MuscleMeat

Terugkeren naar de gym

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
Hoi allemaal

Ik ben mijn terugkeer naar de gym aan het plannen, dus wil er direct goed invliegen
Heb redelijk wat vet en gewicht te verliezen (96kg ongeveer 27% of meer vet%)
Redelijk ontevreden met mijn lichaam, maar eigen schuld dikke bult zoals ik tegen mijn eigen zeg maarja, beter nu beginnen dan later.
Dieet zou ik twijfel rond 2000/2250kcal eten, ben zelf 29jaar en 1.70cm
Nu ik weet full body na een tijdje still te liggen ideaal zou zijn voor mij door ja dat ik lang niet consistent heb getraind en lifts zijn ook zeer zwak voor de moment maar mijn doel zijn looks uiteindelijk, kracht komt er automatisch bij dus zou full body nog steeds een betere keuze zijn dan of meer een upper/lower of split? Ook volume, wat is veel of voldoende volume voor mij? Zou ik met 5 oefeningen x dag genoeg hebben of beter 8, etc?

Heb via de amerikaanse bb site paar routines gevonden full body: fierce 5, viking bare bones (ook de oude gladiator routine van hem ziet er niet slecht uit) deze laatste 2 hebben meer volume dus daarmee mijn vraag boven wat voor mij om er weer in te vliegen voldoende zou zijn

https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159678631 - Fierce 5

https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=172565211&page=1 - Viking BareBones

https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=170130833&page=1 - Viking Gladiator (je moet wel even naar beneden scrollen want eerst is de warrioe en heb hier en daar al gelezen dat hij de die nietmeer aanraadt)

Alle tips/hulp zijn welkom
 
Een full body programma is inderdaad een goed begin. Qua volume zou ik me geen zorgen te maken, je doet tenslotte nu nog niets.

Mocht je meer werk willen doen, dan zou ik in jouw geval liever wat extra cardio / HIIT toevoegen.

Fierce 5 is wel een mooi programma. Zie ook:

 
Mijn tip zou zijn om je volume nu relatief laag te houden je te focussen op intensiteit. Doordat je lang niks gedaan hebt is het heel aannemelijk dat je met een kleiner volume prima resultaat haalt omdat praktisch alles wat je doet een prikkel gaat creëren. Plus op deze manier kan het toevoegen van volume over de tijd heen zorgen voor progressive overload en op die manier ga je niet stil staan. Inderdaad met bovenstaand eens, wil je meer “volume” voeg dan wat cardio toe.

Wat je eten betreft, ik zou zelf echt net (denk aan 100/150 kcal) onder je onderhoud gaan zitten. Aangezien je een voorgeschiedenis hebt met trainen kan je op deze manier je massa aardig terug pakken terwijl je wat vet verliest. Houd hiermee meer rekening met de spiegel dan met de weegschaal !
 
Thanks heren voor de feedback, zal dan fierce 5 doen met dat volume daar relatief laag is, heb een spinningfiets deze week aangekocht dus ben sowiezo van plan om 2 tot 3x ermee bezig te zijn, 30minuten tot 1u (een aflevering vikings eventueel x sessie haha) en dan later af eventueel meer volume dus bv barebones doen met dat die 8 tot 10 oefeningen heeft ipv de 5 van fierce 5 maar dat is pas voor later
Ja focus me teveel op de weegschaal en daarmee moet ik stoppen, evt fotos om de 2 weken doen en afmetingen en af en toe is weegschaal gewoon om het bij te houden
 
Thanks heren voor de feedback, zal dan fierce 5 doen met dat volume daar relatief laag is, heb een spinningfiets deze week aangekocht dus ben sowiezo van plan om 2 tot 3x ermee bezig te zijn, 30minuten tot 1u (een aflevering vikings eventueel x sessie haha) en dan later af eventueel meer volume dus bv barebones doen met dat die 8 tot 10 oefeningen heeft ipv de 5 van fierce 5 maar dat is pas voor later
Ja focus me teveel op de weegschaal en daarmee moet ik stoppen, evt fotos om de 2 weken doen en afmetingen en af en toe is weegschaal gewoon om het bij te houden
Precies , eerlijke fotos op nuchtere maag in hetzelfde licht. Dit is een enorme stok achter de deur
 
Volgens mij gaat die spinningfiets je het meeste opleveren qua kcal verbranden. Krachttraining op de lange termijn natuurlijk, maar voor de resultaten op de weegschaal en vet% haal je met cardio het snelste resultaat wat ook weer goed is voor de motivatie!

Begin alleen niet met HITT en 60min trainingen in combinatie met overgewicht zou ik adviseren. Je spieren en pezen zijn nog niets gewend qua druk en het aantal trainingen, dus ben hier voorzichtig mee. Het is bloody verleidelijk (ik spreek uit ervaring) om kei hard te knallen op zo'n fiets, maar dat zijn de blessure pakkers.

Dus bouw de intensiteit, krachttraining, aantal sessies heeeel rustig op, dat zal je goed doen - ook al voelt dat niet zo. Allemaal onder het mom van de marathon en geen sprint ;)
 
Vooral zorgen dat je heel blijft. En foto's maken en bij sturen. Idd gewichten en volume, boeit niet, sturen / richten op resultaat.
Je lichaam geeft wel aan wat je aankunt en wat genoeg is. Succes!
 
Thanks iedereen, zeer hulpzaam :D

Idd dacht aan HIIT na sessies maar denk inderdaad als ik dit met de fiets combineer dat dit misschien te is voor mijn lichaam. Dus langzaam aan opbouwen

Zal deze weekend al fotos trekken en zo bijsturen en hopen op veranderingen naargelang ik mijn dieet goed volg. Zie het volledig zitten om er in te vliegen en ben blij dat ik deze topic heb gemaakt om mijn twijfels weg te nemen
 
Back
Naar boven