Fitness Seller

Teruggeven of houden?

Maar jij bent degene die zegt dat stelen van ouderen onethisch is, maar het wel kan van jongere mensen, zolang het om kleine bedragen gaat.

Dus dan verdraai je mijn woorden ook gelijk maar. Makes sense.

Stelen? ik praat over het vinden van iets, dat is totaal iets anders dan stelen man.

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Sarcastisch grapje? Ik toonde slechts de idioterie van jouw redenering aan. Kennelijk heb je inhoudelijk niets meer te zeggen?

Meen je dat nu serieus? Het vinden van 5O euro is voor jouw hetzelfde als het vinden van 5X50 euro?
Geef gwn toe dat het een grapje was, anders ben je gwn dom als jet verschil daar niet tussen ziet.

Jaartje of 3 geleden een portomonee gevonden met 1050 euries, zaten een paar pasjes in incl. rijbewijs, maar was een pool.
Alsnog kreeg ik schuldgevoel en heb ik het maar naar het politiebureau gebracht.
Jaar later nog steeds geen bericht gehad dat het opgehaald is, ben ik maar langsgegaan en mn 1000 euries teruggehaald.
Geen schuldgevoel + een nieuwe brommert, win-win lijkt me!(in de tijd dat ik de portomonee had gevonden zou het toch alleen maar opgaan aan de Mac)

Vergeten te vermelden, als het me weer zou gebeuren zou ik het geld eruit halen en de rest inleveren.
De moeite(brieven, telefoongesprekken) die ik heb moeten doen om het terug te krijgen na 1 jaar.

Ik ben al een pauperventje als ik 50 euro zou stelen en hogere bedragen teruggeef, ik denk dat je nog verbaast gaat zijn wat voor volk er allemaal rondloopt:(

Deze achterlijke denkwijze geef je al aardig recht op die titel ja. Maar opgepakt worden voor GHB-productie en muntvervalsing komen toch nog op een mooie eerste plaats.

gewoon ff aan het raam staan kijken wanneer ze aan komt rijden om het op te halen.
Stopt ze daar met een dikke mercedes SLK en komt ze aangeparadeerd met een bontjas en een chiwawa in haar handtas. Dan haal je de 50 euro eruit ;).

komt ze op een fiets aangereden in de regen, dan geef je ze gewoon terug.

Die medievil ook he met zijn linkse normen en waarden.
Een vieze linkse werkschuwe k*thippiehond ben je.

Deze achterlijke denkwijze geef je al aardig recht op die titel ja. Maar opgepakt worden voor GHB-productie en muntvervalsing komen toch nog op een mooie eerste plaats.

50 euro vinden minder erg vinden dan 500 euro is een achterlijke denkwijze? Maar goed het feit dat je weer andere dingen moet bijbetrekken zegt al genoeg over jouw boto.

Stelen? ik praat over het vinden van iets, dat is totaal iets anders dan stelen man.

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

Meen je dat nu serieus? Het vinden van 5O euro is voor jouw hetzelfde als het vinden van 5X50 euro?
Geef gwn toe dat het een grapje was, anders ben je gwn dom als jet verschil daar niet tussen ziet.

:roflol:!!!!!!!!!!!!!

Inderdaad, het nemen van geld uit een portefeuille met ID bij is HELEMAAL wat anders dan stelen. Of zullen we toch even kijken wat het recht hierover te zeggen heeft? :rolleyes:

Het is wel een sarcastisch grapje (bedankt dat je even duidelijk maakt wat ik zelf bedoel :rolleyes:) maar dat was het hele punt ervan niet. Het punt is dat je met jouw denkwijze het zogenaamd "vinden" van 5x50€ kan rechtvaardigen, maar het "vinden" van 250€ een misdaad is. Wil je er nog een tekeningetje bij?

:roflol:!!!!!!!!!!!!!

Inderdaad, het nemen van geld uit een portefeuille met ID bij is HELEMAAL wat anders dan stelen. Of zullen we toch even kijken wat het recht hierover te zeggen heeft? :rolleyes:

Het is wel een sarcastisch grapje (bedankt dat je even duidelijk maakt wat ik zelf bedoel :rolleyes:) maar dat was het hele punt ervan niet. Het punt is dat je met jouw denkwijze het zogenaamd "vinden" van 5x50€ kan rechtvaardigen, maar het "vinden" van 250€ een misdaad is. Wil je er nog een tekeningetje bij?

Natuurlijk is het vinden van 50 euro ook een misdaad, maar elk weldenkend mens weet toch dat dat minder erg is dan het vinden van 250 euro vinden of daadwerkelijk het geld te gaan stelen?

gewoon ff aan het raam staan kijken wanneer ze aan komt rijden om het op te halen.
Stopt ze daar met een dikke mercedes SLK en komt ze aangeparadeerd met een bontjas en een chiwawa in haar handtas. Dan haal je de 50 euro eruit ;).

komt ze op een fiets aangereden in de regen, dan geef je ze gewoon terug.

Wat het verschil is? De rijke vrouw heeft minder recht op haar eigendom dan de arme/gewone vrouw?

50 euro vinden minder erg vinden dan 500 euro is een achterlijke denkwijze? Maar goed het feit dat je weer andere dingen moet bijbetrekken zegt al genoeg over jouw boto.

Het is minder erg in de zin dat het misdrijf minder omvangrijk is, maar dat maakt het op zich niet minder een misdrijf. Iemand op je eentje verkrachten is misschien voor het slachtoffer minder erg dan dat ze wordt gegangbanged door 5 man, maar dat maakt het toch ook niet minder een misdrijf?
Dat ik er andere dingen bij betrek is slechts om aan te tonen dat je normen en waarden sowieso ****ed up zijn en dat het hilarisch is dat van iedereen überhaupt jij een discussie aangaat over zoiets, alsof je enig besef hebt van wat echt ethisch verantwoord handelen is. Je bent een grap, geef het op.

Gewoon teruggeven met alles erin. Duh. :rolleyes:

Natuurlijk is het vinden van 50 euro ook een misdaad, maar elk weldenkend mens weet toch dat dat minder erg is dan het vinden van 250 euro vinden of daadwerkelijk het geld te gaan stelen?

Zie vorige post. De post die je quote maakt al duidelijk dat er geen verschil is tussen jouw "vinden" en werkelijk stelen.

Wat het verschil is? De rijke vrouw heeft minder recht op haar eigendom dan de arme/gewone vrouw?

Het is minder erg in de zin dat het misdrijf minder groot is, maar dat maakt het op zich niet minder een misdrijf. Iemand op je eentje verkrachten is misschien voor het slachtoffer minder erg dan dat ze wordt gegangbanged door 5 man, maar dat maakt het toch ook niet minder een misdrijf?
Dat ik er andere dingen bij betrek is slechts om aan te tonen dat je normen en waarden sowieso ****ed up zijn en dat het hilarisch is dat van iedereen überhaupt jij een discussie aangaat over zoiets, alsof je enig besef hebt van wat echt ethisch verantwoord handelen is. Je bent een grap, geef het op.
Heb ik ooit gezegd dat het geen misdrijf zou zijn? Ik ben een grap maar een verkrachting vergelijken met het vinden van een 50 euro briefje zou ik dan serieus moeten nemen haha.

Maar goed met laatste woord me nog ff uitschelden, haha wat een stereotype ben je toch ook he.

Hebben we het nou serieus al heel de dag over die 50 euro teruggeven?? ****, het spreekt toch voor zich dat je dat teruggeeft.punt.

Zie vorige post. De post die je quote maakt al duidelijk dat er geen verschil is tussen jouw "vinden" en werkelijk stelen.

Zie jij daar echt het verschil niet tussen?:o

---------- Toegevoegd om 15:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

Maar goed einde discussie,
Ik vind 50 euro niet de moeite om terug te gaan geven, bij grotere bedragen spreekt het voor zich dat ik het terugbreng gwn omdat ik het zelf ook erg vind als ik zo'n bedragen kwijtspeel.
Wat ik zelf erg vind ga ik ook niet bij iemand anders doen.

Je hebt toch al gebeld? Dus het is te laat om het geld eruit te halen.

Persoonlijk zou ik nu alles teruggeven.

Heb ik ooit gezegd dat het geen misdrijf zou zijn? Ik ben een grap maar een verkrachting vergelijken met het vinden van een 50 euro briefje zou ik dan serieus moeten nemen haha.

Maar goed met laatste woord me nog ff uitschelden, haha wat een stereotype ben je toch ook he.

Ik vergelijk die twee nergens met elkaar. :roflol:!! Het is een voorbeeld om aan te tonen dat de hoeveelheid er niet toe doet om als een strafbaar feit te voldoen.

Beetje lullig voor je dat je de bal probeert terug te kaatsen door te zeggen dat ik een stereotype ben, terwijl jij zelf de kleine crimineel bent die opkomt voor zijn verknipte ethische denkwijzes en met niets beter kan komen aandraven.

Zie jij daar echt het verschil niet tussen?:o

Vertel mij eens wat het verschil is dan. :roflol: Het wordt niet minder stelen omdat de persoon in kwestie zijn portefeuille ergens laat liggen hoor. Dat is als zeggen dat een auto met open portier en zonder eigenaar in de buurt opeens de jouwe is, ook al zitten de eigendomsbewijzen in het handschoenenkastje.

Ik geef het op, iemand kan ook gewoon te dom zijn om enige rationele, verstandige discussie mee te voeren vrees ik.

Je hebt toch al gebeld? Dus het is te laat om het geld eruit te halen.

Persoonlijk zou ik nu alles teruggeven.

Wat had jij gedaan als hij nog moest bellen?
Zou je dan bellen en zeggen dat je de portemonnee zonder geld hebt gevonden?

Terug
Naar boven