XXL Nutrition

test levels in relatie spiermassa armen/benen

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
7.124
Het is algemeen bekend dat wanneer je lage (vrije) testosteron levels hebt je moeilijker spiermassa aan maakt.
Nu las ik ergens dat mensen met lage test levels specifiek moeizaam massa aanmaken op armen en benen, zonder bron of argumentatie. Iemand die hier iets meer over weet of een bron heeft hier over?

Het lijkt mij namelijk stug dat dit met name zou gelden voor deze spiergroepen. Door toediening van test kan je ook niet bepalen welke spieren er harder gaan groeien en welke minder.(als je alles gewoon even goed traint). Waarom zouden juist deze spiergroepen meer hinder ondervinden wanneer er groei moet plaats vinden tegenover rug, schouders en borst?

hoeveelheid receptoren?

mss wel iets met die receptoren ja, lijkt mij ook gewoon een kwestie van genetische aanleg

Misschien hadden ze het over het middelste been dan.
Ik had in de pubertijd lage test, hoge est en had knallers van benen. Denk niet dat het aantal receptoren dat zoveel beïnvloedt hoor, anders zou iedereen dan representatief grote schouders en traps moeten hebben, iets van ik nog nooit heb gezien.
Lijkt mij gewoon genetisch of slechte training. Iedereen heeft wel zo van die spiergroepen, plus dat de overgrote meerderheid van de gymrats lang niet zo hard legs knalt als nodig is.

Het enige wat ik heb van kennis om jouw argument aan te vullen is dat, wanneer degeneratie begint van het spierweefsel benen als eerste worden afgebroken (daarom hebben oude ventjes magere benen). Maar dan hebben mijn pa en grootvader zelfs nog steeds knallers van benen, dus ik ben niet echt een representatief voorbeeld vermoed ik.

Terug
Naar boven