- Waardering
- 410
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar voor het meeste activatie van MU's zou je toch een zo groot mogelijke ROM moeten maken? Dan zou je hem zo breed moeten pakken dat je onderarmen precies verticaal zijn op het laagste punt.
Een smalle grip zorgt er idd voor dat triceps meer betrokken worden bij de oefening. Daarnaast zorgt de positie van de ellebogen tevens de mate van belasting op de triceps. Als je ellebogen wijd uitslaan (niet naar voren steken) zal de borst en eventueel de schouders de grootste last dragen. De schouders worden tevens meer belast als je houding niet juist is d.w.z. als je vanuit je schouders gaat drukken. Dit zie je juist vaak bij sporters die heel sterk in de schouders zijn. Tijdens de press zakt de borst in en schuiven de schouders naar voren, dat is niet alleen bij het uitstoten zoals Loo zegt. Maar moet Loo wel gelijk geven dat tijdens het volledig uitduwen sommige hun schouders idd naar voren drukken. Dus hou je borst vooruit en schouders en ellebogen naar achteren tijdens de press.
Zelf heb ik vrij lange armen en merk dat door de jaren heen mijn borst het beste reageert als ik een wijde grip hanteer. Deze wijde grip heeft zoals Tiger zegt het voordeel dat de triceps minder kunnen meewerken, mocht je dat wensen. Daarnaast zijn je triceps bij de zware gewichten (+100kg) niet meer instaat om het gewicht op slot te gooien. Ze hebben door de wijde grip niet voldoende vermogen om bij dit hoge gewicht volledig te strekken. Je borst zal dus in dat geval de meeste last dragen.

Netjes.
Trouwens ben je al op de hoogte van je scheidsrechters taak?

Kijk hier ook eens naar Tiger.Training
Incline bench press ( wijde grip )
10x50
8x60
8x60
10x50
Gelukkigik heb zelf ook vrij lange armen - dit is in ieder geval een post om eens over na te denken en eens uit te proberen
begrijpbaar neergezet mc - zelfs ik begrijp het![]()
. Ik hou niet van die quasi complexe termen en hou het graag simpel voor iedereen
.Stevige gewichten man! Ik blijf dit log wel volgen!

Hahaha ik moet nog inkomen, heb hiervoor een week of 2 niet getraint en mn voeding was crap.
edit: waarom zeg ik dit eigenlijk, ben een bodybuilder geen powerlifter.

moest gvd 3x kijken of er nergens een 8x100 zat maar helaas 
omdat 6x80 bench toch echt wel p*ssy ismoest gvd 3x kijken of er nergens een 8x100 zat maar helaas
![]()
who cares...
het gaat er niet om dat je sterk bent, maar om dat je er sterk uitziet.
omdat 6x80 bench toch echt wel p*ssy ismoest gvd 3x kijken of er nergens een 8x100 zat maar helaas
![]()
het is niet het gewicht maar de uitvoering - 6 * 80 goeie uitvoering is niks mee - 8 * 100 ook niet maar zijn dat goeie ?
dus pussey-gewichten onzin M