AndroidHealthClinic

Tank's log

Goede progressie; die mp gaat je lekker af. Pas op je voet.:)

• Topic Starter Topic Starter
Thx dumba!

Ik ga m'n voet even een weekje rust geven. Volgende week wil ik weer beginnen met squats, hoop er dan geen last meer van te hebben :)

Hey, lekker bezig man. Heb je log even doorgelezen. Ik ben ook een tijdje bezig nu met rippetoe. Ik ga je ff volgen :)

Cool simson!

Zoals je waarschijnlijk al wel gelezen heb, zal ik geen strict Rippetoe schema meer volgen maar een schema dat daarop gebaseerd is met meer reps en dus meer gericht op massa dan kracht.

Ik zal jouw logje ook es checken! :)

Zo, vandaag weer een training gehad. Ik blijf uiteraard gewoon doortrainen. Vandaag wat lagere gewichten, maar meer reps en minder rusten. Lekker de spieren uitputten yeah! En achja, eigenlijk ben ik nooit begonnen vanwege de krachtgains, die zouden mooi meegenomen zijn, dus vanuit die filosofie ga ik nu verder. Misschien later weer es een krachtgericht schema.

Squats
2 x 5 x 10
5 x 30
3 x 40
2 x 50
2 x 8 x 60
8 x 50

Bench
5 x 10
5 x 30
3 x 40
2 x 50
8 x 60
4 x 8 x 40

Wat triceps werk: one arm tricep extensions
5 x 8 x 7

DL
5 x 40
5 x 60
4 x 70
5 x 70

Was wel stuk na de deadlifts.. ik had namelijk het tempo hoog gehouden, dus dan voel je het wel. Merkte wel nog een beetje spanning op mn linkervoet bij de squats, daar zit iets nog steeds niet helemaal ok, trekt vast wel bij. Verder lekkere training.

Hey tank, wat is eigenlijk de filosofie achter jou training? volg je iets speciaals oid?

Nee :D

Ik zit nu een beetje in een fase dat ik zat ben van Rippetoe, maar dat de Rippetoe constructies nog heel erg in mn systeem zitten. Ik dacht: laatste keer waren de schouders aan de beurt, dan is het nu weer tijd voor de borst. (zo gaat dat dan, van wo A naar wo B naar wo A etcetc). Ook het opwarmen naar het hoogste gewicht is in de sT van Rippetoe. Alleen de werksets verschillen in aantal sets en reps. En isolatieoefeningen zoals ik gedaan heb voor de triceps horen er natuurlijk niet in thuis.

Ik zit nog te twijfelen wat ik verder wil gaan doen, of een ander fullbody schema of een split. 3 dagen in de week trainen bevalt me wel goed en zie splits vaker met 4 keer trainen dus moet maar es de mogelijkheden uitzoeken voor een 3daagse split.

ok, hoelang ben je eigenlijk bezig, en heb je resultaat geboekt met rippetoe, waar je tevreden over bent?

Ik ben in januari dit jaar begonnen met trainen, in februari ben ik begonnen met Rippetoe. Ik ben in zekere zin tevreden met de krachtgains die ik gemaakt heb, daar is het schema uitermate geschikt voor. Ook ben ik tevreden met hoe ik ermee heb leren deadliften en squatten. Toch merkte ik dat gains qua massa een beetje stagneerden. Dat hoeft niet per se met het Rippetoe schema te maken te hebben, maar ik houd er ook erg van om uitgeput te zijn na een training en dat was niet altijd. Als je een gewicht net aan kan, voer je deze niet zo vaak uit met 5 reps. 8 reps en meer sets op hoger gewicht vind ik veel lekkerder, geeft meer voldoening en een beetje spierpijn de dag erna - geeft me meer het gevoel dat ik bezig ben geweest :)

Haha, dat is precies de reden dat ik mn schema heb aangepast van Rippetoe naar iets anders :)

Ik ben in januari dit jaar begonnen met trainen, in februari ben ik begonnen met Rippetoe. Ik ben in zekere zin tevreden met de krachtgains die ik gemaakt heb, daar is het schema uitermate geschikt voor. Ook ben ik tevreden met hoe ik ermee heb leren deadliften en squatten. Toch merkte ik dat gains qua massa een beetje stagneerden. Dat hoeft niet per se met het Rippetoe schema te maken te hebben, maar ik houd er ook erg van om uitgeput te zijn na een training en dat was niet altijd. Als je een gewicht net aan kan, voer je deze niet zo vaak uit met 5 reps. 8 reps en meer sets op hoger gewicht vind ik veel lekkerder, geeft meer voldoening en een beetje spierpijn de dag erna - geeft me meer het gevoel dat ik bezig ben geweest :)

vetgedrukt moet je ff uitleggen. als je 5 net kan, dan kun je met 8 x toch nooit zoveel? bedoel je dat je hoeveelheden minder worden maar de reps meer worden? en daardoor voel je je spieren meer. Ofwel:

ik doe nu squat 85 3 x5 dat word dan: 75 kilo x 8 reps keer 4 setjes bijv?

Ja bijvoorbeeld. Meer reps is lager gewicht. 5x65 lukt me met bench maar 8x65 zou ik waarschijnlijk niet redden, daarom pakte ik 60.

Ik snap dat mn zin verwarrend kan zijn, ik bedoelde inderdaad op een lager gewicht met meer reps :)

Maar als jij je lekker voelt bij Rippetoe, moet je het gewoon blijven doen natuurlijk. Continue krachtgains bijna gegarandeerd.

Zo, weer even een training erop zitten. Na een aantal keer gewoon wat op gevoel te trainen waar ik zin in had, vond ik het nu wel weer ok om alles weer bij te houden. Had ook een weekje vakantie zonder op mn eten te letten en elke dag bier te drinken, dus weer gemotiveerd om discipline aan te houden!

Nog een beetje spierpijn van dinsdag (rug/biceps training), gek genoeg heb ik nooit de dag erna, maar de dag daarna pas last van spierpijn. Vandaag dus :D

Goed.. schouderdagje!

MP
10 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 30
8 x 35
6 x 40 (fail op 7e)
4 x 42,5 (fail op 5e) - zonder creatine waar ik mee gestopt ben, ben ik niet ontevreden over, gezien ook het feit dat het bijna 2 week geleden is dat ik voor het laatst schouders trainde
5 x 40

Front raise
10 x 7 (gewicht per dumbbell)
10 x 10
10 x 11
7 x 12 (8e zat er niet in)

Dumbbell press
7 x 12 (gew p. dumbbell)
9 x 8
10 x 8

Upright row
10 x 20
10 x 30
7 x 35 (8e fail)
-- deze oefening had ik nog nooit gedaan eigenlijk, maar merk dat het gelijk een training is voor mn onderarmen hehe

Zo dan is het nu tijd om mezelf te trakteren op een biertje, oh nee, laat ik maar verstandig zijn en een bord pasta voor mezelf te maken :D

hehe, ik dacht die gast is gestopt met trianen :)

Mooi bezig weer. En bier.. da kan nie meer he:D

Nee, stoppen met trainen zit er niet in. Na een tijd voel ik die drang.. tja, ik vind het dan zonde om niet te trainen

En vakantie is vakantie he? :D En 's weekends is het ook altijd een beetje vakantie. Dat houdt me een beetje in evenwicht.

hmm... sterke kerel bent je

vind het te veel voor schouders in een dag en steeds mis ik er lateral rise en bent over lateral rise, k denk dat je kan t verwisselen... ene schouder dag front, lateral en bent over lateral rises, de andere dag mp, dumbbell schouder press en uprights, wat denk je ervan?

Bedankt voor je input Jurek en welkom in mijn log!

Haha zo sterk ben ik ook niet hoor. Het is inderdaad misschien veel voor een spiergroep, maar ik zag het ooit es voorbij komen als tip: mijn schouders liggen qua massa namelijk iets achter op de rest vind ik. Lateral raise is inderdaad een goede om erbij te doen. Ik dacht hier zelf trouwens later pas aan. Dumbbell press en MP is inderdaad dubbelop. Volgende training met schouders ga ik dit ook anders aanpakken.

Frontraises waren cker zwaar of niet? :P

Bedankt voor je input Jurek en welkom in mijn log!

Haha zo sterk ben ik ook niet hoor. Het is inderdaad misschien veel voor een spiergroep, maar ik zag het ooit es voorbij komen als tip: mijn schouders liggen qua massa namelijk iets achter op de rest vind ik. Lateral raise is inderdaad een goede om erbij te doen. Ik dacht hier zelf trouwens later pas aan. "dumbbell">Dumbbell press en MP is inderdaad dubbelop. Volgende training met schouders ga ik dit ook anders aanpakken.

True story.

Terug
Naar boven