MuscleMeat

The Iron never lies to you

Maar voor het meeste activatie van MU's zou je toch een zo groot mogelijke ROM moeten maken? Dan zou je hem zo breed moeten pakken dat je onderarmen precies verticaal zijn op het laagste punt.

Maar voor het meeste activatie van MU's zou je toch een zo groot mogelijke ROM moeten maken? Dan zou je hem zo breed moeten pakken dat je onderarmen precies verticaal zijn op het laagste punt.

Juist bro jij snapt het.
Dat is ook het enige waar ik rekening mee hou met m'n grip wijdte, want daar gaat het om.
Alles wijder dan dat = minder stretch op je pecs.

Een smalle grip zorgt er idd voor dat triceps meer betrokken worden bij de oefening. Daarnaast zorgt de positie van de ellebogen tevens de mate van belasting op de triceps. Als je ellebogen wijd uitslaan (niet naar voren steken) zal de borst en eventueel de schouders de grootste last dragen. De schouders worden tevens meer belast als je houding niet juist is d.w.z. als je vanuit je schouders gaat drukken. Dit zie je juist vaak bij sporters die heel sterk in de schouders zijn. Tijdens de press zakt de borst in en schuiven de schouders naar voren, dat is niet alleen bij het uitstoten zoals Loo zegt. Maar moet Loo wel gelijk geven dat tijdens het volledig uitduwen sommige hun schouders idd naar voren drukken. Dus hou je borst vooruit en schouders en ellebogen naar achteren tijdens de press.

Zelf heb ik vrij lange armen en merk dat door de jaren heen mijn borst het beste reageert als ik een wijde grip hanteer. Deze wijde grip heeft zoals Tiger zegt het voordeel dat de triceps minder kunnen meewerken, mocht je dat wensen. Daarnaast zijn je triceps bij de zware gewichten (+100kg) niet meer instaat om het gewicht op slot te gooien. Ze hebben door de wijde grip niet voldoende vermogen om bij dit hoge gewicht volledig te strekken. Je borst zal dus in dat geval de meeste last dragen.

• Topic Starter Topic Starter
Een smalle grip zorgt er idd voor dat triceps meer betrokken worden bij de oefening. Daarnaast zorgt de positie van de ellebogen tevens de mate van belasting op de triceps. Als je ellebogen wijd uitslaan (niet naar voren steken) zal de borst en eventueel de schouders de grootste last dragen. De schouders worden tevens meer belast als je houding niet juist is d.w.z. als je vanuit je schouders gaat drukken. Dit zie je juist vaak bij sporters die heel sterk in de schouders zijn. Tijdens de press zakt de borst in en schuiven de schouders naar voren, dat is niet alleen bij het uitstoten zoals Loo zegt. Maar moet Loo wel gelijk geven dat tijdens het volledig uitduwen sommige hun schouders idd naar voren drukken. Dus hou je borst vooruit en schouders en ellebogen naar achteren tijdens de press.

Zelf heb ik vrij lange armen en merk dat door de jaren heen mijn borst het beste reageert als ik een wijde grip hanteer. Deze wijde grip heeft zoals Tiger zegt het voordeel dat de triceps minder kunnen meewerken, mocht je dat wensen. Daarnaast zijn je triceps bij de zware gewichten (+100kg) niet meer instaat om het gewicht op slot te gooien. Ze hebben door de wijde grip niet voldoende vermogen om bij dit hoge gewicht volledig te strekken. Je borst zal dus in dat geval de meeste last dragen.

Goede post;)

Training

Incline dumbbell press

10x32
10x36
8x40
10x32

Incline bench press ( wijde grip )

10x50
8x60
8x60
10x50

Incline cable fly's

10x7,5
10x10
10x12,5
10x7,5

Bench press ( wijde grip )

10x60
10x70
6x80
10x60

Barbell curls

10x30
10x40
10x50
10x40

Standing dumbbell curls

6x14
6x18

Cable hammer curls

10x15
10x20
10x25
10x30

Opmerkingen; Lekkere training, was lekker opgefokt. Ben benieuwd wat die nieuwe techniek voor mn borst gaat doen. Hopelijk morgen spierpijn in mn bovenkant borst:cool:

Voeding

Komt later op de dag

Nog een lekker nummertje voor deze zonnige dag:eyebrow:

http://www.youtube.com/watch?v=FqDPZ4pZpuE

Netjes.

Trouwens ben je al op de hoogte van je scheidsrechters taak?

Training
Incline bench press ( wijde grip )

10x50
8x60
8x60
10x50
Kijk hier ook eens naar Tiger.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/ideale-positie-handen-incline-press-205960/

ik heb zelf ook vrij lange armen - dit is in ieder geval een post om eens over na te denken en eens uit te proberen

begrijpbaar neergezet mc - zelfs ik begrijp het;)
Gelukkig ;). Ik hou niet van die quasi complexe termen en hou het graag simpel voor iedereen :D.

Trouwens gaat dit verhaal alleen over de flat bench press. Bij de incline heb ik van een beest in mijn gym een ander verhaal gehoord en 3XL beaamde dat.
Zie link.

Stevige gewichten man! Ik blijf dit log wel volgen!

Hahaha ik moet nog inkomen, heb hiervoor een week of 2 niet getraint en mn voeding was crap.:(

edit: waarom zeg ik dit eigenlijk, ben een bodybuilder geen powerlifter.

omdat 6x80 bench toch echt wel p*ssy is :rolleyes::rolleyes: moest gvd 3x kijken of er nergens een 8x100 zat maar helaas :(

nette training tiger. keep it up

Voeding

11:15

30 gram eiwit
Vitamine C
Biergist
Visolie
Pasta met tomatensaus
200 gram tonijn

13:30

30 gram eiwit