XXL Nutrition

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter

2x5x95KG Squat
3x5x90KG Squat vond het wel goed zo.

2x5x65KG Bench press
1x3x65KG Bench press
1x3x60KG Bench press
1x2x60KG Bench press Fail ->3e fail, deload.

5x5x55KG Barbell row PR

2x8xBW Dips
1x6xBW Dips Fail

3x8x16KG Incline db press (Easy, volgende keer 18.)

200Kcal hometrainer cardio.

Als ik niet binnen een week ergens duidelijk vooruitgang op boek, weegschaal / spiegel word ik depressief en ga ik maar gewoon dreambulken. begin het een beetje beu te raken zo

Squat en bench gefaild dus?
K*t man, die bench kan echt wel een stuk hoger bro, probeer er anders wat calorien bij te gooien op je tussendagen

Squat en bench gefaild dus?
K*t man, die bench kan echt wel een stuk hoger bro, probeer er anders wat calorien bij te gooien op je tussendagen

Squat tja.. Had er de wilskracht / energie niet meer voor over. Pr staat redelijk stuk hoger.

En bench gefailed ja, komt door het droogtrainen, normaal gesproken ga ik er redelijk op vooruit maar door de cut maak ik zeer weinig krachtvooruitgang / soms lichte achteruitgang.
Weet niet of dat wel slim is in mijn cut, heb mijn kcal hoeveelheid al omhoog gegooid naar 2500. Maar wel met cardio nu.

Moet trouwens zeggen dat ik gewoon weer een oud ongeduldig zeikwijf ben zoals altijd, zag net toch wel degelijke vooruitgang in de spiegel. Word toch droger.

500Kcal cardio op de hometrainer.
Bw gaat vooruit. nu 80.1kg

Vandaag mag ik een cheatmeal, pizza tonno / hot and spicy :D.

Ik wordt er ook triest van hoor, hier bij mij ook alleen maar FAIL de laatste tijd... eveneens behoorlijk aan het cutten, zie zo al mijn kracht weg vloeien ;(

Zou het liefst lekker willen door bulken, maar ik moet gewoon echt in vet lager gaan zitten, minimaal onder de 18%

En ik vind cardio zo SAAI!!!!!

Ik wordt er ook triest van hoor, hier bij mij ook alleen maar FAIL de laatste tijd... eveneens behoorlijk aan het cutten, zie zo al mijn kracht weg vloeien ;(

Zou het liefst lekker willen door bulken, maar ik moet gewoon echt in vet lager gaan zitten, minimaal onder de 18%

Oortjes in, dikke knalmuziek en ik vind het heerlijk.

Normaal doe ik 8-10 reps per setje, met cutten doe ik er 5 of 6. Zo kun je het redelijk volhouden en wat hoger gaan in gewicht. Werkt ook nog motiverend!

Boven de 10% vet kan je nog prima gainen hoor! Dan moet je gewoon de verhoudingen in de voeding herzien.

achja een goede cut en we kunnen weer lange tijd vooruit.

leuk is wat anders maar met muziekje op is het wel te doen vind ik. ik moet wel echt de hometrainer hebben, daar kan je je spiergroepen op afwisselen.

op fiets beginnen mijn benen zwaar te verzuren daar heb ik geen zin in.

merk wel dat het echt effect heeft die 40 minuteen cardio waarin ik 500kcal verbrand.

leuk is wat anders maar met muziekje op is het wel te doen vind ik. ik moet wel echt de hometrainer hebben, daar kan je je spiergroepen op afwisselen.

merk wel dat het echt effect heeft die 40 minuteen cardio waarin ik 500kcal verbrand.

Als ik 45 minuten best wel zwaar op een crosstrainer aan het rossen ben kom ik uit op 300kcal, staat op dat schermpje. 500kcal is wel veel in 40 minuten volgens mij.

Als ik 45 minuten best wel zwaar op een crosstrainer aan het rossen ben kom ik uit op 300kcal, staat op dat schermpje. 500kcal is wel veel in 40 minuten volgens mij.

geen idee. die bij mij geeft 500 aan.

ik verhoog de weerstand naar een redelijk niveau n houd me dan aan 65-75 rondjes per minuut zeg maar..

Borst/tricep

3x8xbw dips

1x8x18kg Incline db press
1x8x20kg Incline db press
1x7x20kg Incline db press

1x6x20KG db press
2x8x16kg db press

2x8x50kg Cable tricep pressdown
1x6x50kg Cable tricep pressdown

1x8x30kg close grip bench press
1x8x40kg close grip bench press (easy)

Gestopt ivm tijd tekort, en volume leek me redelijk.

Ik doe even een weekje 5 daagse split, voor fun. En zo doe ik weer eens wat andere oefeningen.
Ik merk bijv met borst oefeningen dat ik met dumbbells relatief erg weinig press vergeleken met barbells.

Cut gaat matig.. Gewicht schommelt en zat vandaag zelfs iets hoger dan vorige week.
In de spiegel lijkt er alleen wel wat vooruitgang te zijn, iets meer definitie, aders etc.. maar kan ook placebo zijn geen idee.
Kcal zitten volgens mij al laag genoeg.

Stronglifts > 5 daagse split.. nuff said cable pressdown is waardeloos doe dan meer dips en cgbp, schema aanpassen omdat je gaat cutten is niet aan te raden, gewoon zelfde idee blijven handhaven.. stronglifts , 5x5 , linaire verhogingen aanhouden.. waarschijnlijk zal je wat vaker plateauen, maar daar deal je dan wel mee

Rug/Biceps

Paar oefeningen, niks speciaals.

Merk dat de split conditioneel heel licht is vergeleken met full body, alleen zijn de desbetreffende spieren wel totaal leeg.
Vind ondertussen Full body toch een stuk fijner. Morgen rustdag en pak donderdag dan ook weer mijn stronglifts schema op.

Ook vind ik het cutten nergens heen gaan.. Ik word wel iets droger maar niet goed genoeg vind ik, volgens mij ben ik een echte endo.
Heb gecut op 2000. Maar ben er nu klaar mee, wil weer gainen.

vanaf morgen ga ik dus weer bulken (Als voedingsschema dan al af is.).
Ga alleen wel clean bulken, wil niet vetter worden.

Meteen weer naar de 3200 kcal. Als ik clean wil bulken, zal ik dan 3200 kcal eten op trainings- en niet trainingsdagen?
welcome back, het gewoon houden op de zware compounds is beter voor je :D bulken ?? dacht dat je wilde cutten ?
bulken kan nog hoor maar zou niet hoger gaan dan 15%

Edit: Ik ga toch nog even doorcutten. weet ook niet wat ik wil lol.

Negeer schema maar.
wordt tijd dat ik vaker je log in de gaten houd om je af en toe wakker te schudden :P :P

45 minuten cardio.

15 min fietsen(wat een k*tcardio), 30 minuten op de hometrainer(Deze gaat wel lekker).

Ruim 500kcal verbrand.

Cutschema verhoogd naar 2550 kcal, onderhoud light op 2850.
Wil het overig tekort creëren door op (bijna) iedere niet trainingsdag 500 kcal te verbranden met cardio. Kijken of het zo beter gaat.

(voorheen at ik op zo'n 2000kcal, maar schijnbaar past je metabolisme zich dan aan.)

Morgen weer stronglifts
NICE!!!!

2x5x95KG Squat
3x5x90KG Squat vond het wel goed zo.

2x5x65KG Bench press
1x3x65KG Bench press
1x3x60KG Bench press
1x2x60KG Bench press Fail ->3e fail, deload.

5x5x55KG Barbell row PR

2x8xBW Dips
1x6xBW Dips Fail

3x8x16KG Incline db press (Easy, volgende keer 18.)

200Kcal hometrainer cardio.

Als ik niet binnen een week ergens duidelijk vooruitgang op boek, weegschaal / spiegel word ik depressief en ga ik maar gewoon dreambulken. begin het een beetje beu te raken zo
niet opgeven.. doorzetten , wat betreft training.. nogal veel bench in verhouding tot je squats , terwijl benen wel een grotere spiergroep zijn ;) en dus meer kcal verbranden.. en dus nu NOG belangrijker zijn :P

wat je ook kan proberen is je cardio te doen in vorm van geimproviseerde farmerwalks met 2 zware dumbbells in je hand.. of als je gym beschikking heeft over een powersled :O (laatste betwijfel ik)

wat je ook kan doen is cardio 2x per dag, sochtends en na je training

geen idee. die bij mij geeft 500 aan.

ik verhoog de weerstand naar een redelijk niveau n houd me dan aan 65-75 rondjes per minuut zeg maar..

wat betreft standaard cardio apparatuur zijn er veel mogelijkheden.. kijk wel uit dat je cardio niet je herstel op kracht verdoet.

achja boeien ook, als het cutten maar lukt:p
zo is het maar net ;)

Bedankt voor de feedback Alexander, betreft cardio blijf ik gewoon bij de hometrainer die is goed te doen. We hebben verder ook geen powersled o.i.d.

Zou wel eventueel 'gladiator' workouts kunnen doen zijn zeer intensieve trainingen van 30 minuten waarin je helemaal kapot word gemaakt (HIIT), maar blijf nu nog even bij de standaard cardio.

niet opgeven.. doorzetten , wat betreft training.. nogal veel bench in verhouding tot je squats , terwijl benen wel een grotere spiergroep zijn en dus meer kcal verbranden.. en dus nu NOG belangrijker zijn

Klopt, had mijn dagje niet toen was al uitgeput voor de training.
Verder zijn de squats inderdaad wat lager in gewicht nu, maar ik ben overgegaan op low-bar squats waardoor ik nog even moet wennen. En ik ga nu weer volledig op diepte. (En mijn benen lopen toch echt een stuk voor op chest trouwens, benen zijn denk ik mijn sterkste spiergroep naast biceps)

Vanaf morgen wil ik toch weer gaan bulken.

het cutten is redelijk gegaan, ben toch wel zichtbaar vooruitgegaan.
En heb alvast wat ervaring geleerd voor een volgende cut.

Tevreden met huidige 'definitie', nu tijd voor meer massa en voor de zomer gaan we wel een keer degelijk diep. Zit nu op het punt waarop 4 abs heel licht zichtbaar geworden zijn bij aanspannen.

Ik hoor soms wel eens over op trainingsdagen meer eten dan op rustdagen. Hoe zit dit?
Voorheen at ik iedere dag hetzelfde, maar om zoveel mogelijk vvm te krijgen zonder vet is dit misschien een goede optie?

Onderhoudsniveau is berekend op 2900, en bulk tussen 3200-3300. Maar dit zou iedere dag zijn.

Laatst bewerkt:
Vanaf morgen wil ik toch weer gaan bulken.

het cutten is redelijk gegaan, ben toch wel zichtbaar vooruitgegaan.
En heb alvast wat ervaring geleerd voor een volgende cut.

Tevreden met huidige 'definitie', nu tijd voor meer massa en voor de zomer gaan we wel een keer degelijk diep. Zit nu op het punt waarop 4 abs heel licht zichtbaar geworden zijn bij aanspannen.

Ik hoor soms wel eens over op trainingsdagen meer eten dan op rustdagen. Hoe zit dit?
Voorheen at ik iedere dag hetzelfde, maar om zoveel mogelijk vvm te krijgen zonder vet is dit misschien een goede optie?

Onderhoudsniveau is berekend op 2900, en bulk tussen 3200-3300. Maar dit zou iedere dag zijn.

Body recomposition noemen ze dat dacht ik, op rustdagen minder eten, google het maar eens.

Misschien handig om te weten. Vorig jaar heb ik mijn vet% laten meten met zo'n caliper en dat was toen 15,5%. Ik kon toen in daglicht voor de spiegel mijn bovenste buikspieren licht zien tijdens opspannen. Er zat wel duidelijk nog een dikke vetlaag over!

Body recomposition noemen ze dat dacht ik, op rustdagen minder eten, google het maar eens.

Misschien handig om te weten. Vorig jaar heb ik mijn vet% laten meten met zo'n caliper en dat was toen 15,5%. Ik kon toen in daglicht voor de spiegel mijn bovenste buikspieren licht zien tijdens opspannen. Er zat wel duidelijk nog een dikke vetlaag over!

Toch verder cutten dan misschien? :o

je beschrijving klopt ongeveer met de mijne.
Alleen de metingen die ik heb gehad met zo'n calliper zitten rond de 11-12%

Maar heb altijd eigenlijk al wel gedacht ik op een procent of 15 zat.

Blijf nog eventjes doorcutten ja, wat meer definitie is altijd nice. En dan kan ik ook langer vooruit tot het weer nodig is.

Toch verder cutten dan misschien? :o

je beschrijving klopt ongeveer met de mijne.
Alleen de metingen die ik heb gehad met zo'n calliper zitten rond de 11-12%

Maar heb altijd eigenlijk al wel gedacht ik op een procent of 15 zat.

Blijf nog eventjes doorcutten ja, wat meer definitie is altijd nice. En dan kan ik ook langer vooruit tot het weer nodig is.

Doe ik nu ook, het is fijner om januari/februari tot april te kunnen bulken en dan een lichte cut inzetten zodat je zomerklaar bent.

Hier ik vind dit wel redelijk accuraat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ga toch weer terug naar carbcyclen.. dit beviel mij zelf het beste

op trainingsdagen hoge koolhydraten, niet trainingsdagen lage koolhydraten, en op de zondag probeer ik zoweinig mogelijk, uitsluitend mijn avondeten met koolhydraten, dus ik doe geen no carbs dag.. maar misschien ga ik toch een no-carbs te doen...

hier kun je dus massa mee maken en vet verliezen tegelijk...

http://www.myworkout.be/artikels/voeding/carb-cycling

Laatst bewerkt:
Doe ik nu ook, het is fijner om januari/februari tot april te kunnen bulken en dan een lichte cut inzetten zodat je zomerklaar bent.

Hier ik vind dit wel redelijk accuraat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jup, zit op 15% ongeveer.

Ik ga toch weer terug naar carbcyclen.. dit beviel mij zelf het beste

op trainingsdagen hoge koolhydraten, niet trainingsdagen lage koolhydraten, en op de zondag probeer ik zoweinig mogelijk, uitsluitend mijn avondeten met koolhydraten, dus ik doe geen no carbs dag.. maar misschien ga ik toch een no-carbs te doen...

hier kun je dus massa mee maken en vet verliezen tegelijk...

http://www.myworkout.be/artikels/voeding/carb-cycling

Interessant, maar blijf voorlopig nog even bij dit programma. Begint eindelijk te werken. Succes ermee ;)

Training:

2x5x95KG Low-bar Squat
3x5x95KG High-bar Squat PR
3x5x45KG OH press PR

1x5x90KG Deadlift PR

1x8xBW Pull up
1x5xBW Pull up (Lichte cheat laatste rep)

1x7xBW-12,8KG Pull up en direct erna 1x2xBW-18KG pull up. PR

100kcal cardio

Ik merk dat low-bar iets meer van je hamstrings aanspreekt (lijk ik te merken iig, high bar heb ik volgens mij iets meer kracht. Was behoorlijk heavy.
Reken de squat ook als pr omdat ik voortaan dus tussen parallel en atg squat ipv erboven.

Deadlift was uitdagend, benen waren al kapot van het squatten dus was vrij 'trillerig'.

50 minuten home trainer. 850 kcal verbrand.

Zal waarschijnlijk niet kloppen maar volgens dat ding was mijn hartslag 200 de laatste 15 minuten, dat is best wel hoog volgens mij. :p

Het hielp ook behoorlijk dat Bear grylls zijn eigen pis aan het drinken was met een klysma, en dat ie vissenogen at. Toen voelde ik me helemaal zo slecht niet meer. :D
Oh en rammstein verdient ook wat credits.

Net lekker macaroni met kaas kipfilet en een beetje tomatenketchup gegeten yummy.

Terug
Naar boven