AndroidHealthClinic

Subcutaan vs Intramusculair Test E cycle

Dan was dat ondertussen al lang gebeurd, mijn buurjongen is diabeet en ken er nog wel een paar en die verwisselen hun naalden ook pas als ze bot zijn en niet na iedere injectie.

En die prikken al wat jaartjes.
Dus je prikt er mee en doet het dopje er weer op?

Sub Q naaldjes hergebruiken is denk ik niet zo heel erg (maar af en toe wel best pijnlijk/onprettig lol), IM zou ik naalden niet gaan hergebruiken. Is het risico imo niet waard.

Is de kans op infectie IM groter dan wanneer je 1,2cm naaldjes gebruikt?
Ik zou im altijd een nieuwe naald pakken. Desinfectie is het nodig? Persoonlijk doe ik het wel en dan nog dood je niet alle bacteriën.

Heb het ook een tijd niet gedaan.

Sub Q naaldjes hergebruiken is denk ik niet zo heel erg (maar af en toe wel best pijnlijk/onprettig lol), IM zou ik naalden niet gaan hergebruiken. Is het risico imo niet waard.
Die rubberen stopper van een slinpen is zo zacht dat ik echt 10-15 injecties verder ben voordat die echt bot is.

De rubberen stopper van me mt2 daarintegen is wel hard en die naald is na 2x wel bot

Ik zou im altijd een nieuwe naald pakken. Desinfectie is het nodig? Persoonlijk doe ik het wel en dan nog dood je niet alle bacteriën.

Heb het ook een tijd niet gedaan.
Ik heb vaak als kind been prikken gehad waar ze ook nooit desinfecteerden dus het zou moeten kunnen. Echter heb ik vreselijke foto's gezien van abcessen dus nam ik toendertijd maar het zekere voor het onzekere.

Ik heb vaak als kind been prikken gehad waar ze ook nooit desinfecteerden dus het zou moeten kunnen. Echter heb ik vreselijke foto's gezien van abcessen dus nam ik toendertijd maar het zekere voor het onzekere.
Ik doe het wel omdat het een kleine moeite is maar heb het ook een tijd niet gedaan. (voelt 'beter' of 'veiliger' om het wel te doen)

Maat van me doet het al 3 jaar niet, desinfecteert niks.

Ik doe het wel omdat het een kleine moeite is maar heb het ook een tijd niet gedaan. (voelt 'beter' of 'veiliger' om het wel te doen)

Maat van me doet het al 3 jaar niet, desinfecteert niks.
Is dit je vriend toevallig?
elephantuse jpg.jpg

3 jaar geprikt zonder te desinfecteren? ;)

Nee. Hij is perfect in orde net als ik toen ik het niet deed.
Lol, dat geloof ik wel, was maar een geintje. Anyway, de kans is klein dat er wat misgaat maar ik denk dat ik het mezelf nooit zal kunnen vergeven als ik in het ziekenhuis open gesneden moet worden om de nodige pus te laten drainen.

Lol, dat geloof ik wel, was maar een geintje. Anyway, de kans is klein dat er wat misgaat maar ik denk dat ik het mezelf nooit zal kunnen vergeven als ik in het ziekenhuis open gesneden moet worden om de nodige pus te laten drainen.
Dat staat niet op mijn whislist nee :roflol:

Plus dat het gewoon triest is dat je zo een risico neemt (hoe klein die ook mag zijn) om een paar euros te besparen.

Plus dat het gewoon triest is dat je zo een risico neemt (hoe klein die ook mag zijn) om een paar euros te besparen.
Beter steek je helemaal geen naald in je als je geen risico's wilt, desinfectie dood niet alles dus je hebt nog steeds de kans hoe klein die ook is.

De meeste mensen desinfecteren hier waarschijnlijk toch verkeerd, meteen na desinfecteren injecteren oid.

Laatst bewerkt:
Wanneer je besluit te gaan kuren ontkom je niet aan injecteren. Tijdens het kuren wil je natuurlijk zo veilig en gezond mogelijk te werk gaan en alle risico's die verbonden zijn te elimineren of te minimaliseren. Zo ook met injecteren. Al is de kans nog zo klein op problemen, met het desinfecteren minimaliseer je die kans nog meer en aangezien we met onze gezondheid bezig zijn prefereert dat toch wel.

In het ziekenhuis desinfecteren ze doorgaans niet eens, tenzij de huid zichtbaar vies is

Beter steek je helemaal geen naald in je als je geen risico's wilt, desinfectie dood niet alles dus je hebt nog steeds de kans hoe klein die ook is.

De meeste mensen desinfecteren hier waarschijnlijk toch verkeerd, meteen na desinfecteren injecteren oid.
Ik heb het niet over geen risico's willen tijdens het kuren. Het gaat over het EXTRA risico dat je neemt door dezelfde naald weetikveel hoevaak te gebruiken.
Want je stopt die vieze naald steeds in je vial en dan in je lichaam. Vervolgens bewaar je hem zodat de bacterien lekker kunnen groeien. Maar je moet het zelf weten natuurlijk als die paar euros besparen het extra risico waard is, ga je gang.

Terug
Naar boven