XXL Nutrition

Stronglifts

netjes man , had het de afgelopen 2 weken ook enorm druk dus heb niet alles gevolgd maar aan je laatste paar posts te zien gaat het goed.

ik zou me geen zorgen maken 12% is prima man... ik zou gewoon een bovengrens van 15% zetten. als je daar op komt dan gaan cutten tot je weer op 12% zit

bij het verhogen van je kcal inname is het heel gewoon dat je ook iets in vet aankomt.

merk je ook dat je vooral bezig bent met hoe je nu resultaat kan verbetere etc. en niet met of je gaat trainen of niet..het begint dus al aardig gewoontegoed te worden ;) nice man !!

• Topic Starter Topic Starter
Haha, jah man over dat punt ben ik echt al heen.

Ik denk niet meer aan wel of niet gaan, het enigste waar ik aan denk is hoe ik meer kan gainen tussen alle drukte door! Klinkt misschien raar, maar ben gestopt met gamen enzo en dit is nu gewoon mijn hobby het is m'n vermaak. :P

Moet ookwel, als je kijkt hoelang ik af en toe bezig ben met koken enz..

Helaas ga ik vanaf zaterdag een week weg met een groep, wat ik niet ga doen is drinken. Maar de bulk zal helaas op pauze moeten gaan.

Ik ga gedurende die week denk ik gewoon normaal eten( op onderhoud dus), en misschien af en toe wat lichaamsoefeningen (push ups etc). dan kan ik na de week weer knallen!

Ik hanteer trouwens nu dit schema en had enkele plannen ervoor:

Maandag: Borst
Dinsdag: Benen
Woensdag: Biceps triceps
Donderdag: Schouders
Vrijdag: Rug

Nou vind ik dat mijn triceps zwaar achterlopen op de rest van mijn lichaam (vooral op mijn biceps die al redelijke omvang hebben.) Dus ik wou maandag en vrijdag nog een stuk of 2 triceps oefeningen erbij gaan doen.

Verder hanteer ik ongeveer 12 reps van 3 sec heen 3 sec terug zodat ik uitkomt op ongeveer 60-70 seconden onder spanning per set. altijd 3 sets.

Dit lijkt mij het beste voor massa, (60-70 sec zie artikel) http://www.bodybuilding.com/fun/greg8.htm

Update, ben een weekje weggeweest dus niet kunnen trainen, morgen ga ik mijn vet% weer laten opmeten.

Maar als ik moet schatten via de weegschaal lijkt het erop dat ik sinds 3 weken goed trainen nu ongeveer 1,5kilo aan spiermassa ben aangekomen (en nagenoeg geen vet).

Mocht er interesse zijn kan ik binnenkort wel eens een paar fotos uploaden van mijn huidige fysiek.

nice man , ben zeker benieuwd naar voor en after pics :P

keep us posted !!

Zit er nu aan te twijfelen om aan het rippetoe starting strength schema te beginnen, wat denken jullie? Ik wil gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk (massa) gainen. Of ik er nou 3 of 5x per week voor moet trainen op het moment.

Gains zijn nu niet slecht, maar vraag me dus af of het niet beter kan

DOEN ! , heb dat programma ook gevolgd in het begin en het heeft me in 4 maanden naar 100kg Squats gebracht ICM met veel eten :P

Rippetoe Starting Strength Trainingsschema zei:
Workout A

3x5 Squat (SQ)
3x5 Bench Press (BP)
1x5 Deadlift (DL)
*3x8-15 Dips (DI)

Workout B

3x5 Squat (SQ)
3x5 Military Press (MP)
5x3 Power Clean (PC)
*3x8-15 Pull Ups (PU)

*Dips en pull ups zullen pas in een later stadium toegevoegd worden.

je traint 3x in de week , workout A en B wissel je af.
voorbeeld Week 1:
Dag 1>Workout A
Dag 2>rust
Dag 3>Workout B
Dag 4>rust
Dag 5>Workout A

voorbeeld week 2:
Dag 1>Workout B
Dag 2>rust
Dag 3>Workout A
Dag 4>rust
Dag 5>Workout B

je begint bij elke oefening met een lege olympische halterstang(deze weegt 20kg) met uizondering van deadlift daar begin je met 5kg aan beide kanten

je verhoogt elke keer dat je een oefening doet het gewicht met 2.5kg , met uitzondering van deadlift daar verhoog je het gewicht met 5kg.

wanneer het verhoogde gewicht niet lukt probeer je het de volgende keer dat je die workout doet weer met hetzelfde gewicht, lukt het weer niet probeer je het nog een keer. lukt het na 3 trainingen niet. dan verlaag je het gewicht van de oefening met 10%.

p.S. ego aan de kant zetten en gewoon met een lege halterstang beginnen.. ik kon ook meer in het begin maar het wordt snel genoeg zwaar geloof me ;)

Succes!

Laatst bewerkt:
klinkt goed, ik ben overtuigd!
Ik maak voor deze week nog even mijn split af en begin er volgende maandag aan,
maak dan meteen een nieuwe log aan denk ik, om het ff op te schonen en titel te veranderen zal er dan meteen n pic bij uploaden. Post wel n link ernaar als die is gemaakt.

Verder, is het lastig zonder spotter? Train namelijk met iemand samen, maar die gaat vrijdag 3 weken lang op vakantie.

Sidenote: mijn triceps lopen verrekes achter op al mijn spiergroepen, hoe kan ik dit het beste rechttreken tijdens rippetoe?
Heb best 'grote' biceps, maar geen triceps waarom ik nog steeds 'dunne' armpjes heb als ik geen biceps aanspan. Maar als ik biceps aanspan zijn al m'n friends ineenkeer shocked van m'n muscles -.-

Dalijk metingstijd, ben benieuwd!

Laatst bewerkt:
in het begin zou ik me focussen op de standaard lifts , de ofeningen met een * zijn juist bedoeld om na 1-2 maanden rippetoe de achterstand met je armen wat op te vangen

dips zijn enorm goed voor triceps , pull-up is een lat/rug oefening maar als je inplaats van pull-ups chin-ups doet pak je ook je biceps mee.

nogmaals ik zou die oefeningen ( dips / chinups) pas toevoegen na 1-2 maand, waarom ? omdat als je te snel die oefeningen gaat toevoegen je minder kracht hebt bij de grotere oefeningen , doe die oefeningen daarom ook altijd als laatst.

ik zou zeggen post gewoon je vooruitgang in dit toppic , zal niet al teveel verwarring veroorzaken.

Succes man !

Zal ik doen. Maar even een vraag, kan het zo snel niet vinden met google, hoesnel moet je ongeveer 1 rep doen? 'normaal' tempo?

Met mijn split deed ik extra langzaam voor massa, maar lijkt me dat ik hier een normaal tempo moet aanhouden ook weer niet te snel toch?

Shit zeg!
Net gewogen en heerlijke gains hier!

2pzb7sk.png

En dan te bedenken dat ik nog een week ertussen weg ben geweest, jezus lekker!
gewicht kan trouwens misschien iets lager uitvallen, meet normaal in de ochtend maar was vandaag in de avond, ga morgen in de ochtend meten maar het zal max 500 gr schelen en dan is het nog steeds super.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jul 2012 om 20:21 ----------

Oh en ik ben overigens vet afgevallen?
Vet
9,399
9,344
8,584

in het begin is het mogelijk vet af te vallen en spiermassa te winnen terwijl je bulkt, op den duur wordt dit steeds moeilijker dus ik zou zeggen geniet ervan ;) , een deel zal ook vocht kunnen zijn ;)

zeker mooie gains , 2kg vvm erbij is erg nice man !!!

wat betreft tempo van lifts. naar mijn mening maakt het niet heel veel uit , probeer je negative iets langer te laten zijn dan je positive. een herhaling snel doen betekent wel dat je meer gewicht aankunt , hoe meer gewicht je drukt hoe meer massa je wint. ik zou dus gewoon het op een tempo doen zodat jij zoveel mogelijk gewicht omhoog krijgt dit zonder te CHEATEN op techniek !!!

Heb alvast wat foto's geupload. Nu ik terugkijk naar de laatste is die misschien wel misleidend, vind mezelf zo wel iets té goed uit de hoek komen. Maargoed het geeft wel een beeld, zal binnenkort ook benen uploaden.
Oké prima. IK ga trouwens wel weer n weekje weg over 2,5 weken. Misschien beter om erna pas te beginnen met ss, of gewoon nu al? Wss zal ik in die week wel wat kracht verliezen, 1 week renesse. Ik ben voornamelijk gestopt met drank drinken, maar hier ga ik toch wel iets drinken de vakantie is al betaald en nu ga ik hem wel beleven... (wel minder hard dan eerst.)

Veel plezier gast ;) ben ook in Renesse geweest toen ik 18 was, you're in for a treat :D!

Super mooie gains (en vet% omlaag!) Nu doorzetten je bent zeker op de goeie weg :)

Veel plezier gast ;) ben ook in Renesse geweest toen ik 18 was, you're in for a treat :D!

Super mooie gains (en vet% omlaag!) Nu doorzetten je bent zeker op de goeie weg :)

Thx,

Vandaag helse dag, net benen gehad pfffft maar ben wel tot het uiterste gegaan.:cool:

Mam klagen dak chagrijnig en moe thuis kwam haha.
Zodra ik met rippetoe ss begin zal ik ook wel de trainingen bijhouden

Thx,

Vandaag helse dag, net benen gehad pfffft maar ben wel tot het uiterste gegaan.:cool:

Mam klagen dak chagrijnig en moe thuis kwam haha.
Zodra ik met rippetoe ss begin zal ik ook wel de trainingen bijhouden

dat geklaag van ouders moet je naast je neer leggen , ik herken het wel :P toen ik nog bij mijn ouders woonde klaagde ze daar ook over .. ouders hebben een redelijk grote tuin, die lui vroegen mij dan na mijn training of ik ze mee wilde helpen met sjouwen , snoeien en weet ik veel wat.. had ik natuurlijk geen puf voor na mijn training..

Doe ik ook. ;)

Ik vraag me trouwens een paar dingen af:

1) Mijn voedingsschema is nu berekend op 3-5 x per week intensief sporten(en dan vooral op de 5), als ik rippetoe ss ga doen moet ik dan niet omlaag gaan met mijn bulk want dit is maar 3x in de week? Gain ik dan niet minder..?

2) Ik heb nu dus in 1 maand ruim 2KG VVM gewonnen en ook bijna 1kg vet verloren. Hoe zou mijn lichaam reageren als ik méér ging eten dan mijn huidige uitgerekende behoefte (die klopt), zou ik dan nu nog meer VVM winnen zonder echt aan te komen (maar misschien niet af te vallen.)

3) Is het werkelijk effectiever om nu kracht op te bouwen met rippetoe en daarna over te schakelen op massa in mijn newbie gain tijd? Als ik nu op massa zou blijven trainen krijg ik misschien wel nog meer massa? (met evt. minder kracht) Uiteindelijk vind ik massa belangrijker zelf. Niet dat mijn kracht nu iets is om naar huis te schrijven..

4) Hoe zouden jullie mij schatten? Volgens mij ben ik endo toch? Vroeger ook dik geweest, en hiervoor echt al lang gezonder gegeten om niet te dik te worden (wel veel gedronken)

Laatst bewerkt:
Bump

oh hey ;) ik las je bericht gisteren maar ben vergeten erop te reageren :P
ik heb mijn antwoorden in het rood en bold , in je quote gezet.

Doe ik ook. ;)

Ik vraag me trouwens een paar dingen af:

1) Mijn voedingsschema is nu berekend op 3-5 x per week intensief sporten(en dan vooral op de 5), als ik rippetoe ss ga doen moet ik dan niet omlaag gaan met mijn bulk want dit is maar 3x in de week? Gain ik dan niet minder..?

ik zou je kcal hetzelfde houden, ondanks dat je maar 3 keer in de week traint , train je wel met meer intensiteit (fullbody) en alleen zware compounds.

2) Ik heb nu dus in 1 maand ruim 2KG VVM gewonnen en ook bijna 1kg vet verloren. Hoe zou mijn lichaam reageren als ik méér ging eten dan mijn huidige uitgerekende behoefte (die klopt), zou ik dan nu nog meer VVM winnen zonder echt aan te komen (maar misschien niet af te vallen.)

dus je eet nu op onderhoud ? , in dat geval kun je proberen je kcal inname te verhogen je zult dan meer vvm winnen maar ook altijd wat extra vet..

3) Is het werkelijk effectiever om nu kracht op te bouwen met rippetoe en daarna over te schakelen op massa in mijn newbie gain tijd? Als ik nu op massa zou blijven trainen krijg ik misschien wel nog meer massa? (met evt. minder kracht) Uiteindelijk vind ik massa belangrijker zelf. Niet dat mijn kracht nu iets is om naar huis te schrijven..

ik begrijp dat je massa belangrijk vind, maar heb je ooit een ecto powerlifter gezien :P nee, ik heb ook nog nooit iemand gezien die 240kg squat en dunne beentjes heeft ;) kortom kracht en massa gainen gaan hand in hand , daarnaast is in het begin je focussen op kracht veel motiverender omdat je sneller vooruitgang ziet

4) Hoe zouden jullie mij schatten? Volgens mij ben ik endo toch? Vroeger ook dik geweest, en hiervoor echt al lang gezonder gegeten om niet te dik te worden (wel veel gedronken)

de meeste mensen zijn een combinatie van meerdere lichaamstypen ik zou je niet als endo inschatten omdat je nu niet al te hoog in vet% staat :P ikzelf ben een endo ik was altijd slank maar toen ik begon met studeren en in het eerste jaar alleen fastfood en bier in mijn voedingsschemahad ging het hard achteruit :S , maar goed >> ga maar een boven je onderhoud eten en kijk of je veel in vet aankomt dan weet je het snel genoeg of j e een endo bent :problem:

oh hey ;) ik las je bericht gisteren maar ben vergeten erop te reageren :P
ik heb mijn antwoorden in het rood en bold , in je quote gezet.

Hmm oke bedankt!

Ik eet trouwens niet naar onderhoud, ik eet al ruim naar mijn bulk.

Onderhoud X 1,55(activiteitsfactor) Maar ik dacht omdat ik nu ook nog erbij afval zou ik misschien nóg meer winst boeken als ik nog meer eet? Ookal is dat boven mijn berekende bulk behoefte

Terug
Naar boven