Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
klote craak met al die blessures - stevig schemaatje hoor
Het gaat de goede kant op nu. Laatste paar dagen duidelijk een verbetering gemerkt in hoe alles aanvoelt. Net ook bij de fysio geweest en die heeft weer wat zitten wiebelen en rekken en kneden en hij was wel tevreden met de mobiliteit, spierspanning etc. Hij verwacht dat de klachten nu snel verder zullen afnemen. Nog 1 keer langskomen als ik denk dat dat nodig is.
Ook groen licht gekregen om weer LB te trainen, als ik maar niet de knieën naar elkaar duw. En blijven rekken, maar na verloop van tijd is alleen na de training rekken voldoende.
Donderdag naar de sportmasseur om te kijken of ik spierknopen in mijn rug heb. God man, ik lijk die ene ecto wel die hier ook logt. Hoe heet-ie ook alweer? Burger Chick? Zoiets was het.
---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:23 ----------
Bench paused
Set 1: 100 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 100 kg × 4
Set 4: 100 kg × 4
Het verschil met niet-paused is erg groot naar mijn smaak, dus waarschijnlijk zwak onderin. Gaan we aanpakken.
Incline Bench Press
Set 1: 50 kg × 6
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 80 kg × 6
Pull Up
Set 1: +88 kg × 5
Set 2: +93 kg × 4
Set 3: +98 kg × 3
Set 4: +93 kg × 5
Set 5: +88 kg × 7
Verder nog wat gedachten over mijn aanpak de komende tijd (dit is voorlopig alleen relevant voor UB, want LB is alleen maar opbouwen):
- Ik ga dus voor 1 dag extra rust per spiergroep tussen elke training
- Ik ga minder bij iets lagere percentages van 1RM trainen. Als ik zo rondkijk heb ik een ander idee van 'zwaar' dan de meesten hier. Als ik zware sets van anderen op film zie, gaan die een stuk makkelijker dan mijn zwaarste sets.
- Volume mag omhoog, maar op gevoel. Ik hoef niet per se een voorgeschreven volume te halen. Dat is zeg maar het midden tussen RTS en sets x reps-programma's.
- Periodisatie: golfvormig. Week op week zwaarder, tot het echt zwaar wordt en dan een stapje terug (geen deload, wel lichter), dan weer verder. Af en toe een balls to the wall set op een piekmoment.

. Deze opzet doe ik meer omdat ik niet meer de luxe heb om vaker te trainen maar ik moet zeggen dat het tot nu toe erg bevalt. Wellicht voor ons oudjes ook beter voor het herstel