Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.961
klote craak met al die blessures - stevig schemaatje hoor

Het gaat de goede kant op nu. Laatste paar dagen duidelijk een verbetering gemerkt in hoe alles aanvoelt. Net ook bij de fysio geweest en die heeft weer wat zitten wiebelen en rekken en kneden en hij was wel tevreden met de mobiliteit, spierspanning etc. Hij verwacht dat de klachten nu snel verder zullen afnemen. Nog 1 keer langskomen als ik denk dat dat nodig is.

Ook groen licht gekregen om weer LB te trainen, als ik maar niet de knieën naar elkaar duw. En blijven rekken, maar na verloop van tijd is alleen na de training rekken voldoende.

Donderdag naar de sportmasseur om te kijken of ik spierknopen in mijn rug heb. God man, ik lijk die ene ecto wel die hier ook logt. Hoe heet-ie ook alweer? Burger Chick? Zoiets was het.

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:23 ----------

Bench paused
Set 1: 100 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 100 kg × 4
Set 4: 100 kg × 4

Het verschil met niet-paused is erg groot naar mijn smaak, dus waarschijnlijk zwak onderin. Gaan we aanpakken.

Incline Bench Press
Set 1: 50 kg × 6
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 80 kg × 6

Pull Up
Set 1: +88 kg × 5
Set 2: +93 kg × 4
Set 3: +98 kg × 3
Set 4: +93 kg × 5
Set 5: +88 kg × 7

Verder nog wat gedachten over mijn aanpak de komende tijd (dit is voorlopig alleen relevant voor UB, want LB is alleen maar opbouwen):

- Ik ga dus voor 1 dag extra rust per spiergroep tussen elke training
- Ik ga minder bij iets lagere percentages van 1RM trainen. Als ik zo rondkijk heb ik een ander idee van 'zwaar' dan de meesten hier. Als ik zware sets van anderen op film zie, gaan die een stuk makkelijker dan mijn zwaarste sets.
- Volume mag omhoog, maar op gevoel. Ik hoef niet per se een voorgeschreven volume te halen. Dat is zeg maar het midden tussen RTS en sets x reps-programma's.
- Periodisatie: golfvormig. Week op week zwaarder, tot het echt zwaar wordt en dan een stapje terug (geen deload, wel lichter), dan weer verder. Af en toe een balls to the wall set op een piekmoment.

vergeet niet dat het vaak op film makkelijker uitziet dan dat het aanvoelt.

lijkt mij een goede aanpak voor de komende tijd. mooi dat je groen licht hebt

• #2.963
vergeet niet dat het vaak op film makkelijker uitziet dan dat het aanvoelt.

lijkt mij een goede aanpak voor de komende tijd. mooi dat je groen licht hebt

Ik kijk naar de bar speed. Maar inderdaad, het is moeilijk te vergelijken. Wat maakt het uit, uiteindelijk komen dezelfde gewichten aan de bar te hangen, het duurt misschien iets langer :)

Bij de fysio wel goed kunnen zien wat het rekken doet. 'Iets' houdt de rotatie in de linkerheup tegen (vandaag stuk minder dan 2 weken geleden), maar nadat hij flink gerekt had, verliep de beweging soepel. Is niet per se gerelateerd aan de blessure, maar die stijfheid wil je natuurlijk niet.

Ik doe ook ook UB/LB 2 dagen achter elkaar en dan 2 dagen rust en een FB alleen ik pomp er mischien wat meer assistance bij dan jij ;). Deze opzet doe ik meer omdat ik niet meer de luxe heb om vaker te trainen maar ik moet zeggen dat het tot nu toe erg bevalt. Wellicht voor ons oudjes ook beter voor het herstel :). Goede zaak dat je weer LB mag doen..succes met nieuwe aanpak!

keep going crakmeister!

• #2.966
Ik doe ook ook UB/LB 2 dagen achter elkaar en dan 2 dagen rust en een FB alleen ik pomp er mischien wat meer assistance bij dan jij ;). Deze opzet doe ik meer omdat ik niet meer de luxe heb om vaker te trainen maar ik moet zeggen dat het tot nu toe erg bevalt. Wellicht voor ons oudjes ook beter voor het herstel :). Goede zaak dat je weer LB mag doen..succes met nieuwe aanpak!

Ik ben wel benieuwd naar verschil in herstel ja. Ook handig: je maakt er net zo makkelijk een echte 4-day UB/LB split van als je zin en tijd hebt.

I shall, sir!

Donderdag naar de sportmasseur om te kijken of ik spierknopen in mijn rug heb. God man, ik lijk die ene ecto wel die hier ook logt. Hoe heet-ie ook alweer? Burger Chick? Zoiets was het.
21cs7m1.jpg

- Ik ga minder bij iets lagere percentages van 1RM trainen. Als ik zo rondkijk heb ik een ander idee van 'zwaar' dan de meesten hier. Als ik zware sets van anderen op film zie, gaan die een stuk makkelijker dan mijn zwaarste sets.
Vind je dat de lifts in mijn filmpjes een stuk makkelijker gaan dan jouw lifts?

• #2.968

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:23 ----------

lold

Mijn deads zijn normaal gesproken ook meer tegen de grens aan. Kon moeilijk inschatten hoe ik er die training bijstond. Ik had verwacht er meer moeite mee te hebben. Dan weet ik dat de gewichten voor de deads iets meer omhoog mogen.

• #2.975
Gisteren dus sportmassage. Was niet pijnlijk, maar ik blijk dan ook helemaal geen spierknopen te hebben. Spiertjes zo soepel als kalfsbiefstukjes :)

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 5

Bench Press
Set 1: 117,5 kg × 3
Set 2: 117,5 kg × 3
Set 3: 117,5 kg × 3
Set 4: 117,5 kg × 3

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5

Military Press
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 70 kg × 4
Set 6: 60 kg × 5
Set 7: 60 kg × 5
Set 8: 60 kg × 5

Presses voelden goed aan, niet meer zo brak zwaar als de laatste tijd.

Goed nieuws dus, lekker soepel dus (op je lies nog na dan).
Na je blessureleed ga je pas waarderen hoe het is om om te sporten zonder beperkingen.

• #2.977
Goed nieuws dus, lekker soepel dus (op je lies nog na dan).
Na je blessureleed ga je pas waarderen hoe het is om om te sporten zonder beperkingen.

Ik zit nog steeds met lichte irritatie na belasting en/of rekken, maar dat gaat met een paar uur over. Ik ben er nu dus echt klaar voor om weer op te bouwen!

good training

• #2.979
Squat paused
Set 3: 60 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5

Bulgarian squat
Set 1: 20 kg × 6
Set 2: 20 kg × 6
Set 3: 30 kg × 6

Haha, ik sta te wiebelen als een gek.

Deficit deadlift

Ab Roller
Set 1: +88 kg × 8
Set 2: +88 kg × 8
Set 3: +88 kg × 8

Poosje geleden dat ik abs isoleer. Gonna hurt tomorrow.

• #2.980
Squat paused
Set 3: 60 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5

Bulgarian squat
Set 1: 20 kg × 6
Set 2: 20 kg × 6
Set 3: 30 kg × 6

Haha, ik sta te wiebelen als een gek.

Deficit deadlift

Ab Roller
Set 1: +88 kg × 8
Set 2: +88 kg × 8
Set 3: +88 kg × 8

Poosje geleden dat ik abs isoleer. Gonna hurt tomorrow.

Terug
Naar boven