AndroidHealthClinic

Teruggeven of houden?

50 euro vette jackpot , teruggeven....
maakt mij niet uit wat er in zit trouwens....

Terug geven. Als er meer dan 50 euro in had gestoken, had ik wellicht het geld eruit gehaald en ergens in het zicht gelegd zodat iemand anders 'em kon vinden.

Je kan toch zelf wel op je geld passen is dat nu zover gezocht? Verlies je je geld dan heb je pech.
Behalve ouderen dat begrijp ik dat die hun geld kwijtspelen en dat zou ik altijd teruggeven.

Je kan toch zelf wel op je geld passen is dat nu zover gezocht? Verlies je je geld dan heb je pech.
Behalve ouderen dat begrijp ik dat die hun geld kwijtspelen en dat zou ik altijd teruggeven.

Stelletje e-helden hier weer op DBB die zogenaamd een geweldige zelfreflectie hebben. "Oh ik ben per ongeluk mijn geld verloren, tja dom van mij hoor, ik ga echt niet van iemand verwachten dat ze mij mijn geld terug geven!".

Het is treurig gesteld met de samenleving als 50 euro al niet eens teruggegeven zou worden. Stelletje schrapers.....

50 euro zou ik meteen teruggeven, maar als er nog een nulletje achter zou staan lekker houden :D

Wat een drama hier zeg voor 50 euro, het gaat hier niet over 500 euro ofzo of een heel maandloon.

Maar goed boto en de rest vinden het beter dat 50 euro word teruggegeven en 500 euro bijgehouden dan andersom.

Wat een drama hier zeg voor 50 euro, het gaat hier niet over 500 euro ofzo of een heel maandloon.

Maar goed boto en de rest vinden het beter dat 50 euro word teruggegeven en 500 euro bijgehouden dan andersom.

Geld wat niet van jou is en je hebt toegang tot de eigenaar moet gewoon teruggegeven worden, maakt niet uit hoeveel het is. Dat we deze discussie überhaupt voeren man.

Dan kan ik wel in elke auto gaan rijden die op straat staat. "Ja hij staat daar toch zomaar en ik heb geen auto, simpel toch?! Oh hij is van iemand? Maakt toch niet uit, moeten ze hem maar niet zomaar laten staan!".

:rolleyes:

En daarbij, karma is a b*ch!

Waar zeg ik ergens dat ik 500€ wel zou bijhouden? :roflol:

Ik geef 1€ terug en 3000€ van rijke topmanager even goed.

Geld wat niet van jou is en je hebt toegang tot de eigenaar moet gewoon teruggegeven worden, maakt niet uit hoeveel het is. Dat we deze discussie überhaupt voeren man.

Dan kan ik wel in elke auto gaan rijden die op straat staat. "Ja hij staat daar toch zomaar en ik heb geen auto, simpel toch?! Oh hij is van iemand? Maakt toch niet uit, moeten ze hem maar niet zomaar laten staan!".

:rolleyes:

En daarbij, karma is a b*ch!

Haha word een briefje van 50 euro vinden nog vergeleken met een auto stelen ook.
Wat is 5O euro nu? een maandloon vinden is een andere zaak, daar heeft iemand hard voor gewerkt. Een staat waar iedereen alles teruggeeft wat ze vinden zou utopisch zijn maar werkt jammer genoeg niet in de praktijk, enkel ouderen leven nog met dat principe.

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Waar zeg ik ergens dat ik 500€ wel zou bijhouden? :roflol:

Ik geef 1€ terug en 3000€ van rijke topmanager even goed.

Omdat er veel posten dat ze grotere bedragen wel zouden bijhouden en er op mij juist gereageerd word:rolleyes:

Haha word een briefje van 50 euro vinden nog vergeleken met een auto stelen ook.
Wat is 5O euro nu? een maandloon vinden is een andere zaak, daar heeft iemand hard voor gewerkt. Een staat waar iedereen alles teruggeeft wat ze vinden zou utopisch zijn maar werkt jammer genoeg niet in de praktijk, enkel ouderen leven nog met dat principe.

Echt de mentaliteit van zo'n pauperventje heb jij. "Tja, wat maakt die 50€ nu oud voor iemand die werkt en nog jong is, die idioot moet zijn portefeuille maar niet vergeten, dat komt ervan."
Zou het in je kunnen opkomen dat die persoon voor die 50€ ook gewerkt heeft? :rolleyes:

Dus jongens, als je gaat stelen... Gewoon even 5x 50€ stelen ipv de grote pot, daar is niets mis mee!

74 reacties en we weten nog steeds niet of ze lekker is of niet.

Ik heb vroeger op het station in Elst een portemonnee gevonden( had iemand net laten liggen),waarschijnlijk van een autohandelaar of zo.
echt dik en vol met briefjes, stukje paars,groen en bruin (gulden tijd)ik rende naar de andere kant van het spoor en ik kreeg niks als vinders loon.

had ik het maar gehouden,dacht ik later.

Jaartje of 3 geleden een portomonee gevonden met 1050 euries, zaten een paar pasjes in incl. rijbewijs, maar was een pool.
Alsnog kreeg ik schuldgevoel en heb ik het maar naar het politiebureau gebracht.
Jaar later nog steeds geen bericht gehad dat het opgehaald is, ben ik maar langsgegaan en mn 1000 euries teruggehaald.
Geen schuldgevoel + een nieuwe brommert, win-win lijkt me!(in de tijd dat ik de portomonee had gevonden zou het toch alleen maar opgaan aan de Mac)

Omdat er veel posten dat ze grotere bedragen wel zouden bijhouden en er op mij juist gereageerd word:rolleyes:

Maar jij bent degene die zegt dat stelen van ouderen onethisch is, maar het wel kan van jongere mensen, zolang het om kleine bedragen gaat.

Dus dan verdraai je mijn woorden ook gelijk maar. Makes sense.

Ik ben al een pauperventje als ik 50 euro zou stelen en hogere bedragen teruggeef, ik denk dat je nog verbaast gaat zijn wat voor volk er allemaal rondloopt:(

Terug
Naar boven