MuscleMeat

Teruggeven of houden?

Ik vergelijk die twee nergens met elkaar. :roflol:!! Het is een voorbeeld om aan te tonen dat de hoeveelheid er niet toe doet om als een strafbaar feit te voldoen.

Vertel mij eens wat het verschil is dan. :roflol: Het wordt niet minder stelen omdat de persoon in kwestie zijn portefeuille ergens laat liggen hoor. Dat is als zeggen dat een auto met open portier en zonder eigenaar in de buurt opeens de jouwe is, ook al zitten de eigendomsbewijzen in het handschoenenkastje.

Ik geef het op, iemand kan ook gewoon te dom zijn om enige rationele, verstandige discussie mee te voeren vrees ik.
Waar heb ik gezegd dat het geen strafbaar feit is dan?

Trouwens heb ik al meerdere keren duidelijk gemaakt dat ik 50 euro gwn niet de moeite vind om terug te geven en dat ik dat zeker we doe bij grotere bedragen, vanwaar dat voorbeeld met de auto dan:rolleyes:.

En op het einde mij terug dom noemen want boto is zo slim:rolleyes:.

Maar goed einde discussie,
Ik vind 50 euro niet de moeite om terug te gaan geven, bij grotere bedragen spreekt het voor zich dat ik het terugbreng gwn omdat ik het zelf ook erg vind als ik zo'n bedragen kwijtspeel.
Wat ik zelf erg vind ga ik ook niet bij iemand anders doen.

Epic.

Ik had me voorgenomen om me er niet mee te bemoeien, maar zulke domme uitspraken nodigen mij toch wel uit.

50€ kan voor de ene persoon veel geld zijn, en voor de ander niet...en dat kan je van te voren niet weten. Het is niet aan jou om te oordelen of dat 50€ veel of weinig geld is.

En sowieso is het een gezond stukje normen en waarden wat je tijdens je opvoeding mee zou hebben moeten gekregen. Je behandelt anderen zoals je zelf ook behandelt wenst te worden. Je mag blij zijn als er nog eerlijke mensen zijn die braaf opbellen dat ze je portomonee hebben gevonden, mét geld.

Dat er nog mensen zijn die twijfelen om het geld terug te geven:roflol: Wat een pauperleven heb je dan.

****it, of het 50 of 100 is, ik haal het eruit PUNT.

Allemaal heel netjes van jullie om het helemaal netjes terug te geven.

Heerlijk, dan heb ik maar een k*t/pauper leven.

Trouwens heb ik al meerdere keren duidelijk gemaakt dat ik 50 euro gwn niet de moeite vind om terug te geven en dat ik dat zeker we doe bij grotere bedragen, vanwaar dat voorbeeld met de auto dan:rolleyes:.

Je vindt het neit de moeite waard om terug te geven? Maar wel de moeite om het in je eigen zak te steken?

Wat is het nou? veel waard of niet veel waard? Make up your mind bro.

Dus je vindt het wel een strafbaar feit maar toch zou je het ethisch verantwoord vinden het geld te houden? Ook al komt die persoon bij je langs en geef je die portefeuille terug (welke over het algemeen meer waarde heeft dan pakweg 50€), je vindt de moeite te groot om die 50€ erin te laten en eerlijk te zijn?

Dat voorbeeld met de auto is wederom louter om iets aan te tonen, het kon evengoed om een jas gaan. Je zou toch denken dat je het ondertussen zou beginnen begrijpen?

50euro :heart: OMG zou ik ook niet teruggeven, weet je wel hoeveel 50euro is.

50euro

Sowieso teruggeven trouwens, het gevoel dat je iets goeds doet moet voldoende :D Ook al krijg je geen ''beloning'' !

Als die persoon langst komt geef ik het geld terug natuurlijk. Vond het gwn niet de moeite om die persoon op te sporen of langst het politiekantoor te gaan voor 50 euro. Maar goed je hebt gelijk dat 50 euro voor sommige veel geld kan zijn en mss moet ik daar de moeite voor nemen.

Maar goed als je het verlies van 50 euro niet zo'n drama vind ben je blijkbaar een r*tard, ik vind het gwn niet zoveel geld.

****it, of het 50 of 100 is, ik haal het eruit PUNT.

Allemaal heel netjes van jullie om het helemaal netjes terug te geven.

Heerlijk, dan heb ik maar een k*t/pauper leven.

Ahh:aai:..en je vriendjes vinden je dan zeker extra stoer

Teruggeven natuurlijk.

ik zou het gewoon teruggeven, met inhoud en al. desnoods ga ik naar de politie en lever ik het af. kleine moeite.

bij mij is het vaak genoeg gebeurd dat ik iets waardevols ben kwijt geraakt en dat het is gevonden en ik het kon ophalen. zoals bijvoorbeeld:

- pasjeshouder in de trein verloren, met verschillende bankpasjes en studentenpas.
- bos sleutels in de trein verloren, met fietssleutels waarvan ik er maar 1 had.
- spijkerbroek onderweg verloren ter waarde van 150 euro, die ik moest teruggsturen. iemand had het gevonden en bij de politie afgeleverd en die kwam het bij mij thuis afgeven. wilde diegene nog bedanken, maar had helaas geen naam + adres opgegeven.

er zijn blijkbaar toch nog mensen met een goede karma:)

50 euro is niet genoeg geld om daarover te twijfelen.

Terug
Naar boven