XXL Nutrition

Tatsujin’s traininglog

Eh, nee. Hoezo?
De reden dat ik het jammer vindt dat hij niet is bezorgd, is niet omdat ik denk dat hij een gunstiger gewicht zal weergeven. Maar omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn huidige en daadwerkelijke vetpercentage; zodoende:
Oh, dat is ook niet correct. Beter gewoon gewicht bijhouden en buikomtrek.
echte goede schatting krijg je met 7- punts meting met caliper. Wel door ervaren persoon laten doen, maar is nu op dit gewicht compleet nutteloos !

geldverspilling als de oude niet defect is

Eh, nee. Hoezo?
De reden dat ik het jammer vindt dat hij niet is bezorgd, is niet omdat ik denk dat hij een gunstiger gewicht zal weergeven. Maar omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn huidige en daadwerkelijke vetpercentage.
Stel hij geeft 132kg aan ipv nu 138kg, wat veranderd er dan?
Heel eerlijk gezegd zie ik het somber in als je na anderhalve maand niks bent afgevallen EN wel meer bent gaan bewegen/trainen. Niks klopt hier, daar waar je begin cut (met name met dit soort bf%) je echt gewicht als water verliest zeer makkelijk en snel. Eerste maand kan je zeker 10kg afvallen zeer makkelijk en daarna is een kilo pw ook niet moeilijk. Vooralsnog zijn de resultaten slecht en vaak verminderd daardoor de motivatie en is het aftellen naar een jojo effect.

Je moet echt snel aan de bak om het verhaal nog enigszins op een succes te laten komen en het is allemaal zo simpel, zolang je jezelf maar aan het plan houd.

• Topic Starter Topic Starter
Stel hij geeft 132kg aan ipv nu 138kg, wat veranderd er dan?
Heel eerlijk gezegd zie ik het somber in als je na anderhalve maand niks bent afgevallen EN wel meer bent gaan bewegen/trainen. Niks klopt hier, daar waar je begin cut (met name met dit soort bf%) je echt gewicht als water verliest zeer makkelijk en snel. Eerste maand kan je zeker 10kg afvallen zeer makkelijk en daarna is een kilo pw ook niet moeilijk. Vooralsnog zijn de resultaten slecht en vaak verminderd daardoor de motivatie en is het aftellen naar een jojo effect.

Je moet echt snel aan de bak om het verhaal nog enigszins op een succes te laten komen en het is allemaal zo simpel, zolang je jezelf maar aan het plan houd.
Dan verandert er niks, dat gaf ik al aan. Het gaat me om de overige dingen die het apparaat kan me meten en monitoren.

Ja, er waren 2-3 weken die minder ‘strict’ waren maar de laatste 2 weken lig ik erg op schema. Heb van de week m’n calorie inname verlaagd naar 2660 per dag (het totaal wordt verhoogd afhankelijk van de hoeveelheid cardio en aantal stappen per dag) en zit daar tot nu toe elke dag iets onder.

Ben de laatste 2 weken 2,2kg afgevallen. En ben er echt wel op gebrand om me aan het plan te houden. Maar dat zeggen is natuurlijk makkelijk, de tijd zal het leren.

Laatst bewerkt:
1kg eraf sinds afgelopen woensdag
de laatste 2 weken lig ik erg op schema.
Ben de laatste 2 weken 2,2kg afgevallen.
Nee, je houdt jezelf voor de gek. Je hebt hetzelfde gewicht als 7 weken geleden.

Begin eens met eerlijk zijn naar jezelf en een plan wat je kan volhouden. Je gewicht blijft aan het schommelen: je hebt geen regelmaat of structuur in je voeding.

4 okt 137,8
9 okt 39,4kg
11 okt 138,2
13 okt 138,5
18 okt 143,1kg <- 4,6 kg in 5 dagen!
20 okt 140, 6kg
23 okt 138,7
1 nov 138,3
13 nov 140,1
15 nov 139,6
17 nov 138,6kg
19 nov 137
20 nov 137,8kg
22 nov 137,9kg

Zomaar een vraag uit interesse: waarom up je jouw kcal inname op dagen dat je sport?
Met een kcal inname van 2600 zou je in principe gewoon prima moeten kunnen functioneren, zelfs als je erbij sport. Zou als het goed is niet veel moeten onderdoen in je prestaties.

Gezien je nu naast krachttraining focus, ook graag wil afvallen, zou het toch makkelijker zijn als je je kcal inname gelijk houdt, waardoor je dagen dat je sport, je tekort gewoon wat groter is? Dit geeft je ook meer speelruimte als je een mindere dag hebt.

Zomaar een vraag uit interesse: waarom up je jouw kcal inname op dagen dat je sport?
Met een kcal inname van 2600 zou je in principe gewoon prima moeten kunnen functioneren, zelfs als je erbij sport. Zou als het goed is niet veel moeten onderdoen in je prestaties.

Gezien je nu naast krachttraining focus, ook graag wil afvallen, zou het toch makkelijker zijn als je je kcal inname gelijk houdt, waardoor je dagen dat je sport, je tekort gewoon wat groter is? Dit geeft je ook meer speelruimte als je een mindere dag hebt.
Dit wordt automatisch gedaan via een app (MyFitnessPal), op basis van wat je hebt ingevuld (huidig gewicht, streefgewicht, hoeveel kg je wilt afvallen per week [ik heb 1kg per week gekozen, want meer dan 1kg per week is geen optie in de app] etc.) maar krachttraining blijft buiten beschouwing van de calorie inname, het is alleen op basis van aantal stappen + 10 minuten cardio, dus het scheelt niet heel veel tov dagen waarop ik niet sport.

Misschien is het gelijk houden van de kcal wel waardevol, ik probeer het eerst een aantal weken op de huidige manier en zal misschien later een gelijk aantal kcal per dag proberen.

Ik heb een voorbeeld van afgelopen maandag bijgevoegd.

Bijlagen

• IMG_0913.jpeg
    IMG_0913.jpeg
    122,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Waarom doe je niet wat ik al 1000x overal schrijf ?

Track eerlijk wat je eet voor je begint met afvallen en verlaag dat met 250-300kcals, tot je stagneert. Pas aan als het nodig is.
snacks en snoep er uit, niet zuipen. en tel ook de Kcals uit wat je drinkt. Veel water drinken(ook thee en koffie telt mee)

1.88m en 140kg had je in maand tijd al 10kg kwijt kunnen zijn, de 1e weken gaat het snelst. en vergeet nu eens je vetpercentage gelul !

Track eerlijk wat je eet voor je begint met afvallen en verlaag dat met 250-300kcals, tot je stagneert. Pas aan als het nodig is.
snacks en snoep er uit, niet zuipen. en tel ook de Kcals uit wat je drinkt. Veel water drinken(ook thee en koffie telt mee)

1.88m en 140kg had je in maand tijd al 10kg kwijt kunnen zijn, de 1e weken gaat het snelst. en vergeet nu eens je vetpercentage gelul !
Sommige mensen denken liever dan daadwerkelijk iets te doen.

Ik track ook alles, en plan van te voren ook wat ik op een dag eet, inclusief drinken. Ik drink sowieso geen alcohol en frisdrank en qua snacks alleen af en toe een proteïnereep en elke avond toetje.

Ben het met je eens dat ik al lang meer gewicht kwijt had kunnen zijn en ik heb inderdaad verzaakt. Maar goed, bedankt voor je advies.

zie voorbeelden voor vandaag in de bijlagen.

Bijlagen

• IMG_0914.png
    IMG_0914.png
    152,9 KB · Weergaven: 45
  • IMG_0915.png
    IMG_0915.png
    154 KB · Weergaven: 47
  • IMG_0916.png
    IMG_0916.png
    153,6 KB · Weergaven: 44
  • IMG_0917.png
    IMG_0917.png
    134,8 KB · Weergaven: 49
  • IMG_0918.png
    IMG_0918.png
    99,2 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Dit wordt automatisch gedaan via een app (MyFitnessPal), op basis van wat je hebt ingevuld (huidig gewicht, streefgewicht, hoeveel kg je wilt afvallen per week [ik heb 1kg per week gekozen, want meer dan 1kg per week is geen optie in de app] etc.) maar krachttraining blijft buiten beschouwing van de calorie inname, het is alleen op basis van aantal stappen + 10 minuten cardio, dus het scheelt niet heel veel tov dagen waarop ik niet sport.

Misschien is het gelijk houden van de kcal wel waardevol, ik probeer het eerst een aantal weken op de huidige manier en zal misschien later een gelijk aantal kcal per dag proberen.

Ik heb een voorbeeld van afgelopen maandag bijgevoegd.
Ik zelf vind het fijn om sport weg te laten uit MFP, zie dat meer als extra winst of compensatie omdat het een proces is dat niet perse per dag vast staat.
In mijn situatie zie ik vaak dat ik in t weekend wat minder op let, dan vind ik het fijn dat ik dat ergens anders al heb gecompenseerd.
Ik zit dus eigenlijk 5 dagen zo onder of maximaal op mijn doel kcal en 2 dagen iets vrijer. Hetzelfde zou je dus kunnen doen door gewoon een lijn te trekken in je kcal inname en de dag dat je er wat boven zit kun je òf op dezelfde dag of op de dagen daar omheen compenseren.

Sport is sowieso moeilijk uit te drukken in kcal, daarbij is kcal tracken voor huis-tuin-en-keuken fitnessers meestal ook niet zo accuraat als je zelf zou denken.

wat @Bullshark ook aangeeft; bij stagneren, kcal verlagen en bij afvallen weet je dat je goed zit.
Je kunt best afvallen met af en toe iets slechts te eten/drinken.

Ik track ook alles, en plan van te voren ook wat ik op een dag eet, inclusief drinken. Ik drink sowieso geen alcohol en frisdrank en qua snacks alleen af en toe een proteïnereep en een toetje.

Wat doe je trouwens met je eieren, kook je die of bak je die? En hoe bereid je je kip? En gebruik je boter op je brood?

Ik track ook alles, en plan van te voren ook wat ik op een dag eet, inclusief drinken. Ik drink sowieso geen alcohol en frisdrank en qua snacks alleen af en toe een proteïnereep en een toetje.

Ben het met je eens dat ik al lang meer gewicht kwijt had kunnen zijn en ik heb inderdaad verzaakt. Maar goed, bedankt voor je advies.

Oke, je zit nu dus op 2700Kcals. en bent zoals ik nu zie vanaf 13 nov 2kilo kwijt. (om het even positief te houden) Je kaas zou je al van 48+ naar 30+ kunnen gaan oa.
Maar ga uit van 90g vet en 190g eiwit en de rest koolhydraten. Ben benieuwd als je dit écht doorzet wat je 30 november weegt.

Wat doe je trouwens met je eieren, kook je die of bak je die? En hoe bereid je je kip? En gebruik je boter op je brood?
De eieren kook ik en eet ik op brood (zonder boter). Met kip doel je op de “pollo Jumbo”? Dat is een magnetronmaaltijd, “sticky chicken” met witte rijst, groente en rettich.

Laatst bewerkt:
Just checking, vrij goede tracking wel dus.
Als je dit afgelopen 2 weken ook zo heb gedaan, zou ik dit zo vasthouden (en beweging niet of afzonderlijk tracken).

denk je dat hij liegt om bestwil ?
Heb de weegschaal nu binnen en het tegendeel blijkt waar, hij schetst een minder gunstig beeld tov de weegschaal waar ik me normaliter op weeg (op de sportschool) 😅

Maar goed, als ik me consequent alleen op deze weegschaal weeg, dan is het verloop goed te tracken.

Zie bijlagen.

Bijlagen

• IMG_0921.png
    IMG_0921.png
    118,1 KB · Weergaven: 39
  • IMG_0922.png
    IMG_0922.png
    110,7 KB · Weergaven: 41
Denk niet dat het alleen de bakolie is die TS wellicht vergeet te noteren, kan het mis hebben maar iemand met TS zijn stats valt snel veel af op dat schema van 2600 kcal pd al tel je er wat langs zou dit verwaarloosbaar zijn gezien TS zijn huidige shape.

Heb de weegschaal nu binnen en het tegendeel blijkt waar, hij schetst een minder gunstig beeld tov de weegschaal waar ik me normaliter op weeg (op de sportschool) 😅

Maar goed, als ik me consequent alleen op deze weegschaal weeg, dan is het verloop goed te tracken.

Zie bijlagen.
Je moet ook naakt in de ochtend wegen, ED bij opstaan na wc-bezoek. als ik nu ga wegen ben ik ook 95kg ipv 93 :lol:

Gewicht: 137

Cardio - 10 minuten roeien

Chest press machine, small pronated grip:
1x5x59kg
1x5x66kg
1x5x73kg
5x10x45kg i

Lat pulldown machine, small pronated grip:
1x5x77,5kg
1x5x90kg
1x5x100kg
5x10x60kg

Seated leg curl:
1x5x85kg
1x5x95kg
1x5x105kg
5x10x65kg

Seated chest flye machine:
1x5x55kg
1x5x62,5kg
1x5x72,5kg
5x10x40kg

seated chest-supported row, neutral grip:
5x10x73kg

Horizontal leg press, voeten wijd en hoog:
1x5x130kg
1x5x150kg
1x5x170kg
5x10x100kg

Triceps extension machine:
5x10x32kg

Biceps curl machine, neutral grip:
5x10x39kg

Seated abdominal crunch machine:
5x10x60kg

Back extension machine:
5x10x152,5kg

Weet je voor jezelf waar je tegenaan botst? We hebben allemaal onze zwaktes en voor alles is een manier :)

Sorry voor de late reactie!
Geen idee, behalve dat ik een paar weken had verwaarloosd door veel uit eten te gaan en minder nauwkeurig te tracken.

Er lijkt nu progressie in te zitten, want vandaag 134,85kg 😃

Bijlagen

• IMG_0928.jpeg
    IMG_0928.jpeg
    61,6 KB · Weergaven: 35
Terug
Naar boven