XXL Nutrition

Stronglifts

Hmm oke bedankt!

Ik eet trouwens niet naar onderhoud, ik eet al ruim naar mijn bulk.

Onderhoud X 1,55(activiteitsfactor) Maar ik dacht omdat ik nu ook nog erbij afval zou ik misschien nóg meer winst boeken als ik nog meer eet? Ookal is dat boven mijn berekende bulk behoefte

de beste manier om daar achter te komen is door het te proberen.

noteer je stats aan het begin ( gewicht , vvm , vet%) , ga een week op een hoger aantal kcal zitten , en noteer je stats aan het eind van die week.

vergelijk en kijk of je tevreden bent met de vvm/vet ratio die je wint , bulken is simpel >> eet meer dan je lichaam verbrand , hoe meer je eet hoe makkelijker spiermassa je wint maar ook hoe meer vet je wint.

• Topic Starter Topic Starter
Origineel gepost door Rippetoe Starting Strength Trainingsschema

Workout A

3x5 Squat (SQ)
3x5 Bench Press (BP)
1x5 Deadlift (DL)
*3x8-15 Dips (DI)

Workout B

3x5 Squat (SQ)
3x5 Military Press (MP)
5x3 Power Clean (PC)
*3x8-15 Pull Ups (PU)

*Dips en pull ups zullen pas in een later stadium toegevoegd worden.
je traint 3x in de week , workout A en B wissel je af.
voorbeeld Week 1:
Dag 1>Workout A
Dag 2>rust
Dag 3>Workout B
Dag 4>rust
Dag 5>Workout A

voorbeeld week 2:
Dag 1>Workout B
Dag 2>rust
Dag 3>Workout A
Dag 4>rust
Dag 5>Workout B

Waarom is de deadlift eigenlijk maar een setje is dat een foutje?
En waarom is het zo belangrijk te beginnen met 0 als ik 100% zeker weet dat ik meer kan squatten en iets pak wat ik nog zeker aan kan? Wil niet 2 weken aan training weggooien zonder gains omdat ik het te licht pakte :(

deadlift 1x5 is geen fout , de reden daarvoor is dat na 5x5 squats en 5x5 overheadpress jij niet veel puf meer hebt voor veel deadlifts.

de reden dat je met een lege olympische halterstang van 20kg begint (behalve deadlift daar begin je met olympische halterstang + 10kg) is omdat je progressief gaat verhogen.

als je nu al op een gewicht gaat zitten wat bijv 10kg onder je max zit.. dan zit je op een plateau over 2 weken.

het hele doel van dit schema is progresief elke training met 2.5kg verhogen.

ik heb als attachement een excel sheet van stronglifts(is een soort rippetoe starting strength ripoff, maar de excel sheet is wel erg goed :P)

je vult er op de eerste pagina de startdatum , het gewicht wat je nu aankan op de oefeningen voor hoeveel reps, en hij berekent het startgewicht.
en op het tweede werkblad staat een 12weken programma voor je uitgestippeld zodat je precies weet hoeveel gewicht je moet doen voor de oefeningen.

en drop je ego en houd je aan dat startgewicht (wat ongv 40% van je 5rm is), houd je ook aan de 2.5kg verhoging anders ga je veel te snel vastlopen.

succes !!

Bijlagen

deadlift 1x5 is geen fout , de reden daarvoor is dat na 5x5 squats en 5x5 overheadpress jij niet veel puf meer hebt voor veel deadlifts.

de reden dat je met een lege olympische halterstang van 20kg begint (behalve deadlift daar begin je met olympische halterstang + 10kg) is omdat je progressief gaat verhogen.

als je nu al op een gewicht gaat zitten wat bijv 10kg onder je max zit.. dan zit je op een plateau over 2 weken.

het hele doel van dit schema is progresief elke training met 2.5kg verhogen.

ik heb als attachement een excel sheet van stronglifts(is een soort rippetoe starting strength ripoff, maar de excel sheet is wel erg goed :P)

je vult er op de eerste pagina de startdatum , het gewicht wat je nu aankan op de oefeningen voor hoeveel reps, en hij berekent het startgewicht.
en op het tweede werkblad staat een 12weken programma voor je uitgestippeld zodat je precies weet hoeveel gewicht je moet doen voor de oefeningen.

en drop je ego en houd je aan dat startgewicht (wat ongv 40% van je 5rm is), houd je ook aan de 2.5kg verhoging anders ga je veel te snel vastlopen.

succes !!

Oké, ik ga wel over 2 weken nu dus een week weg waarin flink gezopen word, misschien is het beter om erna te beginnen met dit schema? Zal in die week wss achteruit gaan :treuren::treuren::treuren::treuren:

En je zegt 5x5, welke is nu het beste deze (3x5) of stronglifts 5x5

Laatst bewerkt:
Oké, ik ga wel over 2 weken nu dus een week weg waarin flink gezopen word, misschien is het beter om erna te beginnen met dit schema? Zal in die week wss achteruit gaan :treuren::treuren::treuren::treuren:

En je zegt 5x5, welke is nu het beste deze (3x5) of stronglifts 5x5

ik persoonlijk heb stronglifts gedaan dus geen powercleans , maar wel barbell rows en 5x5. heb het idee dat je rug dan ook meer aan bod komt.

de oefeningen en de repranges staan ook allemaal in die excel sheet ;)

Oké heb er nu nog eens goed over nagedacht en ik ga het beginnen hieraan toch even uitstellen.

Dit omdat mijn spotter nu op vakantie is in turkije (3 weken lang) en ik over 3 weken ook nog eens een week weg ben. Is ook totaal niet fijn trainen als diegene waarmee ik train dalijk zwaar achterloopt op kracht, hele tijd gewichten wisselen tijdens sets..
Dus ga nu nog even door met de split, en ga na 13 augustus hieraan beginnen, de info is er nu al dankzij jouw alleen start ik er dus iets later mee.

ik hoor smoesjes....

wat betreft maat die achterloopt dadelijk omdat hij op vakantie is.. als je constant gaat wachten tot je maat gelijk loopt ben je volgend jaar nog niet bezig met rippetoe. daarnaast is het moeilijk je strict aan de rust periode te houden (60-90sec) als je constant je maat tussendoor moet laten squatten / benchen etc.

daarnaast heb je alleen voor 1 oefening ( bench) in een later stadium een spotter nodig.

keuze is natuurlijk aan jou ricky , maar ik zou als ik jou was je eigen vooruitgang even prioriteit geven. hoe eerder je begint hoe beter.

van uitstel komt afstel.

Oké haha misschien is het idd wel een smoesje maar niet zozeer omdat ik niet wil trainen (integendeel.. ga nu). Maar ik krijg nu veel reacties dat ik echt breder word enzo en ik heb t gevoel dat t nu opzich toch wel lekker gaat en dat als ik nu begin aan rippetoe ik de 1e 2 weken licht sport waardoor mijn groei effe stopt terwijl ik zo buff mogelijk wil zijn over 1 maandje bij het uitgaan. (speciale avonden) en over 2,5..
Ik kan altijd nog later beginnen toch.. zolang dit werkt? zodra het minder word bijv

ik kreeg veel reacties dat ik echt breder werd toen ik rippetoe deed :P :P

rippetoe is niet licht.. begin er maar eens aan ben benieuwd hoeveel weken het duurt voordat je begint te piepen dat het zwaar is :P

voorbeeld:
mijn 5rm voor squat op het moment is 120kg, rippetoe startgewicht: 60kg
de training daarop is het 62.5kg de training daarop is het 65kg , de week daarop is het 72.5kg.

na 2 maanden rippetoe doorbreek ik de 120kg. alleen ben ik dan veel sterker dan in de begin situatie aangezien ik nu 3x in de week 5x5x120kg aan kan.

vergeet ook niet dat inplaats van 1 keer in de week je voor squats bijv 3x in de week 5x5 doet.

je zult heus niet massa gaan verliezen omdat je 2 weken iets lichter traint...zolang je voldoende blijft eten zal je lichaam niet spieren gaan afbreken.

kortom..waar wacht je nog op , ik verwacht morgen een rippetoe update :orly: :yarly: :trollface:

Nee ben niet bang om massa te verliezen maar om minder snel te gainen als nu :P

oké wil morgen wel beginnen alleen heb vandaag flink zwaar chest gepakt lijkt me dus niet goed om morgen te benchen.. Dus ik ga morgen beginnen met workout B

Nee ben niet bang om massa te verliezen maar om minder snel te gainen als nu :P

oké wil morgen wel beginnen alleen heb vandaag flink zwaar chest gepakt lijkt me dus niet goed om morgen te benchen.. Dus ik ga morgen beginnen met workout B

ik zou gewoon a.s maandag beginnen dan. anders loop je nogal krom wat betreft planning.

Komt voor de bakker! :yarly:

cool , kan zelf niet wachten tot ik weer ga bulken dan ga ik ook zeker weer aan de rippetoe :P

cool , kan zelf niet wachten tot ik weer ga bulken dan ga ik ook zeker weer aan de rippetoe :P

Bulken is leuker dan cutten he :p

Moet wel iets gaan verzinnen voor die macaronimaaltijd man, krijg het echt niet meer door mijn strot gore droge troep, gooi er tegenwoordig n halve tube tomatenketchup door maar vind het nog niet te vreten..

Denk ik ff n rijstgerechtje gaan zoeken ofzo.. moet ook koud te eten zijn (meenemen naar werk.)

Bulken is leuker dan cutten he :p

Moet wel iets gaan verzinnen voor die macaronimaaltijd man, krijg het echt niet meer door mijn strot gore droge troep, gooi er tegenwoordig n halve tube tomatenketchup door maar vind het nog niet te vreten..

Denk ik ff n rijstgerechtje gaan zoeken ofzo.. moet ook koud te eten zijn (meenemen naar werk.)

als je het niet chill vind om constant eten te bereiden om mee te nemen naar je werk ( er even snel van uit gegaan dat je overdag tot een uur of 6 s'avonds werkt) zou je je kunnen gaan verdiepen in intermited fasting

het wordt meestal gebruikt om te cutten , maar er zijn zat mensen die er mee bulken, het idee in het kort: van de 24 uur op een dag eet je alle kcal in een tijdspan van 8 uur. dat betekent dat je van die 24 uur dus 16 uur aan het "vasten" bent.

zoek maar even op het forum er zijn namelijk ook zat clean bulk IF logs hier , heb er namelijk wel eens wat voorbij zien komen.

wat aanraders om je voedingsschemate pimpen zodat je niet constant gore droge rijst en macaroni maaltijden moet eten :P >>

1. halfvolle melk :D
2. eieren :D
3. Pindakaas :D

Nee vind het juist chill om constant te eten, vind de macaroni alleen niet chill meer :(

heb trouwens alle 3 van die lijst al ruimschoots in mijn schema :P

Heb jij trouwens ook altijd last van winderigheid na de kwark savonds?

nee nooit last van ;) maar het is mogelijk dat je door veel eiwitten idd wat winderig wordt ;)
doe je niks aan :P

ik ga nu even wat kwark naar binnen werken en tukken , mzzl

Zometeen benen k*tzooi dat word weer hel op aarde. :(
ga mezelf nu maar ff flink opfokken met motivatievideo's en goede muziek.

Ke net ffkes flink wat gekeken die Zyzz it wel echt n 'sick c*nt' motiveert me echt. Ik ga nu knallen tot ik vloekend naar huis kan gaan van de pijn!

Terug
Naar boven