MuscleMeat

Taliban waarschuwen kabinet om anti-islambeleid

Ze zullen het westen nooit accepteren zolang wij geen islamitisch geloof en cultuur hebben.

En dat zal ook zo blijven zolang die heethoofden zich voort blijven planten en hun koters opvoeden met haat, jaloezie en vooroordelen tegenover de westerlingen. Is geen oplossing voor dit probleem, niet zonder miljoenen onschuldige mensen van het leven te beroven.

2znmxib.jpg

Haha zo leuk deze jongens, willen ook de grote baas zijn op het wereldtoneel!
De enige reden dat ze nog dit soort dingen kunnen roepen is omdat wij het gedogen. Willen we echt (!) van ze af, dan zijn ze er over een paar uurtjes niet meer.

Denk dat het wel verstandig is om dit soort bedreigingen serieus te nemen. Maar je moet je er niet bang door laten maken. Heb je alleen maar jezelf mee.

Extremistische moslims zijn echt een stel idioten bij elkaar. Een moslim is niks mis mee. Maar alle vormen van extremisme zijn per definitie slecht.

Zou het dan toch tot een grote clash komen tussen het Westen en de islamitische wereld?

De belangrijkste reden dat ik hoop heb dat dit niet gebeurd is dat de samenlevingen zoals genoemd door Huntington intern weinig samenhang hebben. Dat geldt voor het westen maar ook voor moslims. Kijk maar hoe Koerden, Arabieren, Berbers, Aziatische moslims onderling met elkaar overhoop liggen. Zo lang het interne verschil > bindende kracht van de gemeenschappelijk vijand zal het wel loslopen. De ongeletterde boeren van de Taliban zijn in elk geval niet degene die de gehele moslimwereld kunnen binden voor de gemeenschappelijke strijd.

Edit: Marienusz geeft zojuist de oplossing om voor eens en altijd alle moslims onderling te verbinden in hun strijd tegen ons. Daar een flinke bom op en we hebben de radicale moslims een megadienst bewezen in hun streven tot de clash. Kortom, mijn visie is dat er een clash komt als wij in het westen dat laten gebeuren. Als wij kwaadwillenden de mogelijkheid geven het westen als de grote Satan te zien en hun interne verdeeldheid daarvoor opzij te zetten.

Laatst bewerkt:
Wat denken ze wel niet.. Dat wanneer er iets tegen de islam is ze het kunnen oplossen met dreigen van aanslagen? Volk loopt nog een tiental jaren achter.

Een tiental jaren? LOL!
Wat dacht je van ruim 4 eeuwen?
Het is dat wij westerlingen onze technologie over de wereld hebben versprijd, anders hadden zij elkaar nog gewoon met zwaarden bevochten hoor.

Hebben die extremisten nou niet door dat als ze echt over gaan op aanslagen ze een rain of fire over zich heen krijgen....

Zijn ze nou echt zo dom??

De belangrijkste reden dat ik hoop heb dat dit niet gebeurd is dat de samenlevingen zoals genoemd door Huntington intern weinig samenhang hebben. Dat geldt voor het westen maar ook voor moslims. Kijk maar hoe Koerden, Arabieren, Berbers, Aziatische moslims onderling met elkaar overhoop liggen. Zo lang het interne verschil > bindende kracht van de gemeenschappelijk vijand zal het wel loslopen. De ongeletterde boeren van de Taliban zijn in elk geval niet degene die de gehele moslimwereld kunnen binden voor de gemeenschappelijke strijd.

Helemaal mee eens!
Daarom vind ik dat verhaal van Huntington ook maar slap gelul. Maarja, hij is toch een vrij invloedrijk persoon geweest.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Wie tot 10 kan tellen en durft vanuit zijn intuitie de eindjes aan elkaar te knopen voelt dit aankomen. Daarvoor hoef je geen Huntington gelezen te hebben, tenzij je bevestiging zoekt natuurlijk.

Je bedoelt te zeggen: Verkapte kijk-mij-eens-Huntington-gelezen-hebben-post?:P

Nee, maar het woord clash deed een lichtje branden... Oh en dat intuitie, mwah slap. Bovendien zie ik ook geen clash aankomen hoor, maar alsnog de toekomst staat niet vast: Het zou kunnen dat het escaleert, het kan ook dat het extremisme doodbloedt en dat er over 40jaar weer helemaal anders is. In 1980 dachten ze ook niet dat de sovjet-unie in 10jaar weg was.

Denk dat het wel verstandig is om dit soort bedreigingen serieus te nemen. Maar je moet je er niet bang door laten maken. Heb je alleen maar jezelf mee.

Extremistische moslims zijn echt een stel idioten bij elkaar. Een moslim is niks mis mee. Maar alle vormen van extremisme zijn per definitie slecht.

Jawel, hij is gelovig.

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:40 ----------

Hebben die extremisten nou niet door dat als ze echt over gaan op aanslagen ze een rain of fire over zich heen krijgen....

Zijn ze nou echt zo dom??

Valt wel mee, zolang er olie in het Midden-Oosten zit gebeurt er niet veel.

Alle vormen van extremisme zijn fout, of de persoon erachter nu christen is of moslim. En als hij de wetgeving zo nadelig voor zijn broeders en zusters vindt, verwelkom ze toch in Pakistan. Ik denk eerder dat hij een dikke vinger krijgt van zijn broeders en zusters.

World War 3 here we come ???

Wat ik opvallend vind is dat de 'gematigde' islamieten nooit wat van zich laten horen na dit soort berichten. Ik krijg ook sterk het vermoeden dat gematigde islamieten zelf geen aanslagen zouden plegen maar het niet erg vinden als het wel gebeurt voor het geloof. Geloof staat boven alles, ook bij 'gematigde' moslims. Uit ervaring, met 'gematigde' islamitische collegas (leeftijd 15-35) weet ik dat zij het niet schuwen. Hoe groter de islam, hoe beter. Best een enge gedachte eigenlijk, en ook ik geloof dat ze allemaal hopen op een wereldheerschappij.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik opvallend vind is dat de 'gematigde' islamieten nooit wat van zich laten horen na dit soort berichten. Ik krijg ook sterk het vermoeden dat gematigde islamieten zelf geen aanslagen zouden plegen maar het niet erg vinden als het wel gebeurt voor het geloof. Geloof staat boven alles, ook bij 'gematigde' moslims. Uit ervaring, met 'gematigde' islamitische collegas (leeftijd 15-35) weet ik dat zij het niet schuwen. Hoe groter de islam, hoe beter. Best een enge gedachte eigenlijk, en ook ik geloof dat ze allemaal hopen op een wereldheerschappij.

Dat schreef ik hier pas ook.

Ik vind bodybuilding anders ook vrij extreem.

Terug
Naar boven