25-01-2007, Schouders en triceps
Daar waren we weer, de 4e dag achter elkaar, in de sportschool, het was niet rustig, niet druk, maar net er tussenin

We hadden het plan opgepakt om schouders en triceps te pakken wederom, 2e keer deze week, en wisten dat dit een zware dag zou worden door de eerdere inspanningen van deze week.
Voor de luie mensen onder ons die niet terug willen lezen (zou ik zelf ook liever niet doen) maaandag: schouders triceps, dinsdag: borst biceps, woensdag: rug benen, donderdag: schouders triceps wederom.
Best een zwaar programma voor de 2e week op rij, en dat heb ik ook gelijk gemerkt met de eerste schouderoefening die ik deed (Front raise) mijn linker schouder schreeuwde het uit van pijn, mijn rechter had er minder moeite mee. Pure overbelasting/vermoeidheid gok ik. Een uur na de training geen last meer van en ook op dit moment geen last, het is maar goed dat we 3 dagen vrij hebben kwa training zodat alles weer kan herstellen!
Dan maar snel over naar de oefeningen die we er nog uit konden krijgen, het staat op de volgorde die we hebben gedaan, omdat sommige apparaten simpelweg bezet waren.
Front raise (schouders) 12x12 10x12 10x12 10x14 (pijn als een MF dus!)
Palms-in presses (schouders, zittend op bankje) 12x16 10x20 8x22 6x24 (PR!)
Pressdown (triceps) 15x30 12x35 10x40 8x45 (PR!)
Cable lateral raises (schouders) 10x10 (pijn) 10x15 (schreeuwende pijn) 10x10 10x10 (first time)
Behind-neck press (schouders) 12x30 10x30 10x35 8x35 10kilo=>till my arms didn't go up anymore (no count)
Lying curls (triceps) 10x17.5 (first time)
One arm overhead dumbbell extensions (triceps) 8x10 8x10
Dippen op machine (triceps) 15x50 10x60 9x75 (PR!)
Twist curls one arm (biceps, zittend) 10x18 10x20 10x22 8x24 (PR!)
Uiteraard is alles weer per arm
Het was vooral tanden bijten vandaag, mijn schouder die niet mee wou werken aan lateral oefeningen braken me echt op bij die oefeningen, maar pijn is iets om te negeren soms (al moet je er altijd wel mee oppassen!!) biceps oefeningen aan het einde waren ook die hard! aangezien ik incl rug oefeningen die dus al 2 dagen gebruikt had! De koek was aan het einde van de training redelijk op, zowel voor peoples als voor mijzelf. 4dagen in-a-row is killing!
2e week is weer voorbij, bij vele oefeningen goede progressie gemaakt, kan denk ik best trots zijn op hetgeen ik heb bereikt.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat zonder Peoples het 99% niet ging zoals het nu ging, hij helpt me in deze echt om meer te pakken en het is een geweldige stimulans in het geheel.
Ik had zonder hem ook PR's gemaakt, alleen wat kilo's minder!
special thanks to Peoples! (karma added

)
Volgende week is week 3 van het programma, wie ik voor 50% niet samen met peoples kan doen (heerlijk die wisseldiensten

)
voor nu allemaal alvast een prettig weekend ennuh......