MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.021
je bent optimistisch over robke zijn cut zo te zien als je denkt dat die zijn buik kwijtraakt.

Met al die farmaceutica kan een olifant nog ripped worden.

speedbench wordt meestal niet na de werksetjes gedaan. meestal op een aparte dag volgens mij.
explosiviteit lijkt mij ook een stuk minder als je net je werk setjes gedaan hebt, maar als je het zo goed vind voelen kun je het altijd een tijdje gaan proberen.

Een korte google-sessie wijst uit dat er wel degelijk topbenchers zijn die speedsetjes na hun werksets doen. Ik vind het zelf ook prima te doen, dus ik hou ´m d'r in.

speedbench wordt meestal niet na de werksetjes gedaan. meestal op een aparte dag volgens mij.
explosiviteit lijkt mij ook een stuk minder als je net je werk setjes gedaan hebt, maar als je het zo goed vind voelen kun je het altijd een tijdje gaan proberen.
Heeft geen zin. Craak luistert hier toch nooit na. :p

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Een korte google-sessie wijst uit dat er wel degelijk topbenchers zijn die speedsetjes na hun werksets doen. Ik vind het zelf ook prima te doen, dus ik hou ´m d'r in.
He, wat zei ik? :D

• #3.023
Ik hou me overigens aanbevolen voor meer oefeningen om het eerste stuk van de bench te trainen c.q. meer snelheid in de bar te krijgen.

inb4 crakie vond zijn eigen log via google:P

Ik hou me overigens aanbevolen voor meer oefeningen om het eerste stuk van de bench te trainen c.q. meer snelheid in de bar te krijgen.

paused benchen met voeten op het bankje of in de lucht. weak01 en triple aces deden dit wel.

Pinn presses, maar dan zwaar, benchen met langere pauzes 3-5 seconden (hoe langer de pauze hoe lager in herhalingen gaan anders wordt het gewicht te laag), incline benches, (incline) db bench press.

Toch aardig werk man. Speedwerk na werksets weet ik niets van :p Maar het klinkt wel leuk eigenlijk.

• #3.028
inb4 crakie vond zijn eigen log via google:P

paused benchen met voeten op het bankje of in de lucht. weak01 en triple aces deden dit wel.

Oh ja, da's een goede.

Pinn presses, maar dan zwaar, benchen met langere pauzes 3-5 seconden (hoe langer de pauze hoe lager in herhalingen gaan anders wordt het gewicht te laag), incline benches, (incline) db bench press.

Incline vind ik intens klote voor mijn schouders. Bij de DB press moet je wel diep kunnen komen en met mijn dumbbellstang + schijven gaat dat niet zo lekker. Zware pins lijkt me goed.

Toch aardig werk man. Speedwerk na werksets weet ik niets van :p Maar het klinkt wel leuk eigenlijk.

Tja, waarom ook niet he.

Voor snelheid/explosiviteit zou je ook bench vs bands kunnen proberen. Je hebt mini bands toch?

Hier nog artikeltje van Louie Simmons

http://www.criticalbench.com/using-bench-press-bands.htm

Zal eens kijken of dat lukt, ik heb geen haken aan mijn kooi.

----

Ben verkouden met complicaties (bronchitis) dus het leek me verstandig de grote vrijdagtraining in een UB/LB over twee dagen te splitsen. Plus ik had er gewoon zin in.

Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 90 kg × 5
Set 5: 90 kg × 5
Set 6: 90 kg × 5
Set 7: 90 kg × 5

Lies voelt een beetje beurs na een sessie als dit, en de volgende dag wat stijf, maar met rekken komt dat iedere keer weer goed los.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5
Set 4: 145 kg × 5

Kijken hoe ver ik met +5 kg/week kom. Ja, lekker lui ja!

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8

wow, vanwaar die burst of energie plots op je GM? :D

beterschap
en mooie trainsessie! lekkere goodmornings

Even terug komend op het sterker maken van je bench, hoelang pauzeer je met benchen? Langere pauzes hebben mijn bench echt goed gedaan + plus altijd tighter willen liggen op de bench. Goede leg drive kan ook een wereld van verschil maken.

• #3.033
beterschap en mooie trainsessie! lekkere goodmornings

Thanks sweetie :)

Even terug komend op het sterker maken van je bench, hoelang pauzeer je met benchen? Langere pauzes hebben mijn bench echt goed gedaan + plus altijd tighter willen liggen op de bench. Goede leg drive kan ook een wereld van verschil maken.

Ik pauzeer ongeveer een tel, dus dat kan zeker langer. Ik ga denk ik op paused day om en om lange pauzes doen met zware pin presses.

Mijn tightness is aardig, maar niet perfect. Ofwel zet ik een flinke arch in, maar dan vind ik geen ideale voetpositie, of andersom. Dat komt ook ten dele doordat ik geen competition bench heb, en mijn voeten op een zelfgetimmerd plateautje kwijt moet om ze überhaupt plat neer te kunnen zetten.

High reps? Waar?
Veel beterschap met je zwakke gestel, kneusje. :kiss:

Ik vrees voor geen enkele winter. :cool:
Ik vrees voor de snotneuzen van mijn kinderen, daar is geen kruit tegen gewassen.

Ik keek een aantal pagina's terug; gotta love smolov. Zero significante long term gains.

• #3.038
Kruit? Waarom zou je kruit tegen snotneuzen nemen?

Het is kruid :roflol:

Kou heeft nauwelijks effect op je weerstand, het is dat in de winter iedereen vaker binnen zit en dus virussen zich makkelijker verspreiden.

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Ik keek een aantal pagina's terug; gotta love smolov. Zero significante long term gains.

Ja, heeft uiteindelijk averechts gewerkt. Heb nog steeds een bar speed die de helft is van vroeger, waardoor mijn max is gezakt.

Paused benchen, benchen tegen chains (7-8 kilo per stuk) en eventueel db presses. Alles wat je nodig hebt voor een harde start.

Terug
Naar boven