AndroidHealthClinic

Tennis en golfers elleboog

johncs zei:
Sorry dat ik over dit onderwerp ben begonnen
Dit omdat er zoveel wijze mensen op dit forum zijn
Moderator ik denk er beter een slotje op kan
Gr
johncs
Vraag je overal slotjes op als de discussie niet gunstig uitpakt voor jou? :D

@topic-starter;

geen onzin praten, helemaal niet als het over medische issues gaat.

je bent geen fysiotherapeut of arts, en een hele goeie bodybuilder heeft ook zeker niet de kennis van een medicus.

voor de mensen die wat bij willen leren;

Hoe behandel je een golferselleboog fysiotherapeutisch?

NHG-standaarden
• Volgens de NHG-standaarden is niet te voorspellen hoe lang een klacht blijft bestaan.
• Van geen enkele behandelmethode is aangetoond dat het de duur kan verkorten.
• Absolute rust van de arm is niet noodzakelijk.
• Bewegen mag, en als er pijn gevoeld wordt is dit geen herstelbelemmerende factor.
• Pijntoename, of niet meer te verdragen: stoppen met die activiteiten.

Van de volgende hulpmiddelen cq. behandelingen is de effectiviteit niet aangetoond:
- Tapes
- Bandages
- Braces
- Rekoefeningen
- IJsapplicaties

Pijn kan behandeld worden met een paracetamol, en als dit niet helpt kan het vervangen worden door een NSAID.

Fysiotherapie

Spieren:
De fysiotherapeutische behandeling zal zich richten op:
- Het verminderen van de pijn
- Het beweeglijk houden van gewrichten
- Het op lengte houden van de spieren.

Hierbij mogen zeker de nek- en borstwervelkolom niet worden vergeten om bewegingen vanuit de romp te begeleiden.
- Verbeteren van de spierkracht is erg belangrijk omdat dit het weefsel sterker maakt.
Spierfunctie van de gehele arm te stimuleren. Zijn de klachten verdwenen dan mag weer met de training worden begonnen.
In het begin met een zeer lage belasting, dus korte series met weinig weerstand.
Na steeds 1 week zonder toename van de klachten mag de belasting iets opgevoerd worden.

Fricties:
Preventie en beïnvloeding van spier- en peesproblemen. Door een ontstekingsreactie te beïnvloeden probeert men het herstel te bevorderen.
Behandeling met fricties wordt na onderzoek afgeraden, omdat de effectiviteit niet voldoende aangetoond zou zijn

Jongens, ik denk dat "johncs" zelf van die bandjes verkoopt :p

• Topic Starter Topic Starter
Gelukkig niet!

Meneer Low
Hoe nou toch op met proberen "deskundig" te doen of proberen dat te zijn.
Een tennis elboog is allen te genezen met rust!
Maar als je bodybuilder bent kan dat niet!
Dus gaan we naar de deskundige fisiotherapeut, als na 200behandelingen het nog steeds niet werkt en en hij weer een nieuwe auto heeft deels van jouw kosten ? wat dan
Nog meer strekken alles word wel op en duur een beetje uitgerekt toch?
Maar als het niet helpt kan je nog naar de dokter en die stuurt je door de oplossing een spuit! nou dan helpen zelf die bandjes niet meer!
Heb zelf 10 jaar lopen doorkloten
Dit was voor mij de oplossing
Ps . de mensen die heel bijdehand reageren zijn wel heel jong ?
Dan weet je toch nog niks!
dan denk je dat je wat weet maar je weet helemaal niks want je hebt geen ervaring!!!
gr
johncs

johncs zei:
Ps . de mensen die heel bijdehand reageren zijn wel heel jong ?
Dan weet je toch nog niks!
dan denk je dat je wat weet maar je weet helemaal niks want je hebt geen ervaring!!!
gr
johncs

ik heb meer tennisellebogen gezien dan jij k*tjes beterweter.

en wetenschappelijk bewezen onderzoeken zeggen mij toch iets meer dan iemand die het woord fysiotherapeut niet eens correct kan spellen.

Ik ben blij dat die bandjes voor jou helpen, en goed van je dat je deze ervaring wilt delen, maar probeer niet over te komen als "de alwetende".

Ha meneer Low
Toen u geboren werd deed ik al 8 jaar aan bodybuilding!
Toen was ik al groot en jij niet
Ha ha
gr
johncs

johncs zei:
Ha meneer Low
Toen u geboren werd deed ik al 8 jaar aan bodybuilding!
Toen was ik al groot en jij niet
Ha ha
gr
johncs

Een triest oud mannetje ben je

Ik heb je andere posts ff doorgelezen, daar komt ook al weinig goeds uit.

Jij geeft jongens als mij die serieus trainen en intelligent zijn een slechte naam, omdat jij het steriotype "beter wetende domme klerenkast" bent.

Tja, we worden allemaal ouder toch?
Ach, en ik denk dat ik meer k*tjes en tennis elbogen heb gezien dan jij, gezien mijn leeftijd?
Maar je bent toch wel heel wijs vind ik!
Want je vind oudere mensen zielig!
Dus dan moet je zorgen dat je voor je 35e dood bent toch?
Dus dan kan je d,r alle zware en verkeerde spullen instoppen om groot te worden en om een paar jaar een kampioen te zijn!!!
Tja , en als het dan nog niet gelukt is om voor je 35e dood te zijn kan je altijd nog een mailtje posten om hulp,dan kan ik altijd nog een ander soort bandje voor je maken om je op te hangen of die is gratis dan he!
gr
johncs

johncs zei:
Tja, we worden allemaal ouder toch?
Ach, en ik denk dat ik meer k*tjes en tennis elbogen heb gezien dan jij, gezien mijn leeftijd?
Maar je bent toch wel heel wijs vind ik!
Want je vind oudere mensen zielig!
Dus dan moet je zorgen dat je voor je 35e dood bent toch?
Dus dan kan je d,r alle zware en verkeerde spullen instoppen om groot te worden en om een paar jaar een kampioen te zijn!!!
Tja , en als het dan nog niet gelukt is om voor je 35e dood te zijn kan je altijd nog een mailtje posten om hulp,dan kan ik altijd nog een ander soort bandje voor je maken om je op te hangen of die is gratis dan he!
gr
johncs
Je bent echt een triest gefrustreerd mannetje zeg. Wat heeft leeftijd in godsnaam met intelligentie te maken? Dus als je maar lang genoeg wacht kan iedereen slim worden? Als het zo makkelijk zou zijn zou niemand meer naar school hoeven te gaan. Gewoon op de bank zitten en wachten tot je oud bent zoals jij! :rolleyes:
Wat Loo aanhaald zijn wetenschappelijke onderzoeken, wat veel meer zegt dan die enorme ervaring die jij zegt te bezitten.

Jammer voor jou dat je bij een therapeut uit het jaar 0 hebt gelopen die je waarschijnlijk met fricties en UG behandeld heeft destijds. Daar kunnen de goede wel bijgeschoolde therapeuten niets aan doen. Ik ben zelf fysio-manueel therapeut. Waar ik inmiddels 8 jaar voor gestudeerd heb. Dat zegt echt zoveel meer dan die ervaring van jou. Ook druipt je frustratie eraf bij je opmerking dat de therapeut wel een nieuwe auto gekocht zou hebben van al die keren dat jij bij hem geweest bent. Als je zelf zo enorm slim bent ga je toch niet keer op keer terug naar iemand die je blijkbaar niet kunt helpen? Ik spreek met patienten altijd een termijn af waarin er verbetering moet zijn (meestal 4-5 behandelingen, let wel is dan nog niet over, maar wel verbeterd), als er geen verandering optreed volgen we blijkbaar de verkeerde strategie en gaan we dat aanpassen. Vandaar dat ik in mijn praktijk ook een behandelgemiddelde heb van 8 behandelingen per patient.

En als laatste, kap eens met elke keer de groeten te doen en je naam eronder te zetten man. Als je links naast je post staat staat daar je naam al...dat is wel genoeg lijkt me.

TheNose zei:
En als laatste, kap eens met elke keer de groeten te doen en je naam eronder te zetten man. Als je links naast je post staat staat daar je naam al...dat is wel genoeg lijkt me.

eens :D

Ervaren sportmensen weten 't , maar de beste preventie is als je het voelt aankomen koop van die straps van elastiek die om je polsen gaan !
In de tennis wereld worden die dingen als preventie al jaren gebruikt
Het maakt je pols gewricht iets minder bewegenlijk en die spieren daaruit vandaan gaan door naar je elboog
Wat ook helpt daartegen is knijpen in die halter of in die dumbbells dat heeft het zelfde effect
Wat minder helpt zijn die rare dingen die huis artsen voorschrijven van die dingen die op je elboog zitten
Echt als je dit soort problemen hebt probeer is mijn raad !

Tenniselleboog/golferseleboog is niets anders dan tendinitis in de voorarm. De beste preventie is helemaal geen elastiekjes/... , dit zet mensen enkel aan om door te blijven sporten omdat ze denken dat de pees niet belast zal worden. Echter, doortrainen is het slechtste wat je kan doen. Voor je het weet zit je met een chronische tendinitis, en dan ben je pas echt gezien. Als je écht van je tenniselleboog af wil, dan zou ik zeggen: luister vooral niet naar deze man ;), de beste preventie is en blijft die van het lichaam zelf: RUST! Pas nadien komen rek-/strekoefeningen en dergelijke in aanmerking.

Is trouwens al allemaal gezegd in andere replies... :), maar ja, het is toch belangrijk genoeg om het eens te herhalen! Zeker omdat het zo eenvoudig is om te weten wat je wel/niet moet doen. Kheb zelf momenteel last van een tendinitis, op die manier ben ik het overlaatst allemaal te weten gekomen.

Laatst bewerkt:
Maar knijpen doet toch juist zeer bij een tenniselleboog? Dus rugtraining is dan een stuk lastiger en zeker de bicepstraining...

Hoezo knijpen?

Tenniselleboog/golferseleboog is niets anders dan tendinitis in de voorarm. De beste preventie is helemaal geen elastiekjes/... , dit zet mensen enkel aan om door te blijven sporten omdat ze denken dat de pees niet belast zal worden. Echter, doortrainen is het slechtste wat je kan doen. Voor je het weet zit je met een chronische tendinitis, en dan ben je pas echt gezien. Als je écht van je tenniselleboog af wil, dan zou ik zeggen: luister vooral niet naar deze man ;), de beste preventie is en blijft die van het lichaam zelf: RUST! Pas nadien komen rek-/strekoefeningen en dergelijke in aanmerking.

Is trouwens al allemaal gezegd in andere replies... :), maar ja, het is toch belangrijk genoeg om het eens te herhalen! Zeker omdat het zo eenvoudig is om te weten wat je wel/niet moet doen. Kheb zelf momenteel last van een tendinitis, op die manier ben ik het overlaatst allemaal te weten gekomen.

Bullshit, rust is niet de effectieve manier om ervan af te komen. Om er vanaf te komen moet je rekken en zorgen dat de afvalstoffen weg kunnen. En dat doe je niet met rust!!!

http://airbed.ch/tennisarm/frm.htm?/tennisarm/behan1_nl.htm

Ik geef je drie dagen en erna ben je er vanaf.

Jammer voor je pa...;)

Wat een bull. Als je het voelt opkomen, begin je gewoon met strekoefeningen.

http://airbed.ch/tennisarm/behan1_nl.htm#Golf

Sorry voor het heropenen van dit oude topic, maar dit vond ik echt een geweldige tip!
Bij pijn in je elleboog, altijd ervoor zorg dat je onderarmen niet verkrampt zijn en, indien nodig, wat stretchen.
Na meer als 3 maanden last gehad te hebben van m'n elleboog is de pijn nu bijna volledig weg en kan ik weer terug voluit trainen.
Thx voor de tip!

Terug
Naar boven