AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.141
Voor mij telt mijn persoonlijke ervaring veel meer mee dan wat één of andere kunstmatige omgeving in een studie zegt :)

Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar je moet dat niet veralgemeniseren vind ik.

En komaan zeg, je gaat me toch niet vertellen dat je werkelijk denkt dat all food are created equal zolang de nummertjes
maar in orde zijn wat erachter zitten.

Dat denk ik wel degelijk. Dat wil zeggen: voor de doeleinden van krachttraining en binnen de gebruikelijke variatie die wij in het Westen qua voeding nu eenmaal genieten. Je moet hier echt je best doen om ergens een tekort aan te krijgen door je voedingspatroon, hoe "slecht" je ook eet.

Voor je cardiovasculaire gezondheid op de lange termijn is het verder aan te raden de verzadigde vetten een beetje te beperken, maar verder is alleen het calverschil relevant.

Die studies veralgemen anders ook wel een aardig stukje...

100 mensen eten 5 ofzo eitjes per dag en 80% ofzo hun cholesterol schiet omhoog. Niemand mag nog eitjes eten want
iedereen zijn cholesterol schiet ervan omhoog. Maar goed, als een studie het zegt ... oooooeh. En dan jaren later
ineens, sorry mensen, maar er klopt niets van.

En tekorten? Ok, krijg je waarschijnlijk niet als je afwisselend eet en je geen aanleg hebt om tekort aan te maken.
Dus ja, vitamine D3 tekort heeft ook geen mens. Of ijzer tekort bij vrouwen. Of wacht... toch wel. Maw je weet het
niet eens zonder dat je het laat checken.

En voordelen? Eet maar eens wat meer spinazie bv of drink eens wat bietensap. Door de hogere nitraten erin
krijg je betere sportpresataties. Meer uithouding etc. En zo zijn er nog wel wat.

Bepaalde voeding heeft gewoon invloed op je leven/sport/lichaamscompositie al dan niet rechtstreeks.
En een McFlurry is imo geen vervanging voor wat havermout. Ook al kloppen de nummertjes erachter

• #2.143
Het gaat ook nooit om één studie, maar om het complete plaatje. Het is complexe materie, vaak spreken resultaten elkaar tegen, of ontbreken er gegevens. Het kost jaren en veel geld om duidelijkheid te creëren. Soms leidt dat tot adviezen die later niet blijken te kloppen. Dat is wetenschap, met onzekerheid en zelfcorrigerend vermogen moet je leven. Het blijft beter dan de subjectieve ervaringen van één persoon.

Neem vitamine D. Daar is nu veel wetenschappelijke discussie over. De oorspronkelijke adviezen waren gebaseerd op de rol die vit. D heeft bij botopbouw. Inmiddels komen meer functies aan het licht (hihi), waardoor mogelijk de aanbevolen dosis omhoog moet. Ingewikkelde kwestie, waarop niet 1-2-3 een antwoord te geven is. Ondertussen gelooft de halve bodybuildwereld dat ze met een tekort rondlopen. We weten niet eens op welk niveau het zou moeten liggen, dus zelfs laten checken heeft geen zin. Jammer dat sommige mensen beweren dat ze wel weten hoeveel je in je bloed zou moeten hebben, en dat mensen die het daarmee oneens zijn zich meestal niet laten horen.

En jouw bietensap? Dat is iets waar extreme (!) duursporters een beetje voordeel aan hebben, meer niet. Op die paar HIIT sessies die jij doet per jaar ga je echt geen verschil zien.

Een McFlurry is geen vervanging voor havermout omdat de nummertjes erachter *niet* hetzelfde zijn. De energie die leveren, bijvoorbeeld voor een training, is echter precies hetzelfde hoor.

Haha, hier gaan we niet uit raken :p

Maar agreed, de energie die een carb levert blijft voor alle carb soorten wel hetzelfde. Maar die micro's
die erachter zitten dragen ook bij aan de efficientie en prestaties van je lichaam. En zo denk ik gewoon
over alle voeding.

• #2.145
Haha, hier gaan we niet uit raken :p

Die illusie had ik ook niet :D Maar een keer per jaar kan ik het toch niet laten om jouw ass proberen te schoolen :P

Maar agreed, de energie die een carb levert blijft voor alle carb soorten wel hetzelfde. Maar die micro's
die erachter zitten dragen ook bij aan de efficientie en prestaties van je lichaam. En zo denk ik gewoon
over alle voeding.

Die micro's maken een verschil inderdaad. Maar in de praktijk ontbijt er niemand dagelijks met een McFlurry. Wat ik al zei: wat wij Westerlingen typisch eten, is wel goed. Hier en daar valt wat te tweaken, maar niks dramatisch. Om maar te zwijgen over supplementen... :trollface: (jaja, creatine en caffeïne werken wel ja)

Haha, mij schoolen? Sorry makker, maar daar ga je wat meer moeite voor moeten doen ;) Ik krijg iedere maand wel
een zooi artikelen onder mijn neus die ik lees op de pot :) En ik moet veel schijten, dus lees ik veel :) En niet van dat
DBB posts niveau :roflol:

En toch wat wij 'Westerlingen' eten is niet zo goed wat de mensen eten wat Mediterraans eten ;) Ook al zijn
dat ook Westerlingen. Dus ja, er valt best wel wat te tweaken gezien er toch verschillen zijn

En supps? Tja, hangt ervan wat je ervan verwacht. Ik heb van bepaalde dingen wel leuke dingen ervaren.
Maar de meerderheid is inderdaad niet veel soeps. Zelf heb ik goede ervaringen met hetgeen wat ik nu gebruik.
En daar is ook wel zat info over te vinden waarom het net goed is

Laatst bewerkt:
  • #2.147
En over welke kwalificaties beschik jij om die artikelen te beoordelen op kwaliteit, of in de context te zetten van eerdere resultaten? Sorry, maar iemand die met het al duizend keer weerlegde insuline-gelul komt, wekt bij mij niet de indruk dat hij er veel van begrijpt.

Ik ben doctor in de chemie en heb zelf biochemisch onderzoek gedaan. Als jij naar de universiteit zou gaan voor een opleiding in die richting, mag ik je lesgeven. Dus ik kan letterlijk jouw ass schoolen :D

• #2.156
Daarom heb ik standaard een plaat voor mijn kop.

:roflol:

Ja zeg, help me dan lulhannes! Moet ik alle bb'ers alleen schoolen zeker! ;)

DEADLIFT
Set 1: 95 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 165 kg × 3
Set 5: 165 kg × 3
Set 6: 165 kg × 3

Gezien het feit dat ik vorige keer amper 170 van de grond kreeg (kwam door de insuline!) is dit prima.

ROMANIAN DEADLIFT
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8

Techniek oefenen en hamstring stretch. Deze oefening gaat over afzienbare tijd in mijn programma.

MILITARY PRESS
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 55 kg × 5
Set 4: 62,5 kg × 5
Set 5: 70 kg × 5

Goed.

CHIN UP
Set 1: 90 kg × 5
Set 2: 95 kg × 5
Set 3: 95 kg × 5

stevige training - netjes na al dat hogeschooltalk over voeding - jullie schijnen er goed verstand van te hebben - ik kan alleen maar zeggen dat ik altijd wat simpeler heb bekeken - was boeiend om te lezen

• #2.158
Thx John, en lekker blijven eten zoals je deed... dat werkte toch goed? :)

Doe potverdomme is lief tegen elkander, er is al genoeg haat op het wereldwijde internet.

Je moet je insuline ook post work out zetten pannenkoek !

Mooi setje triples man.

Wanneer ga je eigenlijk nog eens switchen van set up? Je zit nu al even op FB toch?

Terug
Naar boven