XXL Nutrition

Tante Jans log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
imo prima om shrugs na de schoudertraining te pakken voor je bovenkant trapesius idd. Deze wordt namelijk met andere schouderoefeningen ook secundair belast.
Klopt wel dat veel mensen niet beseffen dat de traps meer zijn als "de bulten op je schouders". Traps lopen ver door in de bovenrug en pak je dus als t goed is ook mee met een goede rugtraining.

Dit is ook mijn mening, na een zware rug training met bijv. deadlifts heb ik vaak geen energie/kracht meer om goed mijn traps aan te pakken. Aangezien ze nogal achterlopen, wil ik er dus ook wat meer aandacht besten. Vandaar dat ik ze liever pak na schouders.

Deadlifts, BOR wijde greep elbows out, face pull, zware shrugs op rug dag moet toch easy kunnen?

Als je dat doet en strikt, net als bij lat pulldown ellebogen naar buiten en aan het eind van de beweging squeezen pak je heel je traps aan.
Shrugs zijn niet veel.

Btw ik doe dit niet om te overtuigen maar gewoon om het te melden, ik doe shrugs zelf om hele andere redenen maar ja.

Deadlifts, BOR wijde greep elbows out, face pull, zware shrugs op rug dag moet toch easy kunnen?

Als je dat doet en strikt, net als bij lat pulldown ellebogen naar buiten en aan het eind van de beweging squeezen pak je heel je traps aan.
Shrugs zijn niet veel.

Btw ik doe dit niet om te overtuigen maar gewoon om het te melden, ik doe shrugs zelf om hele andere redenen maar ja.
Tuurlijk kan het, maar de energie die ik dan nog over heb na die rug oefening is vaak gering. Na schouder oefeningen heb ik meer energie over ;) En sowieso kan ik geen bor doen..

Borst Triceps en Buik getraind.

Chest:

Flat DB Press:

20 x 14kg
15 x 20kg
10 x 26kg
6 x 32 kg(2 spot)

Incline Bench Press:

14 x 30kg
10 x 40kg
8 x 50kg
6 x 55kg

Dips voor Chest:

8 x bw
8 x bw
8 x bw

Cable Crossover:

7 setjes van 10/15 reps

Triceps:

Double Handed Triceps Extension:

15 x 16kg
12 x 20kg
8 x 24kg
7 x 28kg (2 spot)

Triceps helemaal op dus maar een beetje gepompt.

Pushdown:
15 x 15kg
12 x 20kg
8 x 25kg
15 x 15kg

DB Triceps Kickback:

7 setjes van 10/15 reps

en dan nog wat buik.

Goed getraind, die 32 kg was geloof ik zelfs een pr. Na flat db press niet te zwaar meer gegaan had beetje last van me schouder, wat ook niet zo gek is omdat ik verleden week 2x borst 1x schouders en 1x armen(triceps) heb getraind dus beetje overkill voor mn delts.

Laatst bewerkt:
Trouwens nog een vraag aan de experts hier..

Ik train meestal in de namiddag en eet dan rond 7 uur en heb dan ook nog een maaltijd rond 10 uur wat meestal kwark is. Alleen vaak heb ik na kwark nog honger, dus dan wil ik nog wat eten alleen ik las dat je vet word als je 's avonds laat nog carbs eet, is dit zo ? Extra vetten ga ik niet nemen, dus geen noten ofzo.

wat is je vet%?

Ongeveer 13-15 %

not sure if serious

lekkere volume training jans

7 uur maaltijd
9 uur rijst + kip
11uur (voor slapen ) kwark

goed bezig brah!

Thanks man

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

RUG:

Wide Hammer Grip Latpulldown:

18x50kg
12x60kg
10x70kg
7x75kg

Dumbbell Row:
8x36kg
8x36kg
12x30kg

Strict!

Pullups superset Straight Arm Latpulldown:

10x BW + 10x15kg
8xBW + 10x17.5kg
8xBW + 10x20kg

Vertical Traction Technogym:

7 setjes met +- 60/50 kg op 10/15 herhalingen.

Lower Back Technogym:

12x25kg
12x30kg
12x35kg

Hyper Extensions:

12xBW + 10kg
12xBW + 10kg gelijk door 8 herhalingen BW

ONDERARMEN:

Wrist Curl behind back:

15x30kg
12x30kg
10x30kg

Reverse Cable Curl:

15x7.5kg
15x10kg
10x15kg

Kapot, goed doorgetraind in een uurtje.

Laatst bewerkt:
Zou met jou vet% de carbs op de avond zoveel mogelijk vermijden. Zorg dat je met name in de ochtend en overdag je carbs binnenkrijgt

Scheen onzin te zijn.. carbs in de avond = massive vetopslag. Klinkt ook een beetje raar, vindt je niet? Stel je hebt 2 meals: 500 gr kwark en 2 broodjes met kip. Is het dan zo dat je sneller vet aan gaat zetten als je die broodjes s'avonds eet en de kwark overdag dan andersom?

Zelf eet ik ook kwark s'avonds maar voor andere redenen.

Maar je weegt toch niet zoveel? Waarom geen noten bij je kwark?

Scheen onzin te zijn.. carbs in de avond = massive vetopslag. Klinkt ook een beetje raar, vindt je niet? Stel je hebt 2 meals: 500 gr kwark en 2 broodjes met kip. Is het dan zo dat je sneller vet aan gaat zetten als je die broodjes s'avonds eet en de kwark overdag dan andersom?

Zelf eet ik ook kwark s'avonds maar voor andere redenen.

Maar je weegt toch niet zoveel? Waarom geen noten bij je kwark?

Ja lijkt mij ook, maarja..

Vind noten echt niet te eten :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven