massa te winnen en om daarna tot de zomer te cutten. Denk dat ik rond december wel alles uit dit schema gemolken heb. Daarna zie ik waar ik heen wil :)

goede training! deadlift is al sterk hoor!
Ah dankjewel! begint inderdaad al ergens op te lijken :D

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Mooi om te zienvan welk punt je begonnen bent en de omslag die je hebt gemaakt in je leven. Dat is sowieso al iets om trots op te mogen zijn! Verder een zeer sterke deadlift voor een 17-jarige!

Maar 3 uur geslapen vandaag... Moest nog een half wiskunde hoofdstuk maken... volgende keer iets meer vooruit werken :p

Laatste moeilijke toetsen gehad vandaag. Morgenmiddag nog een kleintje. Kan ik me gewone slaappatroon weer oppakken.

Toetsen gingen goed, op 1tje na die ik ga herkansen. Voor de rest allemaal wel voldoendes denk ik.

Nu nog even een verslag afmaken.

Ziet er goed uit! Mooi om te zienvan welk punt je begonnen bent en de omslag die je hebt gemaakt in je leven. Dat is sowieso al iets om trots op te mogen zijn! Verder een zeer sterke deadlift voor een 17-jarige!

Hey, bedankt! Dit soort reacties doen me altijd goed :p

Laatst bewerkt:
Ben zo'n beetje klaar met de tentamens nu. Nog wel een beetje gestrest door iets anders. Vandaag wel lekker uit geslapen. Ondanks hoofdpijn toch wezen trainen net.

Training 20

Squat
2x5x20
1x6x30
1x3x45
1x2x60
3x5x75

According to plan

Press
1x5x10
1x5x25
1x5x20
1x3x30
1x2x35
1x3x42
1x2x42
1x3x42

Tijd om te resetten!

Powercleans
1x20x10
1x20x20

Deze oefening is echt een b*ch... Maar het gaat steeds beter.
Nog 3 trainingen hard oefenen en daarna gewicht opbouwen denk ik :)

Pull-ups/Chin-ups
Nog wat geoefend hiermee, aangezien het gewicht op de powerclean niet echt zwaar is. Heb 1 'echte' chinup gedaan en daarna alleen maar negatieve reps.

Ik had heel erg zin om te benchen. Kan niet wachten tot zaterdag. 3x5x54kg wordt het! :D

sterke training goed dat je je zo aan je plan houdt! ik kan het niet:o
ik doe eigenlijk altijd waar ik zin in heb en dat is bijna altijd benchen :D
kun je ook wel zien aan het gewicht vergeleken bij de rest :p
ga zo door!

netjess!!

powercleans hmm ga ik mss ook eens in mijn schema doen.

Om nog maar even verder te loggen: Het eten gaat goed. Ik ben van plan dit schema door te zetten tot nieuwjaar, lekker wat spiermassa en kracht bouwen, en dan maar eens af te vallen tot de zomer. Met alle info die ik nu heb, denk ik dat het wel moet lukken.

Heb nog wel mijn twijfels over wat voor schema ik dan ga volgen...

sterke training goed dat je je zo aan je plan houdt! ik kan het niet:o
ik doe eigenlijk altijd waar ik zin in heb en dat is bijna altijd benchen :D
kun je ook wel zien aan het gewicht vergeleken bij de rest :p
ga zo door!

Dankjewel. Ja, ik ben inderdaad best dedicated. Ik heb doelen, en ben ze ook van plan te halen. Belangrijkste is dat ik veel plezier heb aan het ijzer! :) Is ook een beetje tijd voor mezelf om mijn hoofd te legen.

Ach, het heeft geen haast, je bent 15 ;)
Je deadlift is trouwens ook heel sterk hoor. Het kniebuigen ga je binnenkort leren. Dus het valt reuze mee eigenlijk.

netjess!!

powercleans hmm ga ik mss ook eens in mijn schema doen.

Dank!
Powercleans schijnen idd een hele goeie oefening te zijn. Maar ze zijn echt super moeilijk om zonder coach te leren. Maar goed, ik heb ook de motorische skills van een 5-jarige... Veel succes met het leren ervan :D

Terug
Naar boven