MuscleMeat

The best powerlifting belt

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 71
  • Weergaven 11K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Ik heb ook de atx 13mm belt en vind ik erg goed. Inderdaad erg stug maar voelt tegelijk ook super stevig. Tis maar te zien hoe je met kleine pijntjes van een belt omgaat. Went wel na een tijdje
 
heb zelf een inzer forever belt 13mm single prong.
oerdegelijk, houdt het prima vol onder 300kg lifts:cool:
wel heel erg stug op het begin en blijft ook behoorlijk stug

single prong is naar mijn mening ook het beste, minder kans dat het stuk gaat en als iemand anders je belt wil gebruiken of je gewoon goed gebunkerd hebt kun je hem verzetten.
dubbel prong verdeeld de druk over meerdere gaatjes en zou daardoor langer mee moeten gaan, maar dat is niet nodig als je gewoon goed kwaliteit leer hebt. verder is het gewoon veel moeilijker om vast te zetten en lost te krijgen.
Waar heb je die Inzer gekocht?
Rechtstreeks van de USA Inzer site besteld?
 
Ik heb mijn Inzer destijds bij http://www.ieljastriksports.nl/ besteld. Zij bestelde destijds een aantal keer per jaar riemen voor haar webshop en ik kon een riem naar mijn specificaties mee laten komen met die bestelling.
Misschien moet ik het dan ook eens vragen.
Heb je indertijd ook navraag gedaan wat de verzendkosten zouden geweest zijn als je zelf je riem had laten versturen?
 
Misschien moet ik het dan ook eens vragen.
Heb je indertijd ook navraag gedaan wat de verzendkosten zouden geweest zijn als je zelf je riem had laten versturen?
Nee wilde eigenlijk het risico met douane en gezeur liever voorkomen dus heb dat niet overwogen.
 
Enig idee wat je uiteindelijk voor de hele logistiek betaald hebt?
Een tientje bovenop de prijs die op de website stond destijds. Heb totaal 118 euro betaald voor een 13mm + verzending maar zie dat de riemen inmiddels duurder zijn geworden.
 
Een tientje bovenop de prijs die op de website stond destijds. Heb totaal 118 euro betaald voor een 13mm + verzending maar zie dat de riemen inmiddels duurder zijn geworden.
Thanks!
Dat viel dan best mee qua kosten.
 
Ondertussen maak ik al enkele trainingen gebruik van mijn Titan Brahma riem.
Zeer mooi afgewerkt en van hoge kwaliteit.
Een nieuwe riem is altijd wel wat wennen. Maar tot nu toe heb ik toch geen klagen. Zit op zich erg comfortabel.
 
Als je echt een goeie riem wilt, dan kan ik je Best Belts aanraden. Wordt op maat gemaakt, je kan kleurtjes kiezen en single/double prong. Ik heb zelf de 'Athlete' gekocht, zo'n jaar geleden.
Het is behoorlijk slikken als je moet afrekenen: De riem zelf valt wel mee, maar je moet importheffing en verzendkosten betalen, waardoor je in totaal wel zo'n 200 euro kwijt bent.

Echter, als je de riem om doet, ben je dat geld snel vergeten. Ik vind het - naast mijn schoenen - een van mijn beste investeringen ooit.

Ik train 3x per week en gebruik hem voor Squat, Deadlift, Overhead press en assistentie op DL. Alleen bij een volledige deadlift heb ik soms het idee dat een smallere riem misschien beter zou zijn geweest. Die verkopen ze ook, dus die bestel ik misschien wel eens een keer. Iemand anders in de sportschool, die me met die riem zag lopen, heeft later de Prime Cut besteld. Die is stugger en heeft wat meer tijd nodig voor hij goed zit. Hij is er ook enorm blij mee.



[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
Als je echt een goeie riem wilt, dan kan ik je Best Belts aanraden. Wordt op maat gemaakt, je kan kleurtjes kiezen en single/double prong. Ik heb zelf de 'Athlete' gekocht, zo'n jaar geleden.
Het is behoorlijk slikken als je moet afrekenen: De riem zelf valt wel mee, maar je moet importheffing en verzendkosten betalen, waardoor je in totaal wel zo'n 200 euro kwijt bent.

Echter, als je de riem om doet, ben je dat geld snel vergeten. Ik vind het - naast mijn schoenen - een van mijn beste investeringen ooit.

Ik train 3x per week en gebruik hem voor Squat, Deadlift, Overhead press en assistentie op DL. Alleen bij een volledige deadlift heb ik soms het idee dat een smallere riem misschien beter zou zijn geweest. Die verkopen ze ook, dus die bestel ik misschien wel eens een keer. Iemand anders in de sportschool, die me met die riem zag lopen, heeft later de Prime Cut besteld. Die is stugger en heeft wat meer tijd nodig voor hij goed zit. Hij is er ook enorm blij mee.



[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Best Belts zijn zeer gelijkaardig aan Titan belts. Ze zullen in gebruik en kwaliteit waarschijnlijk nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn. Best Belts heeft lang zeer hoog op mijn short-list gestaan.
Maar net vanwege die shipping kosten ben ik voor de Titan gegaan. Als je die bij Titanwebshop.nl bestelt kom je nog steeds goedkoper uit dan wanneer je zelf in de USA zou bestellen. Dus da's een aardig voordeel. Het scheelt geen werelden maar je doet er toch voordeel mee.
 
Back
Naar boven