Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
Dat is ook de reden dat je bij laag volume sets je veel sets moet doen om toch aan je totaal volume te komen.

Of je voert de frequentie op. Mijn "squat" volume (alle varianten) deze week is ruim 4500 kg, vergelijkbaar met jouw weekvolume op de squat.

Naar mate ik ouder wordt merk ik dat het voor mijn CZS nodig is om de werksetjes op te bouwen. Om toch aan de juiste intensiteit te komen schuift tijdens de cycle het accent langzaam richting meer intensiteit en minder volume. En met het madcow systeem wat ik hanteer ga je misschien bij de laatste sets wat voorbij aan de intensiteit aanwezig bij een opbouw als 3x5.

Dat merk ik niet. In dit schema hoef ik zelfs minder op te warmen, sta direct op spanning eigenlijk. Misschien ook gerelateerd aan frequentie.

In alle schema's die ik heb gehanteerd merk ik dat ik erg gevoelig ben voor volume. Maak ik weinig volume dan komt de progressie bij mij heel langzaam.

Tja, er zijn er die zweren bij iedere dag singles. Weinig volume, hele hoge intensiteit.

Of je voert de frequentie op. Mijn "squat" volume (alle varianten) deze week is ruim 4500 kg, vergelijkbaar met jouw weekvolume op de squat.
Klopt niet helemaal. Als je het over een week trekt komt mijn squat volume een stuk hoger uit want ik hanteer een squat dag en een deadlift dag. Met minimaal 3x in de week sporten kom ik de ene week uit op 8000kg of meer en anders op 4100kg of meer.
Waarom denk je dat smolov bij vrijwel iedere atleet zo succesvol werkt? Het idioot veel volume op de squat is de sleutel tot dit succes. Ik kwam op minimaal 13000kg per week uit bij de light variant (75%). Anders zou je op minimaal 16000kg uitkomen. :D:p

Om een eind te breien aan deze discussie blijf ik van mening dat je volume momenteel wat aan de lage kant is.Geef nou maar gewoon toe dat je lui bent. :D

• #2.363
Ik vind niet dat het volume laag is, want het is allemaal bij een hogere intensiteit behaald. Jij doet per oefening maar 2 sets per week waar je echt even voor moet aanpoten, ik 6 sets. Ik vind het prima zo en als ik straks tegen mijn max aanloop, doe ik lekker weer iets anders. En daarna weer eens dit. En daarna ben ik sterker dan jij! Daar!

Over Smolov: niemand houdt die Smolov-gains vast. Volume omlaag = doei doei gains.

En lui: iemand die zijn log The Lebowski Chronicles noemt kan toch niet lui zijn? :D

:roflol:
Had ff zin om je te stangen als je het nog niet door had. ;)

Blijf dat maar geloven. :sukkeltje:

Mijn sq volume is a gazillion tot de 2de en dat vermenigvuldigd met mijn lowerbody weight tree trunk legs kom ik vast
tot een nieuwe PR van 378kg in een andere zwaarte kracht zone....

Do what you can do, not what others tell you to

• #2.369

Ja he, was jou ook al opgevallen he!

Mijn sq volume is a gazillion tot de 2de en dat vermenigvuldigd met mijn lowerbody weight tree trunk legs kom ik vast
tot een nieuwe PR van 378kg in een andere zwaarte kracht zone....

Do what you can do, not what others tell you to

Jij doet wel erg veel volume op relatief lage intensiteit, naar mijn smaak dan. Ben toch wel benieuwd wat er met jouw squat zou gebeuren als je eens een echt PL-schema zou doen.

SQUAT
Set 1: 135 kg × 4
Set 2: 135 kg × 4
Set 3: 135 kg × 4

Nice, kon vrij makkelijk viertjes doen.

BENCH PRESS
Set 1: 107,5 kg × 5
Set 2: 107,5 kg × 5
Set 3: 107,5 kg × 5

Ook goed te doen.

DEADLIFT
Set 1: 160 kg × 3
Set 2: 160 kg × 3
Set 3: 160 kg × 3

Heel zwaar.

CHIN UP
Set 1: +87 kg × 3
Set 2: +92 kg × 3
Set 3: +97 kg × 3
Set 4: +102 kg × 3
Set 5: +87 kg × 10

Haha, BW voelde zo licht na die BW+15 :D

Volgende week laatste week met dit schema, want dan zit ik weer ongeveer op de gewichten die ik voor de vakantie deed. Toch nog snel gegaan.

Jij doet wel erg veel volume op relatief lage intensiteit, naar mijn smaak dan. Ben toch wel benieuwd wat er met jouw squat zou gebeuren als je eens een echt PL-schema zou doen.

Hangt van week tot week af Crack ;) Per 6 weken heb ik ook 2 weken van 80%

Over Smolov: niemand houdt die Smolov-gains vast. Volume omlaag = doei doei gains.

Bullshit. Je moet alleen niet ineens maar 1x per week gaan squatten direct na Smolov, als je gewoon een acceptabel volume hanteert kun je prima je gains vasthouden.

• #2.372
Hangt van week tot week af Crack ;) Per 6 weken heb ik ook 2 weken van 80%

Dat zijn er 4 weken per 6 weken te weinig :trollface:

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Bullshit. Je moet alleen niet ineens maar 1x per week gaan squatten direct na Smolov, als je gewoon een acceptabel volume hanteert kun je prima je gains vasthouden.

Ik moet de eerste die dat is gelukt nog tegenkomen. Misschien ben jij dat.

Juist ik wist het een tijdje ook nog goed vol te houden (geen terugval) echter ontstonden maanden later die rugblokkades en waren al mijn gains op alle lifts wegh. :sad:

• #2.378
Juist ik wist het een tijdje ook nog goed vol te houden (geen terugval) echter ontstonden maanden later die rugblokkades en waren al mijn gains op alle lifts wegh. :sad:

Er zou best een oorzakelijk verband kunnen bestaan tussen die blokkades en Smolov+training daarna.

Nee, smolov is niet de oorzaak geweest, zou idioot zijn om dat te stellen, het probleem was reeds aanwezig helaas.
Zelfs de rugblokkades waren niet het probleem maar een symptoom die het probleem zichtbaar heeft gemaakt.
Dankzij smolov is het wel eerder aan het licht gekomen dus ben dankbaar dat ik dit schema heb gevolgd.
Wellicht dat ik in de toekomst nog eens een light smolov cycle ga doen. Dan zou ik nog eens kunnen testen of terugval eerder regel is dan uitzondering.

• #2.380
:roflol:
Had ff zin om je te stangen als je het nog niet door had. ;)

Terug
Naar boven