XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

Mooi werk hier weer. En die squat zit er zeker in.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.122
Gaat lekker hier, die squat zag eruit alsof je hem zo door kon drukken? Iets frisser en je pakt hem makkelijk denk ik. Dan ligt onze squat dicht bij elkaar, deadlift loop ik redelijk voor en bench ver achter. :D
Leuk als het een beetje bij elkaar blijft. :thumbup:

No Kneus left behind :D

• #2.123
Woensdag geen tijd gehad om te trainen, dus vandaag twee trainingen in elkaar gedraaid.

SQUAT
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 120 kg × 3
Set 5: 135 kg × 1
Set 6: 145 kg × 1
Set 7: 145 kg × 1
Set 8: 145 kg × 1
Set 9: 145 kg × 1
Set 10: 145 kg × 1

Laatste "set" was echt werken, de rest ging wel lekker.

BENCH PRESS
Set 1: 112,5 kg × 5
Set 2: 112,5 kg × 5
Set 3: 112,5 kg × 5
Set 4: 112,5 kg × 4
Set 5: 112,5 kg × 4

Jammer, net niet mijn vpr geëvenaard. Uiteraard wel een vpr bij dit BW :)

DEADLIFT
Set 1: 70 kg × 3
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 150 kg × 1
Set 4: 170 kg × 1

Dit ging echt bagger, een triple had toch zeker moeten kunnen. Snel vergeten.

toch 5 singles met 145 op je SQ ;)

• #2.126
BW vandaag 90,1. Ziet ernaar uit dat ik mijn post-cut-periode stabiel ga blijven in BW, maar toch aardig wat kracht heb teruggewonnen. Prima resultaat, maar ik zal toch iets moeten verzinnen om meer calorieën binnen te krijgen. Valt niet mee als je schoon eet, heb ik gemerkt.

SQUAT
Set 1: 132,5 kg × 4
Set 2: 132,5 kg × 4
Set 3: 132,5 kg × 4
Set 4: 132,5 kg × 4

Teringzwaar.

BENCH PRESS
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 115 kg × 1
Set 5: 125 kg × 3

Nice, denk dat 1x135 er wel in zit.

CGBP
Set 1: 90 kg × 6
Set 2: 95 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 90 kg × 5
Set 4: 95 kg × 5

Is een goed teken dat je kracht zo omhoog gaat zonder nog echt te bulken. Ik ben met het bulken altijd iets meer van het IIFYM. Als je 3500+ kcals eet op een dag dan maakt het volgens mij weinig uit als 20-25% daarvan niet 'clean' is.

je kan best wel aardig wat kcals naar binnen krijgen gewoon door allerhande oliën naar binnen te werken ;)

• #2.129
Is een goed teken dat je kracht zo omhoog gaat zonder nog echt te bulken. Ik ben met het bulken altijd iets meer van het IIFYM. Als je 3500+ kcals eet op een dag dan maakt het volgens mij weinig uit als 20-25% daarvan niet 'clean' is.

Ik geloof sowieso niet dat 'clean voedsel' je iets brengt in de krachtsport. Je wint niks extra's door zogenaamd schoon te eten, en je moet wel extreem veel rotzooi eten wil je ergens tekorten van oplopen die je gains schaden.

Iets anders is wat gezond is. Ik heb veel mensen met hoog cholesterol in familie, dus ik doe er goed aan het buikje binnen de perken te houden en fatsoenlijk te eten.

je kan best wel aardig wat kcals naar binnen krijgen gewoon door allerhande oliën naar binnen te werken ;)

Dat schiet wel het meeste op ja. Olie door de kwark of shake ofzo.

Gaat imo om de calorieën niet of het 'schoon' is wil je afvallen of stabiel in gewicht blijven. Ik los dat op door 1 soms 2 glazen chocomel te drinken bij het eten. Geen pakken meer zoals in het verleden.

• #2.131
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat een kcal verschil een kcal verschil is. Maakt niet uit wat je eet.

Zijn tal van factoren ivm hormonen, verzadiging, etc die bijdragen in het vetverbrandingsproces of het al dan niet
consumeren van kcal.

• #2.133
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat een kcal verschil een kcal verschil is. Maakt niet uit wat je eet.

Zijn tal van factoren ivm hormonen, verzadiging, etc die bijdragen in het vetverbrandingsproces of het al dan niet
consumeren van kcal.

Oude bodybuildmythe die maar niet wil uitsterven. Je kunt ook gespierd of ripped worden als je alleen BigMacs eet en cola drinkt, mits je je calorieën afstemt. Of dat gezond is en of je dat volhoudt is een tweede natuurlijk.

Oude bodybuildmythe die maar niet wil uitsterven. Je kunt ook gespierd of ripped worden als je alleen BigMacs eet en cola drinkt, mits je je calorieën afstemt. Of dat gezond is en of je dat volhoudt is een tweede natuurlijk.

Tja, noem het hoe je het wilt ... feit is dat voeding invloed heeft op insuline en insuline vetafbraak verhinderd.
Feit is ook als je suiker eet, je eerder geneigd gaat zijn om sneller terug suiker te eten omdat het gewoon
niet verzadigd. En zo kan je nog wel even door gaan.

Het hele IIFYM is de reinste bs imo als het je ook maar iets interesseert hoe je lichaams samenstelling is of
je je prestaties belangrijk vind

• #2.135
feit is dat voeding invloed heeft op insuline en insuline vetafbraak verhinderd.

Dat is waar, maar je trekt er een simplistische conclusie uit. Ja, als je carbs eet, zet insuline de vetverbranding uit om de carbs te verbranden, maar als je vetrijk eet stoppen je vetcellen óók met vet afgeven, omdat er al genoeg vet rondzweeft. Op dat moment verbrandt je dus ook geen lichaamsvet. Dus vet eten remt de vetafbraak, net zo goed als carbs.

Feit is ook als je suiker eet, je eerder geneigd gaat zijn om sneller terug suiker te eten omdat het gewoon
niet verzadigd. En zo kan je nog wel even door gaan.

Geen goed voorbeeld in deze context, want verzadiging doet er niet toe. We hadden het immers over een situatie waarin je inname vastligt. Als je niet verzadigd bent, mag je toch niet meer eten. Misschien ga je wel meer eten, maar dan kunnen we niet meer vergelijken.

Ik ben het wel met je eens dat je bepaalde verzadigende effecten, zoals van eiwit en vezels, wel handig kunt gebruiken om je dieet vol te houden.

Het hele IIFYM is de reinste bs imo als het je ook maar iets interesseert hoe je lichaams samenstelling is of
je je prestaties belangrijk vind

Betere argumenten dan graag, want ik heb nog niets overtuigends gezien.

Je moet gewoon normaal eten, gewoon lekker en gezond. Maar niet uitsluitend gezond eten omdat je zogenaamd 'clean' moet bulken.
Ik probeer zoveel mogelijk voedsel te eten wat zo min mogelijk bewerkt is door de voedsel industrie (complexe structuren): vlees, aardappels, rijst, groente, etc.
Dat is de bulk van wat ik binnenkrijg en dat vul ik aan met wat lekkers als ik zin heb: bier, koekje, chocola, fris, etc, chocomel.

Gewoon verstandig eten - die ik al jaren en af en toe eens uit de bocht vliegen qua eten en drinken

Betere argumenten dan graag, want ik heb nog niets overtuigends gezien.

Geen zin om een zooi argumenten op tafel te gooien. Want er zijn gewoon zat studies die aantonen dat je
beter functioneert als je wat gezonde keuzes maakt qua voeding.

Maar, toch gewoon een voorbeeld van mezelf... volgens IIFYM zou het allemaal niet uitmaken wat en wanneer je iets
eet, zolang het totaal maar goed is. Nou dan, als ik al mijn carbs op het einde van de dag naar binnen
smikkelen en in de ochtend train, train ik maar half zijn gat zo goed. Dus daar heb je al een argument.
En als ik dan na de training ga MacDo'en en voel me de rest van de dag bloated as phuck en geen zin
meer om iets doen, ga ik in de avond ook geen lekkere cardio sessie hebben.

Gewoon één dag uit het leven genomen en 2 trainingen beinvloed gewoon door keuzes van voeding

Maar goed, misschien heeft een andere persoon daar allemaal geen last van

Laatst bewerkt:
  • #2.139
Geen zin om een zooi argumenten op tafel te gooien. Want er zijn gewoon zat studies die aantonen dat je
beter functioneert als je wat gezonde keuzes maakt qua voeding.

Maar, toch gewoon een voorbeeld van mezelf... volgens IIFYM zou het allemaal niet uitmaken wat en wanneer je iets
eet, zolang het totaal maar goed is. Nou dan, als ik al mijn carbs op het einde van de dag naar binnen
smikkelen en in de ochtend train, train ik maar half zijn gat zo goed. Dus daar heb je al een argument.
En als ik dan na de training ga MacDo'en en voel me de rest van de dag bloated as phuck en geen zin
meer om iets doen, ga ik in de avond ook geen lekkere cardio sessie hebben.

Gewoon één dag uit het leven genomen en 2 trainingen beinvloed gewoon door keuzes van voeding

Maar goed, misschien heeft een andere persoon daar allemaal geen last van

Ja, lekkere discussie zo: studies zat, zoek zelf maar op. Moet ik jouw argumenten ook zelf maar samenstellen? :P En jouw persoonlijke ervaringen kun je inderdaad niet veralgemeniseren, maar dat deed je in je vorige posts wel. "Ondersteund" met wat insuline-scare natuurlijk, altijd populair bij bb'ers. Persoonlijk ben ik groot fan van insuline, een van de meest anabole hormonen die er zijn.

Voor mij telt mijn persoonlijke ervaring veel meer mee dan wat één of andere kunstmatige omgeving in een studie zegt :)

En komaan zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je werkelijk denkt dat all food are created equal zolang de nummertjes
maar in orde zijn wat erachter zitten.

Terug
Naar boven