Fitness Seller

Teveel eiwit.

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
ja, teveel eiwitten, iets wat meestal een luxe probleem is maar bij mij toch echt niet.

Ik heb alle kcal nodig die ik binnen kan krijgen maar het probleem is dat mijn eiwit inname dan veel hoger dan nodig is (3gram per kilo lichaamsgewicht) en het jammerlijke gevolg daarvan is weer acne.

ik zoek dus iets wat voor veel kcal zorgt, en zo weinig mogelijk eiwitten.

alvast bedankt

• Topic Starter Topic Starter
Santino88 zei:
die acne heb ik er voor over ;)

het is niet zo dat ik de acne er niet voor over heb, maar het is niet nodig. of iig, niet zoveel. mijn eiwitinname is gewoon te hoog, en als je je acne kan verminderen terwijl het niet je spiergroei belemmert... wat houd je tegen?

ehmm...

eiwit: 4kcal per gram
kh: 4 kcal per gram
vet: 9 kcal per gram

KaLe zei:
ehmm...

eiwit: 4kcal per gram
kh: 4 kcal per gram
vet: 9 kcal per gram

ik weet het kale, ik zat zelf uiteraard ook al aan noten etc. te denken, maar daar zat toch ook nog redelijk wat eiwit in

ik geef je 90% kans dat als je ALLE zuivel eiwitten mijdt, je acne zal verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Dit betekent dus geen kaas, melk of kwark en ook geen wei eiwitten

Had hetzelfde probleem en ben al vele anderen tegengekomen die het ook hadden. Het compleet mijden van zuivel eiwitten biedt meestal uitkomst.

IPV zuivel ga je dus voor kip, vis, vlees, soja, noten, etc

leGionellz zei:
ik geef je 90% kans dat als je ALLE zuivel eiwitten mijdt, je acne zal verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Dit betekent dus geen kaas, melk of kwark en ook geen wei eiwitten

Had hetzelfde probleem en ben al vele anderen tegengekomen die het ook hadden. Het compleet mijden van zuivel eiwitten biedt meestal uitkomst.

IPV zuivel ga je dus voor kip, vis, vlees, soja, noten, etc

m m, dit heb ik zelf ook al vaker gehoord en is toch wel het proberen waard..

de enige zuivel in mijn schema is sochtends 250 ml melk en savonds 500 gram kwark.

de melk kan ik toch wel laten ? anders geen havermout voor mij;)
wat is een goede kwarkvervanger?
thx

blikje tonijn op waterbasis.

Wat vind jij te hoog?

Als je gewoon havermout, rijst, brinta, brood, fruit etc. eet dan heb je toch altijd meer Kh's dan proteine...

3 gram is toch niet te veel?

SAHR zei:
3 gram is toch niet te veel?

Ik vind van wel,een gemiddelde krachtsporter heeft zo 2 to 2,5 gram eiwit nodig per kg lichaamsgewicht.
als ik jou was zou ik het gewoon op 2,5 gram houden.ruim voldoende

Persoonlijk reken ik mijn energiebehoefte uit. Dan gooi ik daar 500 kcal. bij op als ik bulk en die totale kcal. verdeel ik in kh=50% ei=30% ve=20%

als je veel kcal wilt pakken zonder je eiwit te verhogen zou ik t in een verhoogde vetinname zoeken
denk aan lijnzaadolie, olijfolie, visolie

trouwens
40 a 50 gram eiwit in een maaltijd
hoe slecht is dat?

Terug
Naar boven