Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

kiek heum goan :)

Haha 2x dezelfde training gedaan?

Die bulgarian split squat is goed man, zowieso goed om uni lateral werk er bij te doen voor de heup en coordinatie etc.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.984

Miep miep!

Haha 2x dezelfde training gedaan?

Duh! Doe jij je trainingen maar één keer dan?

Die bulgarian split squat is goed man, zowieso goed om uni lateral werk er bij te doen voor de heup en coordinatie etc.

Had vandaag spierpijn in m'n billen, dat heb ik bijna nooit. Lijkt me een goed teken. Dus hij blijft erin voorlopig!

Bench paused
Set 1: 105 kg × 5
Set 2: 105 kg × 5
Set 3: 105 kg × 5
Set 4: 105 kg × 4

Dat is al een stuk beter dan vorige week.

Krocs
Set 1: 45 kg × 15

CGBP
Set 1: 80 kg × 5
Set 2: 90 kg × 5
Set 3: 95 kg × 5
Set 4: 95 kg × 5

Pull Up dead hang
Set 1: +88 kg × 5
Set 2: +88 kg × 4
Set 3: +88 kg × 4

Terugkeer bij de oude Lebowski-principes voelt goed: zodra het te pittig wordt, kap ik ermee :D

• #2.985
Squat
Set 1: 20 kg × 12
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 70 kg × 5
Set 5: 90 kg × 5

Volgende week maar weer eens 100 erop.

Bench Press
Set 1: 120 kg × 3
Set 2: 112,5 kg × 5
Set 3: 112,5 kg × 5

Jezus, wat een bagger. Vorige week comfortabel 4x3x117,5. En ik had deze week nog wel de roggenbroodjes met kaas ontdekt, dus aan de cals heeft het niet gelegen :(

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 130 kg × 5

Military Press kaarsrecht
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 65 kg × 5
Set 5: 65 kg × 4 oeps, uit evenwicht
Set 6: 65 kg × 5

MP wel weer oké.

Jammer dat je je zo makkelijk van de MP hebt afgemaakt. Ik verwacht toch iets meer effort van je.

• #2.987
Jammer dat je je zo makkelijk van de MP hebt afgemaakt. Ik verwacht toch iets meer effort van je.

Nee hoor, dat was spot on volgens de trainingsprincipes die ik nu aanhoud. De laatste rep van de laatste twee setjes waren tegen grinden aan, dus dan stop ik. Binnenkort eens een grindsessie, maar niet altijd.

Overigens is 3x5x65 best aardig als ik al gebenchd heb. Max zijn niet veel hoger dan 3x3x70 liggen.

Nou ja ik zie toch echt kaarsrecht staan en dat is een ander woord voor p*ssy modus. :trollface:

• #2.989
Nou ja ik zie toch echt kaarsrecht staan en dat is een ander woord voor p*ssy modus. :trollface:

Ach zo, lol! Je bent in de war met de overhead press. Military press moet kaarsrecht en met de voetjes dicht bij elkaar, anders is het geen MP :)

Was het trouwens niet zo dat de OH press oorspronkelijk ook een oly-lift was, maar dat ze die eruit hebben gehaald omdat de lifters zo gingen archen?

Ach zo, lol! Je bent in de war met de overhead press. Military press moet kaarsrecht en met de voetjes dicht bij elkaar, anders is het geen MP :)

Was het trouwens niet zo dat de OH press oorspronkelijk ook een oly-lift was, maar dat ze die eruit hebben gehaald omdat de lifters zo gingen archen?

Inderdaad dat kwam door de arch haat lobbyisten. Over het algemeen inflexibele kabouters die groen van jalousie zagen vanwege de meesterlijke presses van het arch master race. Toen het besef binnen kwam dat ze niet konden winnen met hun stijve ruggen zijn ze jaren gaan huilen totdat niemand dit gehuil meer kon verdragen en ze de press hebben afgeschaft. Een zwarte dag in de krachtsport geschiedenis. :(

• #2.991
Inderdaad dat kwam door de arch haat lobbyisten. Over het algemeen inflexibele kabouters die groen van jalousie zagen vanwege de meesterlijke presses van het arch master race. Toen het besef binnen kwam dat ze niet konden winnen met hun stijve ruggen zijn ze jaren gaan huilen totdat niemand dit gehuil meer kon verdragen en ze de press hebben afgeschaft. Een zwarte dag in de krachtsport geschiedenis. :(

:roflol:

Jij hebt anders ook maar een zielig archje hoor.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

knieën voorbij de tenen, dat mag absoluut niet gebeuren!

:roflol:

Jij hebt anders ook maar een zielig archje hoor.

Hier een leuk verhaal over de geschiedenis van de press.

The Tragic History of the Military Press in Olympic and World Championship Competition, 1928-1972

Deze dan. :D

Knieën zitten bijna altijd voorbij de tenen, het is maar van welke kant je kijkt :trollface:
lol

Valerij Yakubovsky.jpg

• #2.995
En hier een typische arch presser na afloop van zijn carrière.

tumblr_lu8u563QRD1qcc9xqo1_500.png

Hahaha

mooi dat er nog mensen zijn die de kunst van overhead pressen snappen ipv er een bench van te maken

• #2.998
mooi dat er nog mensen zijn die de kunst van overhead pressen snappen ipv er een bench van te maken

Ik kan het Chick wel vergeven, aangezien hij in principe voor strongman traint. Ik zeg in principe, want niemand heeft het hem ooit zien doen ;)

Squat paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 60 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5
Set 5: 90 kg × 5

Ik zal me er denk ik bij neer moeten leggen dat ik een langdurige zo niet chronische aandoening heb: mijn lies speelt op na iedere LB training. Maar ik kan er wel mee werken, denk ik, zolang ik maar absoluut niet mijn knieën naar binnen breng. Voordat ik weer met echt gewicht ga trainen, wil ik dus zeker weten dat de daarvoor benodigde spieren niet de zwakste schakel zijn. Daarom heb ik een setje minibands besteld, zodat ik het naar buiten duwen kan trainen.

Snatch-grip DL
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 110 kg × 5
Set 4: 120 kg × 5
Set 5: 130 kg × 5

Pretty good, dit soort gewicht deed ik voor mijn blessure ook.

Split squat
Set 1: 20 kg × 6
Set 2: 30 kg × 6
Set 3: 30 kg × 6

Betere balans al.

Decline Crunch
Set 1: BW × 10
Set 2: BW+10 × 10
Set 3: BW+10 × 10

Tja als archt voor strongman kan je imho beter gewoon incline log/bench doen en je strict press netjes uitvoeren om puur schouderkracht te verbeteren/massa te bouwen. Goede aanpak wat betreft die mini bands. Wat is eigelijk je 1RM op DL nu Crakie? Over de 200 mag ik aan nemen toch blessurevrij?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven