MuscleMeat

Stronglifts

lekker bezig !!!

heb net cheatmeal gehad :O
700gr spareribs , patat en 6 chickenwings
weggedronken met wat melk :O

cut komt dichterbij...comming soon...

lekker bezig !!!

Holy shit 700gr spareribs, het water loopt me nu al in de mond. Blij als het volgende week kerst is en ik me ook vol kan vreten.

• Topic Starter Topic Starter
lekker bezig !!!

haha klinkt lekker man! Zo komt je cut alleen wel dichterbij ja .:p

Ik neem trouwens ook sinds ik cut altijd 5-10 gr bcaa's tijdens training en cardio. (om spierafbraak zoveel mogelijk te voorkomen)

Holy shit 700gr spareribs, het water loopt me nu al in de mond. Blij als het volgende week kerst is en ik me ook vol kan vreten.

ja klinkt goed he, zal alleen niet goed zijn voor het droogtrainen.

Zou het catabool zijn als je 1000kcal cardio doet op zo'n dag, en je daarna toch weer volvreet? (Omdat teveel cardio catabool is.)

haha klinkt lekker man! Zo komt je cut alleen wel dichterbij ja .:p

Ik neem trouwens ook sinds ik cut altijd 5-10 gr bcaa's tijdens training en cardio. (om spierafbraak zoveel mogelijk te voorkomen)

ja klinkt goed he, zal alleen niet goed zijn voor het droogtrainen.

Zou het catabool zijn als je 1000kcal cardio doet op zo'n dag, en je daarna toch weer volvreet? (Omdat teveel cardio catabool is.)

Geen idee. Ik hou me er ook niet zoveel mee bezig of het catabool is. Ik merk tijdens het cutten wel dat ik iets slapper wordt en minder vol, maar dat boeit me niet. Na het cutten als ik 2 weken weer voluit train en eet zit ik alweer op mijn oude niveau.
Op ons niveau hoef je je niet echt druk te maken om spierverlies denk ik. Pas als je 4 of 5 maanden moet zwoegen voor die ene kilo spier, ja dan wordt het een ander verhaal.

1x5x97,5KG Squat
1x4x97,5KG Squat (Kan niet failen, geen safety rack.)
1x5x95KG Squat
2x5x92,5KG Squat (weer lager gegaan omdat vorm niet goed ging zo, neiging rug te buigen.) Fail

5x5x60KG Bench press

5x5x57,5KG Barbell row PR

2x8xBW Dips
1x9xBW Dips PR

3x8x18KG Incline DB press PR
Allerlaatste rep duurde zo'n 7 seconden met flink wat gegrom, maar het is me uiteindelijk gelukt. Volgens mij zit ik alleen wel ziekelijk laag kwa gewicht lol.

2x8xBW Hanging leg raise

Misschien iets te vroeg om te vragen aangezien ik de dips nog wel vrij 'vluchtig' doe om mijn 3x8 te halen. Maar ik haal het wel, hoe kan ik het beste de moeilijkheidgsraad van mijn dips verhogen?
Accent iets meer leggen op rustig en techniek, meer sets/reps, of gewicht? Alhoewel ik denk vrij snel te falen als ik er nu al gewicht bij gooi.

Verder zak ik wel genoeg door, meeste reps althans.

Gebruik trouwens met dips volgens mij ook meer mijn triceps dan chest, misschien eerst daarop focusen en iets meer naar voren leunen.

Laatst bewerkt:

45 minuten cardio op hometrainer 750 kcal verbrand.
Laatste 5 minuten van cardio was gefocust op conditie, intensiteit zwaar opgevoerd en hijgen maar.

Verder goede resultaten, heb het cutten ondertussen dus succesvol door!

Kon in de spiegel al wel duidelijk verschil zien, maar vandaag BF en gewicht gemeten.

BF van 12 naar 11% (1% minder dus, alhoewel mijn werkelijk bf misschien hoger zit is dit wel een indicatie dat het gewoon omlaag gaat.)

En BW van 80 naar 79 maar dit is misschien niet 100% accuraat omdat het op een ander tijdstip is gemeten.

Dit in c.a. 1,5 week.

Zometeen trainen.

Denk dat ik ga failen op squats, maargoed ga het proberen. Benen voelen nog steeds 'vermoeid'.

Hoop iniedergeval dat ik genoeg kracht in mijn benen overhoud voor de deadlift na de squats, daar had ik de vorige keer moeite mee.

Zometeen trainen.

Denk dat ik ga failen op squats, maargoed ga het proberen. Benen voelen nog steeds 'vermoeid'.

Hoop iniedergeval dat ik genoeg kracht in mijn benen overhoud voor de deadlift na de squats, daar had ik de vorige keer moeite mee.

DAT GA JE NIET JIJ LUIE DONDER, SQUATTEN MET DIE HAP

Gewoon genoeg rust tussen setjes, focus er in houden en tussen reps een paar seconden rust houden ;)

DAT GA JE NIET JIJ LUIE DONDER, SQUATTEN MET DIE HAP

Gewoon genoeg rust tussen setjes, focus er in houden en tussen reps een paar seconden rust houden ;)

5x5x97,5KG Squat PR

1x5x47,5KG OH press
1x4x47,5KG OH press
1x3x47,5KG OH press Fail

1x5x95KG Deadlift PR

1x8xBW Pull ups
1x6xBW pull ups --> iedere training een rep meer, nice!
1x8xBW-12,8KG Pull ups PR

Squatten was gruwelijk afzien, maar heb het gehaald. Dacht iedere keer aan arme kreupele Bob K , en dat hielp wel.

Helaas liet de vorm van het squatten en OH press wel wat te wensen over.. Was niet ideaal, squatten ga ik desondanks dat ik het haalde toch nog een keer herhalen op 97,5KG zodat ik mijn rug beter goed houd.

Deadlift gaat goed, alleen het terugzakken kan nog verbeteren, 2e keer op rij knie kapot geschaafd maar was ook gruwelijk vermoeid van squatten. Werd tevens smerig aangekeken door onbekend persoon dat ik lawaai maakte :D

Overalles gruwelijk zitten grommen tijdens de training, maar op het eind gru-we-lijke pomp in armen en rug, deed een front double biceps pose en zag er goed uit (Vooral door dunnere taille door het cutten).

Wou een foto maken voor e-fame maar het was te donker in de kleedkamer.

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 18:36 ----------

k*t schenen liggen ookal open :( wel maar kleine wondjes gelukkig

30 minuten hometrainer 500kcal

1x5x97,5KG Squat
1x4x97,5KG Squat (Kan niet failen, geen safety rack.)
1x5x95KG Squat
2x5x92,5KG Squat (weer lager gegaan omdat vorm niet goed ging zo, neiging rug te buigen.) Fail

5x5x60KG Bench press

5x5x57,5KG Barbell row PR

2x8xBW Dips
1x9xBW Dips PR

3x8x18KG Incline DB press PR
Allerlaatste rep duurde zo'n 7 seconden met flink wat gegrom, maar het is me uiteindelijk gelukt. Volgens mij zit ik alleen wel ziekelijk laag kwa gewicht lol.

2x8xBW Hanging leg raise

Misschien iets te vroeg om te vragen aangezien ik de dips nog wel vrij 'vluchtig' doe om mijn 3x8 te halen. Maar ik haal het wel, hoe kan ik het beste de moeilijkheidgsraad van mijn dips verhogen?
Accent iets meer leggen op rustig en techniek, meer sets/reps, of gewicht? Alhoewel ik denk vrij snel te falen als ik er nu al gewicht bij gooi.

Verder zak ik wel genoeg door, meeste reps althans.

Gebruik trouwens met dips volgens mij ook meer mijn triceps dan chest, misschien eerst daarop focusen en iets meer naar voren leunen.

zou gewoon proberen dipriem om te doen, er 10kg aan te hangen en dan gewoon 5x5 te hanteren als begin.. als je merkt dat 5 reps met 10kg +bw te licht is doe dan meer reps indien het te zwaar is probeer dan eerst 5kg + bw.

bouw op tot je op 5 sets van 10 herhalingen zit met X kg + bw

vervolgens kwestie van gewicht verhogen met kleine stapjes en 5x10 aanhouden als reprange

verder goed bezig man ;) zie squat PR's voorbij vliegen en zie dat je kritisch blijft ten opzichte van je techniek.. good stuff!!!!

en dan te bedenken dat je een jaar terug ofzo zat te klooien met machines en "heb geen motivatie om te trainen" , kijk eens hoe snel een paar beslissingen en en plan je kunnen brengen ;) ;)

zou gewoon proberen dipriem om te doen, er 10kg aan te hangen en dan gewoon 5x5 te hanteren als begin.. als je merkt dat 5 reps met 10kg +bw te licht is doe dan meer reps indien het te zwaar is probeer dan eerst 5kg + bw.

vervolgens kwestie van gewicht verhogen met kleine stapjes en 5x10 aanhouden als reprange

verder goed bezig man ;) zie squat PR's voorbij vliegen en zie dat je kritisch blijft ten opzichte van je techniek.. good stuff!!!!

en dan te bedenken dat je een jaar terug ofzo zat te klooien met machines en "heb geen motivatie om te trainen" , kijk eens hoe snel een paar beslissingen en en plan je kunnen brengen ;) ;)

Thanks! Ja klopt, ik begon met heel andere redenen dan dat ik de sport nu doe. Nu is het gewoon een hobby/passie geworden en doe ik het met liefde en plezier. :D (en soms een beetje gegrijns over die heavy squats :mad:)

Anyway time to get back on track, heb al sinds laatste update niet meer kunnen trainen. Sportschool gesloten met kerst enzo.. Was niet de bedoeling maargoed, toen kwam lazy mode en ook niet gaan hardlopen o.i.d. .

Verder mezelf heerlijk volgebunkerd met alle slechte dingen die je je kunt voorstellen, dus voorlopig weer 100% goed eten en trainen.
Met kerst mocht het, nu zijn er geen excuses meer over, straks update op training. Hoop dat ik 100kg squat PR kan zetten voor het nieuwe jaar!

(Ik heb al boven de 100kg gesquat, maar dat was net iets boven parallel, squat tegenwoordig tussen atg en parallel in, toch een stukje zwaarder.)

Dit word de training:

100KG Squat

5x5x62,5KG Bench press

5x5x60KG Barbell row

5x5xBW Dips (dipriem duurt nog wel even voordat ik die kan aanschaffen, weinig geld. Maar binnenkort kan ik denk ik beginnen met dumbbells tussen mijn benen te stoppen.)

3x8x20KG Incline DB press

500 Kcal cardio

Word lekker zwaar dus. Cardio er ook bij omdat ik zo snel mogelijk weer back in game wil zijn, heb best wat schade geleden.

In. Ben benieuwd naar die 100kg squat!

Als voorafje heb ik even te zeggen dat de training diep triest, en deprimerend was. Maarja iedere training is nog altijd beter dan geen.

1x3x100KG Squat --> Gestopt, (slechte) steek in onderrug en ging al bijna failen

Steek bleef aanhouden, voelde als een waarschuwing. Dus deload naar 90KG voor deze training.

4x5x90KG Squat

2x5x62,5KG Bench press
1x3x62,5KG Bench press

5x5x57,5KG Barbell row --> Vorm was slechter dan vorige keer gewicht voelde 'zwaarder'

1x8xBW Dips
1x7xBW Dips
1x5xBW Dips

Geen incline DB bench press dit keer, alles was bezet en was behoorlijk gefrustreerd.

200kcal cardio --> Dit omdat ik onderweg naar de gym een lekke band kreeg en naar de gym heb zitten hardlopen, en terug ook nog moest. Kcal zal uiteindelijk dus wel 400 zijn geweest ofzo. T zat allemaal tegen :( )

Overalles dus een zwaar frustrerend dagje, morgen alleen cardio maar ik hoop dat ik mijn kracht volgende training terug heb en dat dit een uitzondering was. Overal kracht op verloren.

Jammer dat t zo gruwelijk slecht moet gaan na die paar daagjes niet trainen (ivm kerst) en alle junk die ik at. (kerst is maar 1x per jaar)
Het ging hiervoor net zo lekker... Hoop iig dat ik snel weer 'back on track' kan komen.

Ben overigens al een stuk minder gefrustreerd dan tijdens het trainen, hoop alleen dat het tijdelijk was en ik volgende training mijn kracht weer terug heb.
Anders ga ik mijn cut stoppen en bulken, en dan cut ik de rest wel weg voor de zomer.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 23:08 ----------

Moet trouwens ook zeggen dat ik zelf absoluut tevreden ben over de vooruitgang in 6 maanden. maar als ik terugkijk heb ik 90% van mijn vooruitgang geboekt met stronglifts, die split was echt waardeloos.

Blijf voorlopig dus zowiezo op de 'progressieve' trainingsschema's zoals stronglifts / wendler / madcow o.i.d.

Die steek in je onderrug had je niet bij een squat van 90kg? Best vreemd, want dan doe je toch iets fout bij 100kg.

Dat het nadien allemaal wat minder gaat is te verwachten, als je mindset helemaal overhoop is gegooid. Mentaal is dit een enorm zwaar spel en dat begin ik nu ook in te zien. Eens je een rot gevoel hebt en denkt dat het niet meer gaat lukken, zal het ook niet meer lukken.

Eén zwaluw maakt de lente niet, net zomin dat één mindere training je 'off track' gooit. Volgende training pak je die gewichten los ;)

Klopt, heb het meerdere malen van me af proberen te schudden, maar toen kwam de bench, en toen de barbell row allemaal leken slechter te gaan en toen was ik er klaar mee haha.

Die steek in mijn onderrug heb ik de hele training gehouden. Het is gekomen door die 100kg squat, en bij de 90KG Squat was ie ook aanwezig maar veel minder.

had het vooral op het moment dat ik gewoon recht stond met de barbell. Op het moment dat ik ging squatten had ik er geen last van.

Denk dat ik tijdens de training zelf gewoon iets geforceerd heb. Volgende training probeer ik t weer als mijn kracht weer terug is, hopelijk lukt het dan wel!

Ik kreeg net ook een irritante steek in mijn onderrug ter hoogte van mijn linker heup, heb eveneens mijn training er deels voor afgebroken....
het verdoet idd de rest van je training, deadlift heb ik maar overgeslagen...

Ik kreeg net ook een irritante steek in mijn onderrug ter hoogte van mijn linker heup, heb eveneens mijn training er deels voor afgebroken....
het verdoet idd de rest van je training, deadlift heb ik maar overgeslagen...

Ik had gelukkig geen deadlift dag. benchen gaat prima zo.

En het is niet fijn nee, maar het lijkt mij meer een waarschuwing.
Een slechte training is tot daar aan toe, maar als je door je rug gaat o.i.d. zul je voorlopig niet meer trainen..

20 min 3KM Hardlopen naar sportschool 250Kcal

20 min hometrainer 300 Kcal

20 min 3KM Hardlopen naar huis 250 Kcal

(fiets nog kapot, dus ik ga maar hardlopen naar de sportschool is ook cardio)

Totaal 800Kcal

Terug
Naar boven