XXL Nutrition

Terugkomende (knie)blessure

Druiloor

Novice
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Ongeveer 2-3 maandjes geleden ben ik begonnen met het verbeteren van mijn conditie voor een sporttest bij de Marechausse (afgekort Kmar.). Hier ben ik helaas te fanatiek mee begonnen waardoor ik mijn rechterknie pees heb overbelast.

Tijdje fysio gehad, ging steeds beter totdat ik nergens last meer van had. Pas een weekje op vakantie geweest en wilde zojuist de beentjes trainen en daar kwam het weer opzetten...

Terug bij af heb ik het idee dus ik pak mijn oefeningen weer op.

Hebben er meerdere last gehad van een soortgelijke blessure? Zo ja, nog enige tips die mij kunnen helpen?

Grtz

offtopic:
en meteen die adds :o
2pocrqh.jpg

Laatst bewerkt:
Je hebt een pak pezen rond je knie, welke bedoel je? Wat heb je moeten doen bij fysio? Welke oefeningen?

• Topic Starter Topic Starter
Het probleem zit net onder mijn knieschijf. Ik moet negatieve oefeningen doen. Dus op een trap staan en mijn rechterbeen langzaam laten zakken totdat mijn linkerbeen/voet de grond raakt en dit sochtends en savonds herhalen. Daarnaast mag ik leg press en squat licht uitvoeren maar ook de nadruk leggen op de neerwaartse beweging. De fysio heeft zelf de bovenbeen elke keer losgemaakt en mij deze oefeningen mee gegeven.

patellapees tendinopathie. Excentrische oefeningen doe je blijkbaar al (downhill squat). Lengte spieren nagekeken geweest? Statiek van je benen? Sporing van je knieschijf? Gradueel opbouwen is bij zo'n zaken ook extreem belangrijk. Je doet geen sprongsport?

Heb het ook gehad, kijk even in dit topic (klik). Veel mensen met ervaring. Wellicht heb je er wat aan.

• Topic Starter Topic Starter
patellapees tendinopathie. Excentrische oefeningen doe je blijkbaar al (downhill squat). Lengte spieren nagekeken geweest? Statiek van je benen? Sporing van je knieschijf? Gradueel opbouwen is bij zo'n zaken ook extreem belangrijk. Je doet geen sprongsport?
Heb dat allemaal niet na laten kijken. Nee ik doe geen sprongsport.
Heb het ook gehad, kijk even in dit topic (klik). Veel mensen met ervaring. Wellicht heb je er wat aan.
Thanks, heb het doorgelezen. De pijn valt bij mij wel mee, ik ben heb zo'n 10 weekjes fysio behandelingen gehad en het herstelde wel goed volgens hem. Alleen nu het toch lichtjes terug komt baal ik er wel van. Het doet niet echt pijn het zeurt alleen nog maar.

Met de excentrische oefeningen en lichtjes benen trainen voel je het wel wat meer (offcourse) alleen tot hoe ver mag je dan doorgaan?

Die oefeningen zijn blijkbaar niet genoeg geweest om het volledig weg te krijgen. Wees eens eerlijk en zeg hoeveel reps/sets je deed hoeveel keer per dag en hoelang je dit hebt volgehouden? Je fysio had de dingen die ik opnoemde moeten nakijken. Daar ligt wss de reden dat het terugkomt.

Terug
Naar boven