MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

Cuba zijn we met de huwelijksreis geweest, 3 weken rondgetrokken (west en centraal cuba). Moet je niet al te lang mee wachten want Cuba veranderd snel nu de westerse producten en levensstijl ook daar toenemen. Wel echt een mooi land.

Ik hou van die 'ruwe' vakanties, geen luxe maar met backpack tussen de locale bevolking opgaan.
Is Borneo dan ook zo ontwikkeld? Dat is het eiland waar ik graag rond wil trekken.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen van Madagaskar, geniet ervan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.222
Cuba zijn we met de huwelijksreis geweest, 3 weken rondgetrokken (west en centraal cuba). Moet je niet al te lang mee wachten want Cuba veranderd snel nu de westerse producten en levensstijl ook daar toenemen. Wel echt een mooi land.

Ik hou van die 'ruwe' vakanties, geen luxe maar met backpack tussen de locale bevolking opgaan.
Is Borneo dan ook zo ontwikkeld? Dat is het eiland waar ik graag rond wil trekken.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen van Madagaskar, geniet ervan.

Zo ontwikkeld is Maleisië nu ook weer niet hoor, je kunt in bepaalde delen ongetwijfeld weken lopen zonder iemand tegen te komen. Ik ben slechts langs de westkust van Thailand naar Singapore afgezakt, en dat geeft nu niet bepaald de indruk van een Derde Wereldland: mooie wegen en moderne steden. Maar sla een klein weggetje in en je zit zo in de middeleeuwen.

Borneo: geen idee. Ben in Sumatra, Java, Sulawesi, Bali en nog wat eilanden ten oosten van Bali geweest.

Madagaskar wordt voor mij wel weer even wennen denk ik, ben wel wat softer geworden in de loop der jaren ;) Maar wilde dit nog eens doen, maar dat ligt moeilijk vanwege mijn luxepaard als vriendin. Dus die blijft lekker thuis :D

• #2.223
Zojuist gemaxt. BW was gisteren 90,0 kg.

SQUAT
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 3
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 120 kg × 3
Set 5: 140 kg × 1
Set 6: 160 kg × 1 hoppa

BENCH PRESS
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 135 kg × 1 en hoppa

Ik zet even de statistieken op een rijtje:

Voor de cut --> Na de cut --> 11 weken later

BW 105 --> 90 ---> 90
Squat 185 (BWx1,8) --> 150 (BWx1,7) --> 160 (BWx1,8)
Bench 140 (BWx1,3) --> 125 (BWx1,4) --> 135 (BWx1,5)
DL 2x200 --> ?? --> 185 (BWx2,1)

Per kg lichaamsgewicht ben ik dus eigenlijk al even sterk of sterker als voor de cut. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven een 1,5xBW bench press. Al met al dik tevreden mee, zeker gezien het feit dat ik geen grammetje ben aangekomen nog.

Na mijn vakantie ga ik natuurlijk toewerken naar mijn oude pr's, zoals gezegd met een typisch powerlifting schema. Ik mag van mezelf een kilootje of 5 aankomen, dus ik heb goede hoop eind dit jaar mijn pr's te evenaren of zelfs te verbeteren.

Leuk zo die vergelijking.

Packbacken

• #2.230
Zo krachtpatsers, Crakie is weer terug! Echt veel pech gehad in Madagasker: de heenvlucht werd twee dagen uitgesteld, de bagage kwam niet aan en ik ben twee keer ziek geworden (buikklachten natuurlijk) , waarvan de tweede keer op de dag van vertrek, zodat ik aan het infuus moest voor antibiotica en rehydratatie om überhaupt te kunnen vliegen. Gelukkig staan daar ook veel prachtige ervaringen tegenover, zoals walvissen op 2 meter afstand zien, door canyons klauteren en rare beesten spotten in de jungle. En er was natuurlijk dat hotel van een zekere Italiaanse communistische travestiet... ;)

Prachtig land, heel divers landschap, maar straat- en straatarm en alles is slecht geregeld. Ter vergelijking: terug was mijn bagage weer kwijt, maar ik had voor ik thuis was al een sms'je dat mijn backpack gevonden was en thuisbezorgd zou worden. In Madagaskar moest ik midden in de nacht in een gevaarlijke stad naar het vliegveld komen om hem op te halen, en dat na drie dagen kastjes en muren.

Lichamelijk heb ik flink moeten incasseren. Ik ben 5 kilo verloren, 2 gaatjes op de belt gewonnen, en mijn knieën zijn naar de klote van het hiken in ruig terrein. Ik ben nog aan het herstellen van de tweede voedselvergifting of wat het dan ook was, dus ik moet maar kijken hoe ik de training oppak deze week. Ik zie er nu al tegenop hoe brak dat zal gaan :(

Haha dat zijn de vakanties, heerlijk.
De ongemakken zijn tijdelijk, de herinneringen voor het leven.

Welkom back

Wat wil je nog meer crakie - een goeie vakantie + spieren kwijt - welkom weer man

Helemaal depleted nu klaar voor de rebound. Gewoon gelijk 200kg SQ'ten zonder opwarming of niets. Muscle Confusion!

Zo krachtpatsers, Crakie is weer terug! Echt veel pech gehad in Madagasker: de heenvlucht werd twee dagen uitgesteld, de bagage kwam niet aan en ik ben twee keer ziek geworden (buikklachten natuurlijk) , waarvan de tweede keer op de dag van vertrek, zodat ik aan het infuus moest voor antibiotica en rehydratatie om überhaupt te kunnen vliegen. Gelukkig staan daar ook veel prachtige ervaringen tegenover, zoals walvissen op 2 meter afstand zien, door canyons klauteren en rare beesten spotten in de jungle. En er was natuurlijk dat hotel van een zekere Italiaanse communistische travestiet... ;)

Prachtig land, heel divers landschap, maar straat- en straatarm en alles is slecht geregeld. Ter vergelijking: terug was mijn bagage weer kwijt, maar ik had voor ik thuis was al een sms'je dat mijn backpack gevonden was en thuisbezorgd zou worden. In Madagaskar moest ik midden in de nacht in een gevaarlijke stad naar het vliegveld komen om hem op te halen, en dat na drie dagen kastjes en muren.

Lichamelijk heb ik flink moeten incasseren. Ik ben 5 kilo verloren, 2 gaatjes op de belt gewonnen, en mijn knieën zijn naar de klote van het hiken in ruig terrein. Ik ben nog aan het herstellen van de tweede voedselvergifting of wat het dan ook was, dus ik moet maar kijken hoe ik de training oppak deze week. Ik zie er nu al tegenop hoe brak dat zal gaan :(

dikke powerlifters moeten ook geen avontuurlijke reizen in Afrika ondernemen, die moeten een all-in formule boeken in Antalya om hun gains te onderhouden met slecht buffetvoedsel en luie stoelen

J/k klinkt heel cool, gains heb je snel weer teruggewonnen

• #2.235
Haha dat zijn de vakanties, heerlijk.
De ongemakken zijn tijdelijk, de herinneringen voor het leven.

Welkom back

Naarmate ik weer beter word - misselijkheid is weg en ik eet weer vast voedsel - beginnen de positieve herinneringen inderdaad weer de overhand te nemen ;)

Thanks!

Wat wil je nog meer crakie - een goeie vakantie + spieren kwijt - welkom weer man

Yep, hebben we weer wat te doen :D Thanks John.

Helemaal depleted nu klaar voor de rebound. Gewoon gelijk 200kg SQ'ten zonder opwarming of niets. Muscle Confusion!

brb even 200 kg squatten dan.

dikke powerlifters moeten ook geen avontuurlijke reizen in Afrika ondernemen, die moeten een all-in formule boeken in Antalya om hun gains te onderhouden met slecht buffetvoedsel en luie stoelen

J/k klinkt heel cool, gains heb je snel weer teruggewonnen

Afrika is inderdaad nogal katabool gebleken :D

---

Nog geen poging tot trainingen ondernomen, eerst maar eens op normaal niveau eten. Mag geen melkproducten ivm antibiotica, terwijl ik dat nu juist het makkelijkste weg zou kunnen krijgen.

Gewoon even herstellen man ... het ijzer loopt niet weg. Soms rolt het wel een beetje naar een andere plek, maar nooit echt ver ;)

Trainen zou inderdaad herstel in de weg kunnen zitten, zeker met antibiotica.
En wat is 5kg nou, 2x schijten en ik zit ook aan de 5kg. :D

• #2.238
Zeker waar mannen, niet beknibbelen op je gezondheid. In dit tempo van herstel verwacht ik rond het weekeinde eventjes aan het ijzer te kunnen zitten. Best zin in.

• #2.240
Vandaag met frisse tegenzin weer eens aan de gewichten gevoeld. Tegenzin omdat ik van een week deloaden al slapper word, dus laat staan 5 weken en twee ziektes verder.

SQUAT
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 120 kg × 2

BENCH PRESS
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 90 kg × 5
Set 5: 100 kg × 3
Set 6: 110 kg × 1