MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

Ik dacht eerder aan alle gays verplicht bankdrukken! :cool:

Ik bench niet 5 x 115kg:sad:

Maar ik val niet op mensen van hetzelfde geslacht!:mad:
Ok, een beetje op kleine jongetjes (mijn ouders zullen trots zijn dat ik toch nog iets van de christelijke opvoeding heb overgehouden). Maar verder niet hoor

1x was wel voldoende DBB

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.346
Ik bench niet 5 x 115kg:sad:

Maar ik val niet op mensen van hetzelfde geslacht!:mad:
Ok, een beetje op kleine jongetjes (mijn ouders zullen trots zijn dat ik toch nog iets van de christelijke opvoeding heb overgehouden). Maar verder niet hoor

Was meneer pastoor wel lief voor je toen jij een klein jongetje was?

Over gay gesproken, moet je nu een jurk aandoen om kroc rows te doen?

Helemaal in de stemming voor komend weekend?

Het woord 'gay' valt zo vaak, dat moet haast wel een brandend verlangen zijn naar een middagje p**mels kijken langs de Amsterdamse cAnals.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ze zijn daar gek op dikkerdjes :meal: :mad:

• #3.352
Ze zijn daar gek op dikkerdjes :meal: :mad:

Volgens mij juist niet hoor!

Opnieuw huilen met de pet op vandaag op de deadlift.

Deadlift
2,5 uur bezig geweest met camera erbij en verschillende setups proberen. Maximaal gewicht 160 kg. Niet één keer - ik herhaal: niet één keer - een 160 omhoog getrokken die niet (veel) te zwaar voelde. Zo nog eens wat terugkijken. Kan wel wat hier posten ook, maar veel zin heeft dat eigenlijk niet want ik weet niet meer wat ik toen aan het uitproberen was.

Olympic Squat
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8
Set 4: 100 kg × 6
Set 5: 110 kg × 8

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Ik heb hier wat filmpjes gedumpt (post #46): http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/deadlift-tweede-rep-makkelijker-eerste-388402/index3.html

nvm

Laatst bewerkt:
  • #3.354

Ik heb je antwoord toch gelezen, in de mail :D Waarom ben je van gedachten veranderd? Volgens mij klopt het wel dat de heupen iets lager mogen, zodat ik rechterop kom. In onderstaand plaatje komt de bar dan wat dichter bij mijn nek, nu zit hij zowat onder mijn schouderbladen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

EDIT: Pleurklaat suggereert een kleine rotatie, naar achter leunen. Dat zou ook kunnen werken.

• #3.355
Blotevoetentraining.

Military Press
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 65 kg × 5
Set 5: 65 kg × 5
Set 6: 65 kg × 5
Set 7: 65 kg × 5
Set 8: 65 kg × 5

Koekie.

Bent Over Row
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 80 kg × 8

Ook even deadlift setup geoefend. Volgens mij snap ik eindelijk wat 'chest up' betekent, en lats in je achterzak is ook een openbaring voor mij. Voelde goed, maar ja, 80 kg krijg ik mijn alleen mijn lul ook nog wel omhoog. Volgende week filmen.

Bench paused, legs up
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 7
Set 4: 90 kg × 7
Set 5: 100 kg × 7

Laatste set zeer pittig, brandt als de hel in je pecs.

Volgende week ga ik weer zwaar, pr's op reps is de doelstelling.

Ik heb je antwoord toch gelezen, in de mail :D Waarom ben je van gedachten veranderd? Volgens mij klopt het wel dat de heupen iets lager mogen, zodat ik rechterop kom. In onderstaand plaatje komt de bar dan wat dichter bij mijn nek, nu zit hij zowat onder mijn schouderbladen.

[url]http://s27.postimg.org/4z2xlmv1r/3x120_3rd_liftoff_with_line.jpg[/url]

EDIT: Pleurklaat suggereert een kleine rotatie, naar achter leunen. Dat zou ook kunnen werken.

Met die rotatie zal hij waarschijnlijk het opspannen van je lats bedoelen want ook dat miste ik ook in je setup. Je trekt daarmee tevens je borst omhoog en je bovenrug meer op spanning. De bar komt dichter bij je lichaam dus een win, win, win situatie.

Wat ik verder niemand zag vermelden is dat er meer acceleratie bij aanvang van je lift aanwezig moet zijn. Met 120kg moet die bar omhoog vliegen, maak er speed reps van.

Laatst bewerkt:
  • #3.358
ik denk dat ik geen filmpjes meer van jou durf te kijken:angstig:

:roflol: Dat was een beetje ongelukkig opgeschreven :roflol:

Met die rotatie zal hij waarschijnlijk het opspannen van je lats bedoelen want ook dat miste ik ook in je setup. Je trekt daarmee tevens je borst omhoog en je bovenrug meer op spanning. De bar komt dichter bij je lichaam dus een win, win, win situatie.

Wat ik verder niemand hoorde vermelden is dat er meest acceleratie bij aanvang van je lift aanwezig moet zijn. Met 120kg moet die bar omhoog vliegen, maak er speed reps van.

Gebrek aan explosie was meer een motivatiedingetje op dat moment.

• #3.359
Squat
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 135 kg × 1
Set 7: 147,5 kg × 6 pr
Set 8: 131 kg × 4
Set 9: 131 kg × 4
Set 10: 131 kg × 4
Set 11: 131 kg × 4
Set 12: 131 kg × 4

Brutal, geen rep na de 147,5 voelde nog makkelijk. Wel uitstekende progressie, inmiddels virtueel 13 kg op mijn 1RM gepakt, die nu op 171 kg staat.

Stiff Legged Deadlift
Set 1: 90 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 110 kg × 8

Ab Roller staand, ondersteund met groene band
Set 1: +92 kg × 8
Set 2: +92 kg × 8

Ging makkelijker dan ik verwachtte, waarmee ik niet wil zeggen dat het makkelijk was :)

Zie dit resultaat toch als sterke aanwijzing dat ik het goed doe op volumewerk in 70-80% range. Ook een weekje makkelijker tussendoor (ipv lineaire progressie) doet wonderen, en werkt zeker beter dan een echte deload.

Maar je 1rm staat toch op 180kg?
Lekker squatwerk. Boek je gains nu want ik kom eraan. :o:lol:

Terug
Naar boven