Fitness Seller

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
lkkre training, sldl niet zwaar om mee te eindigen?
Nee, valt wel mee. Ik heb hamstrings maar bij één eerdere oefening gedaan, dus daar zit nog wel wat energie in, wat er wel uitkan :)

Vandaag borst en triceps. Het was warm in de zaal. Ik heb iets minder gewicht gepakt, omdat ik in de deloadweek zit van Wendler, wat ik voor borst probeer aan te houden. Maar ik heb wel meer volume gepakt.

Bench press:
* 15x40
* 12x50
* 8x60
* 3x5x65
Voor een echte deload had ik dit misschien wel wat lichter mogen pakken.

Incline dumbbell press:
* 4x15x18

Incline dumbbell flyes:
* 4x11x14

Butterflies (machine):
* 4x12x57

Ook triceps heb ik in het algemeen met meer reps gedaan.
Overhead extension:
* 12x8
* 10x10
* 8x12 PR: dat weer wel :)

Close grip bench press:
* 15x30
* 12x40
* 8x50

Seated dip (machine):
* 3x12x91

Cable rope pull down:
* 3x12x25
* laatste setje dropset, + 12x18

Aardige training, had wel goede pomp, dus een 7,5 :)

Lekker volume gedraaid
En of die deload teveel was zul je binnekort wel zien he :p

Nice training ik geef je een 9

Lekker volume gedraaid
En of die deload teveel was zul je binnekort wel zien he :p
Ik voelde me er wel goed bij. Nu nog steeds. Maar ik had niet nog een setje extra op dat gewicht moeten pakken. Het kost me moeite om juist niet mijn grenzen op te zoeken, maar ik ben zo'n iemand die nooit rust in de kont heeft.

Nice training ik geef je een 9
Thanks, goed van jou dat je dat op afstand kunt zien :D

Rug, oh yeah!

Vandaag rug- en bicepsdag. Had er enorm veel zin in!

Ik had ook een andere PWO, maar ik merkte daar helemaal niks van! Unstoppable van Dedicated: ontzettend duur spul. En dan staat ook nog op de pot: "Extreem heftig. Altijd met 1 dosering beginnen." Dan had ik dus wel een tank-dosering (1,5 scoop) moeten nemen. Morgen maar eens proberen. Ik had het ook met Assault.

Dat het goed ging, had dus vooral te maken dat ik meer energie dan gebruikelijk had. Dat merkte ik al voor de PWO.

Deadlift:
* 15x70: warming up
* 12x110: warming up
* 10x140
Vanaf nu met belt:
* 8x160: lekkah
* 4x180: oh yeah! vpr als ik me goed herinner :)
* 1x190: oh yeah!! PR! Ik had er eerst 2 willen doen, maar dat leek me bij nader inzien niet heel verstandig. Klein suikerdipje na afloop btw.
* 12x140: effe alles eruit, op advies van de Duc-meister.

Onderrug voelde nog goed dankzij belt, dus...
Bent over row (zonder belt):
* 10x70
* 7x90
* 2x5x100: PR? Wel zwaar

Lat pull down + horizontal row superset
* 10x64 + 10x64
* 3x7x70 + 3x7x70
Superset met rug, waarom niet? Beetje tijd inhalen, omdat ik een dik half uur over de deadlift heb gedaan.

En dan nu biceps, eerst wat warming up, dan het echte werk.

Preacher curl met dumbbells, per arm:
* 8x16
* 6x18: vorige week vermoedelijk PR met 4 reps, dus progressie!
* 0x20: oeps, overmoedig. Uittillen is lastig. Ik deed het met rechts, omdat ik met biceps daar zwakker ben.
* 6x18: phew, dat gaat wel :)
* 10x14: lekker voelen

EZ bar curl:
* 2x10x35
* 2x8x40
Erg gefocused op houding, kon ik lekker voelen

Lying incline curl:
* 2x9x16
* 9x18
* 6x18
Veel rust gehad, omdat ik gezellig aan het praten was met een gast die al 10 jaar aan het trainen is. Voor laatste set minder rust gehad en dat kon ik merken.

Oefeningen gingen lekker. Vorm was ook goed (met BOR op het laatst iets minder), dus als cijfer maar een keer: 9/10! Hoppa!

Flinke training, tank waardig.

Vandaag alleen schouders getraind. Gisteren lekker gedeadlift, dus mijn core heeft al een workout gehad deze week :)

Shoulder press:
* 15x14
* 10x18
* 7x22
* 3x5x24
* 10x18

Incline lying side raise:
* 12x10
* 9x12
* 2x5x14 PR

Vertical row EZ-bar:
* 12x40
* 10x50
* 2x7x50 PR?

Front raise:
* 3x7x20
* 12x16

Bent over rear delt raise:
* 2x10x16
* 2x7x18

Shoulder shrugs:
* 4x15x40

Ca. een uur over alle oefeningen gedaan. Het is lekker vlot gegaan en ik kon alle vezels in mijn schouders goed voelen :) Cijfer: 7,5/10

Mooie deadlift kerel! Proficiat met je PR

Flinke trains van de afgelopen dagen, lekkere schoudersessies en culwerk. Deloaden op je bench en in dezelfde week keiharde prs neerzetten op je deads, mooi contrast :p

Hoe zit dat met die fysio en je schouders? Vorige keer deed je rustig aan met die shoulder press, terwijl je daar gisteren dik overheen ging. Ziet er goed uit, maar ik ben nu wel benieuwd hoe het zit met de vork en de steel.

Nondeju sterke deadlifts!!
Daar ga ik mezelf de komende tijd ook even op focussen.. ik wil gvd 200kg trekke!
Heb je nooit geen last van je onderrug als je na deadlift Bent Over Row doet?
Als ik gewoon zo Bent Over Row doe, dan draag ik eigenlijk altijd al een riem omdat ik anders echt superveel spierpijn in me onderrug krijg van in die Row beweging staan tijdens de oefening.
Op een of andere manier krijg ik daar gewoon last van me onderrug van...
Terwijl ik bijna altijd deadlift zonder riem, of ik moet gaan maxe.

Mooie deadlift kerel! Proficiat met je PR

Thanks mannen!

Flinke trains van de afgelopen dagen, lekkere schoudersessies en culwerk. Deloaden op je bench en in dezelfde week keiharde prs neerzetten op je deads, mooi contrast :p

Hoe zit dat met die fysio en je schouders? Vorige keer deed je rustig aan met die shoulder press, terwijl je daar gisteren dik overheen ging. Ziet er goed uit, maar ik ben nu wel benieuwd hoe het zit met de vork en de steel.
Deload op de bench was i.v.m. het Wendler-schema. Misschien moet ik het voor alle compound lifts doen. Vanaf nu wil ik ook squat volgens Wendler doen. Afgelopen donderdag (rug) had ik veel energie en zin, dus dacht ik om maar een poging te wagen om mijn PR te verbreken. Met succes :)

Het probleem met mijn schouders zit vooral in de linker trapezium-spier. Vanwege de massages heb ik daar minder last van. Laatst had ik met de fysiotherapeut shoulder presses besproken; of ik dit wel kon doen met mijn klachten. Wat haar betreft was er geen probleem, mits ik maar op de houding let.

Omdat ik tot voor een maand terug bijna nooit schouders als eerste spiergroep deed, wist ik ook niet zeker waar mijn kracht lag. Ik probeer dat nu uit te zoeken, maar ik zorg er wel voor dat ik op mijn houding let. Hier valt dus een hoop te behalen. Vrijdag ging het goed, zelfs zo erg dat ik vanochtend nog wat DOMS voelde :) Nu is het wel weggetrokken.

Nondeju sterke deadlifts!!
Daar ga ik mezelf de komende tijd ook even op focussen.. ik wil gvd 200kg trekke!
Heb je nooit geen last van je onderrug als je na deadlift Bent Over Row doet?
Als ik gewoon zo Bent Over Row doe, dan draag ik eigenlijk altijd al een riem omdat ik anders echt superveel spierpijn in me onderrug krijg van in die Row beweging staan tijdens de oefening.
Op een of andere manier krijg ik daar gewoon last van me onderrug van...
Terwijl ik bijna altijd deadlift zonder riem, of ik moet gaan maxe.
Ik doe BOR of andere staande row-oefeningen (bijv. T-bar row) alleen na het deadliften als mijn onderrug vertelt dat het safe is. Ik had mijn belt om en dat heeft veel geholpen. Vorige week (24 juli) had ik na deadlift al wel last van mijn rug. De spierpijn een dag later viel wel mee.

De keer dat ik het ergst last had van mijn onderrug, was nadat ik een barbell met 2x10 kg schijven (in totaal 40 kg) van de grond had opgetild, met bolle rug. Auw! De dag erna had ik zoveel spierpijn dat ik slechts met veel moeite in de auto kon stappen. Na 1 km ben ik maar weer naar huis gegaan, omdat het niet meer ging en ik heb me toen ziek gemeld. In totaal had ik er 2 weken last van.

Maandag weer benendag. Ik had mixed feelings voor ik naar de gym ging, vanwege verschillende redenen (o.a. lekke band auto, met dank aan de milieustraat van de gemeente).

Vandaag wilde ik ook het Wendler-schema voor mijn squats introduceren. Ik had het gewicht iets hoger gegaan dan de berekende percentages. Ik ben niet 100% zeker of dat wel een goed idee was. Ik heb de sets gehaald, maar misschien dat het allemaal net een tikkeltje dieper had gemogen. Ik houd het maar even aan en besluit aan het einde van deze cyclus of ik er gewicht bij doe of niet.

Squats:
* 15x60: warm up
* 10x80: warm up
Met belt:
* 5x95
* 5x100: bij 2e rep ging ik heel diep en iets te lang nadenken over mijn houding; ik kon daardoor set met wat moeite afronden
* 5x105: ik had geen zin om meer reps te pakken. Misschien had er nog wel een rep of 2 ingezeten.

Lunges (met bankje, benen om en om, reps per been):
* 2x10x22
* 2x8x26 PR?: kan me niet herinneren ooit lunges met dit gewicht gedaan te hebben; 24 kg dumbbells waren al bezet, lucky me :D

Leg extension + leg curl superset:
* 3x10x91 + 3x10x91
* 15x73 + 15x77: lekker leeg, branden! :fire:

SLDL met dumbbells:
* 2x10x30
* 2x8x34

Squats gingen dus iets minder. Rest ging erg lekker, dus toch 7,5/10 :)

Nette training frank, gaat het squaten met de adidas shoes, veel beter als voorheen?

Nette training frank, gaat het squaten met de adidas shoes, veel beter als voorheen?
Voor mijn gevoel niet. Vandaag was de 3e training met squatten met deze schoenen.
Met deadlift merk ik wel dat het beter gaat!

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Waar het misschien ook aan ligt is dat ik nog net onder onderhoud zit te eten. Ik merk dat ik langzaam afval en heel iets droger word. Dat is ook het doel. Ik wil eigenlijk meer afvallen met cardio, maar de laatste tijd is daar niet zoveel van terechtgekomen.
Wat me wel verbaast, is dat ik nu al PR's aan het halen ben op de deadlift. Must be the shoes :)

Ik had ze lang niet gebruikt en 2mnd terug weer een keer merkte ook weinig, zal binnekort eens met dl proberen.

Ik ga het nog een tijdje aanzien met squats. Ze zijn ook daarvoor gemaakt. Het kan misschien ook een issue zijn met mijn houding; nl. dat ik nog een klein beetje dieper moet zakken. Ik ga tot parallel. Soms vraag ik anderen erbij om op mijn houding te letten, omdat ik daar niet zeker over ben, maar ze zeggen altijd dat ik wel diep genoeg squat.

Als de schoenen niet blijken te werken met squats, blijven ze thuis op de benendag. Scheelt weer meezeulen :)

Gewoon stukje onder parallel Squate! Da is hardcore!
Ik Squat persoonlijk echt een heel stuk onder parallel, zover dat sommige zeggen pffff wat Squat jij diep zeg, maja dan zeg ik altijd van ja jonge.. da is teminste Squaten! haha.
Miss is daarom me gewicht ook zo laag.. maar ik denk btw dat onze benen niet heel veel schelen kwa kracht van elkaar.
Ik Squat nu 5x5x100kg.
En die Leg extensions heel die gewichtsverhouding klopt niet met het apparaat wat wij bij onze gym hebben.
Want die gewichten die jullie weg drukken zover gaat het niet eens bij onze gym;)

Bij ons gaat de stack van leg extensions tot 136 kg (300 pond). Zo'n 1,5 jaar geleden is de stack vervangen en ook van een lat pull down machine. De rest van de stacks van de machines gaan meestal tot 91 kg (200 pond). Een aantal apparaten hebben een lichtere stack, zoals bijv. de preacher curl.

Voor mij is het lastig om daadwerkelijk kracht te vergelijken met anderen, vanwege mijn lengte. Met bankdrukken en squatten leg ik een grotere afstand af. Met deadlift is de afstand natuurlijk ook wat groter, maar dat wordt weer gecompenseerd door de lengte van de armen, omdat ze naar beneden hangen. Tenminste, dat is mijn theorie. Misschien is er wel eens een onderzoek geweest naar lange bodybuilders.

Bij ons gaat de stack van leg extensions tot 136 kg (300 pond). Zo'n 1,5 jaar geleden is de stack vervangen en ook van een lat pull down machine. De rest van de stacks van de machines gaan meestal tot 91 kg (200 pond). Een aantal apparaten hebben een lichtere stack, zoals bijv. de preacher curl.

Voor mij is het lastig om daadwerkelijk kracht te vergelijken met anderen, vanwege mijn lengte. Met bankdrukken en squatten leg ik een grotere afstand af. Met deadlift is de afstand natuurlijk ook wat groter, maar dat wordt weer gecompenseerd door de lengte van de armen, omdat ze naar beneden hangen. Tenminste, dat is mijn theorie. Misschien is er wel eens een onderzoek geweest naar lange bodybuilders.

Tja maar dan kan je ook weer zeggen van: je bent langer dus kan je meer spieren opbouwen en dus meer kracht. Maar dan heb je weer factoren als ROM, zwaartekracht en valversnelling etc :p
Zolang je zelf maar progressie ziet, dat is het belangrijkste.

En als BB'er is vergelijken zowieso onzin IMO omdat je doel anders is dan van bv een PL'er

Terug
Naar boven