MuscleMeat

The best powerlifting belt

Dat maakt toch niet uit. Dan zal er bij zo'n "nutteloze" belt meer druk per vierkante centimeter op staan dan een belt die overal even breed is.
Het is maar wat je gewend bent. Op dit forum heb ik nog geen 300kg+ lifts voorbij zien komen. :p
Hangt er maar net vanaf waar je vertoefd op het forum :baard:

Hangt er maar net vanaf waar je vertoefd op het forum :baard:
Yep dat is zo. Ik kan niet alles volgen natuurlijk. Nouja kan wel maar dat doe ik niet . :thinking:
Maar goed ik heb nog geen 300+ lifts of pulls voorbij zien komen. Uberhaubt nog nooit in real life gezien. ;)

Dat maakt toch niet uit. Dan zal er bij zo'n "nutteloze" belt meer druk per vierkante centimeter op staan dan een belt die overal even breed is.
Het is maar wat je gewend bent. Op dit forum heb ik nog geen 300kg+ lifts voorbij zien komen. :p
Je eerste punt is simpelweg incorrect, omdat je minder vierkante centimeters van je abdominals kunt gebruiken om kracht te zetten. Dus minder kracht.
Je tweede punt is compleet irrelevant, bovendien ook nog eens incorrect.

Yep dat is zo. Ik kan niet alles volgen natuurlijk. Nouja kan wel maar dat doe ik niet . :thinking:
Maar goed ik heb nog geen 300+ lifts of pulls voorbij zien komen. Uberhaubt nog nooit in real life gezien. ;)
Kom naar een powerliftingwedstrijd... In september heb je de SBD cup dan kun je een teamgenoot van mij 330/340kg zien liften. ;)

Kom naar een powerliftingwedstrijd... In september heb je de SBD cup dan kun je een teamgenoot van mij 330/340kg zien liften. ;)
Als het in de buurt is dan ga ik dat zeker eens doen. Ik ben bij een club kampioenschap geweest en de grootste lift was 280kg.
Maar dit was meer een soort van trainingssessie.

Je eerste punt is simpelweg incorrect, omdat je minder vierkante centimeters van je abdominals kunt gebruiken om kracht te zetten. Dus minder kracht.
Je tweede punt is compleet irrelevant, bovendien ook nog eens incorrect.
Mijn tweede punt is prima te onderbouwen. Niet iedereen vind een brede band prettig. Dat lijkt me behoorlijk relevant.

Mijn tweede punt is prima te onderbouwen. Niet iedereen vind een brede band prettig. Dat lijkt me behoorlijk relevant.
Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik houd niet van whey, daarom neem ik het niet". Toch is whey nog steeds superieur aan ieder ander eiwit. Dat je het lekker vindt of niet is totaal irrelevant, aangezien het gewoon een feit is dat whey superieur is aan ieder ander eiwit. Hetzelfde geldt voor een belt. Een brede belt is superieur aan een bodybuilding belt.

Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik houd niet van whey, daarom neem ik het niet". Toch is whey nog steeds superieur aan ieder ander eiwit. Dat je het lekker vindt of niet is totaal irrelevant, aangezien het gewoon een feit is dat whey superieur is aan ieder ander eiwit. Hetzelfde geldt voor een belt. Een brede belt is superieur aan een bodybuilding belt.
Dus jij hebt een brede belt. :thumbs: Die kan je ook laten personaliseren. Ik doe het wel met de belt die ik heb. :p

De single prong 13mm van strengthshop bevalt uitstekend. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Soepel genoeg om comfortabel te blijven en stug genoeg voor goede ondersteuning.

En sowieso heb ik liever een prong aangezien ik bij deadlifts de belt wat losser heb dan bij Squats.

Heb een tijd geleden ergens een belt gezien met gesp en velcro zag er ook vrij degelijk uit (snel aan en uitdoen)maar kan niet op de naam van merk komen.
Heb er zelf 1 van fitness seller(heavy duty) , gaat al 4+jaar mee , maar randen zijn zeer scherp en moeilijk aan en uit te doen

Heb een tijd geleden ergens een belt gezien met gesp en velcro zag er ook vrij degelijk uit (snel aan en uitdoen)maar kan niet op de naam van merk komen.
Heb er zelf 1 van fitness seller(heavy duty) , gaat al 4+jaar mee , maar randen zijn zeer scherp en moeilijk aan en uit te doen

Je hebt de Spud inc. Deadlift belt in 3 en 3 ply: https://www.rogueeurope.eu/2-ply-deadlift-belt
Daarnaast maakt strengthshop ze na: https://www.strengthshop.de/powerlifting-belts-guertel/deadlift-belt-back-support.html

Die zijn redelijk stijf. Fitness-Seller (en meer merken, zoals Rogue en Harbinger) hebben en erg flexibele: https://www.fitness-seller.nl/iron-force-nylon-powerlift-riem/
Vind ik wel fijn voor bent over rows of dat soort dingen.

Daarnaast ben ik blij met een 10mm strengthshop lever belt. Heb ook de 13mm ATX belt van fitness-seller, maar vind die veel te stug, overkill voor mij.

Ik heb ook de Strengthshop level belt. Hij is zeker niet slecht, maar ik overweeg toch om een andere te kopen. Zo'n lever vind ik erg ongemakkelijk als ik eens een gaatje extra wil. Zoals hij nu staat kan ik 'm voor alle lifts gebruiken ... als ik geen bloat heb of een beetje veel gegeten.
In de laatste gevallen zit ie net te strak en zo'n lever belt verstellen is gewoon kut.

Ja, ironforce, fortex,bodysolid. ... vraag me niet hoe het zit maar ze veranderen van namen, soms een ander kleurtje, een ander klevertje er op, en hup, zogezegd een nieuw product, vaak gepaard met een hoger prijskaartje.

Als je @Fitness Seller wilt afzeiken doe het dan goed, Body Solid is nooit een eigen merk van ze geweest.

Ja, ironforce, fortex,bodysolid. ... vraag me niet hoe het zit maar ze veranderen van namen, soms een ander kleurtje, een ander klevertje er op, en hup, zogezegd een nieuw product, vaak gepaard met een hoger prijskaartje.

Is dit een probleem? Zolang het doet wat het moet doen maakt die naam mij niks uit.

Prijs is niet veranderd en is exact dezelfde riem met alleen een nieuwe merknaam, ik zie het probleem er niet van in?

Terug
Naar boven