MuscleMeat

Stronger & lighter: this is my summer!

Nu eindelijk wat rustiger aan! Dat betekent dus dat trainen op volle toeren gaat!

Lift hard.

Om nog maar even verder te loggen: Het eten gaat goed. Ik ben van plan dit schema door te zetten tot nieuwjaar, lekker wat spiermassa en kracht bouwen, en dan maar eens af te vallen tot de zomer. Met alle info die ik nu heb, denk ik dat het wel moet lukken.

Heb nog wel mijn twijfels over wat voor schema ik dan ga volgen...

Dankjewel. Ja, ik ben inderdaad best dedicated. Ik heb doelen, en ben ze ook van plan te halen. Belangrijkste is dat ik veel plezier heb aan het ijzer! :) Is ook een beetje tijd voor mezelf om mijn hoofd te legen.

Ach, het heeft geen haast, je bent 15 ;)
Je deadlift is trouwens ook heel sterk hoor. Het kniebuigen ga je binnenkort leren. Dus het valt reuze mee eigenlijk.
haha ha ik bedoelde eigenlijk vooral een schema :) ik heb er 100.000 op m'n computer staan en heb er nog nooit 1 gevolgd :o

• Topic Starter Topic Starter
Nu eindelijk wat rustiger aan! Dat betekent dus dat trainen op volle toeren gaat!

Lift hard.

Inderdaad! Lets get going already! :D

haha ha ik bedoelde eigenlijk vooral een schema :) ik heb er 100.000 op m'n computer staan en heb er nog nooit 1 gevolgd :o
Als je het nog nooit geprobeerd hebt, weet je ook niet of je het kan volgen ;)

Structuur in je training is niet per se nodig. Voor mij is het erg prettig, maar sommigen gaan ook hard zonder een strict schema (Vooral als je weet wat je doet)

Als je het nog nooit geprobeerd hebt, weet je ook niet of je het kan volgen ;)

Structuur in je training is niet per se nodig. Voor mij is het erg prettig, maar sommigen gaan ook hard zonder een strict schema (Vooral als je weet wat je doet)

nee ik heb het wel geprobeerd ik heb wendler gedaan toen heb ik 4weken van het schema in 1 week gedaan :o ik doe veel liever waar ik zin in heb en ga er goed op :D

Training 21

Squat
2x5x20
1x5x35
1x3x50
1x2x65

3x5x80
Werksets waren zwaar, techniek was degelijk. Ik begin nu wel wat meer rust te nemen tussen de sets. Reps lukten wel vlot achterelkaar in tegenstelling tot voorheen.

Bench Press
2x6x20
1x5x25
1x3x35

1x2x45
1x5x54
1x4x54
1x5x54
Die 10kg halter vind ik mega irritant. Volgende keer 55kg op de olympische barbell doen.

Deadlift
1x5x50
volgende keer hier nog een setje extra doen
1x5x65
1x3x80

1x2x95
1x4x110
laatste 2 reps waren beslist niet mooi.
Volgende keer alle 5 proberen. Lukt het niet, dan resetten en meteen een nieuwe grip aanleren.

Dips
1x1
Vroeg me af hoe zwaar zo'n dip aan zou voelen. Vond het vrij pittig, zat misschien nog 2 reps in dat eerste setje, maar niet veel meer.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Mijn voeding en slaap is bijna ideaal nu, dus ik verwacht de komende week een paar mooie trainingen neer te zetten.

Daarna ben ik weekje weg met school naar een ver land. Wordt waarschijnlijk alleen maar zuipen want er is toch niks te doen :rolleyes:
Als ik terug ben dan natuurlijk wel weer gedisciplineerd zijn.

Ik was gestopt met bier drinken toen ik ging trainen, maar de drang ernaar is enorm. Alcoholist dat ik ben :o Heb er natuurlijk ook niet aan toegegeven.

nee ik heb het wel geprobeerd ik heb wendler gedaan toen heb ik 4weken van het schema in 1 week gedaan :o ik doe veel liever waar ik zin in heb en ga er goed op :D

Waarschijnlijk kon je toen ook veel sneller progressie boeken zonder zo'n schema (nu denk ik ook wel).

Nette training hoor. ja alcohol heb ik ook moeite mee. heb me voorgenomen om tot oudjaar niets meer te drinken maar net zoals vanavond stappen, word het wel verleiderlijk

zo 4x110kg is netjes zeg! de rest ook trouwens :D
goed bezig :thumb:

waarom maar 5x eten :S?, zit je nu bulk of ??

Nette training hoor. ja alcohol heb ik ook moeite mee. heb me voorgenomen om tot oudjaar niets meer te drinken maar net zoals vanavond stappen, word het wel verleiderlijk

Bleh, stappen zonder alcohol vind ik ook niks. Dus tenzij ik iets rustigs ga doen, en dan is het niet echt stappen, ga ik gewoon niet meer. Is een persoonlijke keuze natuurlijk, maar het bevalt me best goed moet ik zeggen.

zo 4x110kg is netjes zeg! de rest ook trouwens :D
goed bezig :thumb:

Dankjewel! Ik merk alleen dat mijn handen de barbell niet goed meer vast houden. Dus als ik niet meer vooruit kan gaan, doe ik een stapje terug qua gewicht en ga ik mezelf een andere grip aanleren.

waarom maar 5x eten :S?, zit je nu bulk of ??

Als je refereert naar mijn eerste post, die is een beetje verouderd.

Ik eet nu iets van 3200 kcal. Verdeeld over 4-6 maaltijden.

Het idee was oorspronkelijk om wat vet te verliezen. Maar omdat ik eerst alles uit dit schema wilde halen ben ik inderdaad boven mijn onderhoud gaan eten. Hoop rond december op zo'n 90 kilo te staan en daarna de bijl erin.

Dankjewel! Ik merk alleen dat mijn handen de barbell niet goed meer vast houden. Dus als ik niet meer vooruit kan gaan, doe ik een stapje terug qua gewicht en ga ik mezelf een andere grip aanleren.
pardeep (kfc van dit forum) zei dat als je bijv mixed grip doet dat je die dan ook bij de lichtere sets moest doen ik deed eerst eigenlijk alleen mixed bij de ''zware'' sets moet ik dus ook even veranderen :D

Bleh, stappen zonder alcohol vind ik ook niks. Dus tenzij ik iets rustigs ga doen, en dan is het niet echt stappen, ga ik gewoon niet meer. Is een persoonlijke keuze natuurlijk, maar het bevalt me best goed moet ik zeggen.

Als je refereert naar mijn eerste post, die is een beetje verouderd.

Ik eet nu iets van 3200 kcal. Verdeeld over 4-6 maaltijden.

Het idee was oorspronkelijk om wat vet te verliezen. Maar omdat ik eerst alles uit dit schema wilde halen ben ik inderdaad boven mijn onderhoud gaan eten. Hoop rond december op zo'n 90 kilo te staan en daarna de bijl erin.

je Bf is wel snel gestegen of niet ? waarom stap je nu niet over op cleanbulk dan ? een bber heeft me ooit verteld dat het beter is dan dat je bf zo snel mee stijgt :(

je Bf is wel snel gestegen of niet ? waarom stap je nu niet over op cleanbulk dan ? een bber heeft me ooit verteld dat het beter is dan dat je bf zo snel mee stijgt :(

Ik heb geen betrouwbare manier om bf te meten. Maar volgens de spiegel is die ongeveer hetzelfde gebleven. Ik had al een hele hoge bf% toen ik begon met trainen.

wat ga je dan doen in de weekenden? mijn maten gaan allemaal stappen :p heb gister een leuke stapavond gehad zonder alcohol :cool:

wat ga je dan doen in de weekenden? mijn maten gaan allemaal stappen :p heb gister een leuke stapavond gehad zonder alcohol :cool:

Ik ga (sinds ik begon met trainen) alleen met vrienden mee als het iets rustiger is (bios, bowlen of gewoon chillen enz). Naar de kroeg/discotheek liever niet, vind ik niet zo leuk zonder alcohol. Komt misschien doordat ik altijd heel kalm ben en alles goed door denk, alleen met wat liters op gaat die blokkade bij mij weg :o

Wil toch gewoon het drinken vermijden omdat ik vrij dedicated ben in mijn training. Laatste keer dat ik wat dronk was toen ik 17 werd.

In het weekend meestal wel met vrienden chillen nog steeds, of een avondje thuis met famillie film kijken of gewoon 's een avondje gamen :p

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

Is inderdaad een goed plan. Deed ik ook op mijn 15e en toen ik 16 werd ;)

---------- Toegevoegd om 17:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

pardeep (kfc van dit forum) zei dat als je bijv mixed grip doet dat je die dan ook bij de lichtere sets moest doen ik deed eerst eigenlijk alleen mixed bij de ''zware'' sets moet ik dus ook even veranderen :D

Aha interessant. Zal ik eens op gaan zoeken. Van wat ik ooit eens gelezen heb werd mij aangeraden om de warming up sets met overhand grip te doen, zodat je je grip ook blijft sterk houden en alleen de werksets een hook of mixed grip toe te passen. Maar dat is blijkbaar dus niet zo. Zal er naar gaan zoeken, want lijkt me wel handig om te weten wat beter is.

Aha interessant. Zal ik eens op gaan zoeken. Van wat ik ooit eens gelezen heb werd mij aangeraden om de warming up sets met overhand grip te doen, zodat je je grip ook blijft sterk houden en alleen de werksets een hook of mixed grip toe te passen. Maar dat is blijkbaar dus niet zo. Zal er naar gaan zoeken, want lijkt me wel handig om te weten wat beter is.

deed ik ook altijd ik deed tot en met 110kg en daarna maar naar mixed. ook om mijn grip sterk te houden maar nu ga ik dan denk ik maar wat eerder naar mixed :D

heb jij eigenlijk nog last van je pols bij squatten en of van je rug?
ik heb hier een stukje van wim wamsteeker (wimwam van dit forum)
waarin nog wat tips enz staan:
[Link niet meer beschikbaar]

heb jij eigenlijk nog last van je pols bij squatten en of van je rug?
ik heb hier een stukje van wim wamsteeker (wimwam van dit forum)
waarin nog wat tips enz staan:
[Link niet meer beschikbaar]

Ah bedankt voor je post. Polsen niet meer nee, was een kwestie van alles juist positioneren. Ik doe nu altijd alle vingers + duim aan de bovenkant, dan kan je 0 invloed uitoefenen met je polsen, je kan alleen de bar tegen je rug aanhouden, en dat is precies wat je wil. Ik zal die variatie met de pink volgende keer eens proberen, bevalt misschien wel.

Bij het bankdrukken heb ik niet echt een powerlift houding, dus niet zo veel spanning over mijn hele lichaam. Eigenlijk alleen maar schouderbladen naar achtergetrokken, hele kleine holling in rug, geen spanning op de benen ofzo, zoals ik dat soms wel zie.

Van me onderrug heb ik geen last meer. Ik moet alleen goed blijven opletten dat ik niet te diep squat, waardoor mijn onderrug gaat bollen. Als ik er nog wel eens last van krijg, voor het deadliften even oprekken en dan is het meestal weer goed.

Vooral het punt over schoenen is voor mij heel belangrijk. Ik heb vrij standaard schoenen om mee binnen te sporten. Niet ideaal natuurlijk, dus ik moet wel een keertje goeie schoenen gaan halen. Maar het zijn ook geen rare zolen ofzo waardoor ik een blessure krijg.

Bedankt voor het artikel verder :)

ik ga binnenkort eens squat schoenen bestellen denk ik
ze zijn niet heel duur bij [Link niet meer beschikbaar]
komt op €85 dus is wel te doen.
die kun je ook gebruiken bij bankdrukken, schouder drukken enz is goed voor de stabiliteit
en je zal er denk ik zeker profijt van hebben :D

Vandaag getraind. Het gaat de afgelopen dagen best wel goed, alhoewel ik wel iets langer in mijn bedje kan blijven liggen.

Vandaag begon toen ik net klaar was met het squatten een andere instructeur ook te zeiken. Nadat ik terug ben van mijn schooluitje dus zsm een bezoekje brengen aan een andere gym.

Wat me is opgevallen is dat ik me aan heb geleerd om de oefeningen traag uit te voeren, zodat ik goed op de techniek kan letten. Nu is dat niet meer nodig, dus vanaf nu goed de nadruk leggen op explosiviteit, zo ook deze training.

Training 22

Squat
2x5x20
1x6x30
1x3x50
1x2x65
3x5x85

According to plan. Explosiviteit was prima, op de allerlaatste rep na. Maar vorm bleef goed.

Overhead Press
2x5x20
1x3x25
1x2x30
3x5x34

Een reset gedaan. Techniek, explosiviteit en rustpauzes waren prima. Maar hij was ook niet heel makkelijk. Nu proberen steeds met 2kg omhoog te gaan.

Powercleans
1x5x10
3x5x20

Ging al veel beter dit keer. Moet nog de puntjes op de I zetten de volgende keer. Dan is het waarschijnlijk nog niet perfect, maar ben ik waarschijnlijk wel al tevreden om te beginnen met verhogen van het gewicht. Elke keer 5 kilo.

Pull-ups
1x1x1 super zwaar, en ook niet helemaal volledig
1x1x1- Negatief repje was wel te doen.

Cable Pulldown
1x1x70
Faal
1x6x50 Meer zou niet gelukt zijn.

Dips
1x1x1
Nu was ik er echt doorheen
Volgende keer eens tussen bankje doen. Hopelijk kan ik dan meer reps halen.

Ik zal Lat werk alleen maar na de powercleans doen, om de 2 trainingen. Dips, zo nu en dan, als er nog wat in zit :P

Over het algemeen een tevreden training.

Gewicht 89kg
bf = 23%
Ik heb een beetje gezocht, en ik denk dat bij mijn gewicht veel vocht is bijgekomen. Moet wel, anders is 3 kilo op 1 week ook niet te verklaren. Komt dus doordat ik meer eet, vooral meer koolhydraten, en dat is dus daarom veel vocht vast houdt. Voordat ik hiermee begon, at ik vrij weinig en al helemaal weinig brood (in de vakantie eet ik wel wat lekkerders ;))

bf is gemeten met zo'n elektrisch ding in de hand. Is helemaal niet nauwkeurig maar geeft wel een indicatie. Bf zit dus ergens tussen de 18-28%. Ik schat zelf iets dichter bij dat laatste.

Voor de rest merk ik wel dat ik veel gespierder ben geworden. Vooral mijn rug, borst, armen (en dan vooral triceps) zijn groter als ik ze aanspan en mijn benen/heupen zijn ook knetterhard geworden, en ook groot en duidelijk te zien als ik ze aanspan.

Nog iets grappigs dat ik hoorde toen ik aan het squatten was:
Tijdens mijn training hoorde ik achter me een instructeur die een nieuwe schema voor een kerel moest maken. Ze zei dat de leg press genoeg voor zijn benen zou zijn, aangezien hij ook cardio doet. Ze zei daarna dat hij de leg press ook kon vervangen door 'squats' als hij dat wil. Ze ging voor doen hoe dat moest in de smith machine. Kromme rug, bar lag verkeerd op de rug, bar niet boven het midden van de voet, meehelpen tillen met handen en dan als ergste maar 2 milimeter doorzakken...
Het aparte was dat ik zelf aan het squatten was toen ze dat uitlegde en mij bezig zag...

ik ga binnenkort eens squat schoenen bestellen denk ik
ze zijn niet heel duur bij [Link niet meer beschikbaar]
komt op €85 dus is wel te doen.
die kun je ook gebruiken bij bankdrukken, schouder drukken enz is goed voor de stabiliteit
en je zal er denk ik zeker profijt van hebben :D
Bedankt. Goeie squat en deadlift schoenen gaan op mijn verlanglijstje voor kerst denk ik! :D

Terug
Naar boven