Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

Ik moet de eerste die dat is gelukt nog tegenkomen. Misschien ben jij dat.

Nee, smolov is niet de oorzaak geweest, zou idioot zijn om dat te stellen, het probleem was reeds aanwezig helaas.
Zelfs de rugblokkades waren niet het probleem maar een symptoom die het probleem zichtbaar heeft gemaakt.
Dankzij smolov is het wel eerder aan het licht gekomen dus ben dankbaar dat ik dit schema heb gevolgd.
Wellicht dat ik in de toekomst nog eens een light smolov cycle ga doen. Dan zou ik nog eens kunnen testen of terugval eerder regel is dan uitzondering.

2x Smolov gedaan en beide keren kon ik het redelijk vasthouden, maar ik bleef wel 2/3 keer per week squatten (op een stuk lagere intensiteit wel). 2e keer kon ik zelfs relatief snel weer een PR zetten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.382
SQUAT PAUSED
Set 1: 115 kg 5
Set 2: 115 kg 5
Set 3: 115 kg 5

BENCH PAUSED, voetjes in de lucht
Set 1: 100 kg 5
Set 2: 100 kg 5
Set 3: 100 kg 5

DEFICIT DEADLIFT
Set 1: 145 kg 5
Set 2: 145 kg 5
Set 3: 145 kg 5

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg 5
Set 2: 82,5 kg 5
Set 3: 95 kg 3 bah

Matig trainingsgevoel vandaag. Schema voor vanaf volgende week:

Ma

Squat Paused, start 5x5x100, doel 3x3x130
Bench 3x3, start 3x3x110, doel 1x135-140
Rows

Woe

DL 3x5, start 3x5x140, doel 3x180
MP 1 repout, start 55, doel 1x80
FSQ 3x8

Vr

Squat 3x3, start 3x3x130, doel 3x3x150
Bench 5x5, start 5x5x100, doel 3x5x115
Chins

zo een vergelijkbaar schema ga ik straks ook weer doen.

• #2.384
zo een vergelijkbaar schema ga ik straks ook weer doen.

Yep, voor mij ook grotendeels een oude bekende. Alle basisoefeningen, aardig volume, en op de oefeningen die voor mij prioriteit hebben een volume-dag en een intensiteits-dag.

• #2.385
CGBP
Set 1: 100 kg 5
Set 2: 100 kg 5
Set 3: 100 kg 5

Ben niet rouwig om deze oefening voorlopig effe niet meer te doen, heeft nooit lekker aangevoeld.

FRONT SQUAT
Set 1: 92,5 kg 4
Set 2: 92,5 kg 4
Set 3: 92,5 kg 4

Viel mee.

MILITARY PRESS
Set 1: 65 kg 3
Set 2: 65 kg 3
Set 3: 65 kg 3

Viel ook mee, maar man man die 92,5 is echt ver weg nog.

ROMANIAN DEADLIFT
Set 1: 125 kg 5
Set 2: 125 kg 5
Set 3: 125 kg 5

Train je eigenlijk nog wel? :trollface:

Zou het voor jou niet handig zijn om eens een tijdje een hypertrofie fase te volgen? Ik doe dat nu ook, al mijn pijntjes verdwijnen en mijn frame wordt er duidelijk steviger door. Betere basis voor weer een krachtfase?

Voor hypertrofie moet je volume maken en die discussie hebben we net achter de rug. :D

• #2.391

Stil jij, smulpaap!

Zou het voor jou niet handig zijn om eens een tijdje een hypertrofie fase te volgen? Ik doe dat nu ook, al mijn pijntjes verdwijnen en mijn frame wordt er duidelijk steviger door. Betere basis voor weer een krachtfase?

Nee, ik doe dat niet meer omdat a) ik de powerlifters hier het ook niet zie doen en b) ik het in het verleden helemaal niet ervaarde als een basis voor een nieuwe krachtfase - ik pakte de zwaardere low reps helemaal niet makkelijk op ofzo.

Pijntjes heb ik wel, maar bij de oversteek naar een nieuw schema krijg ik vanzelf een paar makkelijkere weken waarin ik kan herstellen.

---------- Toegevoegd om 11:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:22 ----------

Voor hypertrofie moet je volume maken en die discussie hebben we net achter de rug. :D

Volume zat, let maar op.

Ben het met je eens dat het switchen van schema's (kracht/hypertrofie) verre van ideaal is. Je levert altijd iets in van datgene wat je een tijdje niet belast. Combi in een cycle werkt beter. Kun je doen door assistance op 8 reps te zetten bijvoorbeeld wat je bij veel krachtsporters ook terug ziet.

Je herstel ziet er goed uit. Ben je veel bijgekomen na je vakantie?

Ben het met je eens dat het switchen van schema's (kracht/hypertrofie) verre van ideaal is. Je levert altijd iets in van datgene wat je een tijdje niet belast. Combi in een cycle werkt beter. Kun je doen door assistance op 8 reps te zetten bijvoorbeeld wat je bij veel krachtsporters ook terug ziet.

Ik zie hem nooit hypertrofie combineren met kracht, altijd max 5 reps.

Crakie: Dat de andere powerlifters het niet doen is geen graadmeter toch? Heb je wedstrijd ambities dan? Of wil je "gewoon" sterk worden?

• #2.394

8 reps? Dat lijkt me teveel op cardio!

Yep, ik ben ongeveer weer waar ik was qua kracht, maar ben iets lichter dan toen. De 84 kg die ik bij thuiskomst woog, was een paar dagen later al 85 kg, dus dat zal water geweest zijn. Inmiddels weeg ik 86,5 - mooi tempo, enkele honderden grammen per week erbij.

8 reps cardio? Oh lord!

Mooi gewicht om sterk op te worden.

Grapje, heren, grapje. Maar serieus: discussie over 5 of 8 reps voor ondersteunende oefeningen is mij echt de energie niet waard. Maakt geen reet uit.

Lol dan kun je voor kracht (main lifts) ook goed 8 reps maken. Maakt allemaal geen reet uit.

Terug
Naar boven