dumba
Huge Freak
- Waardering
- 385
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik ben in januari dit jaar begonnen met trainen, in februari ben ik begonnen met Rippetoe. Ik ben in zekere zin tevreden met de krachtgains die ik gemaakt heb, daar is het schema uitermate geschikt voor. Ook ben ik tevreden met hoe ik ermee heb leren deadliften en squatten. Toch merkte ik dat gains qua massa een beetje stagneerden. Dat hoeft niet per se met het Rippetoe schema te maken te hebben, maar ik houd er ook erg van om uitgeput te zijn na een training en dat was niet altijd. Als je een gewicht net aan kan, voer je deze niet zo vaak uit met 5 reps. 8 reps en meer sets op hoger gewicht vind ik veel lekkerder, geeft meer voldoening en een beetje spierpijn de dag erna - geeft me meer het gevoel dat ik bezig ben geweest![]()

Bedankt voor je input Jurek en welkom in mijn log!
Haha zo sterk ben ik ook niet hoor. Het is inderdaad misschien veel voor een spiergroep, maar ik zag het ooit es voorbij komen als tip: mijn schouders liggen qua massa namelijk iets achter op de rest vind ik. Lateral raise is inderdaad een goede om erbij te doen. Ik dacht hier zelf trouwens later pas aan. "dumbbell">Dumbbell press en MP is inderdaad dubbelop. Volgende training met schouders ga ik dit ook anders aanpakken.