Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

Wat voor liedjes zing je over het algemeen?
Trainingen gaan goed, zie weer wat leuke getallen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.342
Wat voor liedjes zing je over het algemeen?
Trainingen gaan goed, zie weer wat leuke getallen.

Ik had een rock top 500 op staan, dus ja dan krijg je Eye of the Tiger, More than a Feeling en meer van die gay shit :D

Gewichtjes over een week of twee drie op oud niveau ongeveer, dus ja: tevreden.

Geen stevie wonder hier dus .

• #2.344
Geen stevie wonder hier dus .

Nee, die rock top 500 is al bijna te soft voor mij ;)

SQUAT PAUSED
Set 1: 110 kg × 5
Set 2: 110 kg × 5
Set 3: 110 kg × 5

Dit was het gewicht dat ik na de vakantie dacht op te pakken :o

BENCH PAUSED
Set 1: 95 kg × 5
Set 2: 95 kg × 5
Set 3: 95 kg × 5

DEFICIT DEADLIFT
Set 1: 140 kg × 5
Set 2: 140 kg × 5
Set 3: 140 kg × 5

KROCS
Set 1: 47,5 kg × 12

Ronduit een pittige training.

Hoor je normaal geen high reps te doen met Krocs? :p

• #2.348

Ja man, met jou in de buurt voel ik me nooit schuldig over die peukjes en biertjes die ik tot me neem :D

CGBP
Set 1: 97,5 kg × 6
Set 2: 97,5 kg × 6
Set 3: 97,5 kg × 6

Goed te doen.

FRONT SQUAT
Set 1: 90 kg × 5
Set 2: 90 kg × 5
Set 3: 90 kg × 5 evenaring vpr

Loodzwaar.

MILITARY PRESS
Set 1: 62,5 kg × 4
Set 2: 62,5 kg × 4
Set 3: 62,5 kg × 4

Pwoah, deze ging bagger zeg. Triceps duidelijk gesloopt.

ROMANIAN DEADLIFT
Set 1: 120 kg × 5
Set 2: 120 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5

Moet eens even nadenken over wat ik met dingen als FSQ en MP ga doen als ik tegen mijn max aan zit. Blijven verhogen en tegelijk minder reps? Of toch maar een resetje.

Imo kan je blijven verhogen tot singles. Maar dan wel meer setjes draaien ;)

Ik zou niet voor minder reps gaan, het volume is nu al aan de lage kant.

• #2.353
Ik zou niet voor minder reps gaan, het volume is nu al aan de lage kant.

Volume is niet laag als je het over de hele week bekijkt. Ik doe minimaal 9 werksets per week op squat, bench en dl.

Je kan heus sterker op de grote 3 door zwaar singles op ondersteunende oefeningen imo

Ik ga wel verder met drietjes en viertjes, schat dat ik over 2-3 weken toch aan een nieuw schema toe ben.

Volume is niet laag als je het over de hele week bekijkt. Ik doe minimaal 9 werksets per week op squat, bench en dl.

Ik ga wel verder met drietjes en viertjes, schat dat ik over 2-3 weken toch aan een nieuw schema toe ben.
Goed zo, laten schrikken die spieren! :D

Je mag natuurlijk blijven geloven dat je volume niet laag is. Even ter illustratie.
CGBP = 1755kg
Front squat = 1350kg
MP = 750kg
RDL = 1800kg
Totaal = 5655kg

Bij mijn laatste training was het squat volume alleen al 4100kg en MP bijna 2000kg en dan spreek ik nog niet over de ondersteunende oefeningen die ik normaliter erbij doe. Bij een week waarin ik 5 reps doe op mijn main lifts kom ik gemiddeld op 10.000kg volume uit, bij de 7 of 9 reppers kom ik nog hoger uit. Ik kan van mezelf niet zeggen dat ik nou extreem veel volume maak tijdens een training. Ik kom niet eens in de buurt van bijvoorbeeld G-men qua volumes.

goed log, lekker veel volume ook. (in)

• #2.358
Je mag natuurlijk blijven geloven dat je volume niet laag is. Even ter illustratie.
CGBP = 1755kg
Front squat = 1350kg
MP = 750kg
RDL = 1800kg
Totaal = 5655kg

Bij mijn laatste training was het squat volume alleen al 4100kg en MP bijna 2000kg en dan spreek ik nog niet over de ondersteunende oefeningen die ik normaliter erbij doe. Bij een week waarin ik 5 reps doe op mijn main lifts kom ik gemiddeld op 10.000kg volume uit, bij de 7 of 9 reppers kom ik nog hoger uit. Ik kan van mezelf niet zeggen dat ik nou extreem veel volume maak tijdens een training. Ik kom niet eens in de buurt van bijvoorbeeld G-men qua volumes.

Maar jij maakt een aanzienlijk deel van je volume bij lage intensiteit. Alleen volume is geen goede maatstaf, je moet het bekijken in relatie tot frequentie en intensiteit. Ik kan ook wel veel volume maken door 100 reppers met de stang te doen, maar daar schiet ik niets mee op.

goed log, lekker veel volume ook. (in)

Als je niet irritant gaat lopen doen ;)

Maar jij maakt een aanzienlijk deel van je volume bij lage intensiteit. Alleen volume is geen goede maatstaf, je moet het bekijken in relatie tot frequentie en intensiteit. Ik kan ook wel veel volume maken door 100 reppers met de stang te doen, maar daar schiet ik niets mee op.

Daar heb je gelijk in. Een goed trainingsschema heeft beide nodig, zowel intensiteit als volume. Dat is ook de reden dat je bij laag volume sets je veel sets moet doen om toch aan je totaal volume te komen.

Naar mate ik ouder wordt merk ik dat het voor mijn CZS nodig is om de werksetjes op te bouwen. Om toch aan de juiste intensiteit te komen schuift tijdens de cycle het accent langzaam richting meer intensiteit en minder volume. En met het madcow systeem wat ik hanteer ga je misschien bij de laatste sets wat voorbij aan de intensiteit aanwezig bij een opbouw als 3x5.

In alle schema's die ik heb gehanteerd merk ik dat ik erg gevoelig ben voor volume. Maak ik weinig volume dan komt de progressie bij mij heel langzaam.

Terug
Naar boven