MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

Inkomen

Squat
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 5
Set 6: 125 kg × 5
Set 7: 130 kg × 5

Bench Press
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 5: 107,5 kg × 5
Set 6: 115 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5
Set 4: 140 kg × 5

Misschien doe ik het eigenlijk wel goed nu, maar ben ik gewoon flink slapper met deze techniek. De bar gaat in ieder geval perfect langs mijn schenen. Zal weer eens filmen. Heb me verder dit weekeinde verdiept in sumo DL, die ga ik op vrijdag oefenen. Aan het einde van het jaar besluiten welke techniek mij het beste ligt.

Moeilijk te zeggen hoeveel schade het griepje heeft aangericht. Ik werk gewoon in 1-3 weken toe naar de planning die ik had opgesteld.

Niks mis met deze training toch craak - solid

Je binnenste hamstring? jijwatmaat? :roflol:

Wat? Het is toch een aantal spieren die samen de hamstrings worden genoemd? Dan kun je toch ook een binnenste hebben?

Ja klopt. Het zijn er 3. Maar kan jij nou daarwerkelijk merken aan welke van de drie je pijn hebt? That's some strong MMC then :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.446
Ja klopt. Het zijn er 3. Maar kan jij nou daarwerkelijk merken aan welke van de drie je pijn hebt? That's some strong MMC then :D

Ja, dat kan ik :D En de officiële anatomische aanduiding is "binnenste hamstring". Klaar nou, ja?!

Heb overigens geen pijn, de boel gaat gewoon op slot zitten. Als ik echt los ga, kan ik 5-7 dagen niet squatten. Deadliften geen probleem.

Ja, dat kan ik :D En de officiële anatomische aanduiding is "binnenste hamstring". Klaar nou, ja?!

Heb overigens geen pijn, de boel gaat gewoon op slot zitten. Als ik echt los ga, kan ik 5-7 dagen niet squatten. Deadliften geen probleem.

Nee, de officiële anatomische aanduiding is musculus biceps femoris :p

Bizar wel.

• #3.448
Nee, de officiële anatomische aanduiding is musculus biceps femoris :p Bizar wel.

Ben vanmorgen op de koffietafel gaan zitten met een tennisbal ertussen, en dan een beetje wiebelen en strekken. Dat helpt wel, maar moet eigenlijk een hardere bal zien te vinden. Hockeybal of zo.

Nee, de officiële anatomische aanduiding is musculus biceps femoris :p

Bizar wel.
Neen Robke:
De hamstrings of achterdijbeenspier(en) is de verzamelnaam voor drie spieren aan de achterzijde van het bovenbeen: de musculus biceps femoris, de musculus semitendineus en de musculus semimembranaceus.

Neen Robke:
De hamstrings of achterdijbeenspier(en) is de verzamelnaam voor drie spieren aan de achterzijde van het bovenbeen: de musculus biceps femoris, de musculus semitendineus en de musculus semimembranaceus.

Maar de binnenkant waar Crak het over heeft, is maar één gedeelte. Dus de musculus biceps femoris :p

• #3.451
Squat
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 127,5 kg × 3
Set 7: 135 kg × 3
Set 8: 140 kg × 1

Dat ging al een stuk beter, maar toch niet hard gepusht vanwege hamstring.

Bench Press
Set 5: 110 kg × 3
Set 6: 115 kg × 3
Set 7: 120 kg × 3
Set 8: 125 kg × 1

Sumo Deadlift
Set 1: 70 kg × 3
Set 2: 70 kg × 3
Set 3: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 120 kg × 1
Set 7: 120 kg × 1

Mobiliteitsprobleem nog groter dan bij reguliere deadlift, kom niet in de juiste setup, waardoor mijn heupen omhoog schieten.

• #3.452
Hamstrings waren braaf. Wel even snel een nieuw schemaatje getikt van het weekeinde, want wat ik had gepland was echt bedoeld om op een volumecycle te volgen (veel hoge intensiteit). Maar nu ben ik er door ziekte e.d. echt uit, dus nu toch maar weer volumecycle, en daarna alsnog mijn oorspronkelijke plan.

Squat
Set 1: 120 kg × 6
Set 2: 120 kg × 6
Set 3: 120 kg × 6
Set 4: 120 kg × 6

Bench Press
Set 1: 107,5 kg × 6
Set 2: 107,5 kg × 6
Set 3: 107,5 kg × 6

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 3
Set 5: 140 kg × 3
Set 6: 140 kg × 3
Set 7: 140 kg × 3

120: https://www.youtube.com/watch?v=Laf0Ro8jeS8

140: https://www.youtube.com/watch?v=jEVg11h4c6w

Be nice.

Gewoon rustig opbouwen kerel. Komt goed ;)

Ik zou bij je DL je rug een beetje archen. Misschien doe je het al en zie ik niet op het filmpje :p Maar dat viel me op :p
Imo sta je ook te dicht bij de bar. Bar in het midden van je voet, vastpakken, bar tegen de schenen, rug archen.

Hahaha maak Craak meteen gek, te dicht bij... nee te ver af... nee te dicht bij. :lol:
Ten eerste kun je helemaal niks hierover zeggen omdat we niks kunnen zien met die schijven die het zicht volledig blokkeren.
Ik heb een simpele methode waardoor ik hier nooit meer aandacht en energie aan hoef te besteden. Ik leg de bar altijd tegen mijn schenen aan, punt.

• #3.455
Gewoon rustig opbouwen kerel. Komt goed ;)

Ik zou bij je DL je rug een beetje archen. Misschien doe je het al en zie ik niet op het filmpje :p Maar dat viel me op :p
Imo sta je ook te dicht bij de bar. Bar in het midden van je voet, vastpakken, bar tegen de schenen, rug archen.

Ik heb de rug nog niet in de optimale positie inderdaad. Is een mobiliteitsprobleem, al kan ik denk ik nog wel harder squeezen.

Bar ligt niet zo gek hoor, hij gaat ten slotte recht omhoog. Kan wel een cm'tje misschien.

Hahaha maak Craak meteen gek, te dicht bij... nee te ver af... nee te dicht bij. :lol:
Ten eerste kun je helemaal niks hierover zeggen omdat we niks kunnen zien met die schijven die het zicht volledig blokkeren.
Ik heb een simpele methode waardoor ik hier nooit meer aandacht en energie aan hoef te besteden. Ik leg de bar altijd tegen mijn schenen aan, punt.

En duw je de bar dan weg als je je schenen positioneert? Gaat dat wel met 200 eraan?

• #3.456
Assistance & Recovery

Squat
Set 3: 80 kg × 5

Statisch hamstring rekken.

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 1 static hold beneden, 20 sec
Set 2: 70 kg × 1 idem
Set 3: 70 kg × 8
Set 4: 70 kg × 8

Hamstrings zaten toch een beetje vast, maar kreeg het aardig los zo.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 61 kg × 6
Set 5: 61 kg × 6
Set 6: 61 kg × 6

Bent Over Row
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 8

Staggered met

Pull Up (Weighted)
Set 1: 91 kg × 6
Set 2: 91 kg × 6
Set 3: 91 kg × 6

Ab Roller, standing, green band
Set 1: +91 kg × 8 pin 3
Set 2: +91 kg × 8 pin 4

hamstrings foamrollen met een softbal, instant meer flexibiliteit. srs

pull ups weighted 91kg? hoeveel weeg je zelf dan? aangezien je ab wheel ook op 91kg gezet hebt.

• #3.458
hamstrings foamrollen met een softbal, instant meer flexibiliteit. srs

Hoe dan precies? Zittend, liggend? Ik heb alleen een tennisbal trouwens.

pull ups weighted 91kg? hoeveel weeg je zelf dan? aangezien je ab wheel ook op 91kg gezet hebt.

Ik weeg 91 :D Stomme app waar ik mee log zegt "Pull ups weighted" maar als je 0 kg invult (geen extra weight), telt hij de set niet. En als ik de normale "Pull ups" kies, neemt hij mijn elders ingevulde BW en kan ik dus geen extra gewicht invullen.

Hoe dan precies? Zittend, liggend? Ik heb alleen een tennisbal trouwens.

gewoon op de grond zitten en benen recht, softbal onder 1 been en gaan rollen, waar het zeer doet even vaker langs.

tennisbal zou niet gaan lukken want dat is te klein, met een sotfbal lukt het bij mij net. alles wat kleiner is kom ik met mijn squatreet tegen de grond en dan wil het niet.

https://www.youtube.com/watch?v=SHVaUNyrXtM
zo alleen dan met een sotfbal ipv een foamroller, foamroller (mits een echt harde) werkt ook wel maar werkt niet zo goed vind ik zelf.

Ik weeg 91 :D Stomme app waar ik mee log zegt "Pull ups weighted" maar als je 0 kg invult (geen extra weight), telt hij de set niet. En als ik de normale "Pull ups" kies, neemt hij mijn elders ingevulde BW en kan ik dus geen extra gewicht invullen.

aha zo

• #3.460
Oké thanks, ga ik proberen een softbal op de kop te tikken :)

Terug
Naar boven