AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
Ja Chick, jij hebt een boek gelezen dus je weet nu alles van de krachtsport. Dus dat is lachen geblazen h als er weer zo'n amateur is die vindt dat je niet alles tot op de laatste rep hoeft te analyseren.

Niet zo zuur craak ik ging even mee in jou gedachte. Jij gaf aan dat 5 of 8 reps bij ass geen reet uitmaakt. Die uitspraak werkt dan ook de andere kant op.

• #2.403
Denk je echt dat je na een jaar verschil ziet tussen 8 of 5 reps/set op assistance? Ik denk het dus echt niet. Hoogstens als je een spiergroep pakt die nog niet gehad hebt die dag. Omdat je bij de main lifts in de regel fris bent, train je niet bij sub-maximaal van je kunnen en maakt de reprange veel meer uit.

Damnit, nou zit ik er toch over te discussiren...

• #2.408
how about afwisseling?

Dat is per persoon persoonlijk

Sowieso tot randje fail trainen om te gainen. Sommige gaan beter op een shitload aan reps, sommige niet :)
Zelf merk ik wel degelijk verschil als ik low reps ga tov de 'normale' 6 a 10 reps. Je staat gewoon 'harder' dan.
Meer als 10 reps tov anders merk ik echter geen verschil

• #2.411
Dat is per persoon persoonlijk

Sowieso tot randje fail trainen om te gainen. Sommige gaan beter op een shitload aan reps, sommige niet :)
Zelf merk ik wel degelijk verschil als ik low reps ga tov de 'normale' 6 a 10 reps. Je staat gewoon 'harder' dan.
Meer als 10 reps tov anders merk ik echter geen verschil

Dus eigenlijk kun je helemaal niet zeggen wat 'beter' is. Waarom dan zo mekkeren over mijn <8 rep assistance... supjunk!

SQUAT
Set 1: 140 kg 3
Set 2: 140 kg 3
Set 3: 140 kg 3

BENCH PRESS
Set 1: 110 kg 5
Set 2: 110 kg 5
Set 3: 110 kg 5

DEADLIFT
Set 1: 165 kg 3
Set 2: 165 kg 3
Set 3: 165 kg 3

CHIN UP
Set 1: +87 kg 9
Set 2: +87 kg 8
Set 3: +87 kg 8

Op squat en deadlift zit ik duidelijk tegen mijn max aan. Perfect punt dus om over te stappen op een nieuw schema!

Natuurlijk kan ik dat niet :p Dat moet je gewoon proberen. Door altijd maar low reps te blijven doen, zal je het nooit weten.

Er zijn zijn wel studies die aangeven dat langere TUT en 'pomp' bijdragen tot meer spiergroei. Maar dat is jouw doel niet

Goeie tren wel ;)

Spiergroei is voor een krachtsporter een van de vele factoren om sterker te worden. Lijkt mij dat je daar moeilijk tegen kunt zijn.

Bench ga je me weer hard voorbij zie ik. Heb ervan genoten zolang als het duurde.

• #2.414
http://www.victormooren.nl/artikelen/
Lees het gewoon eens, het maakt echt wel uit en veel ook. Moet je uit je Wendler periode toch nog wel geleerd hebben?
Ook is het een stuk meer gewrichtsvriendelijk, niet onhandig gezien je status als lid van de kneuzenclub. :D

Laatst bewerkt:
post dan een link die werkt tenminste, want ik wil het ook lezen.

• #2.418
http://www.victormooren.nl/artikelen/
Lees het gewoon eens, het maakt echt wel uit en veel ook. Moet je uit je Wendler periode toch nog wel geleerd hebben?
Ook is het een stuk meer gewrichtsvriendelijk, niet onhandig gezien je status als lid van de kneuzenclub. :D

Als ik iets heb geleerd van Wendler, dan is het wel dat ik sneller ga met andere schema's ;-)

Nee maar jongens, even serieus. Een beschaafd mens discrimineert niet, toch? Nou dan kun je een oefening toch niet 5 reps per set - het nobelste aantal per set - ontzeggen alleen maar omdat het assistance is? Moeten goodmornings en barbell curls gelijk maar met een gele ster op rondlopen?

Deadlift is ook zeer eenvoudig. Stang vastpakken en rechtop staan. :D

Ja, maar deadliften moet je niet te zwaar doen. Is slecht voor je rug.

Hogere reps zeker wel nuttig, makkelijker hoge volumes te halen met minder strain CNS.

• #2.420
Hogere reps zeker wel nuttig, makkelijker hoge volumes te halen met minder strain CNS.

Kijk eens, mijn ketterij trekt nieuwe bezoekers van heinde en verre ;) Jongens, ik ken de repdoctrine, maar laat me nou. Oompje Wendler heeft zelf ook wel eens gezegd dat hij blij was dat hij 'het vak' heeft geleerd toen internet er nog niet was met de 1000-en-1 adviezen, zodat hij zijn eigen weg moest zoeken.

Terug
Naar boven