Fitness Seller

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter
5x5x87,5KG Squat --> Alle plates bezet, iedereen wou het laatste uurtje nog even trainen denk ik.

1x5x45KG Oh press
1x4x45KG Oh press
1x2x45KG Oh press

1x5x100KG Deadlift PR

1x8xBW Pull ups
1x5xBW Pull ups
1x6xBW-12KG pull ups

en 100kcal cardio

Het (droog)trainen gaat even wat minder, kracht licht achteruit. En weet niet zeker of ik nog veel droger aan het worden ben, ik woog wel nog maar 78,9KG.
Zal misschien ook wel komen door de slechte voeding met kerst..

Ik ga het denk ik nog een weekje aankijken hoe het gaat, en daarna denk ik weer bulken.

Ben volgens mij wel wat excessief vet kwijtgeraakt. En kreeg vandaag alweer een opmerking dat mijn armen erg zijn gekrompen, en kracht is ook achteruitgegaan.

Cleanbulken en dan met de zomer nog even goed afmaken.. Mag ook wel meer massa op.

Klopt, heb het meerdere malen van me af proberen te schudden, maar toen kwam de bench, en toen de barbell row allemaal leken slechter te gaan en toen was ik er klaar mee haha.

Die steek in mijn onderrug heb ik de hele training gehouden. Het is gekomen door die 100kg squat, en bij de 90KG Squat was ie ook aanwezig maar veel minder.

had het vooral op het moment dat ik gewoon recht stond met de barbell. Op het moment dat ik ging squatten had ik er geen last van.

Denk dat ik tijdens de training zelf gewoon iets geforceerd heb. Volgende training probeer ik t weer als mijn kracht weer terug is, hopelijk lukt het dan wel!

Ik kreeg net ook een irritante steek in mijn onderrug ter hoogte van mijn linker heup, heb eveneens mijn training er deels voor afgebroken....
het verdoet idd de rest van je training, deadlift heb ik maar overgeslagen...

weet niet precies hoe lang jullie zijn maar last van onderrug bij squats komt meestal doordat je te diep probeert te squatten en helemaal onderaan in de lift de rug kromt.

dit waarschijnlijk omdat het gewicht erg zwaar voor je is (maakt het moeilijken om goede form te behouden )

Laatst bewerkt:
weet niet precies hoe lang jullie zijn maar last van onderrug bij squats komt meestal doordat je te diep probeert te squatten en helemaal onderaan in de lift de rug kromt.

dit waarschijnlijk omdat het gewicht erg zwaar voor je is (maakt het moeilijken om goede form te behouden )

Dus een lager gewicht gebruiken?

Ben ondertussen trouwens weer aan het bulken, had denk ik geen massa verloren tijdens de cut maar had heel ernstig een 'refeed' nodig. Binnen 2 dagen had ik ineens weer een stuk meer massa :D

Train je nog wel?

Ja ik houd mijn log alleen niet echt meer bij, ik zal af en toe wel een update geven.
Ben overigens wel gestopt met stronglifts na 5 maanden is het tijd voor een nieuw schema, doe momenteel even een split voor de afwisseling, maar ga binnenkort over op iets nieuws.
Mogelijk een speciaal superset schema split kijken hoe dat is.

Waarom niet door met stronglifts dan?
Als je toch weer gaat bulken is het toch ideaal om je stats omhoog te halen?

wait whaaaat

houd je log een week niet in de gaten en meneer is gestopt met zeg maar het beste schema voor beginners om een split te gaan doen ???

anyway, heb dat destijds zelf ook gedaan maar rende na een paar maanden terug naar 5x5

ik kan zelf wendler 5-3-1 enorm aanbevelen, je verhoogt 1x per maand(wat significant minder is dan SL) het is in feite meer split achtig (je hebt een mp, dl, bp en sq dag) en je staat helemaal vrij in he assistence werk (zolang je grote oefeningen er maan niet onder leiden)

tijdens het bulken raad ik het borring but big assistence schema aan.

ebook kun je online wel ergens vandaan halen maar het is natuurlijk wel zo netjes om de ebook te kopen (18 eur volgens mij) maar goed of je dat doet is natuurlijk helemaal aan jou ;)

succes en houd ons op de hoogte

Ricky start je geen nieuw log dan? ik ben toch wel benieuwd hoe jouw verdere vorderingen zijn

+1. Houd ons op de hoogte!

whatsup rick, tijd niet gekeken op je log zie geen updates :o what's going on man ?

Hee mensen! Heb een lastige periode gehad met mijn werkgever welke nog steeds niet al mijn loon heeft uitbetaald waardoor ik geldproblemen had, en niet eens mijn voeding meer kon betalen voor de sport en gedwongen was thuis mee te eten. Heb een tijdje geprobeerd te blijven sporten ermee maar het eten thuis is zo ongezond dat ik gewoon fors achteruit ging terwijl mijn training hetzelfde bleef.

(zéér ongezond, 5 van de 7 dagen junkfood zou je kunnen zeggen.)

Dit demotiveerde me heel erg waardoor ik stopte en gezegd heb weer te beginnen zodra ik mijn eigen voeding weer kan betalen en weer apart kan eten.
Ziet ernaar uit dat het moment is aangebroken, heb een nieuw baantje gevonden waardoor ik niet meer afhankelijk ben van achterstallig loon. maandag begin ik weer!

Heb zo wel wat schade opgelopen maar heb er vertrouwen in dat ik dit in no time terug kan krijgen met de juiste toewijding, hoe of wat moet ik nog even kijken maar wendler ziet er interessant uit alexander!

Ga morgen even plannen, update volgt! Hoe is het trouwens met jullie?

Wow heftig! Kan je je ouders niet overtuigen dan om gezonder te gaan eten? 5 dagen op 7 junkfood lijkt me echt tekenen voor een voortijdig graf :/

Wat ga je nu doen als werk?

Ik ga je volgen, ben zelf ook begonnen met stronglift en heb verder geen ervaring met gewichtheffen. Mss kan ik van je ervaringen leren :cool:

Wow heftig! Kan je je ouders niet overtuigen dan om gezonder te gaan eten? 5 dagen op 7 junkfood lijkt me echt tekenen voor een voortijdig graf :/

Wat ga je nu doen als werk?

Nee helaas al vaker geprobeerd ookal voordat ik begon met de sport, oplossing toen was om mijzelf gewoon helemaal los te koppelen van hun kwa voeding en alles zelf te koken en betalen.

Het is nog niet helemaal zeker ik heb 2 opties waarvan een zeker is en de andere welke ik liever heb nog niet.
Of in een kroeg werken, of in een magazijn. Het liefst in de kroeg dan.

Weet nog niet helemaal precies hoe ik dit ga aanpakken.. beginnen met eten naar onderhoud? 2200kcal voor een weekje maar dan gezond voedsel? Denk dat ik dat ga doen.

En even uitzoeken hoe wendler werkt, klinkt interessant! Uiteindelijk heb ik wel gemerkt dat progressieve training voor mij de sleutel tot succes is.

Als je vragen hebt moet je het zeggen sem! Ben ook niet super ervaren maar weet er ondertussen wel wat van af.

Heb even gekeken en ik ga voor wendler 5/3/1 samen met intermittent fasting. Aangezien ik nu voor een vaste baan ga op vaste tijden heb ik meer regelmaat om mijn eten te plannen dus nu gaat het.

Twijfel alleen of ik meteen vanaf dag 1 al deze 2 schema's moet gebruiken.

Ik denk dat ik het eerste weekje meer voor het gevoel laat zijn en nog niet te strict begin.

3 keer getraind alle mainlifts gehad,ga kapot van de spierpijn, maar voelt wel lekker om weer te kunnen trainen!
kracht is helaas ook massief terug gegaan maar heb wat zitten lezen en vaak ben je na een maandje serieus trainen weer terug op niveau dus tijd om te knallen!

Techniek van alle lifts was ook weer even opnieuw oppakken maar ging vrij goed.

Deadlift was 6x80KG

Barbell row 3x10x40KG

5x5x75KG squat

en 2x5x35KG OH press maar deze had ik beter niet op de dag na borst/triceps kunnen doen met zware spierpijn merkte duidelijk dat ik niet hersteld was.

Plan van aanpak is om morgen of zaterdag van alle grote lifts een 1rm te gaan testen voor het wendler schema dat gaat volgen.

Ook gestart met intermittent fasting sinds 2 dagen en het gaat prima! Tot nog toe tevreden.

Eet op trainingsdagen 3200Kcal en op rustdagen 2300, we gaan zien wat het oplevert, ik zal af en toe een update plaatsen maar ik update (denk ik) Niet meer iedere training.

3 keer getraind alle mainlifts gehad,ga kapot van de spierpijn, maar voelt wel lekker om weer te kunnen trainen!
kracht is helaas ook massief terug gegaan maar heb wat zitten lezen en vaak ben je na een maandje serieus trainen weer terug op niveau dus tijd om te knallen!

Techniek van alle lifts was ook weer even opnieuw oppakken maar ging vrij goed.

Deadlift was 6x80KG

Barbell row 3x10x40KG

5x5x75KG squat

en 2x5x35KG OH press maar deze had ik beter niet op de dag na borst/triceps kunnen doen met zware spierpijn merkte duidelijk dat ik niet hersteld was.

Plan van aanpak is om morgen of zaterdag van alle grote lifts een 1rm te gaan testen voor het wendler schema dat gaat volgen.

Ook gestart met intermittent fasting sinds 2 dagen en het gaat prima! Tot nog toe tevreden.

Eet op trainingsdagen 3200Kcal en op rustdagen 2300, we gaan zien wat het oplevert, ik zal af en toe een update plaatsen maar ik update (denk ik) Niet meer iedere training.

Succes ermee! Heb je expres voor een powerlifting schema gekozen?

Succes ermee! Heb je expres voor een powerlifting schema gekozen?

Gedeeltelijk, stronglifts word ook gezien als een powerliftingsschema en zelf heb ik hiermee veel meer vooruitgang geboekt dan met een conventionele split. Ook op massa.

het gaat het me vooral om de massa maar progressieve training motiveert heel erg goed en ik denk dat de massa prima zal volgen bij zo'n schema.

Maar als jij denkt dat er voor massa betere schema's zijn die veel meer effect hebben zijn suggesties altijd welkom! :)

Hoi Rick welkom terug, ik zit de laatste paar weken ook een beetje te experimenteren, en ben net mijn eerste wendler cycle gestart... beetje gedemotiveerd geweest toen ik terug kwam van vakantie, en nog niet een echt lekker ritme kunnen vinden
ik hoop dit met wendler opnieuw op te kunnen pakken

net mijn eerste training gedaan, het heeft me nog niet zo'n voldaan gevoel gegeven als met stronglifts, maar ik ga het gewoon ff een tijdje proberen...

Terug
Naar boven