MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

Punt 4,5 en 6 voer ik in een keer uit.
Dus wanneer jij 4 en 6 echt voor je gevoel apart uitvoert dan vraag ik me af wat je precies opspant tijdens je chest up en broekzak lats. De spanning bij de bar opbouwen doe ik juist door mezelf omlaag te trekken (naar de bar toe). Dan span ik automatisch mijn lats op.

Suc6 man, het gaat je wel lukken. Ik heb het idee dat je nu nog niet voelt wat je exact zou moeten doen. Je weet het theoretisch wel maar nu nog voelen en uitvoeren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.382
Punt 4,5 en 6 voer ik in een keer uit.
Dus wanneer jij 4 en 6 echt voor je gevoel apart uitvoert dan vraag ik me af wat je precies opspant tijdens je chest up en broekzak lats. De spanning bij de bar opbouwen doe ik juist door mezelf omlaag te trekken (naar de bar toe). Dan span ik automatisch mijn lats op.

Suc6 man, het gaat je wel lukken. Ik heb het idee dat je nu nog niet voelt wat je exact zou moeten doen. Je weet het theoretisch wel maar nu nog voelen en uitvoeren.

Zo'n dynamische setup als jij lijkt me nu even niet handig, maar het moet inderdaad in één keer.

Thanks, ben duidelijk niet dj_phreak ;)

Vaste maatstaven als een inch van de bar staan heb je in mijn beleving niet veel aan.
Ja je zou het als baseline kunnen gebruiken, maar niet als de standaard.

Je ziet trouwens weer duidelijk dat bij de eerste rep de bar naar voren gaat, en dat bij de tweede rep dit een stuk minder is.
Je moet die bar tegen je schenen aan trekken/je lichaam in, als ik geen sokken aan doe (en soms ook met) heb ik het bloed op mijn schenen staan.
Als je lats goed op spanning zijn dan trek je ook automatisch de bar naar je toe.
Wellicht heb je hier wat aan: http://breakingmuscle.com/strength-conditioning/fixing-common-squat-and-deadlift-problems-with-bands

Misschien gaat de bar wel naar voren omdat je er te ver vanaf staat?
Dat je dan moeilijker de bar naar achter kan pullen.
Misschien is proberen om er nog dichter op te staan?

• #3.384
Zou het niet kunnen dat ik er juist te DICHT op sta? Je ziet de schenen een grotere hoek maken bij de 2e rep, wat betekent dat de bar verder richting tenen moet liggen tov de eerste rep. Na rep 1 zwaait de bar niet meer uit naar voren.

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ----------

Military Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 71 kg × 1
Set 6: 76 kg × 5 pr
Set 7: 71 kg × 3
Set 8: 71 kg × 3
Set 9: 71 kg × 3
Set 10: 71 kg × 3
Set 11: 71 kg × 3

Hehe, eindelijk wat beweging in MP.

Bent Over Row
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8

Bench paused, legs up
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 95 kg × 6
Set 4: 95 kg × 6
Set 5: 95 kg × 6

En zo komt er zo'n beetje een einde aan deze cyclus. Volgende week nog even de bench testen en deadlift-techniek oefenen, maar verder niet veel. Daarna terug naar fullbody.

Wat ga je komende cyclus doen qua programma? Full-body a la stronglifts/SS?

• #3.386
Wat ga je komende cyclus doen qua programma? Full-body a la stronglifts/SS?

Nee, wat van eigen makelij. Ma & Vr Squat, Bench, DL, en Woe MP, LB recovery, UB assistance. Vergelijkbaar met Texas Method dus eigenlijk, maar 3x/week frequentie voor UB. Over de exacte programmering ben ik nog aan het nadenken, maar in ieder geval weer easy, medium en hard weken in een zinnige volgorde.

Goeie MP

En imo lijk je idd te dicht op de bar te staan. Ik begin ongeveer van bar net voor de tenen beginnen zeg maar. Kan je hem
beter naar achteren trekken en blijven je schenen eigenlijk haast recht op staan

• #3.388
Goeie MP

En imo lijk je idd te dicht op de bar te staan. Ik begin ongeveer van bar net voor de tenen beginnen zeg maar. Kan je hem
beter naar achteren trekken en blijven je schenen eigenlijk haast recht op staan

Nou, dat zou ik eens moeten zien ???

Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 4
Set 7: 130 kg × 4
Set 8: 130 kg × 4
Set 9: 130 kg × 4

Deadlift (gaan staan tussen iedere rep)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 3
Set 5: 140 kg × 3
Set 6: 140 kg × 3

Hmm, misschien ben ik iets op het spoor. Ik voel de onderkant van mijn lats in ieder geval behoorlijk. Punten voor Chick, want het 'indikken' van de setup tot één beweging (in plaats van één voor één achter elkaar) levert in ieder geval een stuk meer spanning op.

Mooie serie deads crakie - keep going on

• #3.390
Mooie serie deads crakie - keep going on

Thanks John!

Bench Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 1
Set 6: 126 kg × 6 PR!

Ben mijn probleem mijn zakken kwijt, lijkt het. Geen idee hoe het komt, maar houden zo.

Pull Up deload
Set 1: +92 kg × 5
Set 2: +92 kg × 5
Set 3: +92 kg × 5

Resultaten van deze cycle (7 weken):
- Squat: 158 -> 171 (+13)
- Bench: 141 -> 146 (+5)
- MP: 84 -> 86 (+2)
- DL: -

Erg tevreden mee! De volgende cyclus doe ik dan ook min of meer hetzelfde, maar dan in fullbody-vorm. Deze cycle deed ik een zwaar setje gevolgd door dik volume, nu ga ik dat zware setje en het volume over twee trainingen uitsmeren. DL blijft freewheelen tot ik het onder de knie heb.

En nu ga ik even met mijn linker lat op een tennisbal liggen, want daar zit een gigantische knoop in.

Dat is een mooi resultaat op 7 weken man :thumbs:

• #3.395
Deadlift (alle reps nieuwe setup)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 2
Set 3: 120 kg × 2
Set 4: 140 kg × 2
Set 5: 140 kg × 2
Set 6: 150 kg × 2
Set 7: 150 kg × 2

Gaat al een stuk beter. Vooral dat de tweede rep daadwerkelijk moeilijker gaat, is veelbelovend.

140: https://youtu.be/skDPGmrbDak

150: https://youtu.be/vKYpPG4uefQ

Comments welkom uiteraard.

Military Press "deload"
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 5
Set 5: 70 kg × 5

Lekkere deload hehe...

Maare Salbutamol! Heb ik ook man (en Alvesco, Serevent en Avamys)! Vandaar ook die vascularity bij m'n abs.

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Lekkere deload hehe...

Maare Salbutamol! Heb ik ook man (en Alvesco, Serevent en Avamys)! Vandaar ook die vascularity bij m'n abs.

Techniek veel beter bij de 140kg (150kg ook beter maar 140kg zag er mooi uit). Ff rond dit gewicht reps blijven maken en daarna langzaam verhogen. :thumbs:

• #3.398
Lekkere deload hehe...

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Lekkere deload hehe...

Ik heb een puffertje Ventolin (salbutamol) maar ik gebruik die alleen indien nodig. En dat is niet zo vaak op het ogenblik :)

Techniek veel beter bij de 140kg (150kg ook beter maar 140kg zag er mooi uit). Ff rond dit gewicht reps blijven maken en daarna langzaam verhogen. :thumbs:

Wat is het verschil tussen 140 en 150, denk je?

10kg ongeveer

Ik heb een puffertje Ventolin (salbutamol) maar ik gebruik die alleen indien nodig. En dat is niet zo vaak op het ogenblik :)

Gelukkig. De laatst genoemde 3 zit ik dagelijks aan, de salbutamol maar zeer zeer zelden aangezien ik dankzij die andere eigenlijk al jaren nergens last van heb. Zou durven beweren dat mn longinhoud en conditis best wel een stuk bovengemiddeld zijn op t moment. Roken enzo doe ik al jaren niet meer, dat scheelt ook nogal natuurlijk.

Terug
Naar boven