AndroidHealthClinic

(Teveel aan) calorieen van vandaag morgen wegtrainen?

Lijger

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m72
Vetpercentage
14%
Oke ik heb dus de volgende situatie. Ik volg de hele week al m'n schema, echter vandaag gingen wij uiteten met een grote pizza ~1200 kcal, ik had eigenlijk m'n dagelijkse kcal al binnen maargoed dat uiteten was een verassing.

Ik zat vandaag dus 1200 kcal boven wat ik eigenlijk zou moeten zitten.

Kan het kwaad om morgen gewoon normaal te eten, dus wat eigenlijk zou moeten en dan de 1200 kcal eraf te sporten om weer de balans te herstellen? Of werkt dit niet zo?

@Skatermarvin vraag t hem expert in zo'n situaties

Maar idd kan best wat extra cardio er in knallen en/of wat minder eten. De teller reset zich niet magisch om 24u. Als je gemiddeld maar goed blijft zitten.

kan prima, zou energie inname eerder per week zien

Gaat minimaal uitmaken als je voor de rest overal goed op let. Mocht je het echt "perfect" willen doen kan je inderdaad iets lager gaan zitten de komende dagen.

kan prima, zou energie inname eerder per week zien
Alle berekeningen van onderhoudsniveau incl activiteit doen dit natuurlijk ook.
Bijv Harris Benedict. Ik verwacht ook dat hier talloze studies aan vooraf zijn gegaan dus dat bevestigt het.
Als je 3x per week een verhoogde activiteit hebt wordt de benodigde calorie inname uitgesmeerd over een hele week en gedeeld door 7.

Ts geeft aan dat hij die 1200 kcals eraf wil sporten.
Als hij in plaats van die cardio activiteit 1200 kcal's minder eet (bijv door zijn eerste maaltijd over te slaan) komt dit dan op hetzelfde neer?

Alle berekeningen van onderhoudsniveau incl activiteit doen dit natuurlijk ook.
Bijv Harris Benedict. Ik verwacht ook dat hier talloze studies aan vooraf zijn gegaan dus dat bevestigt het.
Als je 3x per week een verhoogde activiteit hebt wordt de benodigde calorie inname uitgesmeerd over een hele week en gedeeld door 7.

Ts geeft aan dat hij die 1200 kcals eraf wil sporten.
Als hij in plaats van die cardio activiteit 1200 kcal's minder eet (bijv door zijn eerste maaltijd over te slaan) komt dit dan op hetzelfde neer?
Zeker. Of je evenveel blijft eten en 500 kcal cardio doet of gewoon 500 kcal minder eet heeft voor energie tekort 'tzelfde effect

Zeker. Of je evenveel blijft eten en 500 kcal cardio doet of gewoon 500 kcal minder eet heeft voor energie tekort 'tzelfde effect
Mooi vannacht lekker kapsalon eten dus, morgen uitslapen door de eerste maaltijd heen en om 12.00 beginnen aan de eerste meal met hoogwaardige eiwitten.
Maakt het leven een stuk leuker voor me. Thanks JW:D

Mooi vannacht lekker kapsalon eten dus, morgen uitslapen door de eerste maaltijd heen en om 12.00 beginnen aan de eerste meal met hoogwaardige eiwitten.
Maakt het leven een stuk leuker voor me. Thanks JW:D
Behalve dat je met uitslaprn minder kcals verbruikt =p
Maar graag gedaan sweety nohomo

Terug
Naar boven