Fitness Seller

Stronglifts

ik denk dat je een berekentfout hebt gemaakt..heb ik zelf ook niet duidelijk aangegeven my bad.

het gewicht_in_kg wat je in de formule invult is je vvm .. dus je moet weten wat je vetvrije massa is. aangezien je (hopelijk recentelijk) je vetpercentage hebt gemeten moet dat geen probleem zijn.

vetmassa = totaalgewicht * (vetpercentage / 100)
vetvrije massa(vvm) = totaalgewicht - vetmassa

als ik de gegevens/stats invul die je onder je avatar hebt staan. kom ik uit op:
vetmassa = 73 * (14/100) = 10.22kg
vetvrije massa(vvm) = 73-10.22 = 62.78kg

als ik die gegevens prop in de formule:
(88,362 + (62.78 X 13,397) + (181 X 4,799) - (18 X 5,677)) * 1.55

= 2628kcal

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ah oke, ik denk dat ik dan om te bulken wel rond de 3000kcal kan gaan zitten.. Ik ga mezelf straks even inlezen naar wat info en kijken hoever ik kom met een voedingsschema, heb vandaag niet teveel tijd moet nog leren voor autotheorie, morgen op examen!

Vandaag denk ik wel weer een rustdag, morgen weer trainen. Vanaf maandag heb ik ook een nieuw schema, ik en m'n spotter hebben besloten om 4-5x in de week te gaan. Maar tot nog toe gaat het zeer goed, heb ook zware spierpijn in m'n nek en schouders. M'n benen voel ik ook goed, dus lekker getraind gister! Ben trouwens wel n beetje suf, heb ook 12 uur lang geslapen vannacht (ging slapen om 1)

Ben benieuwd hoe je gaat vorderen, abbotje ;)

Ben benieuwd hoe je gaat vorderen, abbotje ;)

Mooi! Ik zelf ook, maandag heb ik een nieuw trainingsschema samen met mijn spotter, tegen die tijd zal ik ook mijn voedingsschema klaar hebben. Ga dan meteen opnieuw m'n stats meten, denk ook de omtrek van mijn biceps zodat ik het allemaal precies kan volgen :p.

Vandaag weer getraind!

Kort samengevat, dit keer zonder smith gebenched ging wel goed. En merk ook dat ik nu al iets sterker ben dan vorige keer, ik kon in sommige gevallen iets meer gewicht / de oefening net wel 10x doen ipv bij de 8e/9e x falen met een oefening.

Maandag zorg ik dat mijn nieuw trainingsschema hier staat (word gemaakt door de spotter) en dat ik een voedingsschema heb, sta te popelen om te beginnen :D.

Ik zat trouwens te denken om morgen weer te gaan trainen, benen dat is toch 3 dagen geleden nu (morgen 4) heb er geen spierpijn meer, en wil graag meer trainen :D.

Vandaag 2 uur lang aan een nieuw voedingsschema gezeten, heb dit gemaakt:

o88dxs.png

Wil er a.s. maandag aan beginnen ( dan zorg ik dat ik alle ingredienten in huis heb & het eten bereid.)
Verder weer lekker beentjes getraind ging goed!

volgens mij klopt er vrij weinig van die koude pasta voedingswaarde .. je krijgt met 1kg kipfilet + 200gr cottage cheese + yoghurt echt wel meer dan 25gr eiwit binnen hoor.

met 200gr mayo krijg je ook wel meer dan 15 gr vet binnen.

ik weet niet waar je de voedingswaarde vandaan haalt , maar een goede site om voedingswaarde op te zoeken en die ik vaak gebruik bij het samenstellen van mijn voedingsschemais : http://www.voedingswaardetabel.nl

daar kun je bijv zien dat cottage cheese:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=cottage cheese
12.8gr eiwit bevat per 100gr... dus dat betekent dat je al op 24gr eiwit komt met alleen de cottage cheese.

1kg kip ... per 100gr kipfillet kun je al 20-30gr eiwit rekenen dus dat is iets van 200-300gr eiwit..

kortom ik zou het eens narekenen want hoe jij het hebt in je voedingsschemaklopt niet.

volgens mij klopt er vrij weinig van die koude pasta voedingswaarde .. je krijgt met 1kg kipfilet + 200gr cottage cheese + yoghurt echt wel meer dan 25gr eiwit binnen hoor.

met 200gr mayo krijg je ook wel meer dan 15 gr vet binnen.

ik weet niet waar je de voedingswaarde vandaan haalt , maar een goede site om voedingswaarde op te zoeken en die ik vaak gebruik bij het samenstellen van mijn voedingsschemais : http://www.voedingswaardetabel.nl

daar kun je bijv zien dat cottage cheese:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=cottage cheese
12.8gr eiwit bevat per 100gr... dus dat betekent dat je al op 24gr eiwit komt met alleen de cottage cheese.

1kg kip ... per 100gr kipfillet kun je al 20-30gr eiwit rekenen dus dat is iets van 200-300gr eiwit..

kortom ik zou het eens narekenen want hoe jij het hebt in je voedingsschemaklopt niet.

Ik haal het gewoon van sites zoals voedingswaardetabel.nl
Maar volgens mij klopt het wel hoor, het is verdeeld in 13 porties, had dit er misschien duidelijker moeten neerzetten.
Maar wat daar staat is om in totaal 13 porties van te maken. Ik heb de totale voedingswaarde berekent en dit gedeeld door 13. Er staat ook geen gram bij omdat ik nog niet weet hoeveel het totaal weegt, doordat de macaroni water gaat absorberen, ik moet het totaal dus gewoon door 13 delen.

Hier een foto ervan als je het wilt zien:
2hcl0jo.png

Is ook een van de redenen dat ik er zolang aan gewerkt heb heb het zelf moeten samenstellen. Kon geen goed en duidelijk recept (waar de voedingswaarden van stonden) vinden voor koude pasta of iets dergelijks wat ik kon meenemen in een bakje en niet hoef op te warmen omdat dit niet gaat op werk.

Aah! Heb toch alles fout gedaan in mijn schema! Heb de E/k/v waarde berekent op basis van grammen ipv kcal... Wist ik dat het anders moest, nu totaal opnieuw beginnen, zal hem morgen af hebben maar weet niet of ik het dan nog ga halen met koken voor maandag, we komen er wel, langzaam..

vergeet daarbij niet:

1gr koolhydraten = 4kcal
1gr eiwit = 4kcal
1gr vet = 9kcal

Bijlagen

Gisteren flink gekookt en ben gisteren ook begonnen met het nuttigen van mijn voedingsschema (nieuwe vorige was slecht.. Deze is mooi gevarieerd).
Heb van 2-7 staan koken maar dan wel voor 4 dagen lang aan maaltijden :cool:

Vet% ook weer opgemeten om zo nauwkeurig mogelijk te zijn kwam uit op 12,8 met hetzelfde gewicht.

Dus tja... Let the gains begin!:cool:

Vandaag trouwens beentjes getraind, word een leuke week heb nu al spierpijn aan mijn borst van gister en nog 3 trainingsdagen te gaan :p (5-daagse split)

Bijlagen

lekker bezig man.

5dagen split heb ik ook een tijdje gedaan , alleen vond ik persoonlijk de laatste dag een samenraapsel van isolatie puur om te trainen.

4 dagen met 1 dag rust doe ik nu en dat bevalt erg goed , maar frequentie creeert gewoonte dus zolang jij het volhoud >> dat is het belangrijkste.

ik ga vandaag ook benen trainen nu om precies te zijn...

wish me luck :P

Succes!

Hmm, maar als je 4 dagen zegt met 1 dag rust. Bedoel je dan dat je 4 dagen kunt trainen, 1 dagje rust pakt en weer kan beginnen bij dag 1? Dat zou top zijn, maar dan moet je denk ik wel op tijd een weekje deloaden?
Haha succes, ik ging vandaag totaal kapot! Mijn spotter haakte af bij de laatste oefening 'lunges' heb hem zelf nog afgemaakt bijna kreunend :D

En dat klopt, maar ik moet zeggen ik denk dat het nu al wel echt voor mij is veranderd. Mijn doel ook, ik doe het niet zozeer meer om de gains en muscles, maar ook omdat ik er plezier in beleef
het is nu gewoon mijn hobby geworden al, maar daar gaan we lekker mee door!

Hmm, maar als je 4 dagen zegt met 1 dag rust. Bedoel je dan dat je 4 dagen kunt trainen, 1 dagje rust pakt en weer kan beginnen bij dag 1? Dat zou top zijn, maar dan moet je denk ik wel op tijd een weekje deloaden?
Haha succes, ik ging vandaag totaal kapot! Mijn spotter haakte af bij de laatste oefening 'lunges' heb hem zelf nog afgemaakt bijna kreunend :D

En dat klopt, maar ik moet zeggen ik denk dat het nu al wel echt voor mij is veranderd. Mijn doel ook, ik doe het niet zozeer meer om de gains en muscles, maar ook omdat ik er plezier in beleef
het is nu gewoon mijn hobby geworden al, maar daar gaan we lekker mee door!

ik bedoelde 4 dagen als in: 2 dagen > 1 dag rust > 2 dagen

1ste post geupdate, ik doe het niet meer om het een gewoonte te maken! Het is al mijn hobby geworden, heb mijn doelen ook verhoogd!

Hey RickyNL,

heb je post zo'n beetje gevolgd...
Lukt het intussen nog een beetje?

Heb een drukke week gehad, dus al een tijdje niet meer kunnen updaten. Maar het gaat ondertussen nog prima!

Heb het gevoel alsof ik ook wat vet aankom, maandag had ik ook een vet% van 13,5% t.o.v. 12,8% toen ik begon. Maar ik heb in t weekend een dagje iets anders gegeten omdat ik nog moest koken. Ga het volgende week maandag nog een keertje opmeten kijken hoe het dan is, ik ga nu denk ik toch wat meer cardio erbij doen en mijn kcal inname zo houden, kijken hoe dat verloopt.

Verder gaat het goed, heb wel het gevoel alsof ik vorderingen maak en ook licht breder word.

Laatst bewerkt:
Vandaag weer vet% en gewicht opgemeten in de sportschool, zit nu op 12% en ben 500gram aangekomen. Krijg verder ook superveel opmerkingen uit mijn omgeving dat ik zichtbaar breder word, dus het gaat goed, top!

Terug
Naar boven